Jump to content

jacob

Korisnik
  • Broj objava

    52
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

Postignuća

  1. Danas me zaustavio policajac, te s obzirom da je prosao datum na prometnoj, usli smo u kratku raspravu - on me uvjeravao da to vise ne vrijedi, ja sam tvrdio da mogu na tehnicki do kraja mjeseca. Uglavnom, ponudio je placanje 50% od 700 kn odmah, s obzirom da nisam bio siguran u sve sto on tvrdi, rekao sam da cemo vidjeti, da ne zelim platiti odmah. Izdao mi je obavezni prekrsajni nalog, gdje je navedeno da moram platiti 2/3 od 700kn - pretpostavljam da je to zato jer sam odbio platiti odmah? Takodjer, dobio sam i drugu uplatnicu za troskove prekrsajnog postupka u iznosu od 100 kn. S obzirom da sam proucio ZSPC i sve sto se u ovoj ludoj drzavi dogadjalo (od naputka MUP-a CVH-u vezano za datume, a ne samo mjesece od 1998. radi smanjivanja guzvi krajem mjeseca na tehnickom i sl), ispada da tehnicki vrijedi do kraja mjeseca (kako i naljepnica kaze), ali prometna ima svoj datum isteka i tog se drze k'o pijan plota, te je cl. 238. st.8 (ono za sto me tereti) u pravu - ne govori da mi vozilo nema tehnicki, nego da je istekao rok prometne. Kako ne vidim smisao zalbe (s obzirom da ce sud ocito utvrditi isto, da ja pricam o tehnickom, a ne o trajanju prometne), kakav je sad postupak? Ako idem platiti odmah, da li placam 50% ili 2/3? Ako platim 2/3, znaci odustajem od zalbe - da li svejedno moram platiti u 100 kn troskova prekrsajnog postupka? Ako da, onda mogu komotno i poslati zalbu, tek toliko da iskoristim svoje pravo na zalbu, makar nema smisla, ali da i odrade nesto za tih 100 kn? Kakav je proces? Poanta: odite produziti registraciju/tehnicki prije isteka, jer ocito traze svaki nacin da vas oderu, imao smisla ili ne ("tehnicki vazi, ali prometna vise ne vazi" je ludost svoje vrste)
  2. d.. ima urede u Krasici (mjesto kraj Rijeke) do koje vodi jedino gradski autobus Autotroleja. No, dvoje djelatnika firme zivi istocnije od Rijeke (Novi Vinodolski) do kojeg postoji iskljucivo medjugradski (zupanijski) prijevoz Autotransa. S obzirom da prije centra grada Rijeke ne postoji tocka u kojoj se susrecu dvije autobusne linije (zupanijska i gradska), logicno je da djelatnik putuje od Novog Vinodolskog do Rijeke, te onda presjeda u drugi autobus i ide do ureda. Problem je sto iz racunovodstva tvrde da po misljenju porezne uprave nije dozvoljeno tako nesto, s obzirom da je Krasica takodjer istocnije od Rijeke (mada ne na istom pravcu), te tvrde da bi se za putne troskove mogao isplacivati samo iznos Novi Vinodolski-Krasica, ma da ta linija ne postoji, niti nesto slicno tome, te samim time nije moguce dobiti taj iznos)?! Zupanijski autobus prolazi nekih 2km dalje od ureda, ali izmedju te prometnice i samog mjesta Krasica ne postoji NIKAKAV put (osim obilazno od 6-7km), te se radi o strmom usponu od cca 300m (autobus ide uz more, Krasica je na vrh brda) - da li je stvarno tako da se onemoguci radnika da dodje normalno na posao jer je to "potencijalno sumnjiv posao" ili ta uputa porezne uprave u ovakvim slucajevima ne igra ulogu jer druga opcija - ne postoji?
  3. Grad mi prijeti pokretanjem ovrsnog postupka za komunalnu naknadu. Zatrazio sam uvid u financijsku karticu iz koje je razvidno da me zele teretiti za tromjesecne naknade jos od 12/2006. Kako u medjuvremenu nisu pokretali nikakve postupke, zar ne vrijedi da je zastara 3 godine? Ako je tako, da li se racuna tri godine od datuma dospijeca placanja svake kvartalne rate, ili se racuna od prvog dana iduce kalendarske godine? Ako je tako, da li to znaci da je zastara nastupila cak i za potrazivanja datirana na 2008. ili cak i 2009. godinu? Hvala unaprijed na odgovoru. I molim sve "dusebriznike" za opce dobro da mi ne davaju prijedloge da placam komunalnu naknadu i sl. da bi zivjeli u uredjenom drustvu, jer tu se radi o dugogodisnjem sporu s Gradom/Opcinom s obzirom da vec 32 godine "uspjesno" izbjegavaju obvezu ispunjavanja komunalnih uvjeta (ulica, rasvjeta, itd, sto ima CIJELI grad, osim ove ulice u kojoj jesam), te mi uzrokuju direktnu financijsku stetu (i to veliku, nebitno zasto). Hvala unaprijed.
  4. Pitanje: ako odem u EU i tamo kupim nešto poslovnom karticom (Visa Electron, vezana uz žiro račun), oni mi, naravno ne mogu izdat R1 račun, zar ne? Da li imam pravo na povrat poreza (IVA, DDV, MWST) ako uvozim taj predmet u RH? Kakva je procedura na granici, znam za privatne osobe, kako to ide za firmu? Što je potrebno? Ili, s obzirom da ista stvar postoji u RH u oglasnicima, jedno drugo vjerojatno blesavo pitanje: da li firma može kupit u RH nešto od fizičke osobe i to kasnije prodati dalje ili koristiti za sebe? Naravno, pretpostavimo da fizička osoba ne može izdati račun, znate kako to ide u oglasnicima Hvala.
  5. Da li onda moze ovako: tvrtka unajmi stan i da ga u podnajam (ima pravo po ugovoru) direktoru. Znam da nema smisla (gledano financijski), ali da li ga ima pravo iznajmiti za manji iznos? Da li tvrtka smije namjerno stvarati "gubitak", skupljom nabavom i jeftinijom prodajom?
  6. Da li d.. ima pravo unajmiti stan od druge pravne osobe za potrebe boravka direktora? Tj. da li se najam + vezani troskovi (rezije i sl) tretiraju kao trosak ili? Kako je to gledano s porezne strane? I naravno, dodatno, da li se direktor onda moze prijaviti na tu adresu? Da li on mora sa svojom tvrtkom potpisati neki ugovor ili kako to ide (s obzirom da je tvrtka najmoprimac od vlasnika)?
  7. Prije gotovo dva mjeseca sam planirao nabaviti neki namjestaj, te sam se uredno raspitao, receno mi je da je rok dobave 30-45 dana, ali da neka racunam blize 45, ja rekao OK, narucio, platio akontaciju. Oni su sebi za garanciju naveli rok dobave koji je jos dalji od tih 45 dana, koji sam tek kasnije vidio na papirima koji su mi dani, ali i taj datum je prosao. Od tada je proslo gotovo 60 dana, tek sada me zove firma (vidim da je njihov broj), vjerovatno je namjestaj dosao. U medjuvremenu sam se morao snaci za namjestaj jer sam racunao s jednim rokom, a oni su prosli sve rokove. I sad imam pitanje: kako najlakse odustati od kupnje, te da li imam pravo na povrat akontacije, s obzirom da su oni kasnili? Da je dobavljen u roku 4-6 tjedana kako mi je obecano, uzeo bih ga, ali sada mi jednostavno vise ne treba? Sto da radim? Hvala.
  8. Nisam pravnik, ali iz iskustva ti mogu reci da ti ne treba nista, SSS je sasvim OK.
  9. Pozdrav! d.. je osnovan za potrebe jednog projekta prije par mjeseci, ali kako se projekt jos nece pokrenuti barem 2-3 mjeseca, ne zelimo da firma sluzbeno pocne sa poslovanjem (sada je u onom periodu "do dvije godine"). S obzirom da firma ima na ziro racunu 20.000 (temeljni kapital), te bi trebala jednu domenu (tek toliko, za sigurnost da ju netko drugi nece uzeti), da li je moguce kupiti tu domenu, tj. dobiti ulazni racun i platiti s racuna firme, bez da to postane sluzbeni pocetak poslovanja? Tj. da li pocetak poslovanja oznacava prvo fakturiranje (prvi izdani racun) kao sto sam negdje procitao, ili prva transakcija po ziro racunu opcenito (ne priljev, nego odlijev kapitala)? Hvala unaprijed!
  10. OK, ne smije se koristiti Kindle. Vjerovatno ga se svrstava u istu kategoriju kao i mobitel. Ali, sto ako koristim touch-screen navigacije? A navigacija ponekada zna biti i audio sustav? Sto se tada dogadja? Ako smijem koristiti touch-navigaciju, da li smijem koristiti tablet (iPad ili nesto slicno) s obzirom da navedeni nisu mobiteli, te realno mogu sluziti za navigaciju?
  11. Kakvo rjesenje, je li to rjesenje o ovrsi? Pa zar se moguce dogovarati nakon pravomocnog rjesenja o ovrsi? Zbunjen sam
  12. Da li je moguce imati stalno prebivaliste (i boravak) u RH, a biti zaposlen kod stranog poslodavca, sa sjedistem izvan RH (u EU)? Vecina posla bi se obavljala na daljinu, bez potrebe za fizickom prisutnoscu, a kada je potrebno, naravno, putovao bih u EU. E sad, kako bi se sve to reguliralo, a da bude u skladu sa zakonima RH: da li je ovako nesto uopce moguce? Da li sam u tom slucaju duzan sam sebi uplacivati doprinose, ako da, na koliki iznos, fiksno ili na postotak? Isto tako, po kojoj stopi bi se oporezivali prihodi, radi se o iznosu od oko 3000 eura? Puno hvala na pomoci, tesko je ista naci na sluzbenim sajtovima, izgleda da se RH ne zeli spremiti za novu generaciju "pomoraca" na bespucima modernih, virtualnih mora
  13. Hvala na odgovoru. Auto je kupljen 2009., prije osnovanja obrta, tako da pretporez na iznos racuna novog vozila nije opcija? Kamatu ne priznajem kao izdatak, OK. Ali, da li se makar glavnica moze racunati kao izdatak? Usput, svaki mjesecni racun za zajam dolazi s iskazanim PDV-om: ako je auto uvrsten u imovinu obrta, da li imam pravo na povrat tog mjesecnog PDV-a? P.S. U tom slucaju auto mora biti 100% koristen za sluzbene svrhe? Hvala.
  14. Hvala. Tako nesto sam i pretpostavio sto se tice ureda u drugom gradu. No, s obzirom da bi taj ured eventualno postojao samo radi toga jer se u tom drugom gradu 'servisira' vecinu klijenata, da reformuliram onda pitanje: sto ako postoji (gotovo) svakodnevna potreba za radom u 40ak km udaljenom gradu od sjedista (i ureda) obrta, te se na lokaciji klijenta provodi (gotovo) cijeli dan. Da li u je u tom slucaju moguce gore navedeno (putni troskovi + djelomicna dnevnica)? Hvala. P.S. Zar nije da se moze obracun 2kn/km voditi i za udaljenosti vece od 30km za privatni auto? (nije u popisu imovine)
  15. Imam auto, prilicno nov, na vlastito ime, imam racun na 30000 eura (kupljen u Hrvatskoj, naravno), pretpostavljam da procjena nije potrebna. No, pitanje je: auto nisam kupio gotovinom nego putem zajma (za koji dobivam mjesecno racun i po tome ga placam). Da li postoji mogucnost da se taj auto ubaci u obrt (jer ga nije moguce bez gubitaka prodati i kupiti npr. isti takav na obrt, buduci je ovaj nov)? Pitam iz razloga buduci auto vecinom koristim za posao da li ga je moguce ikako ugurati da i on bude trosak obrta, a ne da ga otplacujem iz place (na koju onda placam i porez na dohodak i sl)? Ili mozda postoji neki drugi nacin da si otplacujem mjesecne rate, a da to (ili barem neki dio?) ide u trosak obrta? Rate su cca 3500 mjesecno, nije malo, pa bi bio lijep godisnji trosak obrta? Hvala!
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija