Jump to content

Otvaranje obrta - par pitanja, porezi i davanja


ilox

Preporučene objave

Poštovani, imam nekoliko pitanja u vezi otvaranja obrta.

 

1) Ukoliko nisam zaposlena nigdje, a otvorim obrt za čišćenje (dogovor sa jednom poslovnom zgradom gdje oni mene žele platiti 25000 kn mjesečno za čišćenje) koliko odlazi porez(na sva davanja općenito) ili postoji ona fiksna naknada?

 

2) Ako imam 25000 kn mjesečno priljev, da li ulazim u sustav PDV-a i što se onda događa s tim svim porezima i davanjima?

 

3) Koliko bi me koštalo otvaranje obrta? Evo na ovo sam naletila sad:

Iznimno, u razdoblju od 01. siječnja 2014. do 1. siječnja 2015. godine,

za izdanu obrtnicu, fizička osoba se oslobađa plaćanja iste pa u tom

razdoblju trošak registriranja obrta iznosi oko 270 kuna.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1) Fiksna "naknada" je samo u slučaju da otvorite paušalni obrt, ali on ima limit na ukupne prihode oko 150.000kn godišnje. Ukoliko otvorite klasični obrt ovako bi izgledao grubi izračun:

 

20.000kn x 12mj. = 240.000kn godišnji prihodi

Ukoliko ste u sustavu PDV-a na tih 20.000kn ide PDV pa je to 25.000kn x 12mj. = 300.000kn godišnje. Recimo da nemate nikakve rashode za prebijanje PDV-a, 60.000kn od tih 300.000 ide državi.

 

Vama ostaje 240.000kn.

Od toga mjesečno imate sljedeće troškove: oko 1800kn doprinosi, oko 700kn knjigovođa, oko 500kn razni nameti (HOK, komunalije, TZ...), 1000kn režije (struja, voda, komunalije...).

20.000kn - 4.000kn (troškovi) = 16.000kn

 

192.000kn godišnje.

Osobni odbitak je 1.800kn mjesečno = 21.600kn godišnje.

192.000kn - 21.600kn = 170.400kn porezna osnovica.

Do 43.200 plaćate 15% poreza = 6.480kn

Iznad 43.200 do 108.000 se obračunava 25% poreza = 16.200kn

Iznad 108.000kn do 302.400kn se obračunava 35% poreza = 21.840kn

Ukupan porez na dohodak: 44.520kn

 

Vama ostaje 170.400 - 44.520 = 125.880kn, što je 10.490kn mjesečno.

Ukoliko imate zaposlenog radnika porez na dohodak će biti manji, ali će i troškovi biti daleko veći.

 

Recimo da imate jednog djelatnika i da mu je plaća 5.000kn. Doprinosi su oko 3.500kn na tu plaću. U tom slučaju dobit je 68.400kn godišnje.

Porez je 12.780kn.

Ostaje vam 55.620kn što je 4.635kn mjesečno. Lako je zaključiti da je bolje biti radnik nego obrtnik. :)

 

Naravno ovo je gruba računica, jer sve ovisi o vašim rashodima, poreznim olakšicama i sl.

 

2) U sustav PDV-a ulazite odmah dobrovoljno ili početkom kalendarske godine automatizmom. To sad ovisi o vama, ukoliko u startu imate dosta troškova koje možete pravdati onda se isplati ući odmah u sustav PDV-a. Npr. zarada do kraja godine 30.000kn PDV-a koji treba platiti, a uloženo u obrt (uređenje ili kupovina poslovnog prostora, oprema, alat...) trošak koji donosi 70.000kn PDV-a. U tom slučaju se isplati biti u sustavu PDV-a i tražiti povrat razlike, jer vam je to inače bačenih 40.000kn.

 

3) Postoje razni poticaji, npr. možete od zavoda tražiti poticaje za samozapošljavanje, posebno su istaknuti poticaji za žene. Proučite ovaj link http://www.hzz.hr/default.aspx?id=10023. Samo otvaranje obrta i osnovni troškovi su obično do 1.000kn (obrtnica, pečat...). Imate pravo i na besplatno savjetovanje i informiranje u obrtničkoj komori, pa slobodno iskoristite to pravo i pitajte ih sve što vam nije jasno.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ovako, uz mene bi radila još 4 radnika (4+1 ja). Ako je njihova bruto plaća oko 4000 kn, znači oko 25000 kn bi mi trebalo ostati na kraju. Koliko bi onda morala tražiti mjesečno za usluge čišćenja? Jedini troškovi su potrošni materijal za čišćenje. Da li onda bolje ući u sustav PDV-a ili tek kada bude potrebno? I koje su razlike, da li mi je profitabilnije biti u sustavu PDV-a ili ne s ovim mojim primjerom?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ovako, uz mene bi radila još 4 radnika (4+1 ja). Ako je njihova bruto plaća oko 4000 kn, znači oko 25000 kn bi mi trebalo ostati na kraju. Koliko bi onda morala tražiti mjesečno za usluge čišćenja? Jedini troškovi su potrošni materijal za čišćenje. Da li onda bolje ući u sustav PDV-a ili tek kada bude potrebno? I koje su razlike, da li mi je profitabilnije biti u sustavu PDV-a ili ne s ovim mojim primjerom?

 

U tom slučaju je bolje da netko od njih otvori obrt i vas zaposli, imati ćete veću plaću i veliku obavezu manje.

 

20.000kn mjesečno - 4.000kn (troškovi) - 16.000kn (plaće) = 0kn

Ako se tu uračunaju troškovi potrošnog materijala, jasno je da sa tim izračunom stvarate gubitak. Dobra vijest je da nemate ništa poreza na dohodak! :)

 

U sustav PDV-a vam je bolje ući automatizmom, jer ćete imati više prihoda od rashoda što znači da ćete morati platiti razliku PDV-a državi.

 

PDV ne može biti profitabilan, to je porez koji plaća krajnji korisnik. U slučaju da niste u sutavu PDV-a vi ste taj krajnji korisnik i plaćate PDV na sve troškove koje imate, a ne možete ga pravdati jer niste u sustavu PDV-a.

Međutim ukoliko su vam prihodi veći od rashoda (što je cilj svakog poduzetnika) stvarati ćete više PDV-a, što znači da ćete razliku plaćati državi.

 

Jednostavna računica.

 

Obrt nije u sustavu PDV-a:

- kupili ste 2500kn potrošnog materijala, u toj cijeni je i 500kn PDV-a koji ste platili prilikom kupovine.

- izdali ste fakture u iznosu od 5000kn, u toj cijeni nije uračunat PDV jer niste u sustavu PDV-a.

5000kn prihodi - 2500kn rashodi = 2500kn osnovica za daljnji obračun

 

Obrt je u sustavu PDV-a:

- kupili ste 2500kn potrošnog materijala, u toj cijeni je i 500kn PDV-a koji ste platili prilikom kupovine i koji ćete odbiti kod obračuna PDV-a.

- izdali ste fakture u iznosu od 5000kn+PDV, u toj cijeni je 1250kn PDV-a.

 

PDV razlika za platiti državi 1250kn (od prihoda) - 500kn (od rashoda) = 750kn

5000kn prihodi - 2500kn rashodi - 750kn PDV = 1750kn osnovica za daljnji obračun

 

Iz navedenog je jasno da je bolje ne biti u sustavu PDV-a, ali to je moguće samo ukoliko imate mali promet.

 

Koliko bi trebali tražiti mjesećno za čišćenje je pitanje na koji samo vi imate odgovor. Koja plaća bi vas zadovoljila? Trebali bi imati minimalno 50% veću plaću od vaših djelatnika, znači oko 7000kn mjesečno. Optimalno bi to bilo x2 od plaće djelatnika, ali to ćete u ovoj državi jako teško postići, osim ako nemate veze pa si "sredite" čišćenje nekog ministarstva. :)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

što se tiče ovog outsourcing-a, da li se npr. za čišćenje škole mogu javiti ja sa svojim obrtom.

 

Što se tiče ovog-a, ovako sam razmišljala: 4 zaposlenika + 1 ja (plaća ne mora biti velika, ali treba biti malo veća od mojih zaposlenika. Konkretno ovo želim;

4 zaposlenika - Bruto plaća 4000 kn x 4 = 16000 kn

+ moja plaća da je evo 5000 kn bruto

to je 21000 kn, ako pridodam potrošni materijal i knjigovođa koji mi treba + 2000 kn mjesečno

to je 23000 kn. Evo ovoliko mi treba. E sad, koliko ja moram onda tražiti od te firme da meni ostane 23000 kn? Koliko mi treba kada sam u sustavu PDV-a a koliko bi mi trebalo da nisam? Jel ako se javim za neki natječaj, trebam navesti svoju cijenu

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 godina kasnije...

Poštovanje i srdačan pozdrav,ovako imam otvoren obrt frizerski salon i salon za uljepšavanje pod šifrom djelatnosti 93.02 u prizemlju vlastite kuće već dvadesetak godina ali vršim samo frizerske usluge,e sada mi je kćer završila kozmetičku školu pa me zanima pod prvo koje djelatnosti i usluge može vršiti taj moj obrt sa tom šifrom,a pod drugo molim objašnjenje na koji način da vršim kozmetičke usluge(da li mi može kćer to radit kao član obitelji ili ju moram zaposlit kao kozmetičarku ili pak moram ja ići na edukaciju i sakupit sve diplome i uvjerenja o pedikuri,manikuri,noktima,masaži.....)molim vas pravi i najjednostavniji savjet za ovaj problem imajući u vidu da živimo u maloj sredini i da je mali broj stanovnika u opticaju te da bi bio promet dosta mali ali s obzirom na sveukupnu situaciju u cijeloj zemlji premda nema posla opet bi bila neka zanimacija i dijete bi bilo doma,unaprijed zahvaljujem i sretno

-------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovana, podrazred 93.02 uključuje:

– pranje, podrezivanje i šišanje kose, pravljenje frizure, bojenje, nijansiranje, onduliranje, izglađivanje kose i sl. djelatnosti za muškarce i žene, te brijanje i podrezivanje brade

– masažu lica, manikiranje, pedikiranje, šminkanje itd.

 

Nadalje, članovi obiteljskog kućanstva (u smislu Zakona o obrtu to su bračni drug, djeca i drugi srodnici koji zajedno žive, privređuju, odnosno ostvaruju prihode na drugi način i troše ih zajedno) mogu pomagati u obavljanju obrta, a da pritom ne moraju biti u radnom odnosu(Članak 30. Zakona o obrtu). Radeći na taj način ne ostvaruju nikakvaprava (ni na zdravstveno ni na mirovinsko osiguranje). Pomaganje u obrtu znači raditi povremeno kao ispomoć, a ne trajno obavljanje dijela djelatnosti obrta. U slučaju obavljanju vezanog obrta, član obiteljskog kućanstva koji pomaže obrtniku u njegovoj odsutnosti mora ispunjavati i poseban uvjet stručne osposobljenosti, odgovarajućeg srednje strukovnog obrazovanja ili položenoga majstorskog ispita, odnosno posebne zdravstvene uvjete ako je to propisano posebnim zakonom. Dakle, najbolja opcija vam je zaposliti kći u vašem obrtu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Postovani,

planiram otvoriti obrt kao turisticki vodic. Imam zavrsne tecaj i za tur. vodica i za voditelja tur. poslovnice, kao i tur. fakultet. Pruzala bih razne usluge u turizmu, ne samo usluge vodjenja kao tur. vodic. Da li je to moguce i na koji nacin? Negdje sam procitala da samo trebam izdati racun, no kako se taj racun izdaje? Na paragon bloku ili mora biti isprintan? Da li trebam pecat ili samo moj potpis? Molim pomoc!!!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovana,

sve zavisi koliki prihod očekujete. Ako to i ne bi baš bilo mnogo (na godišnjoj razini) bojim se da bi vam davanja i porezibila prevelika te bi na kraju završili u dugovima. U tom slučaju bi vam bilo isplativije raditi za Turističku agenciju temeljem ugovora o djelu.

 

No, ako bi to bio pristojan prihod, prema Zakonu o pružanju usluga u turizmu, obrt možete otvoriti nakon što ishodujete obrtnicu, te upišete obrt u obrtni registar.

Prednosti obrta su rješeno zdrav.i mirovinsko, mogučnost prikazivanja troškova. Nedostatci su, obvezno vođenje poslovnih knjiga, plaćanje poreza i doprinosa svaki mjesec bez obzira na dinamiku naplate, doprinosi TZ i HOK-u. Ali u obrtu možete ići i na paušalno oporezivanje.

 

Ako bi ste se bavili i dodatnim poslovima možete otvoriti i j.d.O.o.

 

Pečat svakako morate imati a način izdavanja računa ovisi što bi ste otvorili.

 

Što bi vam na kraju bilo isplativije možete pogledati ovdje http://www.virtualni-ured.net/hr/pages/item/337-sto-registrirati-obrt-ili-doo.html

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 tjedna kasnije...
Poštovana,

sve zavisi koliki prihod očekujete. Ako to i ne bi baš bilo mnogo (na godišnjoj razini) bojim se da bi vam davanja i porezibila prevelika te bi na kraju završili u dugovima. U tom slučaju bi vam bilo isplativije raditi za Turističku agenciju temeljem ugovora o djelu.

 

No, ako bi to bio pristojan prihod, prema Zakonu o pružanju usluga u turizmu, obrt možete otvoriti nakon što ishodujete obrtnicu, te upišete obrt u obrtni registar.

Prednosti obrta su rješeno zdrav.i mirovinsko, mogučnost prikazivanja troškova. Nedostatci su, obvezno vođenje poslovnih knjiga, plaćanje poreza i doprinosa svaki mjesec bez obzira na dinamiku naplate, doprinosi TZ i HOK-u. Ali u obrtu možete ići i na paušalno oporezivanje.

 

Ako bi ste se bavili i dodatnim poslovima možete otvoriti i j.d.O.o.

 

Pečat svakako morate imati a način izdavanja računa ovisi što bi ste otvorili.

 

Što bi vam na kraju bilo isplativije možete pogledati ovdje http://www.virtualni-ured.net/hr/pages/item/337-sto-registrirati-obrt-ili-doo.html

 

Zahvaljuejm Vam na odgovoru. Htjela bih samo dodati sljedece: jezik kojim bih se sluzila pri vodjenju je deficitaran (kvalitetno vodjenje i kvalitetno znanje, ne povrsno),a i ostvarila sam neke kontakte sa raznim turistickim ustanovama koje upravo i angaziraju vodice. Ugovor o djelu je na jako losem glasu (jako su skupi), a ne znam kako bih vrsila naplatu onda? Raspitala sam se kod HOK-a, savjetovali su mi da svakako budem pausalac.

Sve ukazuje na to da cu moci pokriti te troskove (mjesecno cca. 1.500 kn), ali sto ako ne?... Na zalost, to nitko ne zna.

Molim Vas samo jos jednu stvar: sto znaci da moram voditi poslovne knjige? Ne moram imati i knjigovodju, zar ne?

I da, osteja pitanje - da li racun kao obrtnik trebam izdati na paragon bloku ili tiskani sa racunala?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovana,

što se tiće poslovnih knjiga, trebate voditi samo knjigu pro­meta. Iz nje ćete izvoditi podatke u obrazac koji ćete predati poreznicima po isteku go­dine.

 

Sve što gotovinski napla­tite, ne trebate dojavljivati pu­tem servera i skupih ra­čunalnih programa i opre­me, već je dovoljno da izdate račun iz brojčano označe­nog bloka, koji ste ovjerili u poreznom uredu.

 

No, da naglasim, se ovo napisano vrijedi za paušalno oporezivanje.

U tom slučaju postoji nešto jako bitno, ne postoji nešto kao "otvaram paušalni obrt". Otvaranje obrta je jedna radnja, a zahtjev za ovakvim oporezivanjem dru­ga radnja. Prva se obavlja pri uredima za gospodarstvo, a druga u poreznom uredu.

 

Propustite li ovu drugu ra­dnju (paušalno oporezivanje), koja se zatraži u roku od 8 dana od otvaranja obrta, tijekom prve godine poslovanja morat ćete voditi poslovne knjige i utvrđivati iz njih svoju poreznu oba­vezu, plaćati veći iznos za svoje doprinose, i fiskali­zirati račune.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 tjedna kasnije...

Dobar dan svima

 

Molim vas za pomoć i savjetovanje.

Inače sam u invalidskoj mirovini zbog ozljede na radu, a nakana mi je otvoriti obrt za usluge u turizmu. Prijevoz brodicom i sl. . .Zanima me pozicija s koje polazim, dakle invalidska mirovina kao i eventualne olakšice zbog otvaranja obrta ako uopće postoje. Ipak bi htio nešto raditi, a ne ležati i parazitariti. . .

Dali otvaranjem obrta gubim primanja sa mirovinskog, tj. ako gubim i počmem plaćati doprinose hoće li mi se nakon što "zgotovim" sa obrtom mirovina povećati??? ( ta jesam radio i uplaćivao zar ne??)

Vidim da obrt mogu prijavljivati i kako kažu periodično, sezonski max 6 mjeseci. Dakle ljetnu sezonu mogu odraditi pa zatvoriti.Sad me zanima kad mi nije prijavljen obrt drugih 6 mjeseci, dali normalno aktiviram primanje moje invalidske mirovine???

 

 

 

Ako bi mi netko mogao malo pojasnit ova moja pitanja bio bi mu neizmjerno zahvalan.

 

Unaprijed hvala svima

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 mjeseci kasnije...

Moj rođak želi prepustiti rad mjegovog obrta drigoj osobi. Zanima me da li je moguce ovjerenim ugovorom izmedu vlasnika obrta i djelatnika preuzeti sve obveze iz obrta i nastaviti raditi u vlasnikovom obrtu bez da vlasnik isti zatvori , da mu se i dalje placaju doprinosi (vlasniku), a svu odgovornost ugovorno snosi djelatnik? Nadam se da je pitanje dovolkno razimljivo sroceno

. Puno hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija