Jump to content

lithiumion

Korisnik
  • Broj objava

    12
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

Nedavni posjetitelji profila

Prikaz nedavnih posjetitelja je isključen i nije prikazan drugim korisnicima.

  1. Poštovani, tužna vijest danas, barem za mene. Dakle, danas oko 11:40 smo imali dostavu nekog paketa, dostavljao je GLS. Imamo dosta dostava pa praktički svaki vozač ulazi u dvorište jer je dvorište otprilike 90x50m, te u dvorištu ima put s ceste do kuće duljine 30m. Cijelo dvorište je ograđeno metalnom ogradom. Oko 12:00 sam izašao van te sam na tom prilaznom putu vidio svog psa kako leži. Vidjelo se odmah da leži nekako "neprirodno". Kad sam došao do njega, pas je bio pregažen te još uvijek živ. Uzeo sam da ga pomjerim ali je izgledalo kao da ga to još više ozljeđuje što ga pokušavam pomjeriti.. 4-5 min poslije je pas uginuo. Nakon toga sam nazvao korisničku službu GLSa i pitao za kontakt broj vozača koji je bio kod nas prije 15-20 min. Dali su mi broj te sam nazvao vozača, i kad se javio prvo je rekao: "Da nije pogazio nikakvog psa, da on ne zna o čemu pričam", na što mu ja odgovaram da je bio jedini koji je dolazio danas, te da uopće nije bilo drugih vozila. Na to mi taj kreten odgovara: "Pa šta me briga, šta ima to veze sa mnom što pas nije vezan, pas mora biti vezan". Eh, tu sam popizdio, te sam mu počeo psovati kao zadnji kočijaš i govorio mu da se vrati na adresu da vidi kako nema to veze s njime. I da ne može zgaziti psa na privatnom posjedu i još se ko najveća pi.ka pokupiti i otići. Da je barem došao odmah i rekao da je pregazio psa, možda smo ga mogli spasiti. Danas pas, sutra nečije dijete. Ionako lik po makadamskom putu vozi 70km/h. Briga ga, nije njegovo vozilo. Uglavnom, pitanje je, mogu li tog čovjeka tužiti. Planiram se obratiti i GLSu mailom. Ima li veze što je vozio službeni kombi? Imamo ugovor s GLSom pa ne bi htio firmu uplitati nego samo tog bahatog kretena.
  2. Da, dobro ste shvatili, ali on je vlasnik salona koji posluje Brčkom, a živi u Gunji.
  3. Ispričavam se na načinu pisanja. Zaista sam frustriran ovom situacijom.. barem dva do tri puta tjedno dobijem poziv od radnice iz salon u Osijeku koji glasi: "gospodine direktore, evo još jedna gospođa tvrdi da joj je povoljnije namještaj kupiti u Brčkom, jer se dobija povrat PDVa, nego kod nas". Ubiti to stranke često spominju jer se mi reklamiramo s time da prodajemo robu s tvorničkim cijenama, što je i istina. A njihovo je pitanje, kako tvorničke cijene kad ja kupim u Brčkom i bude mi jeftinije nego kod Vas itd itd. Da, svjestan sam toga. U Brčkom ima tvornica PVC stolarije, Famm se zove i ta tvornica ima parking barem za 150 vozila i parking je skoro uvijek pun, a kada pogledate na parking to su 95% registracije VU, OS, VK, ŽU itd. Imaju jeftinu PVC stolariju+dobija se taj povrat poreza. Uostalom, bezbroj puta sam vidio auto s autoprikolicom koja je natovarena do makimuma i 5 osoba u autu. I tako kad ih se petero skupi imaju pravo uvesti do 11000kn robe. Žalosno. Nisam ni ja mislio na Mađarsku nego općenito na Europsku uniju. Imamo jednog kupca iz Nizozemske, dolazi na godišnji u Osijek i ima stan odmah do našeg salona. Već 3 godine za redom, svako ljeto kupuje od nas namještaj i vozi u Nizozemsku, svojoj obitelji i prijateljima. Kupio je 7-8 garnitura i 3-4 trosjeda do sada, ali kad je kupac fizičko lice, a ne pravno, iz Europske unije plaćanje PDVa ide u zemlji obavljanja usluge. Stoga, kupac iz Nizozemske dobija račun s PDVom (Hrvatskim) i tu nema povrata PDVa. Kad bi pravno lice kupovalo namještaj, tada ide prijenos porezne obveze u zemlju isporuke namještaja, te plaća PDV u zemlji isporuke namještaja, a od nas dobija račun bez PDVa. Kako mogu ispuniti prijavu ako me traži OIB poduzetnika kojeg želim prijaviti, a taj poduzetnik je iz BiH? Odabir teme: Prijava poreznih i drugih prekršaja; Odabir podteme: Prijava zloupotrebe sustava PDVa; OIB poreznog obveznika: ??
  4. Imam firmu 14 godina koja se bavi proizvodnjom i prodajom namještaja i želiš me naučiti kakve sve kombinacije garnitura mogu biti.. Kad si već tako uporan, ajde mi objasni samostalnu funkciju kuta? Daj mi jedan primjer tko je ikada igdje otišao i kupio kut, samo kut znači? Jesam li ja spomenuo možda kupnju fotelje ili dvosjeda kojima je realna cijena ispod 2200kn pa se i imaju pravo uvesti bez oporezivanja? Govorim o KUTNIM garniturama, kojima je vrijednost 6000-7000kn. Spominješ kombinacije garnitura kao neki vrhunski znalac, a zapravo nemaš pojma kako izgleda dvosjed samostalno, a kako dvosjed u garnituri. Evo ti fotografija dvosjeda samostalnog i dvosjeda u garnituri. Samostalni dvosjed, koliko ima stranica? Dvosjed iz garniture ima, koliko stranica? I što dvosjed iz garniture ima sa strane do kuta? (ne, nije stranica) Jesu li to dva ista proizvoda? Haha, ovo za Mađarsku ti je ideja od milijun dolara! Prouči malo zakon o porezu na dodanu vrijednost u EU. (BiH nije u EU).
  5. Svaka garnitura, da bi bila plasirana na tržište mora imati svoju deklaraciju. Deklaracija proizvoda se dobija nakon što ovlašteni ured izvrši atestiranje garniture, ako garnitura prođe atest, dobija deklaraciju. Na toj deklaraciji deklaraciji pod stavkom "opći podaci" je naveden naziv proizvoda, dimenzije, podrijetlo proizvoda te proizvođač. Ako na deklaraciji piše kutna garnitura, ne možeš tu garnituru fakturirati na 3 različita računa na 3 čovjeka pod sastavom "trosjed" za osobu 1, "dvosjed" za osobu 2, i "kut" za osobu 3. Kutna garnitura je jedan i jednistven proizvod i to što se za jednu kutnu izdaju 3 računa je "izigravanje" zakona u cilju neplaćanja davanja propisanih zakonom. I da, naravno da sam ogorčen, imaju skuplji namještaj od mene, ali kad se uračuna povrat PDVa od 14,52% njihove garniture su povoljnije. Da ja ne moram platiti 25% PDV i ja bi bio konkurentniji od njih s cijenama. Također tu se i krši zakon o tržišnom natjecanju: "Zabranjena je primjena nejednakih uvjeta na istovrsne poslove s različitim poduzetnicima čime ih se dovodi u nepovoljiji položaj u odnosu na konkruenciju. Ovaj se Zakon primjenjuje na sve oblike sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja od strane poduzetnika na teritoriju RH ili izvan teritorija RH ako imaju učinak na RH".
  6. Uopće se ne radi o tome problemu. Problem je rasčlanjenje kutne garniture na dijelove iako je to 1 (jedan) proizvod. Za stol i stolice koje vozi i carinik vidi račun za stol na jednog kupca, a stolice na drugog, tu mu nemam što prigovoriti jer je moguće da jedan čovjek kupi stol, a drugi stolice . Ali kutna garnitra je jednistven proizvod i kao takav je atestiran i nosi ime Kutna garnitura "xxx", a na račun od kutne garniture "xxx" se rasčlani na trosjed "xxx", dvosjed "xxx" i fotelja "xxx". No, više nije to ni bitno. Pisali smo carinarnici, te smo od carinarnice dobili ovaj odgovor: "Poštovani, Vaša poruka elektroničke pošte (Predmet->Fw: nelegalan uvoz namještaja preko hrvatskih carina) uspješno je registrirana i zavedena u sustavu elektroničkog uredskog poslovanja. Isti će se prema potrebi dostaviti nadležnim osobama na daljnje postupanje. S poštovanjem, Carinska uprava" Mail je urudžbiran 28.05.2018. godine, ali 01.06.2018. godine stranica tog salona na facebooku briše sve postove vezane za isporuke namještaja koje su radili u Hrvatsku. 13.06.2018. godine, prelazim preko graničnog prijelaza Gunja - Brčko, vidim vozača koji vozi namještaj za taj salon s garniturom. Parkiram prije dolaska na carinu i odlazim do carine i priupitam carinika koji pregledava to vozilo: "Gospodine cariniče, možete li me uputiti kako je moguće uvesti kutnu garnituru vrijednosti 6000-7000kn u Hrvatsku bez slanja tog proizvoda na špediciju i bez plaćanja zakonom propisanih davanja na takav proizvod." Na što dobivam odgovor: "To nije tvoj problem, već smo dobili mail od carinarnice, sad vozi odavde". Ja odgovaram: "Naravno da je to moj problem, bavim se proizvodnjom namještaja, živim od toga i na svaku svoju proizvedenu garnituru uplaćujem zakonom propisana davanja u državni proračun iz kojeg ste, Vi gospodine, plaćeni". Poslije toga se lik okrene i ode svojim plosom, a ja svojim. Razlog iz kojega sam poboldao i podcrtao dijelove rečenica je: Ja ne mogu vjerovati da toliko korumpirani carinici rade na graničnim prijelazima da su odmah upozorili vlasnika salona da se postovim s reklamiranjem neplaćanja pdva i ostalih davanja obrišu sa facebooka. Odmah sam sumnjao, mail urudžbiran 28.05. i 01.06. obrisani postovi, da je neka dojava vlasniku salona, ali kad mi je rekao "već smo dobili mail od carinarnice" sve mi je bilo jasno. ps. Vlasnik tog salona koji radi u Brčkom je iz Gunje tj živi u Gunji i svakodnevno tu granicu prolazi najmanje 2 puta (prilikom odlaska na posao i prilikom povratka). Pitam se koliko "podmazuje" pojedine carinike da bi tako prevozio namještaj te da bi dobivao informacije od carinika. Ovo ponašanje je zaslužilo možda čak i pisanje dorhu tj uskoku. Mišljenja o tome?
  7. Prvo mislim ustanoviti da li je to mimo pravila ili nije. Ne želim pisati područnom uredu dopis i da na kraju ne bude ništa od toga. Samo bi navukao bijes carinika na sebe, a kako svaki dan prelazim tu granicu, ponekad i više puta u toku dana, ne želim im biti trn u oku carinicima. Ali, kako stvari stoje, morat ću pisati jer vjerojatno nitko ovdje ne bi mogao dati točan odgovor na to pitanje.
  8. Ok, to je u redu da se ravnaju prema izdanim računima, ali kako bi objasnili ono što piše na carina.gov.hr, opet citiram: "Premašuje li vrijednost pojedinog predmeta navedene vrijednosne limite, podjela vrijednosti takvog predmeta nije dozvoljena, već se naplaćuju propisana davanja na ukupnu vrijednost tog predmeta. Isto tako nije dozvoljena kumulacija oslobođenja više osoba za pojedini predmet." Pisanje više računa za jednu kutnu garnituru je podjela vrijednosti predmeta, zar ne?
  9. Ma u redu je, stavio sam screenshootova iz razolga da se vidi da su cijene garnitura daleko veće od dozvoljenih 2200kn. Ali garnitura i jeste jedinstveni proizvod, to što se radi da se prodaje neki proizvod na 2-3 računa je po meni "izigravanje" zakona. To bi bilo jednako, da netko kupi auto i donese za taj auto 3 računa na kojima je, na jednom motor, na drugom šasija a na trećem gume s felgama? Ne bi li to bilo apsurndno?
  10. Poštovani, zanima me krše li zakon hrvatski carinici na graničinim prijelazima ako puštaju robu koja je skuplja od 2200kn da se uvozi u Hrvatsku bez plaćanja, pdv, carine i trošarine špedicije? Pišem za granične prijelaze Orašje i Gunja, za ostale nemam sigurna saznanja. Uglavnom, iz Orašja, Brčkog, Srebrenika i ostalih "pograničnih" područja se uvoze ogromne količine namještaja, konkretno mislim na tapacirani namještaj (kutne garniture, trosjede, dvosjed itd). Cijena svih tih proizvoda prelazi granicu od 2200kn, ali se ipak nesmetano prevoze preko graničnih prelaza. Fora je u tome što kad se dođe na Hrvatsku carinu, ljudi koji su kupili neki proizvod koji prelazi cijenu 2200kn izvade za taj proizvod 2-3 računa na kojima je podijeljena ukupna cijena proizvoda. Konkretan primjer je da krene gospodin X kupiti garnituru u npr. Brčko povede svoju suprugu Y i kćerku Z i dođu u salon namještaja i kupe garnituru te za tu garnituru (jedan proizvod) dobiju 3 računa na ime X,Y,Z. Na računu im se nalaze po jedna stavka npr. kod gospodina X piše: 1. Trosjed xxxx... cijena 550km, kod supruge Y na njenom računu piše: 1. Dvosjed yyyy.. cijena 450km i kod kćerke Z na računu piše: 1. Kut/fotelja ... cijena 350km. S obzirom da na carina.gov.hr piše, citiram: Vrijednosni limiti za unos robe nekomercijalne naravi u osobnoj prtljazi putnika Oslobođenje od plaćanja carine, PDV-a i trošarine odnosi se na uvoz robe čija ukupna vrijednost ne premašuje: 3.200,00 kuna za putnike u pomorskom i zračnom prometu 2.200,00 kuna po putniku za ostale vrste prijevoza 1.100,00 kuna za putnike mlađe od 15 godina, bez obzira na vrstu prijevoza Premašuje li vrijednost pojedinog predmeta navedene vrijednosne limite, podjela vrijednosti takvog predmeta nije dozvoljena, već se naplaćuju propisana davanja na ukupnu vrijednost tog predmeta. Isto tako nije dozvoljena kumulacija oslobođenja više osoba za pojedini predmet." Pišem ovo iz razloga jer mi takvo stanje na hrvatskim carinama uzrokuje velike probleme u poslu. Imam firmu s 10ak zaposlenih ljudi te jedan salon namještaja. Ako je to dozvoljeno i nije kršenje propisa, onda mi ne preostaje ništa drugo nego zatvoriti firmu ovdje i preseliti prozivodnju u susjednu Bosnu. Manji porezi, jeftinija radna snaga, jeftiniji repromaterijal i koliko vidim nema nikakvih nameta prilikom izvoza namještaja u Hrvatsku. Zahvaljujem na odgovoru. Lp
  11. Pozdrav pravnici, trebao bi jedan savjet. Uglavnom, imam firmu i 10 zaposlenih radnika, i do 19.05. sam imao radnika koji je bio jako problematičan, 19.05. mu je istekao ugovor i nismo mu htjeli više produžiti. Uglavnom, zanima me imam li pravo kazniti radnika sa odbijanjem dijela plaće, pošto će plaća za 5.mj biti prebačena 10.06., iz sljedećih razloga: -radnik 02.05., 19.05. se nije pojavio na poslu.. -03.05. napustio radno mjesto samovoljno oko 11h i otišao -08.05. došao u 12h na posao i radio do 15h -09.05. napustio samovoljno radno mjesto oko 9h sa riječima ("odoh na bolovanje pa neću ništa raditi, a ti ćeš me plaćati") - donio potvrdu o otvorenju bolovanja od 10.05.-18.05. U biti ne želim platiti čovjeka koji mi je radio SAMO 2 cijela dana (04. i 05.) u mjesecu. Plus uz to je još i jako bahat, nekulturan i agresivan, čak je i prijetio voditelju proizvodnje jedan dan s riječima "proći ću kroz tebe još mi nešto prigovori". Mogu li mu se provesti kakve sankcije na zadnju plaću?
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija