Jump to content

Autorsko i moralno pravo na software


wmaster

Preporučene objave

Radio sam kao jedini programer u malom obrtu, dobio izvanredni otkaz, sef se prestrasio da mu zelim ukrasti software kad sam spomenuo da zelim da me navede kao autora istog softwarea. Sad trazi od mene da napravimo dokument gdje ce pisati da je on autor toga svega i vlasnik. Znaci, ako sam ja to sve napisao od pocetka do kraja, jedini ja, dali on moze traziti od mene uopce da on postane autor? Dali ja imam ovdje ipak neke autorska ili moralna prava? Citajuci zakon o autorskim pravima, shvatio sam da imam, ili?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ako ste tako uvjereni u ispravnost ovoga tumačenja, neće Vam biti problem pokrenuti sudski postupak radi utvrđivanja pripadnosti autorskog prava. Ja nisam tako sigurna da je izum i tehničko unapređenje znači poboljšanu verziju postojećih stvari, i ne bih Vam sa sigurnošću mogla reći kakav bi ishod bio u slučaju spora s poslodavcem. Poslodavac, kada za njega izrađujete aplikaciju, preuzima i odgovornost prema potrošaču i prema naručitelju da će stvar raditi. Ako Vi želite biti nositelj autorskog prava, po mom mišljenju, morali biste preuzeti i posljedice upotrebe tog koda ili aplikacije.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Proučite si ovdje članke 107, 108 i 109 zakona.

https://www.zakon.hr/z/106/Zakon-o-autorskom-pravu-i-srodnim-pravima

Ako ste vi rečeni softver stvorili, vi ste njegov autor, i protuzakonito bi bilo navesti drugu osobu autorom, a koja to djelo nije stvorila. Također, vi u svakom slučaju imate pravo biti navedeni autorom tog softvera.