Jump to content

Smanjenje plaće za 50% i kršenja prava iz pravilnika o radu


Tomislav Leiner

Preporučene objave

Poštovani, molim Vas za pomoć.

(pokušati ću ukratko objasniti moju situaciju)

Zaposlen sam kao inženjer građevine u jednoj privatnoj tvrtki koja se bavi pružanjem usluga iz područja energetike i graditeljstva (projektiranje, izrada elaborata, studija i sl.) Na samom početku svoga rada (prije 4 godine) odradio sam pripravnički rad u trajanju od 12 mjeseci, da bi potom dobio ugovor na neodređeno. 

Ugovor koji sam tada potpisao prema sistematizaciji radnih mjesta (pravilniku firme) dodijelio mi je radno mjesto i moju plaću izraženu u bodovima u iznosu od 8000 bodova. Tada je za nas vrijedilo da je 1 bod = 1 kuna (bruto iznos). Moja plaća i takav način izračuna zadržao se nekih 18 mjeseci.

Nakon toga perioda direktor tvrtke odlučio je smanjiti plaću svim radnicima našeg odjela za 10% (trajanje cca. 6 mjeseci), zatim za još 20% (trajanje cca. 4 mjeseca), te naposljetku za još 20% što čini ukupno smanjenje za 50% od početne plaće za koju za počeo raditi. Sada sam zapravo gotovo na minimalcu. 

Za prva dva smanjenja plaće nismo bili obaviješteni od strane firme i direktora već smo doznali na dan kada bi sjela plaća na naš tekući račun. Dok je prije zadnjeg smanjenja održan sastanak na kojem se kao razlog zadnjeg smanjenja plaća navodi "slabo fakturiranje", "nedostatak ugovora" i sl. 

Smanjenje plaće se nije odnosilo na sve djelatnike tvrtke već samo za nekolicinu radnika našeg odjela, iako i ostali odjeli imaju slične ili gore poslovne pokazatelje. 

Moja pitanja:

- ukoliko za sve djelatnike tvrtke vrijedi isti pravilnik, da li je protuzakonito isplaćivati 50% manju plaću radniku X (za isto radno mjesto po sistematizaciji) dok u sobi do (drugi odjel) drugi radnik Y dobiva punu plaću.

- smanjenje plaće odnosilo bi se uvijek za već odrađeni mjesec, da li se tu krši zakon