Jump to content

daniel80

Korisnik
  • Broj objava

    4
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  1. Pozdrav svima, pokrenuo sam temu prije neki dan, no nisam dobio niti jedan odgovor ili sugestiju, a pošto mi je prilično hitno, pokrećem opet - unaprijed hvala !! Molim za pomoć ili korisnu informaciju u svezi sljedećeg problema. Tijekom lipnja ove godine radio sam u jednoj tvrtki po osnovi Ugovora o privremenom zapošljavanju zbog povećanog obima posla. Ugovor se potpisivao na razdoblje od mjesec dana, te nakon isteka nisam tražio produženje. Zbog nekih specifičnosti posla, između zaposlenika je neprestano bilo govorkanja o manjkovima koje tvrtka naplaćuje djelatnicima ili im navodno počinjeni manjak odbija od plaće, međutim, nikakva pisana obavijest o tome nije mi data na uvid. Dva i pol mjeseca po isteku ugovora, tvrtka mi šalje Opomenu pred utuženje, prema kojoj je na mojem radnom mjestu, u razdoblju koje sam proveo na poslu ustanovljen manjak kojeg sam ja skrivio, te sam istog dužan podmiriti ili će mi se isti iznos dugovanja naplatiti kroz sudski postupak. Tijekom trajanja radnog odnosa nisam nikada dobio bilo kakav pisani dokument o počinjenom manjku ili visini iznosa počinjenog manjka, niti mi je na bilo koji način predočen u pisanom obliku po završetku radnog odnosa. Je li me tvrtka trebala o tome obavijestiti tijekom trajanja radnog odnosa ili neposredno po završetku istog, te mogu li po tome osnovu potraživati nadoknadu za počinjeni manjak? Hvala !!!
  2. Pošto dosta često mijenjam rabljene automobile, od ovakvih situacija te ( barem do neke mjere ) može spasiti dobar agent osiguranja. Naime, ako odeš na stranice HUO, možeš prema registraciji vozila dobiti podatke o osiguranju i broju šasije, te trajanju osiguranja i trenutnom bonusu. No, za onaj bitniji podatak, a to je je li automobil koji te interesira imao prijavljenu nekakvu štetu preko obveznog ili kasko-osiguranja, treba imati dobrog agenta osiguranja, koji prema registraciji vozila ili broju šasije, može pokušati potražiti taj podatak. Ukoliko je na autu počinjena šteta, te je popravljan preko police obveznog ili kasko-osiguranja, vidljivo je tko je i kada počinio štetu, te tko je bio u to vrijeme vlasnik vozila, ali nije vidljiv opseg štete, tj. ne može se saznati je li vozilo popravljano jer je bio npr. ogreban stražnji branik ili je dobilo udarac u prednji bok. Opseg i visina štete može se uglavnom saznati samo ukoliko si dobar s procjeniteljem u osiguravajućoj kući koja je snosila troškove popravka, jer isti ima prateću dokumentaciju i račune za popravak, te fotografije karambola po fazama izvida. Naravno, to vrijedi samo za štete koje su prijavljene preko osiguranja. Ukoliko se radi o šteti na autu koji je popravljan u privatnom aranžmanu, tu ti može pomoći samo nečije dobro oko. Također, nema podataka za vozila koja su kao rabljena uvezena u RH, odnosno samo od datuma od kojeg su uvezena i registrirana u RH, pa nadalje. Dakle, ako je auto 10 godina star a od toga je npr. 6 godina proveo na Talijanskim cestama, ukoliko je u 4 godine provedene u RH imao neku prijavljenu štetu, to se može saznati, ali ne i što se događalo u prvih 6 godina provedenih u zemlji prve kupnje i registracije. Eto ...
  3. Codepro, što to znači "izbijen motor"? Proveo sam gotovo dva desetljeća u ovlaštenim servisima i definicija "izbijen motor" je simpatičan žargon koji ne ukazuje na ništa. Motor se ne vari, kao što se ne vare ni nosači motora ili nosači mjenjača, mogu se samo variti limovi s pričvrsnim točkama za spajanje tih elemenata, ukoliko je auto imao teži karambol ili ako je neki šaljivdžija radio preinake na autu i izbacio originalni motor zamijenivši ga jačim ( ili drugim tipom motora ), koji zbog drugačijih nosača traži preinake. U to sumnjam, jer to traži još puno manjih i većih dodatnih preinaka koje se nikome ne isplate, pa je moja pretpostavka da si kupio auto koji je bio dobro razbijen i loše popravljen. Rabljena vozila u RH, bez obzira kupuju li se od fizičkog lica ili pravne osobe, kupuju se po načelu "viđeno-kupljeno", te nakon preuzimanja rabljenog vozila nema naknadnih primjedbi na kvalitetu, koje bi mogle na bilo koji način utjecati na naknadno smanjenje cijene ili povrat auta u slučaju bilo kakvih većih problema koji nisu ustanovljeni prije zaključivanja prodaje. Iznimka mogu biti samo određeni prodavatelji - pravne osobe, koji po svojoj vlastitoj odluci, mogu i ne moraju dati nekakvo jamstvo na opće stanje vozila ili na vitalne dijelove, što u pravilu nikad nije duže od 6 mjeseci od dana preuzimanja rabljenog vozila ili 10000 km prijeđenih, ovisno koji se kriterij prije ispuni. Na žalost, ne vjerujem kako možeš učiniti bilo što po pitanju pritužbe na nekvalitetan pregled vozila od strane ovlaštenog servisera, jer najčešće iza takvih tvrtki stoje jake pravne službe, koje iz jake trgovačke prakse znaju kako treba pristupiti pojedinom predmetu a da se ne izgubi parnica. Uvijek se mogu izvlačiti kako taj nedostatak na vozilu prilikom pregleda nije bio primijećen jer nije niti postojao, te je nastao u naknadnoj eksploataciji automobila od strane samog vlasnika. Naknadna vještačenja odnijela bi puno vremena i vrlo vjerojatno i puno novaca, a s vrlo upitnim krajnjim učinkom, jer ukoliko si nakon pregleda vozila kod prvog servisera, istoga dana posjetio još dvojicu koji su konstatirali neispravnosti koje nisu primjećene pri prvom pregledu, te o tome dobio i pisano izvješće, onda tu postoji razlika u dijagnosticiranju istog problema, koja bi tražila vještačenje itd itd. Svi ovlašteni servisi manje-više pri pregledu vozila u sam obrazac koji se daje klijentu ( ako si ga dobio ), stavljaju klauzulu kojom se smatraju slobodnim od bilo kakve odgovornosti od mogućih pravnih problema koji mogu uslijediti pri naknadnom popravku ili prodaji takvog vozila. Ukoliko se obratiš samom serviseru s pritužbom na nekvalitetnu procjenu vozila i pokušaš na njih svaliti odgovornost, braniti će se nepostojanjem tih problema pri kontrolnom pregledu i mogućnošću njihovog naknadnog nastanka, za što je najčešće kriv ili sam vlasnik, ili dotrajalost sklopova, ili loše održavanje, varijacija na temu ima milijun. Jedino ukoliko ih je strah negativnog publiciteta, možda možeš postići s njima kakav interni "win-win" sporazum, kojim bi se možda o njihovom trošku otklonio dio nedostataka kojima se pri prvom pregledu nije posvetilo dovoljno pažnje, no to ti je vrlo slaba utjeha, jer ako si kupio dobro razbijen auto, nasjeo si na stare trikove i s time se trebaš pomiriti.
  4. Bok svima! Molim za pomoć ili korisnu informaciju u svezi sljedećeg problema. Tijekom lipnja ove godine radio sam u jednoj tvrtki po osnovi Ugovora o privremenom zapošljavanju zbog povećanog obima posla. Ugovor se potpisivao na razdoblje od mjesec dana, te nakon isteka nisam tražio produženje. Zbog nekih specifičnosti posla, između zaposlenika je neprestano bilo govorkanja o manjkovima koje tvrtka naplaćuje djelatnicima ili im navodno počinjeni manjak odbija od plaće, međutim, nikakva pisana obavijest o tome nije mi data na uvid. Dva i pol mjeseca po isteku ugovora, tvrtka mi šalje Opomenu pred utuženje, prema kojoj je na mojem radnom mjestu, u razdoblju koje sam proveo na poslu ustanovljen manjak kojeg sam ja skrivio, te sam istog dužan podmiriti ili će mi se isti iznos dugovanja naplatiti kroz sudski postupak. Tijekom trajanja radnog odnosa nisam nikada dobio bilo kakav pisani dokument o počinjenom manjku ili visini iznosa počinjenog manjka, niti mi je na bilo koji način predočen u pisanom obliku po završetku radnog odnosa. Je li me tvrtka trebala o tome obavijestiti tijekom trajanja radnog odnosa ili neposredno po završetku istog, te mogu li po tome osnovu potraživati nadoknadu za počinjeni manjak? Hvala !!!
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija