Jump to content
jjong0804

Jednostavni stečaj potrošača - pravomoćnost rješenja

Preporučene objave

Moja priča:

Imam ovrhu od 2012. godine koja je iznosila manje od 20 000 kn te sam uz još puno ljudi i ja dobila onu suglasnost o provedbi jednostavnog stečaja potrošača. Moje rješenje doneseno je 16.7.2019. u kojem su otvorili i zatvorili jednostavni stečaj potrošača i oslobodili me obveza prema vjerovniku. Da ne duljim previše, u Fini je moj trenutni dug 0kn, a moji su računi i dalje blokirani. Po valjda tisućiti put unazad skoro mjesec dana sam otišla u Finu u Vukovarskoj gdje su mi rekli da je razlog tome to što je stečaj još uvijek otvoren, a to je zato jer rješenje koje sam dobila još uvijek nije pravomoćno. U njemu piše da rok za žalbu počinje od 8. dana od objave rješenja na e-oglasnoj ploči općinskog suda i od tog 8. dana je rok za žalbu 15 dana. Pretpostavljam da bi onda nakon tog roka rješenje trebalo postati pravomoćno? Ono što me najviše zbunjuje je to računanje vremena. Računaju li se vikendi i neradni dani (budući da ih je u kolovozu 2) u sve to ili se računaju samo radni dani? Ako se računaju SVI dani uključujući i vikende + dva praznika, taj rok je istekao u četvrtak 8.8.2019., a ja sam sve ove informacije u Fini dobila dan kasnije, 9.8.2019. Pretpostavljam da shvaćate moju konfuziju. Isto tako, ono što je najčudnija stvar je to da Fina nije čekala pravomoćnost rješenja da podmiri ostatak mog duga, već je on par dana nakon donesenog nepravomoćnog rješenja u srpnju iznosio 0kn. :smijeh:

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

U rok se ubrajaju svi dani. Fina ne vodi ovaj postupak nego sud, tako da može potrajati da se na predmetno rješenje iskaže klauzula pravomoćnosti i ovršnosti, pogotovo jer je vrijeme godišnjih odmora.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
Prije 14 minuta, Wanksta je napisao:

Da ne otvaram novi odlomak, kako se pokreće stečaj potrošača, koji su dokumenti potrebni ?

Iz iskustva da netko odgovori.

Po ispunjenju uvjeta za pokretanje postupka, Fina šalje poziv potrošaču da se isti u roku od 15 dana od dana dostave poziva očituje, je li suglasan da se nad njegovom imovinom provede jednostavni postupak stečaja potrošača. Daljnji tijek postupka ovisi o ponašanju potrošača tj. je li pristao na postupak ili ga je odbio ili se uopće nije očitovao.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
prije 1 sat , Wanksta je napisao:

Znači, ode se na Finu i ispuni zahtjev za stečaj sa presudama o dugovanju ili oni sve vide ?

Nije potrebno nigdje ići. Fina ovo radi po službenoj dužnosti, a sustav sam izdvaja građane koji su ispunili uvjete da bi se u odnosu na njih pokrenuo jednostvni postupak stečaja potrošač. U pravilu odmah po ispunjenju uvjeta Finini sustav to ažurira.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
Prije 46 minuta, Wanksta je napisao:

U redu, znači to vjerojatno vrijedi za dugove do 20.000,-, a za iznad 20.000- ?

Jednostavni postupak stečaja potrošača vrijedi za ovršenike koji imaju evidentirane neizvršene osnove za plaćanje u iznosu do 20.000,00 kn (ubraja se samo glavnica, a glavnicom se smatraju i troškovi i uglavničene kamate ako je njihovo prisilno ostvarenje vjerovnik tražio kao glavnu tražbinu), te koji su neprekidno u blokadi duže od 3 godine.

Za ostale ovršenike na raspolaganju je stečaj potrošača.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
Prije 3 minuta, Wanksta je napisao:

Da, kako se pokreće stečaj potrošača ?

Ovisi, jer ako je u pitanju izvansudski postupak tzv. posredovanje, onda ga pokreće potrošač ili svaki njegov vjerovnik, ali uz izričit pristanak potrošača, dok sam postupak provodi posrednik u Fini. Dok se sudski postupak pokreće na prijedlog potrošača pred nadležnim općinskim sudom na čijem području potrošač ima prebivalište.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Hvala, znači potrošač treba napisati prijedlog općinskom sudu za pokretanje stečaja. Ima li neka forma ili se napiše kao podnesak sa dokumentacijom ?

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
Prije 16 minuta, Wanksta je napisao:

znači potrošač treba napisati prijedlog općinskom sudu za pokretanje stečaja. Ima li neka forma ili se napiše kao podnesak sa dokumentacijom ?

Kod pokretanja sudskog postupka stečaja potrošača, prijedlogu (bez neke posebne forme) za otvaranje postupka stečaja potrošača prilaže se popis imovine i obveza na posebno popunjenom obrascu iz savjetovališta, te plan ispunjenja obveza također na posebno popunjenom obrascu iz savjetovališta.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
, jjong0804 je napisao:

Isto tako, ono što je najčudnija stvar je to da Fina nije čekala pravomoćnost rješenja da podmiri ostatak mog duga, već je on par dana nakon donesenog nepravomoćnog rješenja u srpnju iznosio 0kn. :smijeh:

Meni je sud donio rjesenje 22.07.  Racunajuci 8 dana od dana objave na internetu, i 15 dana za zalbu, 14.8. je dan D.

Nisam isao u FINA-u provjeriti stanje, nego cekam istek vremena. Sve sam prijavio, sud je provjerio, potvrdio, nemam stvari koje prelaze 10000 kn, pa se nadam da se netko do vjerovnika nece zaliti.

Ono sto me zanima, ako je i meni dug 0 kuna trenutni, i čeka se pravomocno rjesenje, sto ce mi biti sa placom koju dobivam 15.8. (onaj dio koji se ovršuje, i ide na tekuci racun - onda ne bi trebao biti povucen od strane FINA-e, a opet se ne moze podignuti dok se racun ne odblokira)? On bi trebao biti na racunu i cekati pravomocno rjesenje?

Jos jedna zanimljivost, svakog prvog radnog dana u mjesecu,  na eGrađani bih dobio mail od FINA-e o stanju ovrhe. Ovaj mjesec nisam dobio email sa obavjesti, sto cu protumaciti kao dobar znak :) hvala, lp

 

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Registrirajte se kako bi mogli sudjelovati u raspravi

Da bi postavili pitanje ili objavili komentar trebate biti naš korisnik.

Izradite korisnički račun

Izradite svoj korisnički račun na ovoj stranici. Lako je, potpuno besplatno i trajno!

Registrirajte se

Prijavite se

Već imate korisnički račun? Prijavite se ovdje.

Prijavite se sad




×