Jump to content

TabulaRasa

Korisnik
  • Broj objava

    23
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  1. tek kad dodjes-ali mozda je (samo u tom slucaju) 'blazeno neznanje'. previse prica kola po legalisu-i da saznas tko je u komisiji-to moze imati samo kontra-efekt i izazvati strah i paranoju, i onako se izvlace pitanja pa ispitivaci nisu vise tako kljucni kao nekad
  2. Treba uciti po pozitivnim propisima-ako je netko lijen i ne zeli azurirati stranicu, to ne bi smio biti nas problem, ali ni opravdanje za neznanje..pa zar cete se pred ispitivacima pravdati da ste ucili po sluzbenoj literaturi iako je stupilo na snagu vec par izmjena zpp-a, novi kpp, itd. ne vjerujem da bi to bas dobro proslo. pravnici smo, kao sto cete primjeniti zakon koji je na snazi u svom radu-tako isto ga treba i nauciti za ispit. dovoljno je nacina na koji se moze pasti, ne treba jos kiksati na takvim 'banalnostima'
  3. 98. Zakonodavni postupak – redovni i posebni Redovni zakonodavni postupak Njime se zamjenjuje raniji postupak suodlučivanja. Kada se primjenjuje redovni postupak, zakonodavnu inicijativu ima EK, a da bi prijedlog bio prihvaćen, potrebno je da ga u 3 čitanja prihvate VM i EP. Na taj način uređen je sustav kočnica i ravnoteže koji osigurava interese kako država članica i građana tako i same EU – interes EU očuvan je time što zakonodavna inicijativa pripada EK, a interes država članica osiguran je kroz donošenje odluka u VM, dok je interes građana osiguran putem EP. Posebni zakonodavni postupak Posebne zakonodavne postupke moguće je podijeliti na one u kojima se traži suglasnost EP i one u kojima se traži savjetodavno mišljenje EP. Neke od situacija u kojima je za donošenje odluke potrebna suglasnost EP:  Proširenje popisa kd koja mogu biti predmetnom uzajamnog priznanja  Osnivanje Europskog državnog odvjetništva  Primanje novih država članica u članstvo EU  Ratifikacija ugovora o istupanju države članice iz EU  Kad VM zaključuje međunarodne ugovore:  Za zaključivanje ugovora ugovora o pristupanju Europskoj konvenciji za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda Neke od situacija u kojima odluku VM donosi jednoglasno, ali uz prethodno mišljenje EP:  Donošenje statuta Europske središnje banke  Odluka o proširenju nadležnosti ES na odlučivanje o aktima institucija kojima se uređuje pravo intelektualnog vlasništva  Uspostava mjera za raspolaganje vlastitim resursima 105. Radi tumačenja norme sudovi nižih instanci ovlašteni su pokrenuti prethodni postupak, ali nisu obvezni. To znači da će ti sudovi sami odlučiti hoće li postaviti pitanje ES ili će sami dati odgovor na to pitanje interpretacije europskog prava. Pri toj odluci, treba imati na umu da postupak pred ES traje u prosjeku 16 mjeseci pa se za toliko produžuje postupak pred nacionalnim sudom, ali s druge strane – ako je interpretacija europskog prava među strankama sporna onda nacionalni sud može očekivati da će, kako god on odlučio, jedna od stranaka uložiti žalbu zbog njegova viđenja europskog prava. Postupak će u tom slučaju doći do suda zadnjeg stupnja koji će naposljetku biti obvezan postaviti pitanje tumačenja ES. U takvoj je situaciji možda bolja odluka da se spor oko tumačenja riješi već u ranijem stadiju postupka, pa se tako možda i izbjegne žalbeni postupak. Sve te okolnosti trebat će procijeniti samo nacionalni sud. Radi tumačenja norme sudovi zadnje instance obvezni su pokrenuti prethodni postupak. Ipak, sud zadnje instance ne mora zatražiti tumačenje norme europskog prava u 2 slučaja (oslobođenje od obveze podnošenja zahtjeva za tumačenje – to je pitanje i reci sva 3 slučaja!): 1. ako je ES već rješavao o istom ili sličnom pitanju, 2. ako se zahtjev temelji na doktrini “acte claire” ; nacionalni sud zadnje instance ne mora inicirati prethodni postupak ukoliko se pravilna primjena prava EU nameće sama po sebi i ”tako je očita da ne ostavlja nikakvu razumnu sumnju o načinu kako treba riješiti postavljeno pitanje….” Ta doktrina primjenjuje se samo na prethodni postupak za interpretaciju, a ne i prethodni postupak za ocjenu valjanosti jer je ES uspostavio svoju isključivu ovlast da utvrdi nevaljanost (da je norma valjana može utvrdit i nacionalni sud, ali ne i da nije valjana) pa stoga svi nacionalni sudovi imaju obvezu podnijeti zahtjev za ocjenu valjanosti ES čak i kad je sasvim jasno da je akt EU nevaljan. *** Još jedna iznimka od obveze pokretanja prethodnog postupka, bilo da se radi o tumačenju ili ocjeni valjanosti, i o sudu bilo koje instance da se radi, postoji kad nacionalni sud odlučuje o privremenoj mjeri – tu zbog hitnosti sud može sam protumačiti europsku normu ili privremeno odlučiti da je ona nevaljana (da je valjana može uvijek odlučiti) i nije obvezan pokretati prethodni postupak da odluči o odobrenju ili odbijanju privremene mjere, ali će to morati učiniti prilikom odlučivanja o glavnom pitanju 106. Hitni prethodni postupak? Prosječno trajanje prethodnog postupka je 16 mjeseci, a to je opet samo dio postupka koji se odvija pred nacionalnim sudom, što je sve skupa jako dugotrajno pa je ES predložio uvođenje hitnog prethodnog postupka. Hitni je postupak ograničen na pitanja koja se tiču:  interpretacije prava iz Glave V. Ugovora o funkcioniranju EU koja se odnosi na područje slobode, sigurnosti i pravde,  postupka koji se vodi vezano uz osobu lišenu slobode (nevezano o tome radi li se o pravima iz Glave V.) Statut Suda ne nabraja sve situacije u kojima se može tražiti hitni postupak ali nabraja neke primjera radi, npr. sporovi o skrbništvu nad djetetom Zahtjev da se prethodni postupak provede kao hitni podnosi nacionalni sud iako i Europski sud ima ovlast samostalno odlučiti uputiti određeni zahtjev u hitnu proceduru. Vrlo je bitno da nacionalni sud objasni pravne i činjenične razloge koji zahtijevaju hitnost postupanja. ES je taj koji na kraju odlučuje hoće li biti primijenjen hitni postupak ili ne. Hitnost se postiže propuštanjem nekih faza postupka, skraćivanjem rokova te propuštanjem prevođenja nekih dokumenata koji se u uobičajenom postupku moraju prevesti na sve jezike EU. Taj hitni postupak ne bi smio trajati duže od 2 mjeseca, a u do sada odlučenim predmetima u tom postupku, doista se poštivao taj rok.
  4. Mogu ti jedino reci da je na osnovu mog samo jednog slusanja-bilo dovoljno samo ono iz zakona, ali to ce ti bolje znati oni koji su ipak vise puta bili
  5. ZDO: kolega travolta je vec gore napisao-u pitanju 71. su dodane jos te dvije stegovne kazne. ZDSV: 1) pit. 60. nadleznost: dodana samo jedna djelatnost: 'odlucuje o imunitetu sudaca' i dodana je odredba o izuzecu clanova DSV-a (ako je sa sucima ili kandidatima o kojima odlucuje DSV bracni/izvanbr. drug, srodnik, skrbnik/sticenik/posvojitelj/posvojenik, duzan je prekinuti rad i obavijestiti Vijece); 2) pit.63. stegovni postupak: dodano je stegovno djelo: 'ponasanje suprotno temeljnim nacelima Kodexa sudacke etike';izmijenjene novcane stegovne kazne: 1/3 place u vremenu od 1-3 mjeseca, zatim novcana kazna 1/3 place 4-6 mjeseci i zadnja 7-12 mjeseci; TIJELA su se skroz promijenila (čl.66)-sad stegovni postupak vodi Vijece koje moze imenovati istrazno povjerenstvo za utvrdjivanje cinjenica (nema vise veliko i malo stegovno vijece). mislim da je to najbitnije, onako na brzinu, ali nadam se da je bar malo pomoglo!
  6. proslo nas je 131 od 262 koji su pristupili-koja cistka! iskreno mi je zao zbog kolega koji nisu prosli, a onima koji jesu cestitam i sretno na usmenom!!
  7. Divno.Vise vremena provodim printajuci sve izmjene i usporedjivajuci ih umjesto da ucim iste. Ali mozda budu korektni pa nam progledaju kroz prste Nemoj zaboraviti ni Zakon o USKOKU
  8. Mislim da je rijec o zastari naplate pristojbi.Ali u svakom slucaju nitko nije prigovorio, a sud ne pazi po sl.duznosti na zastaru. Kako god bilo, slazem se s kolegom very-bilo je previse detalja, a sa spisima se netko poigrao prije nego su nam ih dali ne bi li nam jos malo zakomplicirali.
  9. ma spisi su bili 'ne zelimo vas pola vidjeti na usmenom'! a s obzirom da sam ljubitelj teorija zavjere, dalo bi se zakljuciti da je vjezbenik iz ureda ljubicic na ovom roku pisao ispit
  10. Sretno svim kolegama!! Nadam se da cemo za par dana komentirati kako je lagano bilo
  11. Kolege postoji li nekakav 'uzorak' pa da bi se moglo predvidjeti (citaj: nagađati) koje presude bi nam mogle sad biti iz kaznenog i građanskog?
  12. 94. Ukidanje zakonitog rješenja kojim je stranka stekla neko pravo Pitanje znam, odgovor i ne bas )
  13. Koliko je meni poznato-za prolaz građanske i kaznene presude moras imati najmanje 6 bodova. a treću radnju nije nuzno proci da bi pristupio usmenom-ona sluzi samo za skupljanje bodova potrebnih za ukupan prolaz (ne znam kako se boduje usmeni dio), tako da iz nje mozes imati i manje od 6.
  14. stigli su i prvi pozivi.. prvi dan građanska presuda, drugi kaznena. jos imamo malo vremena kolege..
  15. A tako-hvala na obavijesti!
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija