Jump to content

ZoroRi

Korisnik
  • Broj objava

    3
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  1. Imam nedoumicu po pitanju nasljeđivanja temeljem ugovora o doživotnom uzdržavanju pa molim nekoga tko dobro poznaje tu problematiku da mi pomogne. Otac ima dvije kuće, svake je vlasnik 1/1. Na prvoj kući moja sestra ima ugovor s ocem o doživotnom uzdržavanju te u vlasničkom listu za tu prvu kuću jasno piše da će po smrti oca ona nasljediti tu kuću u cjelosti. Vidim da je za drugu kuću s ocem sklopila drugi ugovor o doživotnom uzdržavanju ( ili se radi o aneksu prvoga ) te u vlasničkom listu za tu drugu kuću ne piše da će ona nasljediti u nekom dijelu već je samo zapisana zabilježba doživotnog uzdržavanja. U "B" dijelu vlasničkog lista (Vlastovnica) jasno je navedeno vlasništvo oca 1/1 a u sadržaju upisa je navedeno "Upisi koji vrijede za sve udjele na B listu". Da li to znači da će sestra i tu drugu kuću nasljediti u cjelosti ( ili neodređeni dio za koji ne znam jer nemam uvida u ugovor ) ?
  2. U firmi (d.o.o.) sam manjinski suvlasnik (5%). Direktor je vlasnik 20% i kaže mi da nema novaca na računu te da neće isplatiti plaću za Ožujak 2023. godine. Iako u mojem ugovoru (na neodređeno) piše da plaća mora biti do 12. dana u mjesecu, koje su zakonske posljedice za njega i firmu ako do kraja mjeseca ne isplati plaću ? Ako se dobro sjećam, negdje sam čitao da je poslodavac obavezan isplatiti plaću do kraja mjeseca, ali ako on to ne učini, što da ja učinim ? Može li direktor proglasiti stečaj (ili neki drugi pravni oblik za d.o.o.), dati mi otkaz i ne isplatiti plaću i sva davanja prema državi ? Što ja mogu u tom slučaju poduzeti da ipak dobijem svoj novac ? Također, ako direktor ne vodi poslovne knjige kako nalaže zakon, koja državna institucija je nadležna za inspekciju ?
  3. Molio bih za jedan važan savjet u firmi ( d.o.o.) ima nas nekoliko suvlasnika. Ja sam manjinski suvlasnik 5 % suvlasništva. U ugovoru koji imamo piše da Skupština neke odluke može donijeti s najmanje 65% glasova. Dva su direktora koji zastupaju firmu samostalno i pojedinačno te je jedan od njih koji ujedno zastupa i većinskog suvlasnika (60%), vjerovatno u suglasnosti s ostalim suvlasnicima donio odluku da meni uskraćuje pravo na pristup informacijama poput plaća djelatnika, platnim listama, ugovora s kooperantima, ugovora s kupcima iz inozemstva, odrađenim radnim satima djelatnika, uvid u troškove firme isl. Mene tretiraju kao da sam samo zaposlenik. Budući da su direktori odgovorni Skupštini, a ja sam kao suvlasnik i član skupštine, zanima me imaju li direktori pravo meni uskratiti takva prava kao suvlasniku ? Jedan od odvjetnika kaže da imaju dok drugi kaže da nemaju. Gdje bih u zakonu mogao naći tumačenje ?
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija