Jump to content

100.000 tema na Legalis portalu!  Nakon 16 godina od pokretanja ove stranice, dana 31.07.2019. na Legalis portalu je pokrenuta 100.000-ta tema. Time je na ovom portalu raspravljeno više od 100 tisuća pravnih pitanja, i to kroz 526.000 pojedinačnih objava korisnika. U ovom trenutku Legalis portal broji 90.700 registriranih korisnika.

drot13

Moderator
  • Broj objava

    9052
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  • Osvojio dana

    115

Objave koje je drot13 objavio


  1. Slobodno odi na to mjesto i vidi ima li drugih kamera, pa pitaj koliko se čuvaju snimke i obavijesti policiju, a svakako na policiji provjeri jesu li gledali kamere na semaforu.

    Ako te svejedno prijave bez objektivnih dokaza, moći ćeš na sudu tražiti prometno vještačenje, ali pitanje je kakav bi bio rezultat (ako si kriv, moraš platiti i to vještačenje).


  2. Kad nešto dobiješ od policije ili suda, znat ćeš na čemu si i kako se braniti, a teško je unaprijed i napamet pričati.

    U ovakvim situacijama je teško odrediti krivnju (jesi li se ti prvo počeo prestrojavati, pa se on neoprezno zaletio u tebe, ili si se neoprezno prestrojavao i srušio skuteristu), tako da mi je malo blesav tako brz zaključak da si ti kriv za nesreću... Je li bilo svjedoka? Postoji li video nadzor na tom dijelu zelenog vala?


  3. Sivko je objasnio, a samo da malo nadodam - kao zaštitar ne smiješ nositi i uporabiti suzavac, ali kao građanin možeš.

    Ima dovoljno policijske i sudske prakse prema kojoj zaštitari nisu sankcionirani za uporabu suzavca u samoobrani, bez obzira što ga kao zaštitari formalno nisu smjeli nositi. Svaki građanin ga može nabaviti i nositi, pa tako i ti. Ako ga upotrijebiš, nisi ga upotrijebio kao zaštitar, nego kao napadnuti građanin.


  4. Prije 37 minuta, shallot je napisao:

    Meni kao građaninu (i građaninu EU) je apsoultno ponižavajuće i maltretirajuće to što me izvlačiš iz mog auta i tretiraš kao kriminalca. Zaustavio si me zato što a) sam činio prekršaje; b) "ševerio po cesti" ili c) imaš zapovijeđenu akciju.  Što me imaš gledati kako se ponašam i kako se krećem. Ili ćeš me alkotestirati ili nećeš.

    Ti misliš da se auti zaustavljaju samo radi alkotestiranja vozača? U njima se pronalaze osobe s potragama, počinitelji i predmeti kaznenog djela i svašta drugo, tako da promet i alkotestiranje nisu primarna i jedina stvar. Dodatno, i najobičnija kontrola prometa ponekad eskalira u nešto veće, pogotovo kod alkoholiziranih vozača i putnika.

    I time te se ne tretira kao kriminalca. Za primjer, bi li pustio bilo kojeg stranca u svoju kuću ili bi ipak bio oprezan i sumnjičav? Ili time bespotrebno tretiraš tog stranca kao kriminalca?

     

    Prije 37 minuta, shallot je napisao:

    Baš je i meni nekako sinulo kako su svi ti švedski i francuski policajci neuki i nesposobni pa stanovnici tih zemalja masovno iseljavaju a statistike prometnih nesreća im crnje od naših (

    Molim te da ne izvrćeš moje riječi i pogledaj ponovno što sam napisao. Svi policajci koji tako rade griješe u postupanju, a znam da ih ogromna većina tako ne radi.

    A i iseljavanje i statistika prometnih nesreća isto nema veze s time jesi li morao izaći iz auta kod alko-testiranja ili si to obavio u autu. 


  5. Da, to se može prijaviti i policija će pokušati preko fotografije otkriti o kome se radi, ali trgovina će onda morati privatno pokrenuti postupak (krađa male materijalne vrijednosti koja se progoni po privatnoj tužbi). Međutim, nisam baš optimističan kako bi to prošlo na sudu, budući da zapravo nema dokaza da je ta osoba nešto i ukrala... 


  6. prije 15 sati , shallot je napisao:

    Meni kao vozaču "ispitaniku" je sasvim dovoljno "dostupno" da alkotestiranje obavim iz svog automobila, uz otvoren prozor ili vrata, kao što obično počinje ta priča, traženjem dokumenata na uvid, bez izlaska iz auta.

    Meni kao policajcu je apsolutno potrebo da izađeš iz auta, staneš sa strane na sigurno mjesto da vidim i tebe i tvoj auto, a i da nitko od nas nije u opasnosti naleta drugog auta. Odmah vidim imaš li što uz sebe, a i vidim kako se ponašaš, krećeš i sl.

     

    prije 15 sati , shallot je napisao:

    Zašto onda, ponekad, traže da za alkotestiranje izađem iz svog auta i to obavim u njihovom? Treniranje strogoće ili možda traženje prilike za podmićivanje?

    Osobno sam ovako radio samo kad je npr. kiša, hladnoća (pogotovo ako si ti prehlađen), ako sa strane ima gledatelja da te ne sramotim i sl., ali i to jako rijetko i uz prethodnu procjenu, baš radi svoje sigurnosti.

     

    prije 2 sati , Melchior je napisao:

    U Francuskoj,  kroz dvije godine (doduše prije desetak godina), samo jednom, također bez izlaženja van iz svog vozila. 

    Jel to Švedi i Francuzi imaju drugačije uređaje ili možda drugačije policajce?

    a i zgodnije je uzeti "papiriće"

    Svi ti policajci koji su tako napravili su pogriješili, jer svi uče da nema naginjanja u auto u kojem sjedi vozač (ili druge osobe), nema guranja ruke kroz otvore (prozor, otvorena vrata), a nema niti guranja uređaja (alkometra) kroz otvore niti davanja uređaja u ruke osobi. gašenje auta i izlazak je i obavezan radi sprječavanja bijega prilikom postupanja. Nekad je tako lakše i brže, ali se isto tako lakše i brže strada.


  7. Kao što kaže Mario, da, radi se o formalno jednostavnoj stvari - za svaki takav oblik rada treba tražiti suglasnost, a ako nema suglasnosti, ne može se raditi. Formalno tu nema puno filozofije, a dodao bi da iznos plaće nije bitan, nego  samo da se radilo bez odobrenja i sankcija bi morala postojati.

    Međutim, kako to kod nas već ide, nećemo se držati zakona kao pijan plota i nekima će to biti tolerirano (jer su članovi stranke, jer su prijatelji rukovoditelja, jer je plaća slaba pa ju treba pojačati...), a neke će se nagaziti i za suđenje na dječjim utakmicama bez odobrenja. To vodi do toga da se ne može unaprijed i ovako u nekoj raspravi reći kako će točno ta situacija za koju pitaš na kraju završiti...


  8. Za kameru koja snima crveno ćeš pričekati stradivarija, a ovaj novi članak je novi i još nema prakse, pa će se vidjeti što će policija tako prijavljivati i što će sudovi kažnjavati. Ovako odoka kako je napisano, to bi bilo kad dođeš blizu, prebaci se na žuto, a ti ubrzaš da bi stigao i prođeš na crveno (ne stigneš, ali svejedno prođeš povećanom brzinom), mada mi se čini da će se više upotrebljavati za one koji bježe od policije, pa prolaze kroz crveno ili oni koji (najčešće po noći) namjerno prolaze kroz crvena svjetla.

×