Jump to content

dakky

Korisnik
  • Broj objava

    3
  • registrirao se

  • Zadnja posjeta

  1. Znači zakonom kupac ima pravo reklamirati tj. vratiti predmet kupljen daljinskom komunikacijom (online) u roku od 14 dana. Taj rok od 14 dana počinje teći od isporuke proizvoda kupcu. Što se dešava ako kupac ne preuzme proizvod od dostavne službe? Konkretno u jednoj domaćoj firmi je kupljen proizvod i odmah plaćen karticom online... firma je nedugo potom obaviještena da se odustalo od kupnje, na što je firma rekla da je nemoguće poništiti narudžbu. Nakon 4 dana firma šalje proizvod dostavnom službom. Da li je kupac dužan preuzeti proizvod i poslati ga odmah nazad ili može odbiti uručenje? Pretpostavljam da se firmi mora pismeno dostaviti "jednostrani raskid ugovora" uz vraćeni proizvod pa da je zbog toga bolje preuzeti proizvod i onda ga preporučeno poslati nazad. I usput... što se dešava ako firma bude ta koja odbije primiti paket od poštara, jer zna da se radi o jednostranom raskidu? Rok od 14 dana teče, a firma tehnički nije "dobila" proizvod natrag....
  2. A to sam i mislio. Malo bez veze da se tako može poslovati u današnje vrijeme. Uzmeš novce od kupaca za pre-order, navedeš "kada bi trebalo" (tzv. ETA) biti dostupno, ako ne bude, nudiš povrat sredstava ili čekanje u nedogled. Besplatni kredit s 0% kamate. Ili još gore, ono što je AstraZeneca napravila s EU i Australijom. Uzeli novce od EU za cjepivo, a prodali Australiji za veći iznos. Ponudili EU povrat novca... A u tom slučaju ako se dobro sjećam je EU zaustavila isporuku Australiji... što bi imalo smisla kad bi se primjenjivalo na sve... Jer ovi moji gore navedeni su komotno mogli preprodati moj pre-order po trostrukoj cijeni i zato ne isporučiti meni obećanu robu. Dokazati nažalost nemoguće.
  3. Postoje li po "defaultu" kakve pravne obveze trgovina, distributera, uvoznika prema krajnjim kupcima? Dakle konkretna situacija: u prvom mjesecu naručen komad od firme iz Nizozemske bez kojeg se ne može početi raditi. Planirani rok isporuke je bio 2 mjeseca. U međuvremenu se taj rok povećao na sada skoro 6 mjeseci, komad još nije isporučen i ne zna se kada će biti. Uvoznik tj. ta firma za EU kaže doslovno da ne zna, svaki mjesec ponavlja "valjda ovaj mjesec" i tako meni oprema stoji i čeka taj komad kojeg nema... Mogu zatražiti povrat novca odnosno refund i vjerojatno ga dobiti, ali to ne dolazi u obzir jer onda propada cijeli posao. A čekati ovako mogu onda još mjesecima ako ne i godinama. Ima tko kakvu ideju? Znači, taj komad mi treba, ne mogu bez njega, ne postoji druga firma koja ga može nabaviti ili napraviti, tako da refund otpada. Postoji li kakav razuman rok za isporuku poslije kojeg se može tužiti za nastalu štetu s obzirom da ništa slično nije potpisano... Ili jednostavno sjedi i plači, drugi put razmišljaj kod koje firme naručuješ stvari i gledaj da sve bude crno na bijelo skupa s definiranim datumima isporuke...
×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija