Jump to content

Zaštita potrošača


tear123

Preporučene objave

Poštovani,

pregledom foruma nisam naišla na odgovor na moje pitanje, pa molim za pomoć. Prije mjeseca dana sam dobila na poklon glačalo za kosu. Budući je slabe kvalitete , htjela sam ga zamijeniti i nadoplatiti ili tražiti povrat novca. Međutim, kada sam došla u dotični centar, nisam imala baš ništa za izabrati što mi je potrebno, a trgovina je krcata robom sumnjive kvalitete. Nakon molbe za povrat novca, prodavačica na info pultu mi je poprilično drsko i bezobrazno odgovorila da je to nemoguće, bez objašnjenja. Nakon mog inzistiranja da nemam što kupiti jer mi ništa od ponuđenog nije potrebno, dolazi druga i podsmješljivo mi objašnjava da je to "politika kuće" i da oni ne mogu tu ništa . Ne mislim da ću propasti za tih 140,00 kuna, ali ovakvo ponašanje trgovaca je neprihvatljivo, neprofesionalno i nadasve uvredljivo.

 

Da li je trgovac dužan u roku vratiti novac za neraspakirani proizvod (po kojem članku zakona) i kojim službama se mogu obratiti za pomoć?

Zahvaljujem na odgovoru.

Kupac

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Da li je trgovac dužan u roku vratiti novac za neraspakirani proizvod (po kojem članku zakona) i kojim službama se mogu obratiti za pomoć?

Zahvaljujem na odgovoru.

Kupac

 

Potrošač ima pravo na povrat novaca samo u slučaju da roba ima nekih materijalnih nedostataka navedenih u čl. 401. ZOO..

 

U Vašem slučaju se radi o pojmu dobre i poštene poslovne prakse koja preporučuje izlaz u susret potrošaču, a koja nije definirana zakonom, već proizlazi iz svakodnevnog rada sa potrošačima, te su zakonom uređena sva postupanja, suprotna, pojmu poštene poslovne prakse u odrednicama čl. 32. do čl. 38. Zakona o zaštiti potrošača..dakle može i ne mora..

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovana, da li ste se upisali u knjigu prigovora ? Da li su vam odgovorili ukoliko ste obavili upis i ostavili svoje podatke?

Također kao što korisnik Željac047 napominje, postoje Udruge za zaštitu prava potrošača, pa da li ste se njima obratili?

Da li je u prostoru trgovine bila istaknuta obavijest o uvjetima prodaje i da ne rade povrat novca?

Da li ste se obratili gospodarskoj inspekciji?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Draga Neja ja sam bivši član dvije od takvih Udruga, zato sam i predložio da se obrati najbližoj Udrugi za zaštitu prava potrošača, a ovo što pišete da bi trebala biti obavjest da ne rade povrat novca, ne treba biti, to je uređeno ZOO, a i sve ostalo kako sam naveo u svom prethodnom postu...

 

Jedino se može podnijet pisani prigovor, kako pišete, a koji je uređen i podnosi se na način propisan u čl. 10. Zakona o zaštiti potrošača...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 tjedna kasnije...

Da ne otvaram novu temu, ljubazno molim za odgovor.

 

Radim u tvrtki koja je bavi proizvodnjom građevinskog materijala.

Radimo isključivo s pravnim osobama, a to su uglavnom velike trgovine.

Od našeg kupca je jedna građevinska tvrtka kupila naš proizvod i ugradila ga u obiteljsku kuću investitora.

Nakon 9 mj došlo je do nekih pukotina na obiteljskoj kući investitora i građevinska tvrtka koja je radila radove (izvođač) na toj kući uložila je prigovor na naš materijal. Mi smo materijal ispitali i otklonili prigovor jer je utvrđeno da radovi nisu stručno izvedeni. Na taj naš odgovor (koji je poslan izvođaču) investitor je uložio prigovor.

Zanima me jesmo li dužni odgovoriti na taj prigovor i imamo li uopće bilo kakvu odgovornost tu?

Na materijal se ne daje posebna garancija/jamstvo već našim kupcima odgovaramo za vidljive i skrivene mane u skladu sa zakonom (trgovački ugovor - 8 dana i 6mj).

Znam da Zakon o zaštiti potrošača propisuje kazne za neodgovaranje na prigovor ali ovdje nisam sigurna da se uopće radi o potrošačkom ugovoru i bi li mogli biti kažnjeni zbog oglušivanja na prigovor, te bi li uopće bili pasivno legitimirani u slučaju da se investitor odluči na tužbu.

 

Unaprijed zahvaljujem.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ako ste odgovorili izvođaču na prigovor, ne vidim zašto ne bi ste odgovorili i investitoru. Ako nisu zadovoljni vašim odgovorom, to onda "miriše" na tužbu, a onda će najvjerojatnije sud naložiti nekakvo vještačenje na osnovu kojeg će donijeti presudu. Ako je materijal vaš, a upitna je kvaliteta materijala, ne vidim kako ne biste bili odgovorni? -osim naravno da nije do materijala, nego nestručne ugradnje materijala, ali to će trebati dokazati.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

..Nakon 9 mj došlo je do nekih pukotina na obiteljskoj kući investitora i građevinska tvrtka koja je radila radove (izvođač) na toj kući uložila je prigovor na naš materijal. Mi smo materijal ispitali i otklonili prigovor jer je utvrđeno da radovi nisu stručno izvedeni.

Unaprijed zahvaljujem.

Poštovani, na koji način je, kako navodite, utvrđeno da su radovi nestručno izvedeni?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ako ste odgovorili izvođaču na prigovor, ne vidim zašto ne bi ste odgovorili i investitoru. Ako nisu zadovoljni vašim odgovorom, to onda "miriše" na tužbu, a onda će najvjerojatnije sud naložiti nekakvo vještačenje na osnovu kojeg će donijeti presudu. Ako je materijal vaš, a upitna je kvaliteta materijala, ne vidim kako ne biste bili odgovorni? -osim naravno da nije do materijala, nego nestručne ugradnje materijala, ali to će trebati dokazati.

 

Zahvaljujem na brzom odgovoru.

Zanima me samo postoji li za nas sankcija ukoliko ne odgovorimo. Ne ulazim u mogućnost tužbe, ali tako bi realno svatko mogao slati prigovore i mi bi morali na to odgovarati. Ne znam zašto izvođač nije uložio prigovor već investitor, pa stoga pretpostavljam da izvođaču naše odbijanje reklamacije nije sporno. Materijal nismo prodali investitoru niti je on sam nabavljao materijal već je to radio izvođač.

 

Ažurirano

 

Naš djelatnik na terenu (dipl.ing.građevine) je utvrđivao stručnost radova, te je ispitana čvrstoća materijala. Ne znam točne detalje kako je to točno utvrđivano, ali mi je poznato da su izvršena ispitivanja.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Kako ne znate zašto izvođač nije uložio prigovor, već investitor? Pa pojednostavit ću, izvođača nije briga, ide dalje za svojim poslom, a investitoru se kuća urušava, pa je naravno više zainteresiran! Jednostavno. Nisam siguran za sankciju za ne odgovaranje na prigovor, ali znam da su recimo sva državna tijela dužna odgovoriti na prigovor, ali svakako bi savjetovao da odgovorite na prigovor, jer se to jednostavno smatra dobrom poslovnom praksom i nekakvim civiliziranim i odgovornim poslovanjem jednog ozbiljnog poduzeća.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Po ZOUP-u ste dužni odgovoriti na svako pismeno (zahtjev, prigovor i sl.), pozitivno ili negativno, u za to predviđenom roku (30 dana)....., a pitao sam Vas na koji način je utvrđeno da se radi o nestručno izvedenim radovima, jer će to biti jako bitno za možebitni sudski postupak (ako dođe do njega, a vjerujem da bi moglo doći) i ne vjerujem da će to proći bez nadvještačenja, tj. vještačenja nezavisnog, sudskog, vještaka...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Puno vam hvala obojici na angažmanu i brzom odgovoru.

Nije mi poznato na koji način je utvrđeno da se radi o nestručnim radovima, ali se slažem da je to bitno za možebitni postupak.

Mi nismo javnopravno tijelo da bi nas ZOUP obvezivao da odgovoramo na svako pismeno, ali se slažem s gsp. Mato1 da bi možda bilo profesionalno odgovoriti na prigovor.

 

Još jednom vam zahvaljujem obojici.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija