Jump to content

fiorano

Korisnik
  • Broj objava

    42
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

Nedavni posjetitelji profila

Prikaz nedavnih posjetitelja je isključen i nije prikazan drugim korisnicima.

Postignuća

  1. Kao fizička osoba platio sam avans pravnoj osobi da mi izradi web stranicu. Iznos avansa je 2.025 kn. Račun sam dobio na mail i na kućnu adresu. Imamo ugovor da je projekt trebao biti gotov do 28.02.2018. Također, postoji i velika e-mail prepiska u kojoj se više puta spominje kako sve teče glatko i da će do kraja veljače sve biti gotovo. Naravno, na kraju veljače ništa nije bilo gotovo. Vjerojatno se ništa nije ni radilo. Pravna osoba je od mene tražila prolongat, ali ja nisam htio i zatražio sam uplaćeni avans nazad. Pravna osoba je pristala na to i obećala vratiti novac do 08.03.2018. Kada je došao taj dan, opet traži prolongat i obećaje da će mi novac vratiti 14.03. Iskreno, mislim da me vuče za nos. Ne vjerujem da će novac biti vraćen 14.03. Naprotiv, prilično sam siguran da će i tada nešto izmisliti i opet tražiti prolongat. Mogu li ja, kao fizička osoba, ovršiti pravnu osobu? Mogu li to napraviti preko Javnog bilježnika, koji će prijedlog poslati u FINA-u te će mu FINA blokirati račun, ili moram preko odvjetnika i suda? Napominjem da imam dokaz o uplati, račun od pravne osobe za uplaćeni avans, ugovor te veliku e-mail prepisku. Zahvalan sam na svakom konkretnomodgovoru.
  2. Otvorio bih d.o.o. te internet stranicu preko koje bih nudio kratkoročne zajmove fizičkim osobama. Ovisno o iznosu, roku otplate i broju rata, na ispostavljenom računu za stranku bi bile naveden stavke: kratkoročni zajam trošak obrade pristojba Zajam spada pod financijske usluge koje su oslobođene plaćanja PDV-a. Za pozajmice sa troškom obrade do 30 kn nije potrebna suglasnost Ministarstva financija. Mogu li staviti sve tri navedene stavke u račun te na koji način se oporezuje ovako izdan račun? Prolazi li i navedena pristojba pod oslobođenje od PDV-a, ili ju trebam nazvati nekako drugačije?
  3. Trenutno sam u pregovorima za s jednom stranom tvrtkom. Radio bih za njih kao prodajni predstavnik ovdje u Hrvatskoj. Kako nemaju predstavništvo u RH, jedini način da mi isplaćuju plaću je taj da JA otvorim firmu te ima na kraju svakog mjeseca šaljem tzv. "invoice"' na temelju kojeg bi mi oni onda isplaćivali plaću + mjesečne troškove (službeni auto, laptop, mobitel,...). Iako sam prije par godina imao tvrtku, ovo je za mene novo. Malo sam zbunjen, ne znam što bi bilo najbolje otvoriti - j.d.., klasični d.., ili obrt? Još bih morao provjeriti s njima što je s amortizacijom službenog auta. Jer ako bih ja mjesečno točio gorivo i na kraju mjeseca poslao troškovnik, oni mi pošalju novce za gorivo, trošak goriva mi se ne priznaje 100% kao trošak pa ispada da ću oporezivi dio morati sam snositi...? Napominjem, ovo još nisam provjerio s njima. Zamolio bih bilo kakve korisne informacije vezano za ovu temu. Hvala.
  4. fiorano

    Praonica rublja

    Želja mi je otvoriti samoposlužnu praonicu rublja. Dakle, potpuno automatiziranu, s perilicama i sušilicama, s automatskom naplatom (žetoni, kovanice, novčanice). 1. Što mi savjetujete, otvaranje obrta, ili j.d..? 2. Ako bih išao na obrt, spada li ovakva vrsta posla pod slobodni obrt?
  5. Želim prodati d.. pa me zanima konkretno koje korake moram poduzeti. Koji mi je prvi korak kad mi se javi kupac? Hitro.hr, javni bilježnik,...? Na koji način kupac prebacuje vlasništvo tvrtke na sebe, a da je to onda i vidljivo u Sudskom registru. Ok, znam da prvo napravimo kupoprodajni ugovor, ovjerimo ga kod javnog bilježnika, ali što nakon toga? Inače, tvtka je stara 1 godinu, nije izdavala račune, nema nikakvih dugovanja, papiri uredni. Molim pomoć. Ukoliko na ovom forumu već ima tema pod ovim naslovom, a gdje je sve objašnjeno, molim link jer ja nisam uspio pronaći odgovore.
  6. Osnovao sam d.. i otpočeo s radom. Tvrtka je nova, posluje tek 2 mjeseca i za sada nema nikakve prihode. Vjerujem da će se to ubrzo promijeniti, ali za svaki slučaj želim nešto pitati. Naime, jedini sam zaposlenik u tvrtki i prijavljen sam na minimalac. Novca na poslovnom računu imam toliko da si mogu isplaćivati plaću i uplaćivati doprinose + sve ostale obveze idućih 6 mjeseci. Međutim, ako bi se dogodio crni scenarij i ne zaradim ništa u tih 6 mjeseci, koje su moje mogućnosti? Mogu li tada tvrtku staviti u "hladni pogon" te tako ne plaćati sve gore navedeno (plaća, doprinosi, obveze), a sve dok ne ostvarim prvu zaradu i izdam prvi račun? Koliko mi je poznato, tvrtka se može staviti u "hladni pogon" te o tome obavijestiti HGK za prestankom plaćanja članarine, ali što je s mojom plaćom i doprinosima? Jer, realno gledano, ne mogu si ništa isplatiti ako novca nemam. Molim odgovor stručnjaka da mi objasni koje su moje mogućnosti u slučaju ovakvog, ne daj bože, scenarija. Lijep pozdrav i s poštovanjem.
  7. Poštovani. Dana 13.04.2011. uplatio sam avans određenoj tvrtki (nazovimo ju X) da mi izradi web stranicu. Avans 30% od ukupne cijene uplatio sam kao fizička osoba, sa svog tekućeg računa na poslovni račun tvrtke X, koja mi je za uplaćeni iznos ispostavila račun. Tada još nisam imao otvorenu vlastitu tvrtku. Vlastitu tvrtku otvorio sam krajem 8. mjeseca. Izrada stranice završena je početkom 10. mjeseca. Dana 04.10.2011. uplatio sam preostali iznos (70%), također kao fizička osoba sa svog tekućeg računa jer se radi o iznosima koji premašuju temeljni kapital od 20.000 kn. Dogovoreno je da ćemo cesijom riješiti pitanje ispostave računa na ime moje tvrtke. Sada mi tvrtka X radi probleme oko ispostave cjelokupnog računa (30% + 70%), a zbog onog računa iz 4. mjeseca. Jer tada su mi izdali račun na fizičku osobu, a moja tvrtka nije tada postojala. Oni sada ne znaju kako stornirati taj račun jer je već proknjižen i na njega je plaćen PDV. Izgleda da su taj račun prikazali kao redovan račun, a nisu smjeli jer je to predračun. Račun se, prema Zakonu, izdaje nakon izvršene usluge. A u 4. mjesecu usluga se nije ni počela izvršavati. Meni je ovo suludo. Smatram da oni bez ikakvih problema mogu stornirati taj račun iz 4. mjeseca. Štoviše, smatram da bi mi trebali izdati račun i za ovu uplatu od preostalih 70%, a onda oba računa stornirati i na temelju cesije izdati mi račun u cjelokupnom iznosu na ime tvrtke. Moj knjigovođa kaže jedno, njihov knjigovođa drugo, treći knjigovođa treće,... Ubija me sve to jer sam kao prodavač automobila svakodnevno radio takve stvari kada je kupac uplaćivao 10% za narudžbu automobila pa onda ostatak nakon 3-4 mjeseca kada je automobil proizveden i dovezen u Hrvatsku pa su se izdavali računi, storno raćuna,... Molim odgovor stručnjaka. Lijep pozdrav i s poštovanjem.
  8. Poštovani. Otvorio sam d.. Preuzeo potrebne papire, izradio pečat. Čeka mje još otvaranje žiro računa, prijave na zdravstveno, mirovinsko, porezna. Prema onome što sam čitao po raznim forumima, izgleda da ću kod prijave u poreznoj, između ostalog, morati donijeti i ugovor o zakupu poslovnog prostora. Vodit ću jedan internetski portal. Za to mi je potreban laptop i pristup internetu. I teoretski i praktično ovaj posao mogu voditi s bilo kojeg mjesta: iz parka, iz kafića, iz dnevnog boravka, iz druge države,... Pitanja: 1. Mora li moja tvrtka sklopiti ugovor o zakupu sa mnom? 2. Postoji li (minimalni) iznos koji se mora navesti u ugovoru, tko ga određuje i na koji način? 3. Obzirom da je tvrtka pravna osoba, a ja fizička, na koji način tvrtka pravda troškove plaćanja zakupa, obzirom da zakupljuje prostor od fizičke osobe? Ja kao fizička osoba ne mogu izdati r-1 račun, zar ne? 4. Koji Zakon propisuje sve ovo što sam pitao, a za što se nadam da ćete mi odgovoriti? Čuo sam razne priče, da Porezna odredi cifru od 500 do 1000 kn za prijavljenih 6 kvadrata pa od te cifre oporezuje nekih 11%-13% i tako dalje. Pročitao sam Zakon o zakupu i prodaji poslovnog prostora, tamo ne piše ništa. Lijep pozdrav i s poštovanjem.
  9. Naravno da prolazi. Apsolutno je nebitno je li web stranica napravljena pomoću besplatnih aplikacija, ili si uložio višemjesečni trud da napraviš web stranicu od nule. Tvoja briga je ispravno i legalno izvršavati usluge, ispostavljati račune, plaćati pdv, porez i raznorazna davanja državi, a open sourceom se nemoj uopće opterećivati. Iskreno, smiješno da si to uopće vidio kao problem. Pa toliko je web stranica i portala napravljeno open source aplikacijama (wordpress, joomla,...). To je nešto što nema nikakve veze sa državom. Sretno u poslovanju!
  10. Koliko je meni poznato, na računu treba biti ime tvrtke, adresa sjedišta tvrtke i OIB.
  11. Zahvaljujem na odgovoru, Ivana. Moram priznati da je to totalno besmisleno. 100 kn nije puno, ali plaćati otvaranje "privremenog računa" da bi s njega uplatio novce na žiro-račun i od tog istog "privremenog" više nikakve koristi... Nema mi nikakve logike. "Sve račune koje dobiješ pri otvaranju tvrtke (pečat i slično) neka ti glase na buduću tvrtku kako bi jednom kada prebaciš temeljni kapital na žiro-račun mogao sve platiti sa tvrtkinog računa a ne iz privatnih izvora." Ne znam kako računi mogu glasiti na ime tvrtke koja se tek otvara, dakle još ne postoji...?
  12. Poštovani. Što je to privremeni račun kod postupka otvaranja tvrtke? Zbog čega se najprije taj račun mora otvoriti, a tek onda poslovni (žiro) račun tvrtke i onda prebaciti temeljni kapital? Na koji način se otvara privremeni račun i koliki su troškovi? Zar kod osnivanja tvrtke, nakon što riješim svu uvodnu papirologiju, ne mogu jednostavno doći u banku, otvoriti račun za tvrtku i uplatiti temeljni kapital u novcu koji imam na privatnom računu, ili fizički kod sebe, u rukama? Molim pojašnjenje.
  13. Poštovani. Otvaram web portal na kojem ću prodavati oglase i oglasni prostor za reklame. Zanimaju me dvije svtari: 1. Klijent pošalje oglas. Ja ga pregledam, odobrim i objavim na portalu. Oglas treba biti na portalu, recimo, 14 dana. Smatra li se da je usluga izvršena u trenutku kada sam objavio oglas na portalu, ili je usluga izvršena nakon tih 14 dana, kada oglas istekne? Kakav dokument šaljem klijentu nakon što postavim oglas na portal, odnosno kako će klijent platiti? Po ponudi, predračunu, računu? 2. Ista stvar je i sa prodajom oglasnog prostora. Uzet ću primjer Vaš portal, Legalis.hr. Kada kliknem na "Marketing", vidim da piše "Plaćanje se vrši po ispostavljenom računu". Dakle, vi zaprimite banner, postavite ga na portal, a zatim šaljete račun. To znači da ste izvršili uslugu čim ste postavili banner, bez obzira što je taj banner zakupljem, recimo na mjesec dana? Ili je rotirajući sa 500 000 prikaza? Zar nije usluga izvršena u potpunosti tek kada se banner prikaže/izrotira u cijelosti pa se nakon toga šalje račun? Sve ovo pitam zbog mogućnosti neplaćanja po ispostavljenom računu (što je kod nas već postalo pravilo), nemogućnosti naplate potraživanja i dovođenja vlastite tvrtke u nezavidnu situaciju plaćanja PDV-a prema državi, iako račun nije naplaćen (obavezno za d..).
  14. Hvala Vam lijepo na odgovoru. Drago mi je da je knjigovođa u pravu, a ne ja. Znači da sam dobro odabrao Odgovor na prvo pitanj sam shvatio. Što se odgovora na drugo pitanje tiče, svakako želim sve raditi po zakonu i sve podatke ću u računu i navesti. Ali iskreno, nikada nisam vidio ni na jednom računu da je netko istaknuo temeljni kapital tvrtke. Primjer: računi Metro-a, Getro-a, Bauhaus, Lidl, Konzum, INA, izdani računi od tvrtki koje pružaju određene usluge,... Nitko ne ističe temeljni kapital. Računi se šalju mailom u PDF, a unutra se stavi kako je račun izrađen na računalu i kao takav pravovaljan bez pečata i potisa (članak 4. stavak 2. Zakona o računovodstvu (NN 90/92)). I takvi računi se uredno proknjiže pa mi nije jasno da nešto treba biti, ali ipak može i drugačije. U svakom slučaju, još jednom hvala na odgovoru.
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija