Jump to content

900years&2hearts

Korisnik
  • Broj objava

    33
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

Nedavni posjetitelji profila

Prikaz nedavnih posjetitelja je isključen i nije prikazan drugim korisnicima.

  1. Pozdrav. molim ako netko zna što raditi: čovjek je prije nekoliko desetljeća radio u skladištu s azbestom i sada ima posljedice. To je medicinski dokumentirano- sada. Naputak za radnike koji traže obeštećenje u točki 2., kaže 2. Dokaz o izloţenosti azbestu, početak izloţenosti i duljinu izloţenosti (dostaviti barem jedan od slijedećih dokumenata):  izjavu tvrtke o izloženosti azbestu  opis radnog mjesta  procjenu opasnosti - preslika (original na uvid)  potvrdu nadležnog inspektora rada o direktnoj ili indirektnoj izloženosti azbestu  pravomoćnu sudsku presudu - preslika (original na uvid)  Rješenje HZMO o invalidnosti - preslika (original na uvid)  Rješenje HZZO-a o priznavanju profesionalne bolesti - preslika (original na uvid)  preslika radne knjižice ukoliko je firma u stečaju ili ako je osoba u mirovini.  Potvrdu o priznavanju profesionalne bolesti (do 1990. godine tzv. crvena cedulja) - specijalist medicine rada, Institut za medicinska istraživanja i medicinu rada, druge zdravstvene ustanove – preslika (original na uvid)  Prijava o profesionalnoj bolesti – preslika (original na uvid) Međutim, firme odavno više nema (propala je) pa ne može dobiti izjavu tvrtke o izloženosti azbestu, ne može poslati inspekciju rada jer se to dogodilo prije 30 godina u firmi koja više ne postoji, jednostavno, bolest se pojavila naknadno godinama a do tada je čovjek normalno radio i nije skupljao potvrde i rješenja, nego sad u mirovini ima posljedice i liječničku dokumentaciju. Pitanje je kako da takav pojedinac nabavi neki od slijedećih dokumenata? Što savjetujete kako i gdje da krene? hvala.
  2. Hvala ali tu ne vidim da piše išta o roku u kojem se treba prijaviti smrt/pokrenuti ostavinska. Valjda nema roka i zastare.
  3. Molim ako netko zna postoji li zastara nakon koliko vremena se mora pokrenuti ostavinska rasprava u RH ako je imovina u RH, a pokojnik i naslijednici van RH/EU?
  4. Poštovani, koje zakone, uredbe, pravilnike i slično treba konzultirati ako želim znati mogu li nadograditi garažu? Znači, želim nadograditi svoju garažu, kako da znam smijem li i što mi sve treba. hvala.
  5. Poštovani frenki, hvala još jednom i šaljem jednu virtualnu pivu🍺 Kada je on radio svoj igrani film, pretpostavljam da je glavni lik kreirao prema onome što je ona istražila za svoj dokumentarac jer realno, sigurno je dokumentarac u kojem sudjeluje sam protagonist sadrži više informacija nego li medijski izvještaji o događaju. I zaista, njegov lik je sličan njenom, ali njen lik je stvaran pa normalno da sliče ako snimaju o istome. I sud je presudio u prvom stupnju da je plagijat (iako stvarno nisu identični). Znate kako je tonči huljić jednom rekao, postoji ograničen broj akorda i naravno da će se dogoditi da netko nekad slučajno te akorde posloži u istu liniju pa onda dobiješ pjesmu koja zvuči kao plagijat, a zapravo nije.😃 Stoga me zanimalo da se radi film po događaju x, a da neki lik podsjeća na lika iz dokumentarca ili knjige y (lik ne mora biti javna ličnost), da li bi to bilo podležno tužbi, i bi li imalo smisla pozvati se da je film inspiriran događajem x i dokumentarcem y da se izbjegne situacija ovog iranskog? Ako vas dobro shvaćam, odgovor je ne, ali bi li on prevenirao čitavu situaciju da je tako napravio i time njoj izbio argument da joj nije priznato štogod?
  6. Poštovani frenki, hvala na odgovoru. Ima smisla to što kažete, međutim, on je izgubio spor (u nekom iranskom prvom stupnju pretpostavljam), pa se žalio i sada su ponovno na sudu. Nakon odgledanog njenog dokumentarca i njegovog igranog filma, mogu reći da u nijednom momentu nije korišten materijal iz njenog dokumentarca (snimka, fotografija, glazba, itd), osim u smislu same teme i glavnog lika (koji nisu izmišljeni od nje). Mene je zanimalo da je on na svoj film stavio da je inspiriran stvarnim događajem i njenim dokumentarcem (koji je izašao prije njegovog filma), da li bi -trebao njenu dozvolu da to stavi -dugovao joj naknadu po nekoj osnovi -izbjegao tužbu. Čisto da li si je mogao skratiti muke suđenja samo da je napisao da je inspiriran njenim dokumentarcem ?
  7. Znači naš sud ne bi doveo u vezu to da je poslodavac oštetio radnika i da je zbog toga tužen, pa je šikanirao radnika, s davanjem eventualne negativne ocjene na probnom roku? Svašta... Tnx.
  8. Ako je lakše odgovoriti, probati ću ovako: U Iranu se dogodilo da je čovjek bio u zatvoru zbog duga, a pri dopuštenom izlasku za vikend je našao novac. Novac je vratio vlasniku, pa je postao junak. Kada se ta priča htjela potvrditi, on nije mogao dokazati da se navedeni događaj ikada dogodio. Ta vijest je bila objevljena u medijima. Mlada žena je išla na master class za film i kao svoj rad je počela raditi tu priču. Nakon dugog istraživanja, snimila je dokumentarni film o dotičnom čovjeku; prvo njegova priča o zatvoru, on priča, pa pokazuje gdje je pronašao novac i tako, a onda u drugom dijelu dokumentarca ona sama sa svojom ekipom pokušava naći ženu kojoj je ovaj navodno vratio novac. Ne uspije ju naći. Nakon toga, poznati filmski redatelj (koji je držao masterclass ovoj mladoj ženi koja je snimila dokumentarac) piše scenarij i snima igrani film. U njegovom filmu čovjek je u zatvoru zbog duga, novac nađe njegova nova djevojka ali on ju nagovori da vrate zlatnike. Pošto je on u zatvoru zlatnike vrati njegova sestra, ali zato jer je on razgovarao s tom ženom koja ih je izgubila telefonski, i jer je rekao sestri da joj vrati. Nakon toga on postaje junak jer je kao zatvorenik s dugom vratio nađene zlatnike pa se za njegovu priču zainteresira javnost. Obećaju mu posao u javnoj službi alitamošnji uhljeb počne ispitivati istinitost priče, i ispadne da oni ne mogu dokazati da se to zaista dogodilo, a ženu kojoj su zlatnici vraćeni ne mogu pronaći jer se čini da je prevarantica. E sad... Ova mlada šta je snimila dokumentarac je tužila ovog poznatog da je uzeo njeno djelo (iako se radi o stvarnom događaju). Moje pitanje je: da je poznati redatelj na svom filmu rekao da je njegov film inspiriran stvarnim događajem i dokumentarnim filmom od mlade žene, a)da li bi ga ona mogla tužiti? b)da li bi joj bio dužan što platiti?
  9. A što ako radnik prije ocjene pokrene spor na sudu zbog toga što je poslodavac svojom krivnjom radniku nanio štetu i čitavo vrijeme probnog roka izbjegavao radnika i s njime nije komunicirao?
  10. Ovo bi moglo biti malo duže pa se unaprijed ispričavam. Recimo da želite snimiti film/napraviti predstavu prema nekom istinitom događaju. Npr. želite snimiti film/napraviti predstavu o životnom putu Ante Gotovine, s naglaskom na domovinski rat i njegovu ulogu u ratu, ali osim rata film/predstava govori i o periodu u Legiji stranaca (period prije rata), te bijegu i suđenju u Haagu (period nakon rata). Recimo da ste glavnu premisu filma/predstave istražili putem novinskih članaka (koji nisu autorski već samo prenose vijest). Recimo da ste gledali neki dokumentarac o domovinskom ratu i svidjela vam se atmosfera i odlučili ste takvu atmosferu (koja se temelji na stvarnom događaju jer je dokumentarni film) uzeti za svoj film/predstavu u dijelu o kojem se govori o domovinskom ratu. Recimo da ste čitali neku knjigu koja govori Haaškom tribunalu, a u njoj se spominje neka situacija ili lik, na temelju kojeg vi kreirate sličnu situaciju i sličan lik (ali ne i isti i do čega ste mogli doći i bez već postojeće knjige) kao sporedni u svojem filmu/predstavi. Za opisanu situaciju: 1.ukoliko atmosfera vašeg uratka podsjeća na atmosferu nekog dokumentarnog djela, ili neki lik ili situacija podsjećana lik ili situaciju iz nekog dokumentarnog djela/knjige, može li autor knjige/dokumentarca tužiti (iako i vi i on govore o stvarnim događajima i ljudima)? 2.ukoliko sami napišete da je vaše djelo inspirirano dokumentarcem x, knjigom y, stvarnim događajem z, predstavom xyz, da li ste dužni tražiti dozvolu autora dokumentarca x, knjige y, predstave xyz za svoje djelo? 3.ukoliko navedete da vas je za vaše djelo inspirirao stvarni slučaj (domovinski rat i životni put Ante Gotovine), kao i dokumentarac x (za kreiranje atmosfere rata) i knjiga y (za kreiranje lika) i predstava xyz (za kreiranje događaja koji se dogodio), da li ste dužni što platiti autorima dokumentarca x, knjige y, predstave xyz?
  11. Znači primijenjuju se pravilnik firme/kolektivni ugovor a ne zakon o radu. Hvala lijepa.
  12. Novi ZOR kaže da probni rad može biti ocjenjen nezadovoljavajućim bez obrazloženja. Ukoliko u kolektivnom ugovoru (ili pravilniku o radu) piše da je poslodavac dužan obrazložiti nezadovoljavajući probni rad, da li se uzima ZOR, kolektivni ugovor ili pravilnik? Ako netko zna odogvor, zahvaljujem unaprijed.
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija