Jump to content

100.000 tema na Legalis portalu!  Nakon 16 godina od pokretanja ove stranice, dana 31.07.2019. na Legalis portalu je pokrenuta 100.000-ta tema. Time je na ovom portalu raspravljeno više od 100 tisuća pravnih pitanja, i to kroz 526.000 pojedinačnih objava korisnika. U ovom trenutku Legalis portal broji 90.700 registriranih korisnika.

ana-pb

fiskalizacija obrta servisa

Preporučene objave

Poštovani,vlasnica sam elektromehaničkog obrta,servis elektromotora,pumpi,transformatora i ručnih alata.Kompletno poslovanje se riješava virmanskim plaćanjem,nemamo gotovinskog prometa.Zanima me da li moramo uvoditi fiskalnu blagajnu,te na koji način bi trebali voditi poslovanje sada?

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Ukoliko ste obveznici poreza na dobit ili poreza na dohodak od samostalne djelatnosti, obveznici ste fiskalizacije, te ste (kao i svi) od 1. 1. ove godine već trebali donijeti zakonom propisani interni akt, možda blagajnički maksimum, te elemente računa koje izdajete uskladiti sa zahtjevima fiskalizacije.

 

Sve informacije o tome možete dobiti ovdje:

 

- http://www.porezna-uprava.hr/fiskalizacija/fiskalizacija.asp

 

Što se fiskalne blagajne tiče, nju morate imati onda i kada ćete primiti gotovinu (novčanice, kartice, čekovi) - u tom trenutku morate imati fiskalnu blagajnu kako biste mogli fiskalizirati izdavanje tog gotovinskog računa. Ukoliko nikada neće izdati račun za gotovinu, nikada nećete trebati kupiti fiskalnu blagajnu. Morate, međutim, ostale elemente računa (poput slijednog pobrojavanja računa, itd.) imati usklađeno sa fiskalizacijom, jer u slučaju da u nekom trenutku primite gotovinu, ne možete usred godine promijeniti način pobrojavanja računa i druge elemente. Uočite: po tim osnovama ne možete "dijeliti" račune, pa one "virmanske" oblikovati po "starom", a samo one gotovinske po "novom".

 

To što Vi možda "ne planirate" primati gotovinu ili što "ste sigurni" da nećete, nije garancija ničega - nitko nema kristalnu kuglu da vidi budućnost, pa Porezna uprava zahtijeva da svatko bude spreman. Uočite da "fiskalna blagajna" nije nešto što traži zakon. Zakon traži ZKI i JIR. Fiskalna blagajna je ovdje samo sredstvo. Vi ste jedino dužni osgurati ga na vrijeme, tj. uredno fiskalizirati izdavanje već prvog gotovinskog računa nakon datuma kada započinje ta obveza za vašu djelatnost (makar bio i jedini kojeg ćete ikada fiskalizirati).

 

Što se načina poslovanja tiče, izuzetno je bitno razumjeti da fiskalizacija nema baš nikakav uticaj na knjigovodstveno i drugo poslovanje koje ste do sada imali. Ukoliko neki drugi zakon (Zakon o PDV-u, Zakon o računovodstvu ili sl.) ili praksu idete interpretirati drugačije misleći da je to potrebno zbog fiskalizacije, onda činte pogrešku. Ako mislite da fiskalizacija zahtjeva nešto što je u kontradikciji s praksom koju ste do sada imali, onda ili niste dobro razumjeli zahtjev fiskalizacije ili do sada uopće niste ispravno postupali (npr. mnogi ne znaju da je predračun isto račun, da se avans mora izdati račun, da se poslije avansni račun stornira i izdaje novi na cijeli iznos i sl. -- ali ništa od toga nema veze s fiskalizacijom, već s knjigovodstvenim pravilima koje ovi nistu niti prije poštovali).

 

Ovo što opisujem je prema navodima ravnateljice zamjenice PU koju sam slušao na predstavljanju pravnih aspekata fiskalizacije krajem prošle godine u HGK. Ne mogu garantirati što će neki konkretni porezni inspektor tvrditi kada dođe Vama u nadzor.

 

Zato obavezno proučite zaokon i drugo navedeno na gornjem linku i konzultirajte se sa svojim knjigovođom i/ili odvjetnikom.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Registrirajte se kako bi mogli sudjelovati u raspravi

Da bi postavili pitanje ili objavili komentar trebate biti naš korisnik.

Izradite korisnički račun

Izradite svoj korisnički račun na ovoj stranici. Lako je, potpuno besplatno i trajno!

Registrirajte se

Prijavite se

Već imate korisnički račun? Prijavite se ovdje.

Prijavite se sad




×