Jump to content

siglinde

Korisnik
  • Broj objava

    6
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  1. Hvala svima tema je zakljućena. Odgovor porezne mi je dovoljan.
  2. Poštovani. Hvala na vašem izlaganju koje je bilo vrlo opširno ali ne u svezi postavljenog pitanj, kojeg sam postavio. U međuvremenu sam se obratio Poreznoj Upravi i dobio odgovor, da bi ste se i vi upoznali odgovor prilažem. Sredstva zajedničke pričuve koja vlasnici zgrade (pravne osobe, Republika Hrvatska i građani) uplaćuju temeljem odredbi Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima za održavanje ili poboljšanje stambene zgrade ne predstavljaju naknadu za isporuku dobara i obavljanje usluga. Do isporuke koja je predmet oporezivanja porezom na dodanu vrijednost dolazi kada porezni obveznik obavi isporuku vezanu za zgradu po nalogu upravitelja a ta se isporuka ne plaća iz sredstava zajedničke pričuve. U tom slučaju upravitelj zgrade koji je upisan u registar obveznika PDV-a ima pravo odbitka pretporeza uz ispunjenje uvjeta za odbitak pretporeza iz članka 60. Zakona, te kao izvršitelj radova prema obvezno pravnom odnosu koji postoji između njega i suvlasnika zgrade izdaje račun s obračunanim PDV-om. Slijedom navedenog vi ćete kao suvlasnik zgrade od upravitelja zgrade razmjerno vašem suvlasničkom udjelu dobiti račun za izvršene radove sa obračunanim PDV-om. O računima koje izdaje upravitelj zgrade obveznik poreza na dodanu vrijednost očitovalo se Ministarstvo financija Središnji ured mišljenjem KLASA:410-19/14-01/328 od 17.07.2014. koji možete naći na poveznici link http://www.porezna-uprava.hr/HR_publikacije/Lists/mislenje33/Display.aspx?id=19099.
  3. To što ste naveli mi je jasno i nesporno. Nesporno jer zakon to jasno propisuje, osim da suvlasnici mimo zakona još nešto dodatno dogovore. Pozicija predstavnika je jasna. No pitanje je bilo u slučaju energetske obnove objekta, gdje se radi o velikim sredstvima. Fond sufinancira dio a ostalo ima da suvlasnici iz pričuve podmire. Ako u pričuvi nema dovoljno sredstava onda mogu podignuti kredit ili jednokratnom uplatom uplatiti svoj udio. Ugovor s Fondom potpisuje Upravitelj, ugovor s izvođačem potpisuje Upravitelj. Izvođač ispostavlja račun bez PDV-a. Fond plaća svoj dio na račun pričuve s PDVom. Sad slijedi procedura!! Po mom razumijevanju zakona o vlasništvu, Upravitelj bi treba ispostaviti račun. Kome? Svakom suvlasniku za njegov udio u financiranju ili Zgradi. Zgradi ne može jer temeljem Poreznih zakona ne postoji. Privatne osobe (pravne) nisu problem kako god Upravitelj radio. Problem je tvrtka koja ima cca. 25% suvlasništva i koja mora pored sredstava koji su na računu pričuve platiti 50.000 kuna, a ako ne dobije račun nema pravo na otpis PDV-a. Pitanje, dali Upravitelj ispostavlja račun cijeloj zajednici ili pojedinačno?
  4. Ljepo od vas. A u kojem zakonu je to definiran, članak? Znaći vi dobivate račun od par stotina tisuča kuna na svoje ime i s time ste u zakonskoj obvezi da ga podmirite? Zakon o vlasništvu jasno definire funkciju predstavnika suvlasnika, njegove obveze i dužnosti. Da je odgovoran za primanje računa na svoje ime to je nešto novo.
  5. Što predstavnik ima s računom. Dali si čita Zakon o vlasništvu i funkciji predstavnika suvlasnika. Prateći tvoju verziju, Upravitelj može predstavnika suvlasnika ovršiti.
  6. Pitanje u svezi obračuna projekta energetske obnove zgrada i pričuve. Obnova zgrade je obavljena. Fond za zaštitu okoliša sufinancira 80% opravdanog troška. Upravitelj sklapa ugovor s izvođačem, izvođač ispostavlja račun upravitelju bez PDV-a. Upravitelj ispostavlja račun obnove na ime pričuve zgrade (SZP zgrade, Upravitelj d.o.o.) s PDV-om. Fond uplaćuje svoj dio na račun pričuve. Novac se prebacuje na račun upravitelja. Suvlasnici su se dogovorili da svoj dio (20%) plate iz sredstava pričuve, a ono što fali za podmirenje troška svaki suvlasnik uplaćuje jednokratno, izračunato na temelju njegovog udjela. Problem je, da u zgradi imamo tvrtku koja mora platiti par desetaka tisuća kuna a da ne dobiva račun s PDV-om, da nema pravo na otpis PDV-a. Tražilo se od upravitelja da za dio kojeg financiraju suvlasnici, ispostavi račun svakom suvlasniku s PDV-om, neovisno o tome što stoji na računu pričuve i od kuda su sredstva na računu pričuve (jer na računu imam jednu potporu koja nije od suvlasnika). Upravitelj se pravda da to ne može, jer se plaća s računa pričuve, jer na računu pričuve ima (on to zove) donacija, i naravno izjava suvlasnika gdje piše da će na račun pričuve uplatiti razliku.. Zbunjujuće je to da je račun pričuve prisilna štednja i da s njim suvlasnici mogu raspolagati, naravno samo za podmirivanje troškova zgrade. Dali je upravitelj u obvezi da svakom suvlasniku ispostavi račun, na osnovi njegovog suvlasničkog udjela, posebno radi tvrtke, pravne osobe? Neovisno o tome od kuda se račun podmiruje , direktnom uplatom i djelomično iz sredstava pričuve. Hvala na odgovoru.
×
×
  • Napravi novi...