Jump to content

Jele007

Korisnik
  • Broj objava

    5
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  1. Molim vas za pomoć, očajna sam više od obijanja vrata u državnim službama i oprečnim informacijama... Pokušavam otvoriti obrt - miksanje svježih sokova iz voća na štandu u ljetnoj sezoni, na javnoj gradskoj površini. U drž. upravi su mi rekli da moram registrirati objekt jednostavnih usluga. Budući da to spada pod ugostiteljstvo, potrebni su MTU. 1. U Grad sam predala zahtjev za najam JGP kao fizička osoba, u tijeku je rješavanje zahtjeva. 2. Budući da su mi u Gradu rekli da ako zahtjev bude odobren, ugovor ću potpisati kao obrt. 3. Zato sam odmah otišla u Drž. ured pokrenuti otvaranje obrta, međutim kažu da po Zakonu mogu pokrenuti obrt tek kad donesem ugovor da imam prostor. Nakon toga moram postaviti štand, inspekcija izlazi potvrditi MTU i tek nakon toga mogu dobiti obrtnicu. 4. Također, onda tek mogu napraviti prijavu početka rada za 8 dana. PITANJA: 1. Dakle, moram osigurati svu opremu i štand tj. MTU da bih otvorila obrt što znači cijelo ulaganje u opremu radim kao fizička osoba?? U tom slučaju sve što kupim, a to je doslovno sve što mi treba za rad ne mogu kupiti na obrt iako mi treba za obrt i ne mogu bilježiti račune u trošak?? 2. Ako definiram u ugovoru najam prostora od 1.7. a tada bih i počela sa radom, znači: - tek kad dobijem ugovor o najmu mogu pokrenuti otvaranje obrta a početi sa radom ne mogu ni približni na željeni datum, jer: - da bih dobila obrtnicu i mogla prijaviti početak rada, trebam imati MTU - prije 1.7. ne mogu dobiti MTU jer ako postavim štand prije tog datuma, u prekršaju sam - dakle, postavljam štand 1.7., dobijam potvrdu MTU u nadam se 7 dana, izdaje se obrtnica i tek onda mogu napraviti prijavu početka rada i početi raditi za 8 dana?? Ima li netko savjet, rješenje, pomoć - molim vas... Hvala!
  2. Poštovani! Namjeravam otvoriti 'štand' tijekom ljetne sezone na javnom gradskom prostoru na kojem bih 'proizvodila' voćne sokove. Princip rada jest blendanje (cijeđenje) voća u mikserima iz kojeg na licu mjesta nastaju shake-ovi i juice-ovi. Štand ne bi bio u zatvorenom prostoru već na otvorenom (npr. trajektna luka i sl.). Danas su mi iz sanitarne rekli da takvu djelatnost ne mogu obavljati na 'štandu' već isključivo u zatvorenom prostoru, međutim vjerujem da službenica nije imala strpljenja ni volje za pomoć. Obzirom da u gradu susrećem kokičare, marune, hot-dog-ove, čevape, one umjetne sokove koji smo pili kao djeca i svakojake ostale namirnice teško mi je povjerovati da ne mogu obavljati takvu djelatnost na adekvatno uređenom otvorenom prostoru. Pa u inozemstvu takvih 'juice bar-ova' ima na tisuće! Molim Vas za pomoć, savjet - gdje se raspitati dalje, kakve MTU moram osigurati, gdje pronaći informaciju? Također, za ovu svrhu registrirala bih obrt - ne znam pod šta spada ova djelatnost? Hvala puno unaprijed!
  3. Zahvaljujem se na još jednom odgovoru i pomoći.
  4. Puno hvala na brzom i potpunom odgovoru! Imam još jednu nepoznanicu... Na koji način mogu legalno a najpovoljnije angažirati i plaćati instruktore aerobica koji će praktički raditi svaki cca 1-2 sata dnevno. Student servis? (davanja su mislim 18%) Ugovor o djelu? (jako skup i veliko opterećenje na budžet, davanja su cca 100%). Postoji li neka bezbolnija opcija? Unaprijed hvala!
  5. Najljubaznije Vas molim za pomoć, proučila sam prethodne postove, zakone i pravilnike na koje upućujete pa ću nastojati ne ponavljati pitanja. Imam namjeru otvaranja dvorane za aerobic + prostorija za čuvanje djece. Naime, želja mi je za majke s mlađom djecom (>3 god) koje se žele rekreirati, osigurati mogućnost da za vrijeme aerobica koje pohađaju ostave svoje dijete u 'igraonici-čuvaonici' tih sat vremena. Navedenu prostoriju bih namjenila kao igraonicu, prostor u kojem i ostali mogu organizirati rođendane, ostaviti dijete na čuvanje… Angažirala bih odgojiteljicu za tih nekoliko sati. 1) Registrirala bih obrt, molim Vas za pomoć koje NKD djelatnosti je potrebno registrirati za pružanje navedenih usluga? 2) Pripada li koja od navedenih usluga u vezane obrte, te ako da, što je potrebno osigurati? Po struci sam dipl.oec te imam završeno dopunsko pedagoško-psihološko obrazovanje (ako što znači za ovaj dio s igraonicom). Također, ako je za igraonicu potrebna odgovarajuća stručna sprema, može li se tome doskočiti registracijom prema nekoj drugoj NKD šifri koja ne zahtijeva spremu a još uvijek dozvoljava rad s djecom na neki način (pogotovo ako je ostavljanje djece kao dodatna usluga za polaznike aerobica)? 3) U potrazi sam za prostorom, gdje mogu naći specifikaciju MTU za te djelatnosti… nisam uspjela ništa pronaći na internetu a htjela bih se bar osnovno informirati prije obraćanja uredu državne uprave (oni su nadležni?). 4) Budući da radim procjenu isplativosti, molim Vas jesam li ispravno pohvatala sve troškove/obveze koje imam kao obrt: A) POREZ NA TVRTKU (temeljem Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave)– plaća se godišnje, ovisno o mjestu sjedišta tvrtke, najviše 2.000,00 kn B) DOPRINOSI – budući da sam zaposlena, doprinose za zdravstveno i mirovinsko ostvarujem kod poslodavca a kao vlasnik obrta plaćam na kraju godine doprinose po ostvarenom dohotku iz samostalne djelatnosti obrta iskazanom u godišnjoj poreznoj prijavi dohotka. Ako je dohodak pozitivan (pozitivna razlika primitaka i izdataka), na ostvareni dohodak plaćam 15% zdravstveno osiguranje i 20% mirovinsko osiguranje (najviša osnovica je 58.180,00 kn). Ako sam ostvarila gubitak, nemam nikakvih plaćanja doprinosa. C) KOMORSKI DOPRINOS U PAUŠALNOM IZNOSU (na osnovu Odluke o plaćanju doprinosa u paušalnom iznosu udruženjima obrtnika, područnim obrtničkim komorama i HOK za 2009. g). Plaća se kvartalno, a mjesečni iznos doprinosa za U.O. Split jest 68,00 kn D) KOMORSKI DOPRINOS OD DOHOTKA/DOBITI - Komorski doprinos od dohotka/dobiti plaća se po stopi od 0,40% od ostvarenog dohotka/dobiti, s time da se tijekom godine uplaćuje predujam na temelju prošlogodišnjeg dohotka/dobiti, a po isteku godine sastavlja se konačni obračun, zajedno s poreznom prijavom. Predujmovi doprinosa od dohotka/dobiti uplaćuju se polugodišnje, tj. do 31. ožujka za prvo polugodište i do 30. rujna za drugo polugodište tekuće godine. Razlika po godišnjem obračunu uplaćuje se u rokovima propisanim za plaćenje poreza na dohodak/dobit. – ovo sam objašnjenje pročitala na stranicama HOK-a ali ne razumijem o kojem se komorskom doprinosu radi?? Je li tu zapravo riječ o porezu na dohodak/dobit koji se obračunava (po navedenoj stopi od 0,40%) na osnovu prijave dohotka na kraju godine a tijekom godine se uplaćuje predujam poreza (mjesečno cca 150-200 kn) koji ako je preplaćen na kraju se vraća ukoliko nisam ostvarila oporeziv dohodak? Nadam se da nisam pretjerala s pitanjima i da će i ostalima pomoći. Hvala!
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija