Jump to content

Minimalni tehnički uvjeti - turisticka agencija


Afrika

Preporučene objave

Da li netko zna koja je procedura, naime ja vec mjesecima saljem informacije u Ministarstvo turizma, Hrv. Gosp. Komora, Gospodarske urede i jos mnoge, ali nitko da se oglasi.

 

da li mi može netko pomoci:

 

1) da li prema riješenju Trgovackog suda registracija djelatnost turisticke agencije doo podrazumijeva i prodaju proizvoda i usluga preko Interneta, jer mi iskljucivo prodajemo proizvode tim putem?

Ako ne da li se mora doregistrirati (trosak doregistracije i kako se tocno zove ta djelatnost?)

 

2) Internet tur. agencije ne trebaju imati poslovnicu nego poslovni prostor. Zanima me koja je procedura, tko pokrece zahtjev za MTU? I kome da se obratim?

 

3) Ako smo Internet tur. agencija, da li se i na nas odnosi određivanje turistickog identifikacijskog koda A, B ili AB? Kojeg svaka klasicna ag. treba imati?

 

4) Da li Internet ag. treba imati zaposlenu osobu u punom radnom vremenu, jer novi Zakon kaze da d.O.o. ne treba? Da li se to odnosi i na Zakon o tur. djelatnosti?

 

5) Da li postoje pravila o otvaranju Internet tur. agencije!!!

 

Hvala i cijenila bi odgovor sto prije!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. ukoliko poslujete pod NKD 79.11 i 79.12 internet poslovanje je u opisu navedenog i stoga ne morate ništa mjenjati niti doregistrirati.

 

2. zahtjev za MTU pokreće odgovorna osoba u pravnoj i to Uredu državne uprave u vašem mjestu,gdje će vam dati zahtjev i potrebne informacije o tome koje uvjete morate ispuniti.

 

3. za turistički ident.kod otiđite u turističku zajednicu vašeg mjesta/općine.

 

4. morate imati zaposlenika u turističkoj djelatnosti

 

5. o nekim specifičnostima u vašoj djelatnosti obratite se turističkoj zajednici jer na kraju krajeva njima plaćate mjesečnu i godišnju članarinu.ukoliko nemaju adekvatne odgovore obratite se ministarstvu turizma.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Zahvaljujem na odgovoru, ali trebam jos malo objasnjenja, kako sam nova u svemu tome.

 

1)što podrazumijevate pod NKD 79.11 i 79.12, gjde mogu naci što to obuhvaća kako bi provjerila da li je agencija registrirana za poslovanje putem Interneta

 

2) Firma je otvorena u 4 mj. 2008, do sada se nitko nije javio iz Ureda državne uprave za MTU, da li ih treba gurati, jer nema smisla da čekamo toliko dugo , a npr. trebamo poceti s poslom?

 

3) Ovo je novo pitanje: Kako nam firma stvara samo troskove, jucer sam bila u Poreznoj da vidim da li ju mogu staviti u stanje mirovanja. Objasnili su mi da kod firme nema mirovanja, firma je ziva, ali nema ni prihoda ni troskova, e onda su rekli da ima troskove koje moram placati ukoliko ostajem u sustavu PDV-a, a to su Porez na firmu, cl. HGK i da im nosim obrasce po kvartalima. Jedna zena mi je cak rekla da mogu i pravdati ostale troskove, no meni nije jasno, jer sad sad ipak spominju troskovi, ali ne i prihodi. Da li je to tocno?

Takoder me zanima da li mi treba knjigovoda za tu proceduru, npr. 4 put godisnje za vodenje knjiga oko kvartala ili ne s obzirom da se u firmi nece nista dogadati.

 

Puno hvala!

 

i pohvale za forum

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Re: Afrika 20.01.2009. u 9:43

 

na 3)

Ovako ja mislim (ako je što krivo, netko će me ispraviti)

Porez na firmu (!?) - valjda porez na dobit(?), se obračunava godišnje i to prema poslovnom rezultatu u godini. Ne plaća se ako ti je rezultat u minusu tj. ako imaš gubitak. Taj gubitak se kasnije može prenositi još narednih 5 godina.

 

Clanstvo HGK te košta 55 kuna mjesečno i de facto je najveći trošak firme koja ne posluje.

 

Obrasci - PDV, i kvartalni statistički,

a ako imaš zaposlene (što moraš u turist.) onda ide još i R-sm na regos, mjesečni statistički izvještaj o plaćama i ID na poreznu.

 

Ostali troškovi pretpostavljaju da imaš neke novce u firmi. Dakle, sa raspoloživim sredstvima možeš raspolagati kako hoćeš (dok podmiruješ one obvezne) i te iznose prikazuješ na PDV obrascu. Nadalje postoji mogućnost da taj PDV (od troška ulaznih računa) odbijaš od obveze za PDV po (budućim) izlaznim računima ili da tražiš povrat poreza.

U praksi se malotko odluči tražiti povrat poreza, jer povećava mogućnost porezne inspekcije!!!

 

Ukoliko se ne razumiješ u računovodstvo, predlažem da ipak nađeš neki servis za vođenje knjiga i dogovoriš malu cijenu s obzirom na opseg posla. Ako ti je trošak prevelik, neka ti netko napravi dokumentaciju za prvi put i poduči što što znači, pa da možeš sama kasnije.

 

Hmmmm, da čitam ovo, bih li ja razumio što sam natrkeljao :misli:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1.NKD 79.11-djelatnosti putničkih agencija

79.12-djelatnosti organizatora putovanja(turoperatora)

znači-svi načini pružanja navedenih usluga uključivo i

internetom.

2.Započnite s poslovanjem,ukoliko Vam do danas nitko nije došao za MTU, onda Vam vjerojatno i ne treba.

 

3.Porez na tvrtku ili naziv se plaća godišnje-oko 500 kn (i on nema veze sa porezom na dobit)te članarina HGK mjesečno,(za koju vidim da već znate).

 

Savjet:svakako otići u knjigovodstveni servis,imate dosta nepoznanica pa se savjetujte kako ne biste napravili početničke greške koje kasnije mogu biti nepopravljive).

 

I još jedna sugestija:nemojte otvarati iste teme u više postova!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Zahvaljujem Moderatoru i Novaku, fakat imam puno toga za nauciti, ja znam organizirat kongres, ali o vodenju firme me jos ceka dug put.

 

Imam jos 2 pitanca za Moderatora:

1) kako sam sad u "stanju mirovanja", nemam zaposlenu osobu jer nista se ne desava u firmi, da li je to problem i da li je to prekrsaj??? U slucaju da je molim savjet!

 

2) kad jednom pocenm sljakati, a prema Zakonu o tur. djelatnosti:

1) Cl. 12. Putnicka ag. ne moze zapoceti pruzati usluge prije nego što pribavi rjesenje nadleznosg ureda prema sjedistu putnicke agencije kojim se potvrduje da udovoljava uvjetima propisanim ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju ovog zakona.

2) Ispunjavanje uvjeta iz stavka 1 ovog cl., nadležni ured utvrđuje rjesenjem u roku od 15 dana od dana uredno podnesenog zahtjeva.

 

U tom slucaju kak ja sad mogu biti ziher da ne napravim pogresku? Jer ste mi Vi rekli suprotno. Mozda grijesim, ali bi htjela postupiti ispravno.

 

Da li jos uvijek oni idu u akciju i provode MTU ili ja? I ako trebam podnesti zahtjev da li je to Gradskom Uredu za Gospodarstvo ili ?

 

hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Sorry kaj nisam i to ukljucila u prosli upit, sad sam gledala Drustveni ugovor da vidim pod kaj smo registrirani i tamo nisu specificirani kodovi što bi zivot ucinio laksim, vec je napisano: pruzanje usluga tur. agencije, i zasebno ostale turisticke djelatnosti.

Da li je to to?

 

Jer u Zakonu o tur. djelatnosti se nigdje ne spominje Internet ag. pod pruzanje tur. usluga.

 

hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pozdrav Afrika,

 

evo još odgovora na zadnja pitanja:

 

1. Stanje "mirovanja"?Jeste li samo upisani u Registar trgovačkog suda ili i u sustav poreznih obveznika(porezna).Jer ako se niste prijavili poreznoj znači da još ne poslujete pa pazite da ne radite ništa putem poslovnog žiro računa jer ukoliko napravite neki promet na istom a niste prijavljeni u prekršaju ste.Ukoliko niste u sustavu poreznih obveznika, ne morate imati ni zaposlene.

 

2. Otiđite u Ured državne uprave u Vašem mjestu, ponesite Rješenje o upisu u trgovački sud i Obavijest o razvrstavanju NKD pa tražite da Vam izdaju Rješenje o MTU ili očitovanje o uvjetima radi kojih Vam isto nije potrebno.

 

Pružanje usluga turističkih agencija podrazumjeva i internet.pružanje usluga.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Svaka cast ovom portalu!

 

Ovak mi jesmo u sustavu PDV-a i na Poreznoj su mi rekli slijedece:

a) tijekom "stanja mirovanja" ako hocu biti u sustavu PDV-a; onda imam troskove 255 kn za porez na firmu + HKG cl., donosim kvartalne obrasce i to je to.

 

b) ako necu onda mogu ukinut cl. HGK, koji je zapravo najveci trosak, za porez na firmu se ne sjecam, ali to nije big deal. No kada opet zelim uci u sustav PDV-a moram cekati do 1.1. slijedece godine i onda sam duzna biti u sustavu narednih 5 god. Mene zanima (ne daj boze da se to dogodi) ali kaj ak firma propadne?

 

c) S obzirom da smo imali prometa max 35.000,00 kn, a nismo imali zaposlenu osobu, da li je to veliki prekrsaj?

 

Hvala na svim dosadasnjim odgovorima!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Netočni podatci Vašeg poreznog referenta:

 

1. To, da li jeste ili niste u sustavu PDV-a nema nikakve veze niti sa porezom na tvrtku,niti sa članarinom HGK.Članarina HGK je za male poduzetnike 55,00 kn mjesečno a porez na tvrtku se plaća jednom godišnje.

 

2. Što se tiče PDV sustava,zaista morate biti 5 godina a ako tvrtka (ne daj bože-nemojte dozvoliti,propadne)tada,jednostavno rečeno,propada i sustav PDV-a.Tj. ne može tvrtka biti likvidirana a istovremeno "živa" u PDV-u.

 

3. Nije

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Puno hvala na velikoj pomoci i svim objasnjenjima.

 

Da li mozda imate nekog za preporuciti, naime ja sam u procesu mjenjenja vl. fime, doregostracije itd. kako bi prosla sve te pravne stvari pa kad jednom mijenjam da bude sve kako spada.

 

Jer npr. u Drustvenom ugovoru pod djelatnostim koje su registrirane jedna je pružanje usluga turisticke agencije i ostale turisticke usluge, ja nemam pojma da li je to odnosi i ukljucuje klasifikaciju NKD 79.11-djelatnosti putničkih agencija i 79.12-djelatnosti organizatora putovanja(turoperatora). Bilo bi super da je.

 

Toliko od mene i jos jednom hvala!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 5 mjeseci kasnije...

Djelatnosti za koje je potrebno utvrditi minimum tehničkih uvjeta su: ugostiteljska,trgovačka,turistička i djelatnost prijevoza.

Za utvrđivanje MTU nadležni su uredi državne uprave po županijama (ispostave po gradovima).

Sve informacije o nadležnim uredima,potrebnoj dokumentaciji i plaćanju možete pronaći na www.hitro.hr

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 mjeseci kasnije...

Mene zanima oko min.teh.uvjeta slijedece:

Turisticka agencija posluje od 1997. i u prvoj poslovnici (prostoru)je dobila min.teh.uvjete bez problema.

Nakon 11 godina, broj zaposlenih se povecao i agencija trazi i nadje novi prostor koji treba urediti.

Uredjenje pocinje u travnju 2008. i trebalo je trajati do rujna 2008.

Prije pocetka radova obavjesten je Ured za turizam koji daje min.teh.uvjete. Dali su upute koju papirologiju treba

obaviti i uputu da se dodje do njih kada bude gotovo da pogledaju i daju min.-teh.uvjete.

Radovi su zavrsili - prostor spreman za pregled 01.11.2009.

Doslo se u ured za turizam i oni kazu:

Zao nam je. Ne mozete dobiti min.teh.uvjete jer je od 31.10.2008.stupio na snagu zakon da prostor mora imati i namjenu, a taj prostor nema.

Kuca ima urednu gradjevinsku dozvolu za objekat i bas sve,

osim namjene jer se za nju nije znalo. Naknadno je ne zele izdati.

Agencija se zalila, zali se i dalje, ali odgovori uvijek ostaju negativni.

Napomena: kada se preselila poslovnica, agencija je obavijestila sve sluzbe (grad, poreznu, komunalno...) da se preselila i od tada prima racune s porezima, pristojbama....

na novoj adresi kao da je sve u redu. Ali ne moze u miru raditi zbog straha od inspekcje.

Kako se moze rijesiti ovaj problem i kani li se taj glupi zakon o namjenama mjenjati.

Molim za pomoc

Ada

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 7 godina kasnije...

Nažalost poštovana Ultra već duže vrijeme nije s nama na portalu, no to ne znaći da nećete dobiti odgovor.

 

Prema Zakonu o pružanju usluga u turizmu i odredbama čl.20 st.1, turistička agencija koja neposredno pruža usluge putniku mora imati poslovnicu, osim u slučajevima iz čl.9 st.2 (internetska agencija).

 

Nadalje, prema čl.22 voditelj poslovnice mora biti poslovno sposoban, imati najmanje srednju stručnu spremu, aktivno znati najmanje jedan svjetski jezik i poznavati drugi te poznavati hrvatski jezik u mjeri dostatnoj za obavljanje poslova rukovoditelja poslovnice. Mora imati položen stručni ispit za voditelja poslovnice i dvije godine radnog iskustva na odgovarajućim poslovima u turističkoj agenciji ili drugim odgovarajućim poslovima u turizmu i da mu nije pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova voditelja poslovnice, dok ta mjera traje.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija