Jump to content

TDCI

Korisnik
  • Broj objava

    2
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  1. Zahvaljujem na odgovoru. Kao što sam napisao u prvom postu, dobivam mnogo kontradiktornih informacija, a upravo me pretraga na netu potaknula na razmišljanje i dodatno savjetovanje sa knjigovođama i pravnicima, pogotovo sljedeća dva članka: Poslovanje trgovačkog društva bez zaposlenika Tvrtke bez radnika nemaju pravo na neoporezive troškove službenih putovanja, nagrada i potpora A i spomenuti stavak 2. u članku 8. Zakona o radu može biti tumačen svakako, odnosno, nije jasno i nedvosmisleno sročen. Svoje poslovanje moram pokrenuti u skladu sa postojećim zakonima i propisima, no, kako se to često kod nas dešava, problem leži u nedefiniranim, odnosno, nedovoljno jasnim zakonima. Dodatnu zbrku stvaraju i službenici pojedinih institucija (i njihovi nadređeni) dajući vrlo često netočne i kontradiktorne informacije (u što sam se već par puta uvjerio). Pretpostavljati ću, dakle, da vrijedi "ukoliko nije eksplicitno zabranjeno znači da je dozvoljeno" i u skladu sa time postupiti.
  2. Čitajući zakone, postove i teme po raznim forumima te u razgovoru sa knjigovođama i pravnicima, još uvijek nemam točan i konkretan odgovor vezano na trgovačko društvo bez zaposlenih, u sljedećem primjeru: Vlasnik sam i direktor novoosnovanog trgovačkog društva. U isto sam vrijeme zaposlen kod poslodavca na puno radno vrijeme, odnosno, 40 sati tjedno. Trgovačko društvo nema zaposlenih. Pruža mi se prilika prihvatiti posao iz domene registriranih djelatnosti društva, koje, naravno, ne želim propustiti. Radi se o održavanju računala i računalnih sustava. Moje je pitanje sljedeće: Ukoliko prihvatim posao i izdam račune za obavljene poslove, odnosno, usluge, da li sam time u prekršaju, obzirom da je taj posao očigledno netko trebao odraditi, a ja, kao direktor, sam već zaposlen na puno radno vrijeme? Što će na to reći inspekcija rada? I na osnovu kojeg zakona? Što su točno "obilježja posla za koji se zasniva radni odnos" u članku 8., stavak 2. Zakona o radu? Obzirom na dobivene informacije, a i po Zakonu o radu, ja ne bih smio raditi više od 40 sati tjedno, a, sa druge strane direktor sam trgovačkog društva bez zaposlenih kojeg zastupam, a da bi zastupao naravno da nešto moram i raditi. Konkretno, ako odradim posao i izdam račun, tko je taj posao odradio? Očigledno opet ja. Odgovori koje sam dobio: - mogu slobodno izdavati račune i odraditi posao iako trgovačko društvo nema zaposlenih - za neke djelatnosti trgovačko društvo mora imati zaposlenu barem jednu osobu - koje? - ne smijem raditi više od 40 sati tjedno. Zato bih trebao kod sadašnjeg poslodavca ići na smanjenje radnih sati tjedno, te se u svojem trgovačkom društvu zaposliti na barem jedan sat dnevno Imam osjećaj kako nigdje točno i konkretno nije definirano kako i šta u ovom slučaju. Molim pomoć po ovom pitanju u smislu konkretnog i nedvosmislenog odgovora te navoda iz važečih zakona.
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija