Jump to content

povrat poreza - komplicirano


mila_mala

Preporučene objave

Znam da su svi već prevrtili ovu temu, ali molila bih za savjet jer nisam pametna što mi je činiti.

Redovni sam student (ostvarila sam u prošloj godini preko SC-a puno manje od 50 000 kn) i korisnik obiteljske mirovine koja iznosi oko 1000 kn. Svojoj mami ne mogu biti olakšica zbog tih primanja i znam da se ona ne navode u poreznoj prijavi.

 

Stvar je u tome što sam preko ugovora o djelu primala honorare kroz prošlu godinu u iznosu od 20 ak tisuća kuna netto. Izračunala sam da bih na to mogla dobiti povrat, ali ne znam smijem li to prijavljivati s obzirom na obiteljsku mirovinu i to da zdravstveno imam preko mame. :-?:-?:-?

Mamu je također strah jer je predala papire za utvrđivanje tatinog invaliditeta u domovinskom ratu ...

 

Hvala svima!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Što se tiče toga da li možeš biti olakšici mami kao uzdržavan član to ne možeš jer si ostvarila primitak veći od 9600 kuna i to zbog honorara koji si ostvarila u iznosu od 20.000 kuna i primitaka SC-a. Da si samo primala obiteljsku mirovinu mogla bi biti uzdržavani član jer se obiteljska mirovina ne smatra primitcima koji ulaze u 9600 kuna. Ukoliko te je mama imala na poreznoj kartici u 2007. godini te je njezin poslodavac pri obračunu plaće primjenjivao uvećani osobni odbitak za tebe dužna je podnijeti porezu prijavu i uplatiti razliku poreza.

Što se tiče tebe i tvojih primanja slobodno možeš podnijeti prijavu u kojoj češ iskazati samo primitke od honorara bez obiteljske mirovine i primitaka ostvarenih preko SC-a (ukoliko su bili stvarno ispod 50.000, kuna). Pravo na obiteljsku mirovina i zdravstveno osiguranje nemaju veze sa podnošenjem prijave poreza na dohodak

 

Dijete stječe pravo na obiteljsku mirovinu (prema čl. 64. ZOMO-a):

- ako je u trenutku smrti roditelja mlađe od 15 godina ili mlađe od 18 godina, ako je prijavljen službi za zapošljavanje radi zaposlenja