Jump to content

Moja fotografija u lokalnim novinama


Tom La

Preporučene objave

Pozdrav svima! Dogodila mi se sljedeća situacija za koju trebam savjet:

 

 

Fotograf sam amater i svoje fotografije objavljujem na internetu (društvenim mrežama). Jedna od mojih fotografija s nedavnog javnog prosvjeda za čisti zrak u Slavonskome Brodu završila je u članku tjednika Posavska Hrvatska. Fotografija je potpisana mojim imenom i prezimenom kao autorom fotografije. No nitko me nije iz novina pitao za dopuštenje za korištenje.

 

Član sam (dopredsjednik) Fotokluba Kadar SB. S navedenim tjednikom imali smo dogovor na relaciji Fotoklub - Posavska Hrvatska gdje smo mi njima jednom tjedno poslali fotografiju nekog od članova a u novinama bi ta fotografija izašla uz reklamu za Fotoklub. Zadnji puta fotografija člana je bila objavljena prije šest mjeseci.

 

Moja fotografija prosvjeda nema veze s Fotoklubom i nije nastala u nikakvom odnosu s Fotoklubom. Novinarka Posavske Hrvatske (ujedno i poznanica) mi je rekla da bi mi trebalo biti drago što su uzeli fotografiju jer je to potvrda moje kvalitete, i da ne bih trebao dramatizirati oko toga.

 

Nemam problema kad razni ljudi uzimaju i dijele moje fotogafije, ali mi nije drago kad to napravi neki (lokalni) web portal ili, u ovom slučaju, novine.

 

Zakone sam pročitao, ali svejedno trebam savjet i pomoć. Kontaktirat ću uredništvo Posavske Hrvatske, no želim unaprijed znati konkretno svoja prava. I koliko novaca mogu tražiti ili za nagodbu nekakvu ili tužbu.

 

Hvala unaprijed na odgovoru!

 

20161204_125659.jpg

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Na moj e-mail upit da se očituju o nastaloj situaciji korištenja moje fotografije, odgovorili su mi:

 

"Poštovani,

Vašufotografiju su nam 27. studenoga u 9.17 sati poslali organizatori prosvjeda začisti zrak. Fotografija je, uz popratni tekst, poslana medijima zaobjavljivanje, s adrese elektroničke pošte pobrisano, na našuadresu, kao i na sljedeće 32 adrese:

pobrisano