Jump to content

Biker1901

Korisnik
  • Broj objava

    19
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

Aktivnosti reputacije

  1. Sviđa mi se
    Biker1901 je dobio reakciju od JednkostPravednostPravično u POS stan-zabrana otudjenja i davanja u najam na rok od 10 god   
    Zaboravio sam komentirati situaciju o kojoj govorite.
    SUkladno novim izmjenama zakona ukoliko pokrenete postupak stečaja vas kao potrošača možete prodati stan bez navedenih sankcija. To je jedna od "olakotnih", promijenjenih životnih okolnosti.
    Ne znam puno o samom postupku, pa se informirajte ukoliko ste u gore navedenoj situaciji.
    I samo da razjasnimo, novim zakonom nije ZABRANJENA prodaja već je uvedena SANKCIJA ako ga prodate prije isteka roka. No, i dalje povratna primjena tog zakona zadire u stečena vlasnička prava.
     
    Čl.28 Zakona o društveno poticanoj stanogradnji
    https://www.zakon.hr/z/371/Zakon-o-društveno-poticanoj-stanogradnji
    (5) Kupac, odnosno pravni slijednik podnosi zahtjev iz stavka 4. ovoga članka APN-u, odnosno javnoj ustanovi u slučaju nastupa sljedećih okolnosti: smrt i/ili teška bolest kupca stana i/ili članova uže obitelji, razvrgnuće suvlasničke zajednice zbog razvoda braka, otvaranje postupka stečaja potrošača te preseljenje kupca, odnosno pravnog slijednika u drugo mjesto stanovanja.
  2. Sviđa mi se
    Biker1901 je dobio reakciju od ŽAKLINA11 u POS stan-zabrana otudjenja i davanja u najam na rok od 10 god   
    Samo malo pojašnjenje, mada sam gotovo siguran da ste shvatili što sam mislio. Nije stvar potraživanja, već proizvoljnog tereta na nekretninu za koju sam kao kupac u potpunosti ispoštovao sve ugovorne obveze, uključujući i podmirivanje cjelokupnog duga za nekretninu. Ista niti ima bankarskog tereta, niti je imala bilo kakvog drugog. Nekretnina nije niti dana u najam, niti je prodavana, no to čak nije niti bitno.
     
    Također da elaboriram i ovaj dio mada vjerujem da ste i to shvatili, ali niste ga niti iskomentirali mada je vrlo bitan. Ako dakle država neće RETROAKTIVNO kazniti sve one koji su ovakve stanove već prodali, te neće kazniti sve one koji trenutno imaju valjane dokumente kategorizacije stanova za turistički najam i one koji imaju valjane ugovore o najmu koje su potpisali i dobili prije ovih izmjena zakona prema kojima plaćaju državi i porez za najam, onda doista ne vidim nikakvu korist države osim što i dalje ubire porez od najma i prešutno i dalje odobrava nelegalnu aktivnost.
    Ako će ih kazniti, onda povlačim sve što sam napisao, pa bi na neki način vaga pravičnosti bila izjednačena za sve kupce takvih stanova.

    Na kraju evo još jedan, osobni, komentar kada je u pitanju zakon. Apsolutno je nemoguće da zakon pokrije sve eventualne životne i pravne situacije, te i dalje smatram, mada se Vi sa time ne morate složiti, da su ljudima koji su kupili ove stanove ovom retroaktivnom primjenom povrijeđena prava na privatno vlasništvo. Tu ponajviše mislim na one koji do ovih izmjena zakona od prvog dana žive u tim stanovima i aktivno ih koriste. Sada, ili u bilo kojem trenutku u budućnosti, država ih primorava da joj ipak daju tržišnu vrijednost stana ako žele iseliti radi realnih potreba za većim životnim prostorom, te iznajmiti ili prodati nekretninu.
    Meni je ovo samo vrlo važna životna lekcija da više nikada neću kupovati stan POS/APN sustava, jer je državi, kao što sam spomenuo, samo dovoljno izglasati zakon kojim će mi nametnuti nove terete, a ja ne mogu znati nikako koji će to biti.

    Sudeći i po Vašim komentarima sasvim je jasno da smatrate da pravno ne možemo ništa učiniti nego čekati da istekne rok ili pokrenuti ocjenu ustavnosti na vlastiti trošak, no molim u svakom slučaju, ako želite naravno, odgovor na pitanje iz ovog i prošlog posta vezano za već prodan stanove i tekuće najmove. Ipak je pravnog karaktera.

    Hvala Vam unaprijed.
  3. Sviđa mi se
    Biker1901 je dobio reakciju od ŽAKLINA11 u POS stan-zabrana otudjenja i davanja u najam na rok od 10 god   
    Prije nego odgovorim na ostatak koji ste napisali imam samo par pitanja.
    Dakle, po Vama je sasvim u redu da država krši kupoprodajne ugovore, te je također u redu da obitelji kojima se povećao broj članova kućanstva tijekom 10 godina žive u neadekvatnim uvjetima, jer ukoliko isele iz stana i isti prodaju ili daju u najam moraju državi platiti razliku cijenu. Uz sve troškove i trud da se djeci omoguće bolji uvjeti stanovanja, jer se možda inače guraju u garsonijeri sad bi trebali državi još platiti i recimo 15 tisuća eura umjesto da to ulože u svoju djecu? To je pravično i pravedno samo zbog nekih pojedinaca koji su zaradili preprodajom, a nisu nikada živjeli u tim stanovima dok ove obitelji žive od samog početka? Nije diskriminatorno?
    Nije diskriminatorno i to što oni koji su već prodali stanove neće biti sankcionirani, retroaktivno?
     
    ...nastavak.
    Etikete sumraka demokracije i mafije nisam koristio bez razloga u svakom slučaju, no da pojasnim.
    Spomenuli ste kao i ja čl.90 Ustava koji govori kako samo iz posebno opravdanih razloga pojedine odredbe zakona mogu imati povratno djelovanje, a inače nikako ne mogu. Postavlja se pitanje što je to opravdano. To ne znači da bilo kakvo opravdanje može biti dovoljno kako bi neki zakon mogao imati povratno djelovanje. Opravdanje nikako ne može rušiti ustavnopravni poredak odnosno protuustavno.
    Opravdanje ili obrazloženje, ja bih rekao paušalno, koje je pružila država u kojem se spominje kako se neki stanovi nisu koristili za rješavanje stambenog pitanja ne može nikako opravdati zadiranje u stvarnopravno raspolaganje nekretninom koja je u privatnom vlasništvu i to svih vlasnika, pa i onih kojima ta nekretnina jeste služila za rješavanje stambenog pitanja.
    Nadalje, spominjete ZVDSP čl.33, stavak 1. koji jasno navodi:
    (1) Pravo vlasništva može u interesu Republike Hrvatske biti zakonom oduzeto (potpuno izvlaštenje) ili ograničeno osnivanjem za drugoga nekoga prava glede vlasnikove stvari (nepotpuno izvlaštenje), u kojem slučaju vlasnik ima pravo na naknadu prema propisima o izvlaštenju.
    U ovom slučaju Republika Hrvatske doista ograničava stvarnopravno raspolaganje nekretninom osnivanjem prava na naknadu u razlici između kupoprodajne i tržišne cijene nekretnine u vrijeme potpisivanje kupoprodajnog ugovora ukoliko se vlasnik odluči na prodaju ili najam. Dakle, vlasnikovo stvarnopravno raspolaganje neupitno je ograničeno. Doista ne vidim kako bi se ovo drugačije moglo tumačiti.
    Neupitno je stoga da vlasnici ovim ograničenjem imaju pravo na naknadu.
    Isto tako nadalje prema stavku 3. istog članka jasno je da se ovom zabranom ne štiti interes Republike Hrvatske, a ponajmanje se štiti sigurnost Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša ili zdravlja ljudi.
    Ovom zabranom trenutne vlasnike stavlja se u nepovoljniji položaj u odnosu na druge vlasnike, posebice one koji su nekretninu prodali prije ove zabrane, ili koji su iznajmljivale nekretninu u svrhu turističkog ili trajnog najma, jer oni nisu obvezni platiti razliku u cijeni. Riječ je dakle o povredi čl.14 Ustava kojim je propisano da su svi pred zakonom jednaki.
    Slažem se nadalje sa Vašim zapažanjem da ZDPS-om nije ograničena veličina stana koji kupac koji je zadovoljio uvjete kupnje može kupiti, no u praksi ono jeste ograničeno, jer ste i sami zapazili da se minimalnom kvadraturom, uzimajući u obzir broj članova kućanstva išlo u korist obitelji s djecom kojih na listama ima sasvim dovoljno, a da samci ne dobiju priliku kupiti veći stan. No, isto je tako neupitno da se u periodu od deset godina dogodilo to da su mnogi ti samci u međuvremenu osnovali obitelj i sada žive u stanovima koji su ispod minimuma zahtjevanog prema ZDPS. Tako dolazimo do argumenta da osnivanjem prava na naknadu u razlici između kupoprodajne i tržišne cijene ukoliko se vlasnik odluči za prodaju ili najam, država izravno i neupitno vlasniku želi naplatiti osnivanje obitelji. To je samo jedna konkretna situacija u kojoj se mnogi vlasnici takvih nekretninu u ovom trenutku nalaze. Ukoliko smatrate da je to pravično i pravedno, slobodno recite.
    Ponovio bih još jednom ono što sam već napisao u prijašnjem postu, a to je da cjelokupna ova situacija otvara Pandorinu kutiju gdje se čini da je sve što je potrebno da država učini jeste da donese zakon kojim će ozakoniti oduzimanje privatnog vlasništva bez ikakvih posljedica, te biti iznad Ustava.
    Isto tako, stvara pravnu nesigurnost, gdje prijašnji i budući kupci takvih stanova više nikad ne mogu biti sigurni hoće li im država staviti još neka ograničenja na stvarnopravno raspolaganje nekretninom. Nitko zdrave pameti više neće kupovati te stanove ukoliko je ovo doista moguće.
    Na kraju, slažem se u svakom slučaju da zloupotrebi i malverzacijama treba stati na kraj, no opravdanja za retroaktivnu primjenu ovdje doista nema. Budućim kupcima ovakvi se uvjeti svakako mogu ponuditi, pa ako im ne predstavlja problem naravno pristati će na kupoprodaju. Tu priliku bivši kupci nisu dobili, pa su onda samim time već odavno mnogi ostali uskraćeni za stan. Puniti pravne praznine na štetu prijašnjih kupaca smatram da je nepravedno, nepravično i diskriminatorno.
     
     
    Zaboravio sam još jednom spomenuti i fakt kako se odbilo primijeniti retroaktivno mjeru produljenja subvencija za novorođenu djecu za kupce iz sustava APNa, jer bi to bilo protuzakonito. Kad smo već kod objašnjenja i obrazloženja, ne bi li legitimno obrazloženje bilo kako se u duhu poticanja demografske obnove omogućava i tim kupcima nova mjera, retroaktivno? Može li se interesom Republike Hrvatske smatrati poticanje demografske obnove, nataliteta?
    Shvaćate kako postoje dvostruka mjerila? U jednom slučaju je nešto protuzakonito i protuustavno, a u drugom nije, a oboje se može smatrati jednako važnim, a demografska obnova države kojoj se mnoštvo radnosposobnih građana iseljava je, rekao bih, još je i važnija od recimo naplate razlike u cijeni koja se traži od POSovih vlasnika.
  4. Hvala
    Biker1901 je reagirao na Spitfire u POS stan-zabrana otudjenja i davanja u najam na rok od 10 god   
    Nisam vidio potrebe za time jer sam u svojoj objavi odmah na početku pojasnio zašto komentiram, na što se isti odnosi te ukazao na paušalnu ocjenu nečega što baš i ne stoji. Mogu samo dodatno objasniti, ne nalazimo se u kafiću ili bilo kojem drugom mjestu na "kežual" razgovoru, nekom portalu koji se bavi svime i svačime nego se nalazimo na pravnom portalu. Napominjem pravnom poradi toga što bi odgovori a posebno osobna mišljenja trebala imati barem mrvu točne pravne podloge. A to niste imali, samo nepotkrijepljenu tvrdnju da se jednim zakonom krši drugi pa čak i Ustav te sve začinili "sumrakom demokracije", što je u najmanju ruku neumjesno.
    Mogu razumjeti da vam komentar baš i ne odgovara, pa je uslijedila "plahta" kojom opet pravno ne potkrepljujete ništa osim što sve bacate u sferu politike.
    Prema tome mogu samo ponoviti. Primjena sporne odredbe ima uporište u Ustavu RH, pa koliko god se vama činilo obrazloženje paušalno, ocjenu ustavnosti o tome ne donosimo ni vi a niti ja nego Ustavni sud. Nadalje, neupitno je samo to da opet krivo tumačite navedene odredbe, jer niti se radi o potpunom izvlaštenju, a niti ovim ograničenjem država ne osniva za drugoga nekakovo pravo.
    Sve ostalo, kao što rekoh, spada u sferu politike a ne pravnog dijela na koji se odnosio moj komentar pa na ovo,
    i
    mogu samo reći, a dopustit ćete da imam i više nego dovoljno godina i životnog iskustva, da je po meni sasvim u redu i pravično da imam svoje mišeljnje, koje može a i ne mora biti slično vašem, pa recimo da sam prateći same izmjene zakona od nacrta pa do konačnog prijedloga pokušao ući u politički dio pročitavši sva izvješća i sve druge dostupne izvore, te bih komotno mogao tvrditi da malverzacije s POS-ovim stanovima nisu pojedinačne nego naprotiv, uzele su maha pa odnos koristi (stajanje na kraj malverzacijama) i štete (prema samcima koji su dobra manjina) ide dobrano u korist, ali ta bi tvrdnja odvela u raspravu kojom se odmičemo od prava i onoga na što se komentar odnosio.
    I zaključno, sasvim je u redu i pravično da i vi imate pravo na svoje mišljenje, no ustvrditi da je nešto kršenje zakona i Ustava bez pravne podloge (ili pogrešno protumačene) te k tome dodati etikete je za neke druge prilike, za pravni portal nije.
     Lijep pozdrav i svako dobro.
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija