Jump to content

Sudar s motorkotačem-uvjetna kazna


anonimno

Preporučene objave

Ima sam prije 3 i pol godine prometnu nesreću, u kojoj sam se slupao sa motorkotačem u svojoj lijevoj traci na način da sam vozio u koloi iza jednog tegljača brzinom od oko 40-50 km/h u jednom trenutku sam se dao ulijevo da bih provjerio stanje na cesti (ali nisam prešao punu liniju koja je inače na tom dijelu ceste) u tom trenutku slupao sam se sa motorkotačem koji je udario u moje prednje lijevo kolo i ostao je motor točno na bijeloj liniji a vozač je poletio preko upravljača. Ja sam pogledao u retrovizore prije promjene putanje ali eto nisam ga vidio. Na sudu sam se sam branio i proglašen sam krivim jer se nisam uvjerio da se mogu dati ulijevo (bez obzira što nisam pretjecao) bez da ikoga ugrozim. Dobio sam uvjetnu od 5 mjeseci zatvora i rok kušnje od 2 godine, ovo je još nepravomočno. Inače vozač motora je zaradio tešku povredu (lom Ključne kosti). Sumljam da je bio i alkoholiziran ali sutkinja nije pročitala izvještaj o alkoholiziranosti, prometni vještak kaže da je on u trenutku moga manevra bio na oko 6 metara iza, mogu li se vaditi da je pretjecao kolonu? Mogu li tražit podjelu krivnje ili opčenito šta da napišem u žalbi?

Unaprijed zahvaljujem

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

sve zavisi kakav je nalaz i mišljenje dao vještak..a on ga je dao (pretpostavljam) na temelju i zapisnika o očevidu i fotografskog elaborata, skice mjesta..to je ono što bi bilo od materijalnih tragova, dok ne znamo što je rekao motorista ili još netko od svjedoka ako ih je bilo...a ni što ste vi rekli u svojoj obrani...

tako da sada govoriti što da napišete u žalbi je malo teško...ona bi se trebala nastaviti na prethodnu obranu, koja očigledno nije prihvaćena od suda jer je vas proglasio krivim, a ne motoristu...

jeste li dobili presudu? ako niste, pričekajte da vidite kako je obrazložena odluka..

ako jeste, tada bi trebalo vidjeti kakva je presuda (kako napisana i obrazložena) i što se u njoj treba/može žalbom "napadati"...

 

podjele krivnje u kaznenom postupku nema...može biti samo doprinosa oštećenika nastanku prometnoj nesreći, a koji doprinos sud cijeni prilikom donošenja odluke o vrsti i visini sankcije...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prvo zahvaljujem na odgovoru . Vještak je dao mišljenje da sam se ja dao u pretjecanje i da sam 1 metar zašao u suprotni trak. Motorkotač je ostao na središnjoj liniji, nema tragova kočenja, brzina je procjenjena na oko 50 km/h. Inače ima jedan svedok koji je bio sa mnom i on je rekao da nisam radio nikakve manevre ni prestrojavanje ni pretjecanje, Oštečeni vozač motorkotača je reka da ne zna jesam li pretjecao ili sam se samo dao lijevo prema središnjoj traci ali je rekao da smo oba bili unutar svoje desne trake. Ja sam se inače odmah zustavio desno na pješačku stazu. Presudu još nisam dobio, ali mi je rečeno da sam se ja trebao uvjeriti da mogu napraviti manevar bez štetnih posljedica za druge sudionike u prometu. Ja sam rekao da sam se dao malo ulijevo ali da nisam vidio nikakav motor u retrovizoru, ne znam mozda je taman bio iza mene tako da ga nisam ni moga vidjeti jer je zadnji rezervni kotač preko gotovo cijelog stakla (nissan patrol). Samo što me policiji pitala je jesam li ga vidio da je pretjecao kolonu, inače nije nosio kacigu niti je imao upaljeno svjetlo (tada su samo motorkotači trebali imati upaljeno svjetlo po danu) Vještak je napisao da je njegov zaustavni put trebao iznositi 33metra ali kakve to ima veze kad smo se kretali gotovo identičnom brzinom nisam ja stajao pa se dao u lijevo da se može govoriti o zaustavnom putu i po mome mišljenju on je mogao reagirati i dati se malo ulijevo ili obustaviti pretjecanje jer nije to baš bio neki jako brzi manevar. Jer ovaj zaustavni put baš i ne vrijedi kad se drugo auto kreče, da se uhvatim toga? Ili ovoga ostojanja od 6 metara tj da ga ja nisam mogao vidjeti jer je bio blagi lijevi zavoj, ili da je bio u preticanju kolone.

Još jednom hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Vještak je napisao da je njegov zaustavni put trebao iznositi 33metra ali kakve to ima veze kad smo se kretali gotovo identičnom brzinom nisam ja stajao

 

ovo je tocno, buduci da ste se kretali u istom smjeru nalet je bio izbjeziv vec ako je motociklist mogao smanjiti vlastitu brzinu do vase (ili ispod nje), a ne samo ako se mogao zaustaviti ispred vaseg vozila.

ali 6.00m (udaljenost motocikla od vas u trenutku kad ste zapooceli manevar) je pri 50km/h put u kojem niti samo vozac ne stigne odreagirati, a postoji jos i reakcija vozila i put kocenja pa je nalet za motociklistu bio neizbjeziv u svakom slucaju, bilo kocenjem bilo bocnim izmicanjem.

a ovo sto kazete da niste radili manevre, obzirom da je motociklist udario u vas p/l kotac i da je "preletio" preko upravljaca, vase vozilo je u trenutku naleta ipak moralo biti ukoseno u odnosu na os ceste, a takav naletni polozaj ide u prilog onome zbog cega su vas osudili....

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

....da sam 1 metar zašao u suprotni trak.

Motorkotač je ostao na središnjoj liniji, nema tragova kočenja...Oštećeni .....je rekao da smo oba bili unutar svoje desne trake.

 

ovih 1 metar ide u prilog goranovom mišljenju..

samo, meni malo čudno da ovaj motorista govori kako su obojica bili unutar desne trake...što je time htio? pravdati svoje postupanje? pomoći?

meni to sve vuče na to da se on pojavio brzo i iznenada i bio u mrtvom kutu, ali je vozač ipak morao prvo provjeriti smije li obaviti radnju s vozilom ("izbacivanje" ulijevo radi provjere mogućnosti pretjecanja) koju je napravio, pa bi to bio čl.43.st.1.i 2. ZOSPC-a

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ili ovoga ostojanja od 6 metara tj da ga ja nisam mogao vidjeti jer je bio blagi lijevi zavoj

 

ovoga se nemojte uhvatiti, to nije valjana isprika. sve i ako ga zbog zavoja doista niste mogli vidjeti, opet ste krivi jer ako ga niste mogli vidjeti, onda se niste ni mogli uvjeriti da odredjenu radnju u prometu mozete izvesti bez ugrozavanja ostalih sudionika u prometu (konkretno tog motocikliste) pa tu radnju niste ni smjeli zapoceti....

niti pretjecanje kolone od strane motocikliste vas ne oslobadja kaznene odgovornosti, ali kao sto kaze xsara, krsenje zospc-a od strane ostecenog bi vam se moglo uzeti kao olakotna okolnost....

btw, ako ga nije bio u retrovizoru, mozda vam je bio u mrtvom kutu, trebali ste osim u retrovizoru provjeriti prometnu situaciju iza sebe i okretanjem glave...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ovih 1 metar ide u prilog goranovom mišljenju..

 

na zalost i izostanak tragova kocenja govori u prilog tezi da je nalet bio daleko od izbjezivog, cini se da bajker nije stigao niti uspostaviti forsirano kocenje, kamoli sto drugo...

ipak, sreca u nesreci je da je nalet bio u kotac pa je tijelo motocikliste preletjelo preko haube vozila, da je automobil izasao malo vise, nalet bi usljedio u predjelu putnicke kabine, a u tom slucaju glava motocikliste udara u rub krova sto bi u ovom slucaju gotovo sigurno bilo smrtonosno...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija