Jump to content

valjanost registracije / tehničkog pregleda


dkkefa

Preporučene objave

Pozdrav!

Imam sljedeći problem:

Krajem prvog mjeseca, mama je vozila Yugića koji glasi na mene. Vozilo sam joj dao na upravljanje jer ja vozim drugo.

Budući da naša policija ima običaje držati takva vozila pod strogim okom, vozili su iza nje i provjravali valjanost registracije. (Inače, već sam nekoliko puta doživio dok sam vozio Yugića da me policija pod rotirkama zaustavlja uz kao "redovnu" kontrolu prometa").

Nažalost, ovaj put im se posrećilo, naime početkom prvog mjeseca istekla je polica osiguranja. Nitko od nas nije to primjetio jer naljepnica od tehničkog je probušena za 2. mjesec tj vrijedi do 22.2. Tako da je mama mislila da je auto registriran do onda.

Dobila je kaznu na 2400kn.

 

Trebao bih vašu pomoć po pitanju žalbe, jer mama je samohrana majka i nije joj baš lako odvojiti toliku lovu za kaznu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Tehnički pregled vrijedi do kraja mjeseca.

 

Osiguranje unutar RH vrijedi do kraja mjeseca.

 

Niste uopće bili u prekršaju.

 

Policija je dopustila stanicama za tehnički pregled davne 1998. godine da se upisuje datum u prometnoj dozvoli a ne mjesec.

 

Radi te greške stotine vozača nastrada bez veze.

 

Pojedini stariji policajci znaju u čemu je problem i puštaju takve vozače.

 

Pojedini stariji prekršajni suci rade isto.

 

Svi ostali nemilice kažnjavaju i tome ne možete baš ništa.

 

Problem je u jakom osiguravateljskom lobiju u državi, te u odnosu MUP - CVH (koja je privatna institucija).

 

O ovom se kose mišljenja, baš to pogoduje deranju vozača, za sada se ne može napraviti baš ništa.

 

U prigovoru se možete pozvati na naputak MUP-a broj 511-03-42-29296/3-98 od 11.05.1998. godine kojeg je MUP uputio Centru za vozila Hrvatske (CVH), a koji je uzrok problema i koje vam nitko neće dati na uvid niti će išta pomoći na sudu.

 

Ukratko - niste krivi, a ne može vam se pomoći.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala mnogo. Još samo da pitam, gdje se može naći taj podatak o osiguranju unutar RH?

 

Da li je to ovaj dio zakona o osiguranju?

 

Ugovor o obveznom osiguranju i njegov učinakČlanak 8.

(1) Društvo za osiguranje dužno je sklopiti ugovor o osiguranju sukladno ovome Zakonu i uvjetima za osiguranje, odnosno cjenicima premija osiguranja.

(2) Društvo za osiguranje ne može odbiti ponudu za sklapanje ugovora o osiguranju ako ponuditelj prihvaća uvjete pod kojima društvo za osiguranje provodi tu vrstu osiguranja.

(3) Uvjeti za osiguranje sastavni su dio ugovora o osiguranju te ih je društvo za osiguranje pri sklapanju ugovora o osiguranju dužno uručiti ugovaratelju osiguranja.

(4) Uvjetima za osiguranje utvrđuju se odnosi između ugovornih strana koji nisu ili nisu u potpunosti utvrđeni ovim Zakonom.

(5) Obveza društva za osiguranje iz ugovora o osiguranju počinje po isteku 24-tog sata dana koji je u ispravi o osiguranju naveden kao početak osiguranja, a prestaje po isteku 24-tog sata koji je u ispravi o osiguranju naveden kao dan isteka trajanja osiguranja, ako nije drugačije ugovoreno.

(6) Kod ugovora o osiguranju sklopljenog na jednu ili više godina, prava i obveze iz ugovora o osiguranju produžuju se nakon isteka ugovora o osiguranju za najviše 30 dana (počekni rok) ako društvu za osiguranje najmanje tri dana prije isteka trajanja osiguranja nije uručena izjava ugovaratelja osiguranja da ne pristaje na produženje ugovora o osiguranju.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, tehnički preged vozila vrijedi do datuma u prometnoj dozvoli, a ne nikako do kraja mjeseca. čl. 238 st. 8 govori o kazni ako tehnički istekne do 15 dana, a st. 7 za više od 15 dana. u pitanju ste naveli samo datum isteka tehničkog pregleda, a ne kad vas je zaustavila policija i kada ističe osiguranje u polici. inače kazne za ne osigurano vozilo pdoliježu Zakonu o obaveznom osiguranju u prometu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, tehnički preged vozila vrijedi do datuma u prometnoj dozvoli, a ne nikako do kraja mjeseca. čl. 238 st. 8 govori o kazni ako tehnički istekne do 15 dana, a st. 7 za više od 15 dana. u pitanju ste naveli samo datum isteka tehničkog pregleda, a ne kad vas je zaustavila policija i kada ističe osiguranje u polici. inače kazne za ne osigurano vozilo pdoliježu Zakonu o obaveznom osiguranju u prometu.

 

Netočno.

 

Krećemo s debatom, ovo volim.

 

Prema zakonu o sigurnosti prometa na cestama tehnički pregled se mora izvršiti u mjesecu u kojem istječe.

 

Mjesec je od 1. do 28., 30. ili 31. datuma u mjesecu.

 

Prema Zakonu o obveznim osiguranjima u prometu počekni rok je određen do 30 dana. Do 30 dana znači ako je netko osiguran do 01.01. da mu vrijedi i 31.01.

 

Otkud policiji pravo da mijenja srž zakona i ograničava valjanost prometne dozvole na datum ako je zakon sve bitne stvari ograničio na mjesece?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Policija ne mjenja nikakav zakon jer postupa točno kako piše.Prijavljuju se vozači kojima je prometna dozvola istekla gledajući na datum do kojeg ista i važi.700 kn do 15 dana a 2000 kn za preko 15 dana.Za one koje uopće nemaju tablice i prometnu ide isti članak ali im se piše da nisu registrirali vozilo.Ništa drugo osim igre riječi na koju treba pazit.Prometna se ne može produžet bez papira na kojem stoji da TP vrijedi za narednih 12 mjeseci i isto takvu policu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

To je jedno mišljenje.

 

Evo drugog mišljenja iz Centra za vozila Hrvatske u kojem su odavno pojasnili ovu nejasnoću:

 

Rok važenja tehničkog pregleda vozila

>Dopisom Centra za vozila Hrvatske I/2, broj: 684-1/98 od 13. svibnja 1998. godine stanice su obavještene o novom načinu pisanja datuma do kada vrijedi valjanost tehničkog pregleda. Prema navedenoj uputi stanice su datum počele upisivati na način: dan-mjesec-godina, a ne kao do tada samo: mjesec-godina. Navedena izmjena napravljena je u svrhu ravnomjernijeg dolaženja vozila u stanicu tijekom cijelog tekućeg mjeseca, a ne kao što je bilo do tada da se u stanicama stvara velika gužva tijekom nekoliko zadnjih dana tekućeg mjeseca, a ostale dane stanica je uglavnom bila prazna.

>Međutim, novim načinom označavanja rokavaljanosti tehničkog pregleda nije se promjenila odredba Zakona o sigurnosti prometa na cestama, članak 263. u kojoj se kaže da su vlasnici dužni podvrgnuti tehničkom pregledu svoja vozila TIJEKOM MJESECA u kojem ističe rok od zadnjeg tehničkog pregleda (24 mjeseca za nova vozila i 12 mjeseci za stara vozila). To znači da je rok važenja tehničkog pregleda i nadalje do posljednjeg dana u mjesecu u kojem ističe tehnički pregled. Promjenio se samo način označavanja ovog roka.

>Uprkos tome i danas pojedino osoblje stanica za tehnički pregled krivo upućuje stranke do kada vrijedi tehnički pregled, a stranke se pojedinačno obraćaju u Centar za vozila Hrvatske ili nadležne policijske uprave/postaje. Stoga još jednom upozoravamo na ispravno tumačenje do kada vrijedi tehnički pregled i još jednom dostavljamo uputu Ministarstva unutarnjih poslova u kojoj je dano ovo tumačenje.

> Sa štovanjem!

> D I R E K T O R:

Stipo Lozić-Baškarad, dipl. ing.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

U potpunosti se slažem sa tim mišljenjem da teh pregled važi do kraja mjeseca.Samo je šema što se vozači ne prijavljuju jer nisu napravili tehnički nego što nisu produžili prometnu dozvolu (vidim točan opis djela svaki dan).I ja isto kažem moram na tehnički, nisam registrirao, istekao mi tehnički...a u biti (pravno) moram produžit prometnu ili nisam produžio prometnu.

Taj dopis više nije valjan jer čl.263 koji se navodi više ne govori kad se vrši teh pregled.Zakoni su se par puta mjenjali od 98 godine.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ako ćemo o nevaljalosti dopisa, onda je nevaljan onaj MUP-ov iz 1998. godine, jer se ZSPC od tada mjenjao dva puta iz korjena i više puta izmjenama i dopunama.

 

Upravo taj dopis je pokriće STP-ima da upisuju datum, a ne mjesec.

 

Na žalost oba su dopisa i valjana i zaboravljena.

 

Tehnički pregled i osiguranje su osnova radi koje postoji potreba za produžetkom prometne dozvole, sam čin produžetka prometne dozvole je biroktratsko djelo, dakle birokracija svojom primjenom ulazi u bit izmjene zakona.

 

To je nešto što se mora prepoznati, nešto protiv čega se mora boriti.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija