Jump to content

Povrat krivo uplaćenih sredstava


luna.bakrena

Preporučene objave

Imam pitanje: 

Ukoliko mi netko uplati neki iznos na tekući račun i kasnije otkrije da mi je uplaćen krivi iznos ( uplatili su više nego što su htjeli) imaju li pravo od mene tražiti da im vratim uplaćeni novac?

 Novac je uplaćen 20.11.2017., a mene su kontaktirali tek 11.12.'17.  da su mi uplatili više. Znam da je inače rok 48 sati da se u banci stornira kriva uplata, no zanima me da li sam ja sad nakon 20 i više dana dužna njima vratiti preplaćeni iznos Radi se o zadnjoj plaći iz firme iz koje sam otišla. Obračunali su mi i uplatili cijelu plaću, a sad su se sjetili da su trebali uplatiti samo dio. Isti zaposlenima ne da ne plaćaju noćni rad više od dnevnog, nego samo dio satnice obračunaju.

Ponadala sam se da su to konačno platili neplaćene noćne sate. :D 


Moram li im vratiti preplaćeni iznos ili zakonski nisam to dužna nego je to moja dobra volja?

Unaprijed hvala na savjetu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Osnov za povrat sredstava nalazi se u odredbama čl.1111 Zakona o obveznim odnosima;

-Kad dio imovine neke osobe na bilo koji način prijeđe u imovinu druge osobe, a  taj prijelaz nema osnove u nekom pravnom poslu, odluci suda, odnosno druge  nadležne vlasti ili zakonu, stjecatelj je dužan vratiti ga, odnosno, ako to nije moguće, naknaditi vrijednost postignute koristi.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

I pazite kako "vraćate"!

Moj savjet, otići u banku, i zamoliti ih da izvše povrt uplaćenih sredstava uplatitelju. - obvezno sačuvati potvrdu o istome! u pisanome obliku!

A ako uplatitelj inzistira da uplatite novce na "neki račun", dobro provjerite da je taj račun u vlasništvu uplatitelja!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 godina kasnije...

Pozdrav. I mene zanima isto.

Jučer - prije 24h sam zabunom i greškom, uplatio iznos od 350,00kn na potpuno krivi račun putem mobilnog bankarstva.

Napisao sam mail banci da sukladno gore navedenim odredbama Zakona ČL. 1111 želim povrat novca, odnosno da taj iznos od 350,00 kn želim uplatiti drugom primatelju. Čekam njihov odgovor.

I ja sam u HPB-u i osoba kojoj je zabunom otišao moj novac je također u HPB-u.

Koliko je realno očekivati da će iznos biti vraćen na moj račun, ili uplaćen prema osobi kojoj je stvarno trebao ići novac?

Nadam se da u 2020.g. postoji rješenje za takve situacije.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 11 sati , VanzemaljacAlien je napisao:

zabunom i greškom, uplatio iznos od 350,00kn na potpuno krivi račun putem mobilnog bankarstva

Prema stavu Vrhovnog suda RH zauzetog u predmetu, Gzz-165/2005-2 od 24. studenoga 2005, kad je uplata u korist određenog žiro-računa izvršena zabunom, bez valjane pravne osnove, radi se o stjecanju bez osnove s pravom na povrat onog što je neosnovano plaćeno.

Međutim u konkretnom slučaju treba imati u vidu da banka nije uopće stjecala korist, već je postupala po vašem nalogu u korist treće osobe, pa ako je transakcija već provedena, treba provjeriti tko je neosnovano stekao novčana sredstva i od istog zahtijevati povrat. 

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 16 sati , Matrix je napisao:

Prema stavu Vrhovnog suda RH zauzetog u predmetu, Gzz-165/2005-2 od 24. studenoga 2005, kad je uplata u korist određenog žiro-računa izvršena zabunom, bez valjane pravne osnove, radi se o stjecanju bez osnove s pravom na povrat onog što je neosnovano plaćeno.

Međutim u konkretnom slučaju treba imati u vidu da banka nije uopće stjecala korist, već je postupala po vašem nalogu u korist treće osobe, pa ako je transakcija već provedena, treba provjeriti tko je neosnovano stekao novčana sredstva i od istog zahtijevati povrat. 

Ja sam dobio ovaj odgovor od banke: "Poštovani, Vaša reklamacija je u obradi. Povrat pogrešne uplate banka može izvršiti samo uz zaprimljenu suglasnost primatelja pogrešne uplate. S poštovanjem." 

Ovo mi zvuči nevjerojatno... što bi bilo da sam uplatio 10 000kn i da se osoba jednostavno "ogluši" na poziv banke? Ili još gore da kaže "pa da, uplata je i trebala ići meni, prodao sam mu vozilo/biciklu/štogod." Što ako im ništa treća osoba ne odgovori? Izgubio sam nepovratno svojih 350,00kn?

I drugo, ovo boldano gore... ima li kakve veze ako se radi o žiro-računu ili se isto odnosi na tekući-račun? Nemam pojma jesam li uplatio na tekući ili žiro te treće strane.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Prije 19 minuta, VanzemaljacAlien je napisao:

Ja sam dobio ovaj odgovor od banke: "Poštovani, Vaša reklamacija je u obradi. Povrat pogrešne uplate banka može izvršiti samo uz zaprimljenu suglasnost primatelja pogrešne uplate. S poštovanjem." 

Očekivano, o čemu vam je već ranije napisano

 

prije 17 sati , Matrix je napisao:

Međutim u konkretnom slučaju treba imati u vidu da banka nije uopće stjecala korist, već je postupala po vašem nalogu u korist treće osobe, pa ako je transakcija već provedena, treba provjeriti tko je neosnovano stekao novčana sredstva i od istog zahtijevati povrat. 

 

 

Prije 19 minuta, VanzemaljacAlien je napisao:

što bi bilo da sam uplatio 10 000kn i da se osoba jednostavno "ogluši" na poziv banke

Tužba

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 1 sat , VanzemaljacAlien je napisao:

praktički ja mogu i za tih 350kn, ako se on ne udostoji odgovoriti i/ili vratiti, dignuti bez problema tužbu?

Naravno

 

prije 1 sat , VanzemaljacAlien je napisao:

vrati mi mojih 350kn + troškove odvjetnika + troškove suda?

i + kamate, temeljem čl. 1115 Zakona o obveznim odnosima

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 mjeseci kasnije...
prije 18 sati , bing01 je napisao:

Preko banke tražiti povrat uplaćenih sredstava?

Banka vam je već odgovorila što može učiniti, dakle ukoliko nema dragovoljnog vraćanja uplaćenih sredstava ili pak isporuke proizvoda je nužna tužba, pa čak što više se u konkretnom slučaju stječu obilježja kaznenog djela. 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

malo drugačije pitanje s istom "osnovom", registrirano legalno poduzeće doo A uplaćuje registriranom legalnom poduzeću doo B avansnom uplatom za ispostavljanje usluga kojima se bavi poduzeće B - nakon odrađivanja posla, poduzeće B nikako da se očituje niti da ispostavi poduzeću A posao/odnosno dogovorenu uslugu koji je A platio B unaprijed, obzirom da je krajnje neozbiljno da je prošlo dva mjeseca i da se posao nije adekvatno realizirao, što činiti? na koji način (pismeno) i uz pomoć pravnika, zatražiti od strane poduzeća B da se vrati novac i uplati ponovno poduzeću A koji je tražio uslugu? ovo je jedan izrazito neprofesionalan i neodgovarajući odnos

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Upravo tako kako ste rekli. Ako je ispunjenje u roku bilo bitan sastojak ugovora (pa makar i usmenog), tada se istekom roka smatra da je ugovor raskinut po sili zakona, a poduzeće B zadržava primljeni novac bez pravne osnove - treba tražiti povrat. Ako ispunjenje u roku nije bilo bitan sastojak ugovora, tada treba dopisom pozvati poduzeće B da u naknadnom primjerenom roku ispuni obvezu, a istekom tog naknadnog primjerenog roka smatra se da je ugovor raskinut i poduzeće B bez osnove zadržava primljeni novac. Ako oni to dobrovoljno neće vratiti, treba im se obratiti po odvjetniku opomenom pred tužbu (ili samostalno, ako imate adekvatno osoblje koje to može odraditi) i onda podnijeti tužbu radi stjecanja bez osnove ako se ne odazovu na poziv na plaćanje.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija