Jump to content

goldy8013

Korisnik
  • Broj objava

    7
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  1. Pitanja: 1. Ukoliko je državljaninu trećih zemalja odobren privremeni boravak u trajanju od jedne godine, koliko dana višekratno može izbivati izvan Republike Hrvatske za vrijeme trajanja odobrenog privremenog boravka? Da li dužina odobrenog privremenog boravka (npr. na 1 ili 2 ili 5 godina) ima ikakve veze sa brojem dana koje se može izbivati? 2. Da li je potrebno nadležnoj policijskoj postaji najavljivati odlazak i dolazak iz/u Republike Hrvatske na neko dulje izbivanje, npr. u trajanju od 20 dana ili sl.? 3. U Zakonu o strancima pod člankom 92. u vezi ostvarivanja prava na stalni boravak stoji da je višekratno izbivanje do 10 mjeseci ukupno kroz tih potrebnih 5 godina privremenog boravka sasvim ok. Da li to znači da ako stranac dobija iz godine u godinu privremeni boravak na godinu dana, i na koncu kad skupi tako 5 godina boravka, MUP zbroji sva višekratna izbivanja i ako ne prelaze 10 mjeseci ukupno sve je ok, te naravno da nema jednokratnog boravka duljeg od 6 mjeseci? 4. Iz pitanja 3, ukoliko je odgovor potvrdan da višekratno 10 mjeseci ukupno izbivanja nije problem, onda proizilazi da bi stranac mogao svaku godinu npr. izbivati 2x po 30 dana, te da na taj način ne bi ugrozio status privremenog boravka, a niti budućeg stalnog boravka? Ovim primjerom izbivanja bi mogao dogurati do maksimalnih 10 mjeseci kroz 5 godina. 5. Što se dešava po pitanju odobrenja stalnog boravka ako je stranac boravio višekratno dulje od 10 mjeseci ukupno unutar 5 godina privremenog boravka, s tim da niti jedno izbivanje nije bilo dulje od 30 dana, već se skupilo recimo 12 mjeseci kroz 5 godina? Kako se onda dolazi do stalnog boravka? Da li je potrebno biti onda još neko vrijeme (ili cijelu godinu dana) na privremenom boravku prije nego se može odobriti stalni boravak? Da li je ovo određeno nekim zakonom ili je to stvar procjene za svaki slučaj posebno?
  2. Pretpostavljam da sam izvukao sve iz Zakona o strancima po pitanju ove problematike oko dužine i načina boravka izvan RH za vrijeme trajanja odobrenog privremnog boravka, te kako to može utjecati na odobravanje stalnog boravka, pa molim komentare i ako je moguće odgovore na pitanja za neke hipotetske situacije u odnosu na zakon. ZAKON O STRANCIMA | NN 130/2011 Prestanak privremenog boravka Članak 72. (1) Privremeni boravak prestaje strancu: 1. prestankom postojanja uvjeta za odobrenje privremenog boravka, 2. ako ima zabranu ulaska i boravka, 3. ako u roku od 30 dana nakon odobrenja privremenog boravka ne prijavi svoje boravište policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji, 4. ako se iselio iz Republike Hrvatske ili neprekidno boravi u inozemstvu duže od 30 dana, 5. ako boravi u Republici Hrvatskoj suprotno svrsi odobrenja privremenog boravka. (2) Rješenje iz stavka 1. točke 2., 3. i 4. ovoga članka može se donijeti bez prethodnog saslušanja stranca, ukoliko je prethodno bio obaviješten da se vodi postupak za prestanak privremenog boravka. (3) Policijska uprava odnosno policijska postaja ne donosi rješenje o prestanku privremenog boravka ako je zabrana ulaska i boravka iz stavka 1. točke 2. ovoga članka izrečena rješenjem o protjerivanju. (4) Protiv rješenja policijske uprave, odnosno policijske postaje iz stavka 1. ovoga članka može se izjaviti žalba, o kojoj odlučuje Povjerenstvo. (5) Iznimno od stavka 1. točke 4. ovoga članka, strancu koji do 90 dana iz opravdanih razloga izbiva iz Republike Hrvatske, neće prestati privremeni boravak ukoliko o tome obavijesti nadležnu policijsku upravu, odnosno policijsku postaju, najkasnije 10 dana od dana povratka u Republiku Hrvatsku. ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O STRANCIMA | NN 74/2013 Članak 27. U članku 72. stavak 5. mijenja se i glasi: »(5) Iznimno od stavka 1. točke 4. ovoga članka, strancu koji do 90 dana iz opravdanih razloga izbiva iz Republike Hrvatske neće prestati privremeni boravak ako o odlasku iz Republike Hrvatske prethodno obavijesti nadležnu policijsku upravu, odnosno policijsku postaju. Ako nakon odlaska iz Republike Hrvatske nastanu izvanredne okolnosti, stranac je dužan u roku od 30 dana od nastanka tih okolnosti obavijestiti diplomatsku misiju, odnosno konzularni ured Republike Hrvatske.«. ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O STRANCIMA | NN 69/2017 Članak 21. U članku 72. stavku 4. riječi: »policijske uprave, odnosno policijske postaje« zamjenjuju se riječima: »Ministarstva donesenog putem nadležne policijske uprave, odnosno policijske postaje«. ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O STRANCIMA | NN 46/2018 Članak 11. U članku 72. iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi: »(2) Iznimno, stavak 1. točka 4. ovoga članka neće se primijeniti na istraživače i studente ako borave u drugoj državi članici EGP-a na temelju kratkoročne ili dugoročne mobilnosti.«. Dosadašnji stavci 2., 3., 4. i 5. postaju stavci 3., 4., 5. i 6. ZAKON O STRANCIMA | NN 130/2011 Stalni boravak Članak 92. (1) Stalni boravak može se odobriti strancu koji do dana podnošenja zahtjeva ima neprekidno 5 godina odobren privremeni boravak u Republici Hrvatskoj. (2) Smatra se da je stranac neprekidno boravio u Republici Hrvatskoj i ako je u razdoblju od 5 godina izbivao iz Republike Hrvatske višekratno do 10 mjeseci ukupno ili jednokratno do 6 mjeseci. (3) U trenutku odlučivanja o zahtjevu za odobrenje stalnog boravka stranac mora imati odobren privremeni boravak u Republici Hrvatskoj. ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O STRANCIMA | NN 74/2013 Članak 36. U članku 92. stavak 1. mijenja se i glasi: »(1) Stalni boravak može se odobriti strancu koji do dana podnošenja zahtjeva u Republici Hrvatskoj ima neprekidno pet godina zakoniti boravak, što uključuje odobren privremeni boravak, azil ili supsidijarnu zaštitu.«. Iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi: »(4) Strancu iz stavka 1. ovoga članka stalni boravak neće se odobriti ako mu je poništen azil ili supsidijarna zaštita.«.
  3. U svakom slucaju hvala svima na odgovorima. Za sada se nadam najboljem (kazni po prekrsajnom zakonu).
  4. Receno mi je da ce analiza biti gotova 7-15 dana nakon oduzimanja i ocekuje se da ce to biti krajem ovog tjedna. Preliminarno su na aerodromu samo oduzeli materijal, nije radjena nikakva analiza, ne znam niti kako bi to radili obzirom da se ne radi o recimo to tako pravoj drogi koja bi bila ocita. Radi se o caju na baci Coca-e (sto nije kokain) premda se vjerojatno ne radi o 100% coca listu vec o mjesavini. Znaci max. 36g mjesavine, pa recimo oko 20-30g coca-e. U tome svemu po nekoj mojoj internet racunici ne bi trebalo biti vise od 200mg spornog alkaloida. Prema nasem zakonu nije propisana kolicina za osobne potrebe, vec je to na sudu da odluci za svaki individualni slucaj. Osim toga kako je i napisano radi se caju kupljenom u ducanu za koji sam i pribavio racun, a ne o necemu "konkretnom". Kako nemam iskustva sa ovakvim situacijama ne znam da li sud moze gledati samo rezultate analize ili se gledaju i druge spomenute i opisane okolnosti. Osim toga ako se bude radilo o 200mg necega ne znam sto je ekvivalent necega sto se prodaje/konzumira na cesti. Naravno Peru nije neka nenormalna zemlja i vrlo je striktna po pitanju droge, tako da ne vidim logiku da bi za nekih 7 hrvatskih kuna u slobodnoj prodaji u top ducanima prodavali nesto s cim se netko moze dovesti do faze ovisnosti. Hocu reci da je upitno kolika je stvarna kolicina spornih tvari, jer je to caj koji je tamo svakodnevna pojava.
  5. Neizvjesnost ubija Nadam se da nece analiza i eventualni posjet sudu biti proces od nekoliko mjeseci, uopce mi nije problem i platiti neku kaznu, ali neizvjesnost je najgora stavka od svega, uvijk postoji sumnja da se radi o kriticnoj kolicini necega ili da ce sudac procijeniti i postupiti po kaznenom zakonu ... brrrr Inace nasao sam na netu da u 1g takvog caja ima oko 4.8mg alkaloida, znaci u mojoj ukupnoj oduzetoj kolicini ne bi trebalo biti vise od 0.1g alkaloida. Da li netko zna kakva je praksa drzavnog odvjetnistva i sudaca za takve slucajeve. Osim toga nabavio sam racun iz ducana, cak postoje i web ducani koji salju bilo gdje u svijetu taj isti caj i placa se svim redovnim kreditnim karticama ... zbunj.
  6. Sve je kupljeno u polaznom gradu u Peru-u, a racuna nemam iz ducana. Da istina je da se radi o clanku 54. gdje pise da ce i fizicka osoba biti kaznjena sa 2000 do 5000kn, ali isto tako stoji da promjena zakona stupa na snagu ulaskom RH u EU, odnosno da prestaju vaziti odredbe clanaka 1., 3., 52. i 54. Zakona o suzbijanju zlouporabe droga, u dijelu koji se odnosi na tvari koje se mogu uporabiti za izradu droge, odnosno prekursora za droge. Molim komentar ...
  7. Molio bih vas savjet ili iskustvo za slijedeći slučaj: Nedavno sam na zagrebačkom aerodromu nakon pretresa zadržan u policijskoj postaji zbog unošenja peruanskog čaja od koka lišća. Znači ne radi se o konkretnim listovima već o nekakvoj mješavini koja se prodaje po shopping centrima i čak u duty-free dućanima na njihovom aerodromu. Ovo je sporni proizvod: http://nutriperu.com/home/1417-delisse-coca-tea-delisse-mate-de-coca-100-tea-bags.htm Rekli su mi da će najvjerojatnije čaj ići na analizu kako bi se utvrdio sadržaj, te razina spornih tvari. Kakve su posljedice po mene ukoliko se pokaže da čaj sadrži mješavinu koka listića (a listići su na listi spornih tvari)? Za sada znam da je količina malena i da se može tretirati kao osobna uporaba, međutim da li je ovakav proizvod uopće sporan obzirom da su donesene izmjene Zakona o suzbijanju zlouporabe droga gdje se ukida članak 59. u kojem je stajalo da će fizička osoba platiti kaznu ukoliko posjeduje lijekove koji sadrže drogu. Ovo nije lijek, ali nisam našao ništa drugo čime bi opisao ovaj proizvod. Molim pomoć žurno, jer sam lagano u panici, premda promišljam da je slučaj pomalo i smiješan, jer se ne radi o koka listićima već o nekakvom nus proizvodu.
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija