Pozdrav svima.
Vlasnik sam obrta kojeg sad planiram zatvoriti, a posao bi se nastavio preko d.. kojeg sam otvorio.
Obrt (R2) ima nenaplacenih racuna (nekih koji nece nikad biti naplacenih, a nekih koji hoce samo nakon x mjeseci ili godina) i posto se obrt gasi receno mi je da bez obzira sto su nenaplaceni postaju dohodak (za obvezu PDV-a po njima nisam siguran, mozda i to) te da imam ove mogucnosti:
a) platiti porez na dohodak na sve te racune (da li i pdv?) iako neki od njih nikad nece biti naplaceni. Sto u ovoj varijanti s onima koji bi se ipak mogli naplatiti, kako se to tehnicki odradi kad nece biti zira niti obrta vise?!
b) otpisati klijentima dugovanja (barem ona za koje sam siguran da su nenaplativa), tako da nikom nista, ali bar ne trebam jos nesto i placati na to.
c) "prenijeti" dugovanja (ona naplativa sigurno, a i nenaplativa samo ako nista ne kosta) na d..
U C) varijanti mi nije jasno:
1. Ok prijenos se obavi nekim ugovorom izmedju obrta<->doo , ali sto ne nastaje i tu neka porezna obaveza za obrt (ako se taj prijenos smatra "prodajom", onda je opet obrt "zaradio" pa dodjem na isto)?
2. Kako se u doo-u ti preneseni racuni gledaju? Tu mi je receno da ponovo, iako nisu naplaceni, oni ulaze u dobit drustva, a jos se i PDV odmah(!) placa na sve te racune posto je sad R1 shema s PDV-om.
Znaci kako god da gledam ispadam dodatna zrtva, ne samo sto sam ostecen jer mi klijenti nisu platili za odradjen posao, vec mi jos i drzava zeli (i to na ime novca kojeg nikad nisam dobio!) uzeti novce koje nemam.
Bio bih vam vrlo vrlo zahvalan na bilo kakvoj pomoci, sto mislite da je najpovoljnije rjesenje u ovakvoj situaciji!
Hvala!