Jump to content

Akti jedinica lokalne samouprave


nesudenipravnik

Preporučene objave

Ne znam jesam li u ispravnoj kategoriji ali znam da mi treba hitna pomoc oko slijedeseg pitanja. Da li je Zakljucak predstavnickog tijela jedinice lokalne samouprave (opcinskog/gradskog vijeca) kojem se nesto nalaze opcinskom/gradskom poglavarstvu pojedinacni akt? Ima li JLS obavezu objave svih Zakljucaka i pojedinacnih akata u sluzbenom glasilu jedinice? Moze li u Zakljucku JLS pisati da stupa na snagu danom donosenja i ima li JLS obavezu njegove objave u glasilu JLS? Kome se i kako moze izjaviti zalba na Zakljucak predstavnickog tijela JLS? Moze li predstavnicko tijelo donijeti Zakljucak (akt) na prijdlog predsjednika i uz supotpis 6 vijecnika kojim se nesto nalaze poglavarstvu, odnosno isti satviti na glasovanje bez da je taj zakljucak prethodno bio tocka dnevnog reda koji je usvojen i bez da je dan vijecnicima u pisanom obliku sa obrazlozenjem? Dali je takav zakljucak u skladu sa zakonom?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Upravni postupak nažalost nije tako jednostavan, pa ćemo zbog vlastite dobrobiti, prethodno mišljenje zasad preskočiti. Što-šta treba napraviti kako bismo se dočepali prava u kojem će suci Upravnog suda uopće htjeli razmotriti ono što im pišemo mora. Treba prije toga pročeprkati i odraditi sve na nižim instacama.

 

 

Budući da ste postavili jaaaako puno pitanja, copy/pastam dio Zakona o jedinicama loklane i područne samouprave u kojem ćete pronaći gotovo sve odgovore na Vaša pitanja.

 

 

 

1. OpĆi akti

 

Članak 73.

 

Predstavničko tijelo općine, grada i županije u svom samoupravnom djelokrugu donosi odluke i druge opće akte, u skladu sa svojim statutom.

 

Prije nego što stupi na snagu opći akt obavezno se objavljuje u službenom glasilu jedinice.

 

Ako općina i grad nema svoje službeno glasilo, opći akt općine i grada objavljuje se u službenom glasilu županije.

 

Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od dana njegove objave. Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave.

 

Opći akt ne može imati povratno djelovanje.

 

Članak 74.

 

Općinski načelnik, gradonačelnik i župan osiguravaju izvrša­vanje općih akata predstavničkog tijela na način i u postupku propisanom statutom jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave te obavlja nadzor nad zakonitošću rada uprav­nih tijela koja obavljaju poslove iz samopravnog djelokruga jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave.

 

Članak 75.

 

Upravna tijela osnovana za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave neposredno izvršavaju i nadziru provodenje općih akata svojih predstavničkih tijela.

 

U provođenju nadzora iz stavka 1. ovoga članka upravna tijela mogu u slučaju neprovođenja općeg akta poduzimati mjere propisane tim aktom i zakonom. Cijeli ZAkon s izmjenama i dopunama pročitajte u Nar. nov., br. 33/01, 60/01 - vjerodostojno tumačenje članka 31. stavka 1., članka 46. stavka 1. i 2., članka 53. stavka 4. i članka 90. stavka 1. - i 129/05.

 

 

 

2. PojedinaČni akti

 

Članak 76.

 

Upravna tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne) samouprave u izvršavanju općih akata predstavničkog tijela donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.

 

Iznimno od stavka 1. ovoga članka, u izvršavanju općih akata predstavničkog tijela kad je to određeno zakonom, pojedinačne akte kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba donose tijela državne uprave.

 

Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovoga članka koje donose općinska i gradska upravna tijela, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu županije, a protiv pojedinačnih akata koja u prvom stupnju donose upravna tijela županije, može se izjaviti žalba nadležnom ministarstvu.

 

Na donošenje akata iz ovoga članka shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako posebnim zakonom nije propisan postupak pred tijelima jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave.

 

U skladu s odredbama Zakona o upravnim sporovima protiv konačnih pojedinačnih akata iz stavka 1. ovoga članka može se pokrenuti upravni spor.

 

Odredbe ovoga članka odnose se i na pojedinačne akte koje donose pravne osobe kojima su odlukom predstavničkog tijela, u skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.

 

Članak 77.

 

Pojedinačni akt kojim se rješava o obvezi razreza lokalnih poreza, doprinosa i naknada, odnosno poreza, doprinosa i naknada koji su prihod jedinica područne (regionalne) samouprave donosi se po skraćenom upravnom postupku.

 

Skraćeni upravni postupak provodi se i kod pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je jedinica lokalne samouprave odnosno jedinica područne (regionalne) samouprave osnivač.

 

X. DRŽAVNI NADZOR I ZAŠTITA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE

 

Članak 78.

 

Država radi zaštite ustavnosti i zakonitosti kao i zaštite prava građana obavlja nadzor nad zakonitošću rada i akata tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

 

Nadzor nad zakonitošću rada i akata jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave provodi se na način i u postupku utvrđenim zakonom kojim se uređuje državna uprava.

 

1. Nadzor zakonitosti opĆih akata

 

Članak 79.

 

Nadzor nad zakonitošću općih akata predstavničkog tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica područne (regionalne) samouprave u njihovom samoupravnom djelokrugu obavlja tijelo središnje državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.

 

Općinski načelnik, gradonačelnik i župan dužni su u roku od osam dana od dana donošenja dostaviti pročelniku županijskog ureda, u čijem su djelokrugu poslovi opće uprave, statut i opće akte koje donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave.

 

 

VAljalo bi svakako još proučiti Poslovnik o radu općinskog/gradskog vijeće u dijelu koji se odnosi na način donošenja zaključka. I treba vidjeti radi li se o kakvom zaključku koji se odnosi na otuđenje/stjecanje imovine u dijelu kojim je donošenje odluka ograničeno Statutom ili pak možda Zakonom o vlasništvu i drugiom stvarnim pravima. .

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija