Postoje li po "defaultu" kakve pravne obveze trgovina, distributera, uvoznika prema krajnjim kupcima?
Dakle konkretna situacija: u prvom mjesecu naručen komad od firme iz Nizozemske bez kojeg se ne može početi raditi. Planirani rok isporuke je bio 2 mjeseca. U međuvremenu se taj rok povećao na sada skoro 6 mjeseci, komad još nije isporučen i ne zna se kada će biti. Uvoznik tj. ta firma za EU kaže doslovno da ne zna, svaki mjesec ponavlja "valjda ovaj mjesec" i tako meni oprema stoji i čeka taj komad kojeg nema...
Mogu zatražiti povrat novca odnosno refund i vjerojatno ga dobiti, ali to ne dolazi u obzir jer onda propada cijeli posao. A čekati ovako mogu onda još mjesecima ako ne i godinama.
Ima tko kakvu ideju? Znači, taj komad mi treba, ne mogu bez njega, ne postoji druga firma koja ga može nabaviti ili napraviti, tako da refund otpada.
Postoji li kakav razuman rok za isporuku poslije kojeg se može tužiti za nastalu štetu s obzirom da ništa slično nije potpisano...
Ili jednostavno sjedi i plači, drugi put razmišljaj kod koje firme naručuješ stvari i gledaj da sve bude crno na bijelo skupa s definiranim datumima isporuke...