Jump to content
syncerus

Spor sa Zagrebparkingom - parkiranje sa znakom pristupačnosti

Preporučene objave

Pozdrav, imam slijedeću situaciju sa Zagrebparkingom - moje dijete staro 6 godina je 100% invalid (cerebralna paraliza) i često boravimo na Goljaku. Auto glasi na njega, ima znak pristupačnosti i godišnju kartu Zagrebparkinga za osobe s invaliditetom s kojom se može besplatno parkirati 2 sata dnevno u bilo kojoj zoni. To funkcionira tako da kada se parkiramo negdje u gradu, djelatnik ZGP kada uoči auto evidentira početak i kraj parkiranja, isprinta te na brisač utakne službenu obavijest (npr. početak park. 11:48 - kraj 13:48, kao u prilogu) i unutar tih 2 sata auto se može do isteka vremena slobodno micati unutar zona. Krajem 11. mjeseca desila se sljedeća situacija - parkirali smo auto u žutoj zoni blizu SB Goljak prijepodne, a kako smo popodne imali još nekih obaveza u gradu, otišli smo kupiti običnu satnu parking kartu na automat te ju istaknuli kako spada. Par sati kasnije parkirali smo u crvenoj zoni blizu HNK da bi nas po povratku dočekala kazna, tj. dnevna karta od 100 kn. Kako mi nije bilo jasno zašto, jer su i znak pristupačnosti i godišnja karta bili ispravno istaknuti, pisao sam prigovor ZGP-u na koji sam dobio odgovor da nam je 2 sata već isteklo ranije tog dana, a kako nismo naknadno kupili parking kartu, dobili smo kaznu. Tada shvaćam što se desilo - djelatnik ZGP "aktivirao" je 2 sata parkinga prijepodne, no nije ostavio obavijest o početku i isteku parkinga već ga je "aktivirao" bez mog znanja (ne bismo onda kupili parking kartu za žutu zonu). Na tu primjedbu oni odgovaraju da ovakva obavijest (kakve inače redovito dobijamo zataknute) "ovisi o dobroj volji" djelatnika i da bi "korisnici sami trebali računati kada im počinje i ističe parking" - što je naravno suludo jer takav propis se ne spominje niti u Odluci o organizaciji i načinu naplate parkiranja (Službeni glasnik Grada Zagreba broj 12/11, 18/13, 22/17, 20/18) niti u Pravilniku o korištenju javnih parkirališta i javnih garaža (Službeni glasnik Grada Zagreba 17/18) na koji se pozivaju. Nakon 2 mjeseca dopisivanja gdje sam bezuspješno tražio da mi citiraju gdje se nalaze te odredbe da korisnici sami moraju voditi evidenciju o parkiranju jučer su poslali na ime djeteta opomenu pred ovrhu. Zanimaju me 2 stvari - kako oni tu ovrhu nad djetetom misle sprovesti i koje bi nam bile opcije? Druga stvar je to da sam primijetio da su se upravo na toj lokaciji redovito počele događati situacije da djelatnici ZGP-a namjerno ne ostavljaju obavijesti (na što sam im pisao i zaseban prigovor), a aktiviraju početak parkinga za što mislim da ima i možda i nekog zakonskog uporišta za tužbu jer time namjerno dovode korisnike u zabludu i ispostavljaju im kazne. Po meni, to je usluga za koji su dužni isporučiti račun/potvrdu, a uostalom i redovito to rade na drugimlokacijama. Citiram dio njihovih odgovora: 1) "Prema važećim zakonskim i podzakonskim aktima kontrolor Podružnice ostavlja informativnu pismenu obavijest o trenutku opažaja, a koja nije zakonski obvezujuća. Korisnik bi trebao sam voditi računa o isteku vremena parkiranja." 2) "Prema važećim zakonskim i pod zakonskim aktima Podružnica prema vlastitoj ''dobroj volji'' ostavlja informativnu pismenu obavijest o trenutku opažaja, a koja nije zakonski obvezujuća. Korisnik bi trebao sam voditi računa o isteku vremena parkiranja odnosno trebao bi sam računati kad započne parkiranje da mu je počelo besplatnih dva sata parkiranja."

Sketch001.jpg

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Koliko čitam i shvaćam navedene akte, vozilo se smije parkirati na 2 sata, a ne na 2 sata od kada ga uoči kontrolor, tako da vi morate voditi računa o tome, ne oni.

Što se tiče ovrhe, za sada su dokumenti na ime djeteta kao vlasnika vozila, ali ako će ići u postupak, ići će protiv zakonskog zastupnika. Podatke imaju iz vaše prepiske...

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

OK, takvo tumačenje mi bi bilo i prihvatljivo da je to bilo gdje u Pravilniku ili Odredbi navedeno (zadnjih 3-4 godine se uvijek dobijala obavijest i nikad nikakvih problema nije bilo). No, kako bismo mi kao korisnici te usluge trebali znati da moramo sami računati trajanje parkinga ako to nigdje ne piše?

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pa upravo i jest problem što ništa o tome ne piše u aktima, a kaznu se dobija nakon isteka točno određene minute parkiranja koja je navedena u obavijesti, a u koju nemam uvid. Dakle, u ovom primjeru gore gdje je istek u 13:48, što ako nam satovi nisu usklađeni i po mojoj evidenciji 2 sata mi ističe u 13:50, a u 13:49 mi drugi djelatnik lijepi kaznu jer je prema njegovoj evidenciji vrijeme isteklo? Čime ću ja dokazati kada mi je parkiranje stvarno započelo ako vodim evidenciju na komadu salvete? Također, upravo me i zanima zašto to nije u aktima - kako to da Zagrebparking nije dužan ispostavljati potvrdu za uslugu koju pružaju?
Treća stvar - što ako ja NE ŽELIM iskoristiti ta besplatna 2 sata parkinga te odem kupiti na automat parking kartu dok za to vrijeme djelatnik PROTIV moje volje i bez mog znanja pokrene početak parkinga? O tome također ništa ne piše u aktima, ali nije valjda da nemam pravo sam si platiti parking kartu ili sam ja obvezan koristiti uslugu ZGP-a za koju oni nisu obvezni ispostaviti račun potvrdu?

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Piše da postoji pravo na pakiranje 2 sata, a ne na 2 sata od eventualno ostavljene obavijesti.

Nema računa za ta 2 sata isto kao što nema noću i vikendom kad je parkiranje dozvoljeno svima.

A što se tiče plaćanja, ako platiš SMS-om, u sustavu će oni to vidjeti i neće te dirati. Ako platiš na uređaju i ostaviš u autu, isto će vidjeti i neće te dirati. Ako je pokrenuo 2 sata i ako istekne, ti si dalje pokriven.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Sve je to meni jasno, i SMS plaćanje i ostalo, ali ovo je bila konkretna situacija da je pokrenuo 2 sata ZA VRIJEME dok sam ja kupovao na automatu parking kartu. Kad sam se vratio da ju izvjesim nije bilo obavijesti jer da ju je zataknuo onda bih ja znao da parking već traje te bih tražio povrat novaca za automat kartu, i uostalom, ne bismo se parkirali taj isti dan popodne MISLEĆI da imamo još 2 sata raspoloživa.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Registrirajte se kako bi mogli sudjelovati u raspravi

Da bi postavili pitanje ili objavili komentar trebate biti naš korisnik.

Izradite korisnički račun

Izradite korisnički račun na našoj stranici. Lako je!

Registrirajte se

Prijavite se

Već imate korisnički račun? Prijavite se ovdje.

Prijavite se sad




×