Jump to content

Branimelj

Korisnik
  • Broj objava

    28
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

Osobni podaci

  • Web stranica
    http://www.jemacutimajku.com

Nedavni posjetitelji profila

Prikaz nedavnih posjetitelja je isključen i nije prikazan drugim korisnicima.

  1. Podatak iz 2003 - 255 udruga (krovnih (?), zupanijskih, gradskih & u poduzecima) Podatak iz proracuna 2010 - za udruge branitelja - 15.992.215 kn te projekcija za 2011 - 19.261.798 kn. Podatak iz proracuna 2010 - SKRB ZA HRVATSKE BRANITELJE IZ DOMOVINSKOG RATA - 1.083.903.415 kn Podatak iz proracuna 2010 - PODRŠKA PROGRAMU ZA SKRB HRVATSKIH BRANITELJA IZ DOMOVINSKOG RATA - 41.061.700 kn Podatak iz proracuna 2010 - JEDNOKRATNA PRAVA IZ ZAKONA I OSTALE NAKNADE HRVATSKIM BRANITELJIMA IZ DOMOVINSKOG RATA - 32.850.000 kn Napominjem da ovo NIJE novac za mirovine. Podatke je moguce provjeriti na Internetu. Sada se zapitajte ZASTO udruge SUTE.
  2. Hvala lijepo na ovim informacijama. Malo me cudilo sto to nisu dali na velika zvona, ali onda... sigurno se boje navale...
  3. @dalmatino-39 Mozes li malo opsirnije? Na osnovu kog clanka ti je izdano rjesenje itd. Naime, isto sam pokusavao prije jedno dvije godine, ali sam naletio na tako tvrd zid, od ispostave HZMO-a pa sve do naseg premijera.... da me i sad boli glava. Moze i na privat ako ti je ovdje nezgodno. Hvala
  4. Oprostite, tek sam sad vidio da trazite dodatne informacije. Dakle: invalidska profesionalna od 1999. godine te dragovoljac mislim da biovo trebalo biti dovoljno.
  5. Sada mi tek nije nista jasno... vas muz je bio u OPCOJ invalidskoj, i ostvario je pravo, dok oni koji su otisli u profesionalnu, nemaju to pravo? To je naputak, uredba, sto li? U prijasnjim postovima se pricalo o sasvim obrnutom pravilu. Moze li netko nesto vise reci o ovome?
  6. Ne mogu, a da se ne ukljucim u ovu raspravu o najnizoj braniteljskoj mirovini. Prije skoro dvije godine sam uputio podnesak sa argumentima na razne adrese. Necete zamjeriti ako kopipejstam pa ako netko ima strpljenja citati sve, svaka cast, dok nestrpljive upucujem na posljednja tri pasusa... Dana 01/01/2005 godine stupio je na snagu ZOPHBDR koji je, konacno, trebao regulirati sva pravila vezana za branitelje i ostvarivanje njihovih prava. Dat je rok od tri godine da se sve uskladi sa odredbama. Kako i sam spadam u branitelje/dragovoljce nadao sam se da se pojedine odredbe tog zakona odnose i na mene. Medjutim, godinu i pol, nikakve pomake nisam ni osjetio, a niti cuo od kolega slicnih statusa, obratio sam se dopisom na MOBMS. Na dopis mi je odgovoreno nesto sto, po mom misljenju, jednostavno niti je logicno, niti je zakonito. Dakle, radi se o tome da se pojedine odredbe Zakona na koje sam se pozivao, primjenjuju na slucajeve nastale NAKON, stupanja na snagu Zakona. Obrazlozenje je bilo da Zakon nema povratno djelovanje, niti postoji obrazlozenje za ijednu njegovu odredbu u tom smislu. Ne vidim razlog za tako restriktivno tumacenje pa me sve to ponukalo da malo potrazim dodatne informacije i objasnjenja koja ovdje navodim: 1. Tzv Povratno djelovanje zakona se odnosi na odredjena davanja koja su prema prijasnjem zakonu ukinuta i treba ih isplatiti unazad, kako je to bilo rjeseno sa “starim” Zakonom o braniteljima i njegovim clancima 94. i 95. sto je ucinjeno povratnim djelovanjem clanka 6. Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o pravima hrvatskih branitelja i clanova njihovih obitelji. (U ovom slucaju se ne radi o nikakvom povratnom djelovanju. NEMA nikakve isplate unazad) 2. Iz obrazlozenja prijedloga zakona (PZ_180): - mirovina hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata ostvarena prema općem propisu (Zakonu o mirovinskom osiguranju) uvećava se za 10 do 30 % ovisno o vremenu sudjelovanja u Domovinskom ratu, - uvodi se novi pravni institut najniža mirovina na sve mirovine hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata ostvarene prema općem propisu, kao i prema novom Zakonu i to 45% prosječne neto plaće svih zaposlenih u Republici Hrvatskoj u godini koja prethodi godini ostvarivanja prava, a prema podacima Državnog zavoda za statistiku, (Dakle, zakonodavac govori o SVIM braniteljima domovinskog rata) - Članak 10. propisuje zapreke za ostvarivanje prava iz ovoga Zakona koje su istovremeno i zapreke za ostvarivanje statusa hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata. (Ovo su jedine zapreke za ostvarivanje prava koje zakonodavac navodi) Članak 31. uvodi novi pravni institut u odnosu na važeći Zakon, institut najniže mirovine koja se određuje od osnovice koja iznosi 45% prosječne neto plaće svih zaposlenih u Republici Hrvatskoj u godini koja prethodi godini ostvarivanja prava te iznosi za 2003. godinu 1.773,00 kuna. Podatak za 2004. bit će službeno objavljen od Državnog zavoda za statistiku tek u ožujku 2005. Na temelju te odredbe svi će hrvatski branitelji iz Domovinskog rata, korisnici prava na mirovinu ostvarenu prema općim propisima, a koja je manja od najniže mirovine prema ovom Zakonu, nakon povećanja za 10 do 30% na osnovi vremena provedenog u Domovinskom ratu, ostvariti pravo na najnižu mirovinu prema ovom Zakonu. (Opet SVI branitelji) Članci 147. - 159. propisuju da će se stupanjem na snagu ovoga Zakona izvršiti prevođenje prava priznatih po prije važećim zakonima ako je to za korisnika povoljnije i to u roku od 3 godine od dana stupanja na snagu Zakona. Ovim odredbama propisano je prevođenje prava na invalidsku i obiteljsku mirovinu, te novčanu naknadu u iznosu obiteljske mirovine kao i prava na naknade u vezi s ostvarivanjem prava na profesionalnu rehabilitaciju, ako su ta prava ostvarena prema Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji, odnosno propisima koji su bili na snazi do stupanja na snagu ovoga Zakona uz uvjet da je to za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata povoljnije. Isto tako prevode se na invalidsku mirovinu zbog opće nesposobnosti za rad i prava na naknadu plaće zbog nezaposlenosti hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata koji su na temelju preostale radne sposobnosti na nadoknadi kod Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje do zaposlenja na radnom mjestu koje odgovara preostaloj radnoj sposobnosti, kao i prava na naknadu plaće hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata u iznosu razlike plaće između plaće koju prima kao zaposlenik i plaće koju bi primao kao pripadnik djelatnog sastava oružanih snaga Republike Hrvatske, a koji su zaposleni na temelju preostale radne sposobnosti na invalidsku mirovinu zbog profesionalne nesposobnosti. Navedeno prevođenje tih prava na odredbe ovoga Zakona izvršit će se neovisno o tome je li prevedeno pravo povoljnije ili nije za hrvatskog branitelja. 3. ZOPHB: Članak 152. Stupanjem na snagu ovoga Zakona izvršit će se prevođenje prava na obiteljsku mirovinu, novčanu naknadu u iznosu obiteljske mirovine i invalidsku mirovinu, a koja su ostvarena prema Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji i drugim propisima koji su bili na snazi do stupanja na snagu ovoga Zakona na odredbe ovoga Zakona, ako je to za njih povoljnije. Članak 153. Stupanjem na snagu ovoga Zakona izvršit će se prevođenje svih prava na naknadu plaće zbog nezaposlenosti hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata, koji na temelju preostale radne sposobnosti primaju naknadu plaće zbog nezaposlenosti do zaposlenja na radnom mjestu koje odgovara njihovoj preostaloj radnoj sposobnosti na teret Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, a prevest će se na invalidsku mirovinu zbog opće nesposobnosti prema odredbama ovoga Zakona. Članak 158. (1) Prevođenje priznatih prava iz članka 152. do 155. ovoga Zakona izvršit će Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje u roku od tri godine od dana stupanja na snagu ovoga Zakona. (2) Postupci započeti prema propisima koji su važili do stupanja na snagu ovoga Zakona, a nisu okončani pravomoćnim rješenjem okončat će se po odredbama ovoga Zakona ako je to hrvatskom branitelju iz Domovinskog rata povoljnije. 4. Malo sudske prakse: M I R O V I N S K O O S I G U R A N J E MIROVINSKI STAŽ NAKON UMIROVLJENJA - ODREĐIVANJE NOVE MIROVINE ZAKON O MIROVINSKOM OSIGURANJU 123/1z «Narodne novine», broj 102/98, 127/00, 59/01, 109/01 Članak 90. stavak 6. Gubitak radne sposobnosti (u smislu ranijih propisa o mirovinskom osiguranju) može se izjednačiti s općom nesposobnosti za rad te nema mogućnosti za određivanje nove mirovine zbog naknadno utvrđenog staža. «Iz podataka spisa predmeta proizlazi da je rješenjem Područne službe u Z. od 18. kolovoza 1997. tužitelju počevši od 25. lipnja 1997. priznato pravo na invalidsku mirovinu, jer je temeljem nalaza i mišljenja Invalidske komisije u Z. od 27. lipnja 1997. kod njega nastupio gubitak radne sposobnosti. Nakon umirovljenja tužitelj je temeljem odredbe članka 35. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o obrtu ("Narodne novine", broj 90/96) obavljao obrt koji je odjavio s danom 31. prosinca 1998. Podneskom od 21. svibnja 1999. obratio se tuženom tijelu sa zahtjevom da mu se s obzirom na naknadno navršeni staž odredi nova mirovina. Odredbom članka 90. stavka 6. Zakona o mirovinskom osiguranju ("Narodne novine", broj 102/98, 127/00, 59/01 i 109/01) propisano je, da će se korisniku invalidske mirovine zbog profesionalne nesposobnosti za rad ako ostvari invalidsku mirovinu zbog opće nesposobnosti za rad, starosnu ili prijevremenu starosnu mirovinu nova mirovina odrediti na temelju mirovinskog staža i ostvarene plaće do dana stjecanja prava na invalidsku mirovinu zbog opće nesposobnosti za rad, prava na starosnu ili prijevremenu starosnu mirovinu. Prema ocjeni Suda, osnovano je tuženo tijelo odbilo žalbu, jer se tužiteljeva invalidnost (gubitak radne sposobnosti), po osnovi koje je ostvario pravo na invalidsku mirovinu, može izjednačiti s općom nesposobnosti za rad (a ne profesionalnom nesposobnosti), pa prema citiranoj zakonskoj odredbi nema mogućnosti za ponovno određivanje mirovine temeljem mirovinskog staža navršenog nakon umirovljenja». Upravni sud Republike Hrvatske, Us-11745/1999 od 4. rujna 2002. ZAKON O ZAŠTITI VOJNIH I CIVILNIH INVALIDA RATA "Narodne novine", broj 86/92. - pročišćeni tekst, 27/93., 58/93., 2/94., 76/94., 108/95. Članak 61. Okolnost, što netko koristi naknadu za tjelesno oštećenje prema propisima o mirovinskom i invalidskom osiguranju, ne isključuje mogućnost pokretanja postupka za priznavanje svojstva hrvatskog ratnog vojnog invalida. Ako osiguranik za isti slučaj tjelesnog oštećenja stekne pravo na novčanu naknadu za tjelesno oštećenje i pravo na invalidninu kao vojni invalid, može se koristiti samo jednim od tih prava prema vlastitom izboru. "Članak 61. stavak 1. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata ("Narodne novine", broj: 86/92. - pročišćeni tekst, 58/93., 2/94., 76/94. i 108/95.), određuje da vojni odnosno civilni invalid rata koji za isto oštećenje organizma koristi prava na novčanu naknadu za tjelesno oštećenje prema propisima o mirovinskom i invalidskom osiguranju ne može koristiti pravo na invalidninu i prema ovom Zakonu. Pogrešno je pravno stajalište prvostupanjskog a i drugostupanjskog tijela da vojni odnosno civilni invalid rata koji za isto oštećenje koristi pravo na novčanu naknadu za tjelesno oštećenje prema propisima mirovinskog i invalidskog osiguranju nema pravo pokretanja postupka za ostvarivanje svojstva hrvatskog ratnog vojnog invalida. Članak 80. stavak 2. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju ("Narodne novine" broj 26/83., 48/83. - ispr., 5/86., 42/87., 34/89., 40/89., 57/89., 40/90., 9/91., 11/91., 26/93., 96/93. i 44/94.) određuje: "Ako osiguranik za isti slučaj tjelesnog oštećenja stekne pravo na novčanu naknadu za tjelesno oštećenje prema ovom Zakonu i pravo na invalidninu kao vojni invalid, može se koristiti samo jednim od tih prava prema vlastitom izboru". Iz već citiranih zakonskih odredaba jasno proizlazi da zbog same činjenice što određena osoba koristi naknadu za tjelesno oštećenje prema propisima o mirovinskom i invalidskom osiguranju ne isključuje mogućnost pokretanja postupka za priznavanje svojstva hrvatskog ratnog vojnog invalida, ako osiguranik za isti slučaj tjelesnog oštećenja stekne pravo na novčanu naknadu za tjelesno oštećenje i pravo na invalidninu kao vojni invalid, može se koristiti samo jednim od tih prava prema vlastitom izboru, te mu se mora omogućiti izbor." Us-1456/1997. od 17. lipnja 1998. (Sudske odluke ne mogu komentirati, govore same za sebe) 5. Definicija nezaposlenosti: ZAKON O POSREDOVANJU PRI ZAPOŠLJAVANJU I PRAVIMA ZA VRIJEME NEZAPOSLENOSTI Članak 7. Nezaposlenom osobom u smislu ovoga Zakona smatra se osoba sposobna ili djelomično sposobna za rad, u dobi od 15 do 65 godina koja nije u radnom odnosu, te ako: 1) ne ostvari mjesečni primitak, odnosno dohodak od samostalne djelatnosti koja se povremeno obavlja prema propisima o porezu na dohodak, a koji je veći od najvišeg iznosa novčane naknade utvrđene člankom 35. ovoga Zakona, 2) nema registrirano trgovačko društvo ili drugu pravnu osobu, odnosno nema većinski udio u trgovačkom društvu ili drugoj pravnoj osobi, 3) nema registrirani obrt, slobodno zanimanje ili djelatnost poljoprivrede i šumarstva, 4) nije osigurana kao poljoprivrednik po propisima o mirovinskom osiguranju, 5) nije korisnik mirovine, osim korisnika mirovine koji ostvari pravo na invalidsku mirovinu na temelju profesionalne nesposobnosti za rad, 6) nije redovni učenik ili student, 7) aktivno traži posao i raspoloživa je za rad. U ovih pet primjera mislim da sam objasnio o cemu se radi, ne samo o restriktivnom, nego o pogresnom tumacenju zakona. Mislim da namjera zakonodavca NIJE bila uskracivanje prava braniteljima, nego naprotiv, olaksavanje ostvarivanja. NIGDJE u zakonu se ne propisuje nemogucnost ostvarivanja prava osim (opravdano) u clanku 10. Da se prava pocinju ostvarivati danom stupanja na snagu Zakona jasno je, ali nije jasno otkud ogranicavanje ostvarivanja tih prava korisnicima invalidske mirovine zbog profesionalne nesposobnosti za rad, kada ih se ionako ne smatra “pravim” umirovljenicima, zakonski su nezaposlene osobe, imaju pravo na rad, na ponovno odredjivanje mirovine itd. Broj korisnika mirovine zbog profesionalne nesposobnosti za rad (Stanje na dan 31.12.2002. Izvor HZZMO): 38 302, prosjek mirovinskog staza za invalidske mirovine: 23 godine. Znaci to su sada ljudi od svojih cetrdesetak godina, a u vrijeme Domovinskog rata mladici sposobni za rat. Od tih 38 tisuca invalida... ima li medju njima branitelja? Ako ih ima na tisuce, oni su zakinuti i zaboravljeni pogresnim tumacenjem zakona, ako ih ima tek nekoliko (?), kolika su sredstva potrebna da i oni ostvare prava po ovom Zakonu? Niti u jednom niti u drugom slucaju ne vidim ni logike niti nekog opravdanog razloga za takvo postupanje. Na kraju, posto mi je u jednom dopisu citiran i Zakon o upravnim postupcima, da i ja navedem neke njegove odredbe: PRVI DIO OPĆE ODREDBE Glava I. OSNOVNA NAČELA Zaštita prava građana i zaštita javnog interesa Članak 5. (1) Pri vođenju postupka i rješavanju organi su dužni strankama omogućiti da što lakše zaštite i ostvare svoja prava, vodeći pri tome računa da ostvarivanje njihovih prava ne bude na štetu prava drugih osoba ni u suprotnosti sa zakonom utvrđenim javnim interesima. (2) Kad službena osoba, s obzirom na postojeće činjenično stanje, sazna ili ocijeni da određeni građanin ili organizacija ima osnove za ostvarenje nekog prava, upozorit će je na to. Na kraju da rezimiram. Razgovarajuci sa ostalim braniteljima, napose bivsim invalidima rada, shvatio sam da, niti ih itko upucuje na njihova prava (NITI JEDAN nije ni sada svjestan da po zakonu NIJE smio biti otpusten zbog svoje invalidnosti, a kamoli upucen na tzv mirovinsku skrb, koja se u konacnici pretvorila u sramotno mizernu mirovinu, i to bez zastite tzv najnize mirovine), niti im itko pomaze da ostvare ona prava koja im zakon i zakoni daju. Prilikom ovog “istrazivanja”, posjecivao sam razne internetske grupe, forume, pravne stranice sto se ticu branitelja domovinskog rata, i namjera mi je objaviti ne samo ovaj podnesak, nego prvenstveno, odgovore na njega. Zato Vas molim, svatko, bilo iz svoje nadleznosti, bilo iz poznavanja propisa, odgovorite na nekoliko pitanja. 1. Primjena ZOPHBDR. ZASTO je na djelu restriktivno tumacenje tog zakona? 2. Imaju li invalidi rada, koji su istovremeno i branitelji i/ili HRVI prava po ZOPHBDR ili NEMAJU? 3. KOME se treba obratiti za vjerodostojno tumacenje ZOPHBDR? Saboru? A sada odgovori: HRVATSKI ZAVOD ZA MIROVINSKO OSIGURANJE SREDIŠNJA SLUŽBA A.Mihanovića 3, 10000 Zagreb Klasa: 052-02/06-02/163 Ur. broj: 341-99-05-06-2 Broj spisa: 162709 Zagreb, 12. ožujka 2007. U povodu Vašega podneska koji ste nam uputili i u kojem se opširno osvrćete i obrazlažete pojedine zakonske norme, posebno iz Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovisnkog rata i članova njihovih obitelji («Narodne novine», broj 174/04 i 92/05), te u kojem postavljate i neka pitanja, dajemo sljedeće odgovore. 1) Primjena ZOPHBDR-a. Zašto je na djelu restriktivno tumačenje toga zakona? Sabor Republike Hrvatske donio je Zakon o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji, koji je stupio na snagu 1. siječnja 2005. Ovaj Hrvatski zavod za mirovisnko osiguranje dužan je taj Zakon provoditi što i činimo, i nije točan Vaš navod da se provodi restriktivno. Naprotiv, u svim spornim sitaucijama nastojimo pojedini propis protumačiti u korist osiguranika hrvatskog branitelja, a u cilju ostvarivaja prava iz navedneog Zakona. 2) Imaju li invalida rada, koji su istovremeno branitelju i/ili HRVI prava prema ZOPHBDR-a ili nemaju? Ako se radi o osiguranicima – invalidima rada, to znači da je njihova invalidnost utvrđena prema općem propisu odnosno Zakonu o mirovisnkom osiguranju, tada ti osiguranici prema ZOPHBDR-a mogu ostvariti samo povećanje mirovine za 10 do 30% ovisno o sudjelovanju u Domovinskom ratu ili pravo na najnižu mirovinu, naravno ako su i pravo prema općem propisu ostvarili nakon stupanja na snagu ZOPHBDR-a tj. nakon 1. siječnja 2005. Što se tiče statusa HRVI, isti nije uvjet za ostvarivanje prava prema ZOPHBDR-a nakon 1. siječnja 2005. Da bi osiguranik ostvario pravo prema ZOPHBDR-a nije bitno da ima status HRVI već da ima utvrđeno svojstvo hrvatskog branitelja iz Domovisnkog rata što ne podrazumijeva nužno i utvrđen status HRVI. 3) Kome se mora obrattiti vjerodostojno tumačenje ZOPHBDR-a? Budući da je navedeni zakon donio Sabor Republike Hrvatske odgovrajuća tijela Sabora RH nadležna su i za tumačenje pojedinih zakonskih normi. S poštovanjem PREDSTOJNIK UREDA ZA POSLOVE OSTVARIVANJE PRAVA IZ MIROVINSKOG OSIGURANJA I DOPLATKA ZA DJECU Moj odgovor "njima": Nije mi namjera polemizirati niti s Vama, niti s bilo kime, ali se moram osvrnuti na neke odgovore koje ste mi dali. Nije li restriktivno tumacenje zakona ako se on odnosi na slucajeve (govorim o invalidima rada/braniteljima), NAKON 1. sijecnja 2005. Naime. invalid rada koji ostvari pravo na invalidsku mirovinu prema opcem propisu, automatski potpada i pod “Zakon o braniteljima”, i tu nema nista sporno. Sporno je to, i tu vidim restrikciju, da se ZOPHBDR ne primjenjuje i na slucajeve invalida rada/branitelja koji su u invalidsku mirovinu otisli prije famoznog 1. sijecnja. Objasnjenje da bi primjena zakona i na njih bila - retroaktivna (a da takav slucaj Zakon ne istice posebno) jednostavno “ne drzi vodu”, posto bi im ta prava pripadala TEK od 1. sijecnja 2005. Kao slican primjer bi se mogao uzeti i Zakon o djecjem doplatku koji bi se (prema takvom tumacenju) primjenjivao SAMO na djecu rodjenu NAKON stupanja na snagu odredjenog zakona (cisti apsurd!) Ne moram napominjati da je od pocetka rata pa do 2005. proslo citavih PETNAEST godina, u kojem razdoblju su mnogi branitelji, ne samo otisli u mirovinu (prema opcim propisima), nego i – umrli, ne docekavsi ovaj zakon, koji, opet, ne donosi nista novog sto se njih tice. Nije li to – restriktivno? I gdje je tu tumacenje propisa u korist osiguranika/hrvatskog branitelja? Ponovno moram upozoriti na “obrazlozenje prijedloga zakona” prema kojem SVI branitelji koji su ostvarili mirovinu prema opcim propisima, imaju pravo ili na najnizu mirovinu, ili uvecanje od 10 – 30 %. Dakle nema govora o nekakvom “prijelomnom datumu. Da skratim pricu, odgovorite mi molim Vas na posljednje pitanje: imam li, kao korisnik invalidske mirovine (ostvarene prije 1. sijecnja 2005) neko pravo iz ZOPHBDR ili nemam? Hvala najljepsa I konacno, nesto nakon cega sam odustao: RVATSKI ZAVOD ZA MIROVINSKO OSIGURANJE SREDIŠNJA SLUŽBA A.Mihanovića 3, 10000 Zagreb Klasa: 052-02/06-02/163 Ur. broj: 341-99-05-06-8 Zagreb, 23. travnja 2007. U povodu Vašeg posljednjeg upita, da li kao korisnik invalidske mirovine ostvarene prije 1. siječnja 2005. prema općem propisu imate neka prava prema Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji iz 2005. godine, dajemo Vam sljedeći odgovor. Prema navedenom Zakonu ne možete ostvariti nikakva prava iz mirovinskog osiguranja odnosno niti prava na najnižu mirovinu niti povećanje mirovine za 10 do 30 %. Ako posjedujete medicinsku i drugu dokumentaciju koja ukazuje na to da bi uzrok nastanka Vaše invalidnosti mogao biti u vezi s obranom suvereniteta Republike Hrvatske, možete podnijeti zahtjev za promjenu opsega prava i priznanje prava na invalidsku mirovinu prema Zakonu o braniteljima. S poštovanjem POMOĆNIK RAVNATELJA Eto, oprostite na opsirnosti. Ako se nesto u medjuvremenu promijenilo, strasno bih volio to znati. Samo da nije rekla - kazala.
  7. Mozda sam u krivu, ali meni je objasnjeno u mirovinskom da se pravo na najnizu mirovinu odnosi SAMO na ljude umirovljene nakon stupanja na snagu ZOPHBDR (2005) ili kada (ako) navrse 65 godina. Takodjer je nedavno objavljeno da ce branitelji moci birati "povoljniju" mirovinu, ali to je za sada tek - prica.
  8. "U povodu Vašeg posljednjeg upita, da li kao korisnik invalidske mirovine ostvarene prije 1. siječnja 2005. prema općem propisu imate neka prava prema Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji iz 2005. godine, dajemo Vam sljedeći odgovor. Prema navedenom Zakonu ne možete ostvariti nikakva prava iz mirovinskog osiguranja odnosno niti prava na najnižu mirovinu niti povećanje mirovine za 10 do 30 %." Ovo je PRVI koliko toliko sluzben odgovor. Znaci, SVI oni sa mirovinama po ZOMO, ali PRIJE 01.01.05.... nista.... Ako ste takvi "slucajevi", ili znate za njih... evo vam, ne - tumacenja zakona, nego provodjenja...
  9. Na podnesak u vezi (glede?) gornjeg “problema” upucen (i) na adresu premijera, stigla je obavijest da je podnesak proslijedjen u MOBMS – u na “daljnje postupanje”, iz MOBMS – a podnesak je upucen u Mirovinsko – na daljnje postupanje… prije neki dan – tadaaa! stize odgovor kojeg prenosim u cijelosti: “U povodu Vašega podneska koji ste nam uputili i u kojem se opširno osvrćete i obrazlažete pojedine zakonske norme, posebno iz Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovisnkog rata i članova njihovih obitelji («Narodne novine», broj 174/04 i 92/05), te u kojem postavljate i neka pitanja, dajemo sljedeće odgovore. 1) Primjena ZOPHBDR-a. Zašto je na djelu restriktivno tumačenje toga zakona? Sabor Republike Hrvatske donio je Zakon o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji, koji je stupio na snagu 1. siječnja 2005. Ovaj Hrvatski zavod za mirovisnko osiguranje dužan je taj Zakon provoditi što i činimo, i nije točan Vaš navod da se provodi restriktivno. Naprotiv, u svim spornim sitaucijama nastojimo pojedini propis protumačiti u korist osiguranika hrvatskog branitelja, a u cilju ostvarivaja prava iz navedneog Zakona. 2) Imaju li invalida rada, koji su istovremeno branitelju i/ili HRVI prava prema ZOPHBDR-a ili nemaju? Ako se radi o osiguranicima – invalidima rada, to znači da je njihova invalidnost utvrđena prema općem propisu odnosno Zakonu o mirovisnkom osiguranju, tada ti osiguranici prema ZOPHBDR-a mogu ostvariti samo povećanje mirovine za 10 do 30% ovisno o sudjelovanju u Domovinskom ratu ili pravo na najnižu mirovinu, naravno ako su i pravo prema općem propisu ostvarili nakon stupanja na snagu ZOPHBDR-a tj. nakon 1. siječnja 2005. Što se tiče statusa HRVI, isti nije uvjet za ostvarivanje prava prema ZOPHBDR-a nakon 1. siječnja 2005. Da bi osiguranik ostvario pravo prema ZOPHBDR-a nije bitno da ima status HRVI već da ima utvrđeno svojstvo hrvatskog branitelja iz Domovisnkog rata što ne podrazumijeva nužno i utvrđen status HRVI. 3) Kome se mora obrattiti vjerodostojno tumačenje ZOPHBDR-a? Budući da je navedeni zakon donio Sabor Republike Hrvatske odgovrajuća tijela Sabora RH nadležna su i za tumačenje pojedinih zakonskih normi. S poštovanjem PREDSTOJNIK UREDA ZA POSLOVE OSTVARIVANJE PRAVA IZ MIROVINSKOG OSIGURANJA I DOPLATKA ZA DJECU“ Kako iz tog nisam vidio nikakav odgovor na moja pitanja, MORAO sam uputiti i svoj odgovor: „Postovani gospodine Xxxxx, Nije mi namjera polemizirati niti s Vama, niti s bilo kime, ali se moram osvrnuti na neke odgovore koje ste mi dali. Nije li restriktivno tumacenje zakona ako se on odnosi na slucajeve (govorim o invalidima rada/braniteljima), NAKON 1. sijecnja 2005. Naime. invalid rada koji ostvari pravo na invalidsku mirovinu prema opcem propisu, automatski potpada i pod “Zakon o braniteljima”, i tu nema nista sporno. Sporno je to, i tu vidim restrikciju, da se ZOPHBDR ne primjenjuje i na slucajeve invalida rada/branitelja koji su u invalidsku mirovinu otisli prije famoznog 1. sijecnja. Objasnjenje da bi primjena zakona i na njih bila - retroaktivna (a da takav slucaj Zakon ne istice posebno) jednostavno “ne drzi vodu”, posto bi im ta prava pripadala TEK od 1. sijecnja 2005. Kao slican primjer bi se mogao uzeti i Zakon o djecjem doplatku koji bi se (prema takvom tumacenju) primjenjivao SAMO na djecu rodjenu NAKON stupanja na snagu odredjenog zakona (cisti apsurd!) Ne moram napominjati da je od pocetka rata pa do 2005. proslo citavih PETNAEST godina, u kojem razdoblju su mnogi branitelji, ne samo otisli u mirovinu (prema opcim propisima), nego i – umrli, ne docekavsi ovaj zakon, koji, opet, ne donosi nista novog sto se njih tice. Nije li to – restriktivno? I gdje je tu tumacenje propisa u korist osiguranika/hrvatskog branitelja? Ponovno moram upozoriti na “obrazlozenje prijedloga zakona” prema kojem SVI branitelji koji su ostvarili mirovinu prema opcim propisima, imaju pravo ili na najnizu mirovinu, ili uvecanje od 10 – 30 %. Dakle nema govora o nekakvom “prijelomnom datumu. Da skratim pricu, odgovorite mi molim Vas na posljednje pitanje: imam li, kao korisnik invalidske mirovine (ostvarene prije 1. sijecnja 2005) neko pravo iz ZOPHBDR ili nemam? Hvala najljepsa” Iako bi ovo bio tek pocetak nekakve borbe za mozebitna prava, mislim da cu odustati, tek da sacuvam ovo malo zivaca koje mi je ostalo. Zao mi je samo ostalih, slicnih, koji nemaju nikakva saznanja o ovakvim igrama bez granica...
  10. Bit ce dobro ako nije "tetak" u pitanju... da i onda pokusam sarmirati Po mom misljenju, te "upute" se i ne drze bas zakona, barem ne u slucajevima za koje se ja zanimam. Da budem dosadan, na pismo (podnesak) iz jednog od prethodnih postova poslano na razne adrese je odgovorio i - predsjednik Vlade. Doduse preko tajnice, te da je podnesak upucen u MOBMS na "razmatranje". Iako nista ne znaci, pohvalno je sto je odgovoreno. Lijepa rijec.....
  11. Tako je, to je interni dokument. Ne znam da li on potpada pod one fore o pravu na informaciju...?
  12. Majstore, procitaj sta pise, pa se onda pravi pametan...
  13. "Upute o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata – prava iz mirovinskog osiguranja prema Zakonu o pravima hrvatskih bra¬nitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji, «Narodne novine«, broj 174/04., klasa: 140-01/05-06/43, ur.broj: 341-99-05/2-05-1 od 28. veljače 2005."?
  14. *ebe se meni za pozornost i sumnju. Cist sam k'o beba. Nije na meni da nesto dopustam ili ne, ali... kako ja tebi vjerujem da si zaista i ranjen, i bio u logoru, tako i ti moras poci od pretpostavke da ovdje pomoc traze ljudi sa stvarnim problemima, a ne laznjaci.
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija