Jump to content
igor.kos

VIP račun i GooglePlay

Preporučene objave

poštovani,

Želim ukazati na izuzetno nepoštenu, a vjerojatno i nelegalu praksu telekom operatora VIP.

Naime, pretplatnik sam u VIPu, a prije par mjeseci uzeo sam još jedan uređaj i broj na pretplatu S (model pretplate S, dakle small valjda..) za maloljetno dijete. Sada mi je na račun došao veliki trošak, preko 1000 Kuna. Naime, dijete je kupovao igrice na GooglePlay. To kupovanje igrica došlo je na računu za mobilni priključak VIP-a!  Smatram da je to izuzertno sporno, jer je  VIP bez mog znanja, "povezao" plaćanje na GooglePlay sa računom za telefon tj. GSM usluge. Pogledao sam ugovor sa VIP-om, i tamo ne vidim da sam odobrio bilo kakvo povezivanje plaćanja GooglePlay sa računom VIP-a, ja sam samo potpisao i prihvatio ugovor za tarifu S. Dakle, nije sporno da je dijete "klikalo" po internetu. Ne bi ništa bilo sporno, da sam ja na tom telefonu upisao broj svoje kartice i PIN ( ili koristio PayPal ili nešto treće), te da sam izvršio tj odobrio plaćanje. Ali to nije slučaj. Sporno je to,. da je na ovakav nepošteni i prikriveni način, VIP bez mog znanja i odobrenja povezao plaćanje GooglePlay sa mojim računom i ispostavio taj trošak. Uostalom, mogli bi onda povezati bilo kakvo plaćanje na Internetu sa mojim računom i sve to automatski meni zaračunavati. Tako bi mogli autmatski naplaćivati bilo kakvu kupovinu npr. na Amazon-u, njuškalu ili bilo kojem internt dućanu, bez mog pristanka, kuda bi to dovelo?

Ima li tko iskustva sa ovakvim događanjem? Što učiniti? Sve ukupno, 1000 kuna nije veliki iznos, ali smatram da se radi o izuzetno nepoštenoj trgovačkoj praksi, ako ne i namjernoj prevari, te bih želio stvar do kraja razjasniti.

Uređeno od igor.kos

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Isao sam sada provjeriti o cemu se radi, i da cu opaliti screenshot kako izgleda - kupio neku glupost od 12kn :skakuce:

Uglavnom, uredjaj kupljen u slobodnoj prodaji, nevezan ikakvim ugovorom za ikoga... broj isto nije ugovorom vezan, vec dolazi racun...

uglavnom prilikom kupnje, pita vas cime ce te platiti: 1. google play accountom, ili 2. vasim_operaterom....

jedan klik na operatera, i odose novci...

 

Ista stvar nema veze s konkretnim operaterom/mobitelom, vec su to dodali svi operateri dodali u mogucnost placanja prije par godina...

Kako onemoguciti: postaviti limit na potrosnju, uzeti broj na bonove, iskljuciti playstore (znam, nece klinac imati sto skidati...)

a najbolja vrarijanta, izvaditi sim card i zakaciti ga na wifi... ako onda uspije kupiti stogod - barem znate da imate potencijalnog bill gatesa :)

 

Uređeno od virtalni

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Žao mi je što su uzeli 12 Kuna :-D . Jasno je sve to, i drugi operatori rade isto. Zbilja je lako, navuče te da vidiš, treba samo kliknuti i oopppsss.. već ti uzmu novac. Dakle, to tehnički može izvesti svaki operator, također to nema veze sa mobitelom, sa modelom, ili da li je na pretplatu ili ne. Sve to nema veze. Ono što je uistinu sporno, to je da tu uslugu ja nisam tražio, niti potpisao u ugovoru. A ta usluga stvara dodatne troškove, koji nisu jasno navedeni, tj nisu uopće navedeni.

Također mi se spornim čini to, da googlePlay i telekom operator izmjenjuju podatke o meni i mojim transakcijama, a bez mog jasnog odobrenja, stoga bih rekao da se ovdje očito krši GDPR.

 

 

 

 

Uređeno od igor.kos

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
prije 10 sati , igor.kos je napisao:

Ono što je uistinu sporno, to je da tu uslugu ja nisam tražio, niti potpisao u ugovoru

Nisam ni ja! A bome i poveci broj populacije...

Pokusao guuglati kako da maknem pay by carrier, ali bezuspjesno...

Cak i kod maxtv usluge kada kupujete nesto, potrebno je ukucati pin za potvrdu, karticom CV broj, ili se potpisati... a ovdje nista, dva klika i bye bye novci...

 

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Koliko znam, google play je aplikacija android sustava i nema veze sa operaterom, ni sa mobitelom kao takvim. Kod prvog pokretanja iste aplikacija vam je izlistala uvjete korištenja, na koje ste kliknuli "I agree" da bi ju mogli nastaviti koristiti. Pročitali ste na što ste pristali? :)

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Da se to ne ponovi, slijedite ove korake:

Citiraj

 

  1. Na Android telefonu ili tabletu otvorite aplikaciju Trgovina Google Play Google Play.
  2. Dodirnite Izbornik Izbornik a zatim Račun
  3. Dodirnite Načini plaćanja a zatim Više postavki plaćanja
  4. Ako je potrebno, prijavite se na payments.google.com.
  5. U pregledniku dodirnite Izbornik Izbornik a zatim Načini plaćanja.
  6. Ispod načina plaćanja koji želite ukloniti dodirnite Ukloni a zatim Ukloni.

Taj će se način plaćanja ukloniti s vašeg Google računa.

 

 

To jos uvijek ne znaci da mali genijalci ne mogu na isti nacin ukljuciti tu opciju i nastaviti sa sopingom. :-D

I mi nije potpuno jasno zasto je ta opcija automatski dodana, jer meni na ne-HR broju nije automatski dodana i trazi me da potvrdim da sam suglasan sa uvjetima koristenja, itd. kao sto bi trebalo biti. Nazalost ne pita za sifru Google racuna pri aktivaciji sto bi bilo dobro.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

OK, postoji lijek i za to, nadam se da funkcionira:

Citiraj
  1. Otvorite aplikaciju Trgovina Google Play Google Play.  
  2. Dodirnite Izbornik Izbornik a zatim Postavke.
  3. Dodirnite Zahtijevaj autentifikaciju za kupnju.
  4. Odaberite postavku.
  5. Slijedite upute na zaslonu.

Opet, na mom mobitelu je ukljucena autentifikacija, a nikad nisam te postavke dirao niti ikad kupovao.

Isto tako pise:

Citiraj

Na primjer, bez obzira na vaše postavke autentifikaciju zahtijevamo za kupnje u aplikacijama za koje su razvojni programeri naveli da su namijenjene mlađima od 12 godina. U aplikaciji Trgovina Google Play te aplikacije imaju značku zvjezdice i dobne kategorije "Mlađi od 6 godina", "Od 6 do 8 godina", "Od 6 do 12 godina" ili "Do 8 godina".

Ali opet:

Citiraj

Autentifikaciju ne zahtijevamo za aplikacije sa zvjezdicom s oznakom "primjereno za obitelj" ni za aplikacije u kategoriji Obitelj.

Cudno je to da dva izvora ovdje kazu da su pocetne postavke bile da ne trazi autentifikaciju. Kod mene je postavljeno obrnuto kako je i logicno, a nisam se koristio tim nikad.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
prije 3 sati , Potočnica je napisao:

Koliko znam, google play je aplikacija android sustava i nema veze sa operaterom, ni sa mobitelom kao takvim. Kod prvog pokretanja iste aplikacija vam je izlistala uvjete korištenja, na koje ste kliknuli "I agree" da bi ju mogli nastaviti koristiti. Pročitali ste na što ste pristali? :)

Ne samo to, nego starije verzije aplikacija/androida tu i slicne opcije nisu imale prikolom kupnje uredjaja,

ali s vremenom se sve nadogradjuje, i time mjenjaju uvjeti koristenja, a danas ne napraviti update os-a/aplikacije je nemoguca misija, jer vam ne dozvoljava koristenje iste, a onda u te nadogradje uvalte cuda sveta za pracenje gdje ste i sto radite...

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Na žalost, sve ovo su beskorisne sugiestije.,"promašili ste ceo fudbal". Jasno je da se u aplikacijama u androidu može napraviti ovo ili ono, u ovoj ili onoj verziji je to ovako ili onako. To nema nikakve veze, jer kada sam sa TK operatorom potpisao ugovor, tu je kao ono što se nudi i naplaćuje navode pozivi toliko.-i-toliko minuta prema ovil ili onim mrežama, toliko SMS-ova i td. Ali da će se meni automatizmom naplaćivat googlepaly ili amazon.com ili njuškalo ili biilo što drugo preko tog računa, to nije navedeno.

 

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Tu uslugu u HR imaju trenutno samo Tele2 i VIP. Volio bih reči da je VIP kriv ali ta opcija je aktivirana po defaultu. Čim se prijavite na e-mail koji ste dali VIP-u,čak vam to stoji i u ugovoru. I nažalost,nemožete ništa osim platiti. Vi sami morate u postavkama Google Playa promjeniti način plačanja ili uključiti upravo radi ovakvih slučajeva Roditeljsku zaštitu pod postavkama Google playa i onemogučiti skroz tu opciju. Ja koristim dugo tu opciju plačanja,imate karticom ili putem operatera i prije kupovine,morate odabrati način plačanja,način plačanja vi sami birate. Nakon toga ide SMS u VIP za odobrenje,nakon što odobre,opet se otvori prozorčić da potvrdite dali sigurnoželite obaviti kupovinu. Nije baš da pritisnete "Kupi" i odmah je kupljeno. Ima nekoliko koraka do plačanja. npr. kada vas pita za način plačanja i ako neodaberete koji način želite,nemožete nastaviti kupovinu. I sve piše na hrvatskome jeziku tako da djetetu nije bilo teško obaviti kupovinu. Žao mi je što je ovo loša vijest ali bolje je da znate. Ako neznate kako to isključiti i postaviti roditeljsku zaštitu,recite i rado ću vam pomoći.

 

, penava je napisao:

Pogledajte ima li Google Play mogucnost povratka novca, Apple ima u roku (cini mi se 15 dana od dana naplate).

nema... osim ako dođe do greške da nedobijete to što ste platili a skinuli su vam novac. u tom slučaju odmah vam se vrača. 

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
prije 1 sat, datepitam je napisao:

Tu uslugu u HR imaju trenutno samo Tele2 i VIP. Volio bih reči da je VIP kriv ali ta opcija je aktivirana po defaultu. Čim se prijavite na e-mail koji ste dali VIP-u,čak vam to stoji i u ugovoru. I nažalost,nemožete ništa osim platiti. Vi sami morate u postavkama Google Playa promjeniti način plačanja ili uključiti upravo radi ovakvih slučajeva Roditeljsku zaštitu pod postavkama Google playa i onemogučiti skroz tu opciju. Ja koristim dugo tu opciju plačanja,imate karticom ili putem operatera i prije kupovine,morate odabrati način plačanja,način plačanja vi sami birate. Nakon toga ide SMS u VIP za odobrenje,nakon što odobre,opet se otvori prozorčić da potvrdite dali sigurnoželite obaviti kupovinu. Nije baš da pritisnete "Kupi" i odmah je kupljeno. Ima nekoliko koraka do plačanja. npr. kada vas pita za način plačanja i ako neodaberete koji način želite,nemožete nastaviti kupovinu. I sve piše na hrvatskome jeziku tako da djetetu nije bilo teško obaviti kupovinu. Žao mi je što je ovo loša vijest ali bolje je da znate. Ako neznate kako to isključiti i postaviti roditeljsku zaštitu,recite i rado ću vam pomoći.

Prvo, hvala na smislenom odgovoru

Što se tiče plaćanja, već sam to platio, ipak se ne radi o velikoj cifri, a ne želim eventualne ovrhe, koje bi bile još skuplje. Mislim da je tako i tako VIP to ograničio na 500 Kuna, pa nije nieki problem. Stvar je principa i izuzetno nepoštene trgovačke prakse. Valjda su i ograničili stvar na 500 kuna, da bi ljudi platili i odustali od natezanja i tužakanja.

Eto upravo pregledavam ugovor, i ne vidim da se spominje "direct carrie billing" to jest da je uključena uključena DCB usluga. Konkretno, na papiru stoji:

podaci o tarifnom modelu i uslugama

Aktivirano: promocija na uspostavi poziva 24 mjeseca

Aktivirano: Popust- ugovorna obaveza

Aktivirano: promoicija novi pretplat

Aktivirnao: popust bez otplate uređaja

Aktivirano: obiteljski popsut za liniju

Aktivirano: opcija LTE

Aktivirano: VIP tajni broj

Aktivirano: limit podatkoven potrošnje

Aktivirano: VFL

Hvala na savjetu, ali uslugu sam odmah sam isključio, kad je došao račun. No, stvar je jednostavnog prinicipa, iako postoji u Androidu mnoštvo usluga i aplikacija, ali ja ne mogu to stalno pratiti i pretraživati, uključivati i isključivati i igrati se s time. Nije korektno i ne smiiju ukjučivati usluge, koje ja eksplicitno ne odobrim.

 

 

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Da završim temu, možda nekome bude korisno.

Žalio sam se HAKOM-u, i to na jesen 2018. Nakon (pre)dugog vremena, dobio sam njihov odgovor (pred novu godinu), oni su dali za pravo VIP-u. Ukratko, obrazloženje je, da je na taj broj sa kojega je napravljena kupnja poslan SMS i da je stoga, taj koji je to kupovao, bio svjestan što radi, tj da je korisnik pristao.

Meni sve skupa nije niti financijski važno, nije se radilo o velikom iznosu, nekoliko stotina kuna.

Nakon dobijanja rješenja od HAKOM-a, otišao sam u VIP i raskinuo sve tri pretplate koje imam, te otišao kod drugog operatera. Eh sad... nakon što sam dao zahtjeve za raskid pretplate na tri broja (bio sam dugogodišnji pretplatnik i uredni platiša), za dva dana eto ti njih, nazval me telefonom. Rekli su, da su mi neke pretplate istekle, pa da ih mogu produljiti, uz nekakve pogodnosti, da mogu jeftino dobiti novi super mobitel i ostale pričice. Vrtjeli se kao mačka oko vruće kaše, i na kraju, kada smo došli do toga da sam otkazao pretplate, pitali zašto. Onda sam im još jednom objasnio, da ne mogu proizvoljno dodavati usluge i raditi troškove, koje ja nisam u ugovoru odobrio.

Eto što reći, pažljivo sa telefonom i googleplay-om. HAKOM će im držati stranu.

 

 

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Registrirajte se kako bi mogli sudjelovati u raspravi

Da bi postavili pitanje ili objavili komentar trebate biti naš korisnik.

Izradite korisnički račun

Izradite korisnički račun na našoj stranici. Lako je!

Registrirajte se

Prijavite se

Već imate korisnički račun? Prijavite se ovdje.

Prijavite se sad




×