osica objavljeno: 5. ožujak 2009. Dijeli objavljeno: 5. ožujak 2009. Od HEP-a dobivamo uplatnice za paušalno plaćanje struje, no ja ne plaćam iznose koje je HEP predvidio već prema stvarnoj potrošnji, jer se događa da su njihove rate manje ili veće od stvarne potrošnje, pa ne želim na kraju razdoblja po obračunu dobiti veliku razliku za platiti. No u zadnjih par mjeseci se stvorila razlika u moju korist, jer očito trošimo manje struje nego što je određeno HEP-ovim izračunom. Ukupna razlika je manja od jedne rate, ali sam dobila opomenu pred isključenje struje ukoliko u roku par dana ne podmirim dug. Dug u stvarnosti ne postoji jer je rezultat njihove paušalne procjene, a ne neplaćene stvarno potrošene struje. Imali HEP pravo po nekom zakonu teretiti čovjek za dug koji nije stvaran? Zašto nisam odmah po obračunu uložila prigovor na visinu rate? Zato jer razlika nije značajna, i zapravo ni sama ne mogu predvidjeti koliko će biti potrošnja u budućem razdoblju. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
felixx odgovoreno: 5. ožujak 2009. Dijeli odgovoreno: 5. ožujak 2009. HEP rutinski šalje opomene kad se ne plaća prema njihovim uplatnicama, neovisno o stvarnoj potrošnji. Čak se često ni ne obaziru na prigovore da smanje previsoko procijenjenu ratu. Meni često pošalju 'opomenu' za 500-600 kn , iako sam toliko u preplati. Više se ne obazirem na opomene, samo vodim računa da nisam stvarno u dugu. Mislim da se sada više ne bi olako odlučili isključiti struju prije nego provjere stvarni dug. Problem je tamo gdje je strujomjer unutar stana, nedostupan za očitanje kad vlasnika nema kod kuće. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
osica odgovoreno: 6. ožujak 2009. Autor Dijeli odgovoreno: 6. ožujak 2009. da, ali dali su mi točan rok do kojeg moram platiti ili će isključiti struju bez prethodnog upozorenja te naplatiti dug u ovršnom postupku Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
rubens odgovoreno: 6. ožujak 2009. Dijeli odgovoreno: 6. ožujak 2009. Možeš im dostaviti stvano stanje brojila i zatražiti izvanredni obračun i u svakom slučaju maknuti se iz paušalnog plaćanja i preći na plaćanje po stvarnoj potrošnji. Nije da ovo nije blentava situacija, ali kome ne odgovara paušalno plaćanje bez problema može iz njega izići, ili ukoliko je mjesečna rata "prevelika" dostavom potrošenog zaguženje smanjiti dogovorom. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
VAI odgovoreno: 6. ožujak 2009. Dijeli odgovoreno: 6. ožujak 2009. NN 14/06 - Opći uvjeti za opskrbu električnom energijom: čl.90 (1) Iznos mjesečnih novčanih obveza za tarifne kupce kategorije kućanstvo određuje opskrbljivač tarifnih kupaca na temelju prosječne mjesečne potrošnje iz odgovarajućeg prethodnog obračunskog razdoblja, pomnožene s korekcijskim faktorom promjene potrošnje u odgovarajućem obračunskom razdoblju prethodne kalendarske godine i tarifnim stavkama odabranog tarifnoh modela, uvećano za stalnu mjesečnu naknadu. čl.92 (1) Ukoliko operatoru distribucijskog sustava nije bilo omogućeno očitanje stanja brojila kupca kategorije kućanstvo za jedno obračunsko razdoblje, operator distribucijskog sustava može prihvatiti stanje brojila koje mu kupac dostavi na njegov pisani zahtjev, a u protivnom će procijeniti utrošenu električnu energiju prema ostvarenoj u odgovarajućem prethodnom obračunskom razdoblju. čl.93 (1) Tarifni kupac kategorije kućanstvo može osporiti mjesečne novčane obveze i dodatne mjesečne novčane obveze u roku od 15 dana od dana njihovog izdavanja. Ukoliko želite plaćati struju prema stvarnoj potrošnji HEP nudi sklapanje ugovora o samoočitanju kojim se kupac obvezuje svaki mjesec dostavljati mjesečna očitanja brojila u razdoblju od 25.dana u tekućem mjesecu do kraja mjeseca.Obračun potrošene električne energije HEP će izvršiti prema dostavljenom stanju brojila u prvom tjednu idućeg mjeseca i dostaviti obračun na kućnu adresu poštom. Nestandardna usluga za izradu računa kupcima koji imaju sklopljen ugovor o samoočitanju iznosi 10 kn mjesečno uz iznos obračuna potrošene električne energije, a svaki šesti je besplatan.Zahtjev za sklapanje ugovora o samoočitanju možete podnijeti u poslovnicama elektre ili se obratiti pismenim putem. Ukoliko imate još pitanja pitajte... Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
biljuska odgovoreno: 6. ožujak 2009. Dijeli odgovoreno: 6. ožujak 2009. Najbolji je ugovor o samoočitavanju! Na kraju mjeseca uzmeš telefon ukucaš stvarno stanje i nakon pet do šest dana dobiješ doma uplatnicu i nečeš imati nikakve razlike! I što je najbolje sve napraviš iz svog doma nemoraš nigdje ići! A oni nakon 6 mjseci dođu i očitaju stanje! Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
carlito odgovoreno: 9. listopad 2010. Dijeli odgovoreno: 9. listopad 2010. VAI je napisao: NN 14/06 - Opći uvjeti za opskrbu električnom energijom: -- snip, snip-- Ukoliko imate još pitanja pitajte... Imam ja. Kako se citirani članci Općih uvjeta tumače s obzirom na čl. 24 st. 3. Zakona o zaštiti potrošača? Konkretno: (3) Prodaja potrošačima javnih usluga, kada to priroda javne usluge dopušta, mora biti obračunata prema potrošnji. Odnosno, mogu li se ja pozvati na taj članak i reći da oni meni žele iskopčati struju na temelju opomene poslane zbog neplaćenih računa za struju koju ja nisam potrošio? Hvala. k. Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
nadal odgovoreno: 30. srpanj 2015. Dijeli odgovoreno: 30. srpanj 2015. Još se ne snalazim na ovom Forumu, pa možda ću pogriješiti, ispričavam se unaprijed. Ne odgovaram nego postavljam pitanje na istu temu. Dakle struju plaćam prema stvarnoj potrošnji, bez da imam ikakav ugovor s HEP-om. Plaćenim mjesečnim iznosima podmirujem potrošnju očitanu na stranici HEP-a. Unatrag cca dva tjedna dobila sam opomenu na koju nisam reagirala, smatrajući, vjerovatno pogrešno, da nisu na vrijeme dobili moje uplate. Iznos navodnog duga bio je preko 1.500 kuna. Jučer sam bila odsutna, po povratku kući struja je bila isključena. Danas sam platila dužni iznos, priključenje se dogodilo nakon dva sata, naravno plaćam po dobivenom računu. Ispitujući nastalu situaciju došla sam do Odluke Ustavnog suda od 11.srpnja 2007. i tumačenju iste, ali i odredbe Zakona o zaštiti potrošača na istu temu. Dakle razumjela sam da, bez pokrenutog sudskog ili izvansudskog postupka, HEP nema pravo isključiti struju. Nije pokrenut postupak, poslana je samo opomena. Da li sam u pravu? Molim za pomoć. Hvala unaprijed Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
sivko odgovoreno: 31. srpanj 2015. Dijeli odgovoreno: 31. srpanj 2015. Dakle struju plaćam prema stvarnoj potrošnji, bez da imam ikakav ugovor s HEP-om. A po njihovim propisima je potrebno i zato je došlo do isključenja. Tu je negdje http://www.hep.hr/ods/kupci/dostavaocitanja.aspx Citiraj Link to comment Dijeli na drugim stranicama Više opcija dijeljenja...
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.