Hm, teško je unaprijed reći kakvu će praksu stvoriti sudovi u ovom slučaju odabira rada za opće dobro na slobodi...eventualni, kakav takav pokazatelj,može biti dosadašnja praksa izricanja kazni koje uopće mogu potpasti pod rad za opće dobro, kad je sudac koristio tu mogućnost
Ovako, nabrzinu pročitavši zakon, mislim da je za ono što vas zanima dosta interesantno produženje roka poreznoj upravi za naplatu na 1 godinu, pa povećava mogućnost prisilne naplate tim putem.
A možda najzanimljivija novost koja bi vas mogla zanimati je:
"(8) Osuđeniku koji nije u određenom roku platio novčanu kaznu, zakonom se može
propisati uskrata izdavanja ili produljenja pojedine dozvole, registracije, ili potvrde iz službene
evidencije iz onog upravnog područja u kojem je bio počinjen prekršaj za koji nije plaćena novčana
kazna. Ovu uskratu nije moguće primijeniti u području službenih evidencija koje se tiču osobnih
(statusnih) prava, ili onih koje služe slobodi kretanja, ostvarivanju prava iz rada, mirovinskog i
socijalnog osiguranja ili čijim bi se neizdavanjem ugrozilo zdravlje ili sigurnost građana.Uskrata
može trajati sve do plaćanja novčane kazne, ali ne nakon što je nastupila zastara izvršenja novčane
kazne ili dok osuđenik nije stupio na izvršavanje zatvora ili rada za opće dobro na slobodi, sukladno
stavku 5. ovoga članka..."
Opet, trebaće za mnogo stvari pričekati praksu da se vidi kolko će to sve funkcionirati...
Pozdrav!