Jump to content
Sign in to follow this  
retlav

Terenski j.d.o.o

Preporučene objave

Poštovani Legalis,

Evo čitajući vaš portal čini mi se da imate odgovore na sva pitanja, pa evo i mene sa problemima:

Dakle, u čim kraćim crtama, 

Željela sam otvoriti obrt terenski rad u stanovima korisnika, staračkim domovima..., međutim nemam majstorski ispit za to zanimanje iako imam završenu struku, i ne mogu otvoriti obrt, pa mi naravno ostaje j.d.o.o. I sada svuda nalazim kako se otvara, ali mene zanima šta nakon šta se otvori, već na pamet znam iz cjelog interneta po nekoliko portala kako se otvara, razlike između d.o.o i j.d.o.o i obrta, ali ono najvažnije neznam, a to je šta nakon otvaranja:

1. Nisam nigdje zaposlena, dakle moram biti i direktor i radnik, e sada, da li je moguće da se po novom zakonu od 2019 kao direktor i radnik prijavim na poluradno vrijeme i plaćam doprinose manje, ili je to sada nemoguće. naravno ne da platim naknadno na kraju godine. / znam za opciju da mi netko drugi bude direktor ali ta solucija mi ne dolazi u obzir 

2.Ako već moram platiti pune doprinose za direktora tj.sebe i dati si plaću, koliko je to mjesečno, a na to se ujedno nadovezuje i sljedeće pitanja ako si već plaćam doprinose na puno radno vrijeme, da li sam si dužnda sama sebi isplaćivati plaću, ili to nisam dužna. To sve naravno pitam da znam koliko moram imati sigurnih klijenata mjesečno, primjer ako sam frizerka i uzimam 200 kuna po frizuri, da znam koliko će mi trebati glava mjesečno da ništa ne dugujem družavi i da mi firma može raditi, to mi je ustvari najvažnije pitanja.

3. Onda isto meni važno pitanje, ako mi je frizura 200 kn, da li mi na računu mora pisati

A) 200kn naplaćeno 

ili B) 100kn trajna 100 kn pranje kose zbrojeno pa naplaćeno 200kn

to su naravno primjeri cijena, te me također zanima, da li cijene određujem sama, tj.da li Marici i Anici moram naplatiti jednako pranje kose ako mi Marica živi sto metara od mene a Anica kilometar od mene, te ako sama definiram cijene, da li sam dužna odgovarati poreznoj zašto je tome i tome tolika a drugome tolika cijena.

To su možda za ljude koji su u biznisu banalna pitanja, ali to meni ništa jasno nije, kažu da ne postoje glupa pitanja.

Pa eto ako netko ima vremena i volje mi malo pojasniti ovo šta sam napisala, zahvaljujem unaprijed.

 

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
prije 2 sati , retlav je napisao:

Poštovani Legalis,

Evo čitajući vaš portal čini mi se da imate odgovore na sva pitanja, pa evo i mene sa problemima:

Dakle, u čim kraćim crtama, 

Željela sam otvoriti obrt terenski rad u stanovima korisnika, staračkim domovima..., međutim nemam majstorski ispit za to zanimanje iako imam završenu struku, i ne mogu otvoriti obrt, pa mi naravno ostaje j.d.o.o. I sada svuda nalazim kako se otvara, ali mene zanima šta nakon šta se otvori, već na pamet znam iz cjelog interneta po nekoliko portala kako se otvara, razlike između d.o.o i j.d.o.o i obrta, ali ono najvažnije neznam, a to je šta nakon otvaranja:

1. Nisam nigdje zaposlena, dakle moram biti i direktor i radnik, e sada, da li je moguće da se po novom zakonu od 2019 kao direktor i radnik prijavim na poluradno vrijeme i plaćam doprinose manje, ili je to sada nemoguće. naravno ne da platim naknadno na kraju godine. / znam za opciju da mi netko drugi bude direktor ali ta solucija mi ne dolazi u obzir 

2.Ako već moram platiti pune doprinose za direktora tj.sebe i dati si plaću, koliko je to mjesečno, a na to se ujedno nadovezuje i sljedeće pitanja ako si već plaćam doprinose na puno radno vrijeme, da li sam si dužnda sama sebi isplaćivati plaću, ili to nisam dužna. To sve naravno pitam da znam koliko moram imati sigurnih klijenata mjesečno, primjer ako sam frizerka i uzimam 200 kuna po frizuri, da znam koliko će mi trebati glava mjesečno da ništa ne dugujem družavi i da mi firma može raditi, to mi je ustvari najvažnije pitanja.

3. Onda isto meni važno pitanje, ako mi je frizura 200 kn, da li mi na računu mora pisati

A) 200kn naplaćeno 

ili B) 100kn trajna 100 kn pranje kose zbrojeno pa naplaćeno 200kn

to su naravno primjeri cijena, te me također zanima, da li cijene određujem sama, tj.da li Marici i Anici moram naplatiti jednako pranje kose ako mi Marica živi sto metara od mene a Anica kilometar od mene, te ako sama definiram cijene, da li sam dužna odgovarati poreznoj zašto je tome i tome tolika a drugome tolika cijena.

To su možda za ljude koji su u biznisu banalna pitanja, ali to meni ništa jasno nije, kažu da ne postoje glupa pitanja.

Pa eto ako netko ima vremena i volje mi malo pojasniti ovo šta sam napisala, zahvaljujem unaprijed.

 

1.) Moguće se je prijaviti kao direktor na pola radnoga vremena ali vam se ne isplati. Ukoliko se prijavite na pola radnoga vremena na kraju godine PU će vam izdati rješenje u kojem će te biti dužni doplatiti razliku do punog iznosa doprinosa koje ste trebali uplatiti da ste prijavljeni na puno radno vrijeme. " Minimalna godišnja osnovica dobiva se množenjem 5.491,20 i brojke 12, tj. razmjerno razdoblju u kojemu je obnašana dužnost direktora. Tako će za direktora koji će cijelu 2019. godinu biti zaposlen i obnašati dužnost direktora, godišnja osnovica iznositi 65.894,40 kn (5.491,20 x 12 = 65.894,40 kn)". Ako ste prijavljeni na pola radnoga vremena 2750 (zaokružio sam) *12=33000 što znači da će te morati doplatiti razliku od 33.000 d 65.000 kn ili ti ga 32.000 kn. Osnovica od 5.500 za direktore na koju moraju biti prijavljeni vam je bruto što znači s davanjima državi, a vama na račun sjeda 4.200 ovisno o olakšicama koje imate.

2.) Ovo što navodite je bilo za j.d.o.o. ali nisam siguran da li je to moguće još uvijek. Netko drugi će odgovoriti jer vam ne mogu dati odgovor na to pitanje

3.) U pravilu uvijek ide B opcija. Trebali bi imati cjenik koliko znam tako da ukoliko planirate naplaćivati dodatno po udaljenosti bolje vam je ubacite neku stavku u cjenik tipa usluga dolaska 1 KM 10 kn i na taj način kompezirajte razliku.

Jeste li vodili računa o tome da trebate plaćati mjesečno knjigovođu cca 1500 kn, fiskalnu blagajanu, prostor u kojem će te imati sjedište, turističku i HGK članarinu, spomeničku rentu? To isto stavite u račun pa vidite hoćete li si moći isplatiti plaću i da vam ostane nešto sa strane

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Hvala najljepša na odgovoru,

 

Jeste li vodili računa o tome da trebate plaćati mjesečno knjigovođu cca 1500 kn, fiskalnu blagajanu, prostor u kojem će te imati sjedište, turističku i HGK članarinu, spomeničku rentu? To isto stavite u račun pa vidite hoćete li si moći isplatiti plaću i da vam ostane nešto sa strane

 

Ovo što ste navei sam uzela u obzir, osim ovo sa fiksalnom blagajnom, tj.i to sam uzela u obzir, iako mi ni djelovi toga nisu jasni, ali za to ću morati vjerojatno se raspitati u poreznoj, naime jasno mi je da moram imati aparat za izdavanje računa, ali mi nije jasno ako to recimo bude dobro išlo i zaposlim još nekoga da li to znači da moramo imati dva aparata jer radimo na dvije strane grada, isto tako mi nie jasno da li postoji bilo koji način da se učno izdaju računi, ili ako to nie moguće, da li je barem moguće uplatnicama, makar ja nosila uplatnice od stranaka na poštu uplatiti, to sve kažem radi kompliciranosti, recimo kako ja neću raditi u svom prostoru nego po stanovima korisnika, nemaju svi recimo internet ( dosta stariji ljudi su obično korisnici takve vrste usluga ) i takve stvari koje mi se čine kompliciranje bezveze.

Sjedište firme će biti u stanu od roditelja, međutim čitala sam da je dovoljno iznajmiti od roditelja formalno za cca 200kn mjesečno, kažu da nije pametno za kunu jer da onda država stavi svoju cijenu jer ne povjeruje u jednu kunu.

Dosta mi je toga jasno a dosta i nije ali se valjda dosta stvari rješava i u hodu. To je vrsta posla za koji je recimo najvažnija reklama, i vjerojatno u prvih pola godine, godinu nebi imala neku veliku zaradu, zato me je i zanimalo koliko mi treba mjesečno da pokrijem sve šta se države tiče i da sam na nuli što ste mi odgovorili.

Naravno da bi mi puno jednostavnije sve to bilo da mogu otvoriti paušalni obrt ali ne mogu bez majstorskog ispita, a za polaganje istog mi trebaju dvije godine staža koje ja nemam ( recimo ne mogu dokazati da imam ). Naći osobu sa majstorskim nezaposlenu je popriličan problem, a računala sam da kada bi joj platila mirovinsko i zdravsveno i tisuću kuna da sjedi doma i ništa ne radi a da ja radim, dođe mi mjesečno manje nego obveze za j.d.o.o ali eto šta je tu je.

Mene je više od otvaranja strah ako budem morala zatvoriti da mi se ne dogodi ona prodedura ( za koju kažu da su je od 1.1. smanjili ), ali kažu ljudi ne možeš znati dok ne probaš. Nemoguće je znati da li ću mati dovoljno stranaka mjesečno dok ne probam, ispitivanje tržišta nije moguće u ovom slučaju dok ne otvorim firmu, jer bi to bilo prilično neozbiljno da pitam ljude da li bi i onda oni kažu da bi, a onda ja kažem e dobro čekajte dok ne otvorim. 

Hvala još jednom na odgovoru

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Registrirajte se kako bi mogli sudjelovati u raspravi

Da bi postavili pitanje ili objavili komentar trebate biti naš korisnik.

Izradite korisnički račun

Izradite svoj korisnički račun na ovoj stranici. Lako je, potpuno besplatno i trajno!

Registrirajte se

Prijavite se

Već imate korisnički račun? Prijavite se ovdje.

Prijavite se sad

Sign in to follow this  

  • Online korisnici

    No members to show



×