Jump to content
robertl

Korona - zabrana napuštanja mjesta prebivališta - sankcije?

Preporučene objave

Dobar dan svima,

molim vaše mišljenje: Ako se prekrši Odluka o zabrani napuštanja mjesta prebivališta, na način da se pri pokušaju napuštanja mjesta prebivališta ili pokušaja ulaska u drugi grad/općinu pri kontroli nema propusnica, jesu li moguće sankcije? Ako da, na temelju kojeg propisa?

Na portalima novinari pišu o 30.000 kn, ali bez navođenja pravnog temelja..

Sama odluka ne sadrži sankcije, a gledao sam i poglavlje "sankcije" u Zakonu o sustavu civilne zaštite, pa ni tamo nisam našao ništa upotrebljivo...

 

hvala puno i lp

 

 

 

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
prije 6 sati , sivko je napisao:

Nema sankcija,samo ti ne dozvole da ideš dalje.

a šta recimo ako uđeš (jer koji slučajem  nije bilo policije na nekom ulazu) u neki grad i onda pri povratku kući bude i zaustave te...

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
objavljeno (uređeno)
Prije 19 minuta, drot13 je napisao:

Doma puštaju.

Još danas smo tolerantni, ali od srijede ide puna primjena. Tko nema propusnicu, dobit će prijavu inspektoratu, a prva kazna za prekršitelje bit će oko 30.000 kuna, rekao je jučer Ladislav Bece, načelnik PU osječko-baranjske.

ovakvih izjava ima podosta

Uređeno od Mister-X

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Propusnica se odnosi na odlazak, povratak se dozvoljava kako i gdje god i dozvoljavat će se i dalje.

Barem je tako svugdje gdje ja gledam, a kada/ako se nešto promijeni, budem napisao.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
Prije 17 minuta, drot13 je napisao:

Propusnica se odnosi na odlazak, povratak se dozvoljava kako i gdje god i dozvoljavat će se i dalje.

Barem je tako svugdje gdje ja gledam, a kada/ako se nešto promijeni, budem napisao.

bit je oko kazne.....ako je točno ovo što iznose pojedini mediji ,pa i iz policijskih krugova da se "bez propusnice" može kažnjavati sa 30 000 kn...onda ako osoba uđe npr u grad sa sela (ili kontra) i vraća se nazad ,unatoč tome što ide kući ,ona je prethodno prekršila zabranu napuštanja mjesta...nisam još čuo za kažnjavanje,ali imam propusnicu pa svaki put mi gledaju i kad izlazim i kad se vraćam,pa nisam siguran šta bi se dogodilo kad je netko ne bi imao...

Kad obrazlazu potrebu ove mjere  obično spominju da je zabrana kretanja između gradova (što je dobro da se smanje kretanja ,nekontrolirana,tipa iz zagreba u rijeku i slično) ,ali u praksi je to da netko tko živi izvan grada ne može uči u grad za koji je inaće životno vezan,da ne govorim da su na taj način razdvojene i porodice (brat,sestra itd) s obzirom da imamo stotine teritorijalnih jedinica,a i ljudi sa sela hendikepirani što se tiče nabavke i životnih potreba i moraju moliti nekoga da mu piše propusnice,pa hoče-neće...

počelo se čak razmišljati (a možda se negdje i provodi) da ne dozvoljavaju ni jednom članu obitelji odlazak u grad po nabavu ili rješavanje osnovnih potreba jer kao imaju neku trgovinu u selu ,a s druge strane tamo gdje je veća populacija članovi obitelji svi mogu šetati po cijelom gradu bez propusnica...to nije dobro razrađena mjera koja opterećuje i ljude i policiju u provođenju..

 

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

ako polazimo od toga da je mjesto prebivalista uvijek neka jedinica lokalne samouprave, dakle grad ili opcina, onda def. nije isto zivim li u vecem gradu ili nekoj ruralnoj opcini sa svega dva-mini marketa  ili pekare i mozda jednom ljekarnom. ti ljudi su prisiljeni u nabvu ili u neko vece mjesto. 

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
objavljeno (uređeno)

Opcenito, nije li sloboda kretanja Ustavom zajamceno pravo/sloboda (cl. 32 Ustava), koje se moze samo ograniciti kako je opisano u cl. 17 Ustava (Sabor dvotrecinskom vecinom itd)?!

Da ne bude zabune: ne govorim o krsenju samoizolacije, kretanju zarazenih osoba... 

Moze li CZ, kao neko izvrsno tijelo, generalno jednom odlukom ograniciti kretanje svim gradjanima (osim nekih iznimki)?

Uređeno od robertl

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama
prije 1 sat, robertl je napisao:

Meni je upitno, moze li CZ generalno jednom odlukom ograniciti kretanje.

Može jer su same izmjene i dopune Zakona o sustavu civilne zaštite kojem se istoj daju veće ovlasti za postupanje i donošenje odluka u trenutnim prilikama, izglasane u Saboru sa smo jednim glasom protiv, tako da nije upitno je li iste trebalo eventualno donijeti u skladu sa čl.17 i dijelu koj bi se jedino odnosio na to "...te velikih prirodnih nepogoda".

prije 1 sat, robertl je napisao:

Da ne bude zabune: ne govorim o krsenju samoizolacije, kretanju zarazenih osoba... 

U slučaju da je i ovo nekome sporno, već je objašneno u sličnoj temi s time da su odredbe za to već bile sadržane u Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti temeljem kojeg je ministar mogao (i je) donijeti odluku o ograničavanju i zabrani kretanja.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Hvala, Spitfire, na objašnjenju.

prije 15 sati , Spitfire je napisao:

Može jer su same izmjene i dopune Zakona o sustavu civilne zaštite kojem se istoj daju veće ovlasti za postupanje i donošenje odluka u trenutnim prilikama, izglasane u Saboru sa smo jednim glasom protiv, tako da nije upitno je li iste trebalo eventualno donijeti u skladu sa čl.17 i dijelu koj bi se jedino odnosio na to "...te velikih prirodnih nepogoda".

U slučaju da je i ovo nekome sporno, već je objašneno u sličnoj temi s time da su odredbe za to već bile sadržane u Zakonu o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti temeljem kojeg je ministar mogao (i je) donijeti odluku o ograničavanju i zabrani kretanja.

Ispod ove objave od Spitfire je jučer bio još jedan post, ne znam više od koga. Šteta što je nestao, htio sam se nadovezati na njega....

Autor je u postu, ako se dobro sjećam, otprilike izrazio stanovite skepse, je li pravi način da Sabor, umjesto da sâm direktno postupi po čl. 17 Ustava, tj. po potrebi  odnošenjem/izmjenom nekog zakona ograniči pravo kretanja, to obavi na način da izmjenom Zakona o sustavu CZ prepusti jednom operativnom tijelu, Stožeru CZ RH, slobodu donišenja odluka, a od kojih neke mogu ogrančiti čak i temeljna prava i slobode građana.

**************************************

Članak 17.

U doba ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti države, te velikih prirodnih nepogoda pojedine slobode i prava zajamčena Ustavom mogu se ograničiti. O tome odlučuje Hrvatski sabor dvotrećinskom većinom svih zastupnika, a ako se Hrvatski sabor ne može sastati, na prijedlog Vlade i uz supotpis predsjednika Vlade, Predsjednik Republike.

***************************************

Još bi dodao: Nije ratno stanje, nije ugrožena neovisnost i jednistvenost države, i nemamo veliku prirodnu nepogodu.

Uređeno od robertl

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Nestao je jer ne mogu vjerovat da netko tko je toliko dugo ovdje i mogao je već nekoliko put shvatiti kako funkcionira trodioba vlasti u RH, pride je teško pročitati i upoznati se sa navedenim propisima, nego je lakše paušalno dati nekakovo mišljenje da se radi o tome da je netko nekome dao ovlasti koje naliče na izigravanje Ustava sa napomenom da se izgleda samo kod nas može donijeti nekakova odluka a kasnije tražiti potvrda sabora, što nije točno i pridonosi u ovoj situaciji svima kojima je teško iz bilo kojih razloga (a najviše trivijalnih) prihvatiti, prilagoditi se i primjennjivati odluke, nego ih pokušati izvrdavati "jer ionako je tu ili bilo gdje dalje netko napisao da je to izigravanje Ustava RH". A to, samo zbog ne željenja upoznavanja sa svim aspektima i propisima, ne mogu dozvoliti. Čak su i vaše objave na tome tragu ali mogu shvatiti da je mali problem se to poloviti i malo naporno čitati propise pa ću probati zadnji put pojasniti i svatko daljnje propitkivanje bez upoznavanja sa nevedenim propisima ograničiti a temu zatvoriti.

Dakle, uhvatite ste se famoznog čl.17 koji se eto spominje po medijima u sasvim nekom drugom smislu pa je moje pitanje znate li što bi sabor, da je proglašeno nekakovo stanje iz toga članka tada trebao raditi? Isto što i da nije, samo bi svoje odluke trebao donijeti sa 2/3 večinom. Jer je sabor samo zakonodavno tijelo a vlada izvršno koje daje prijedlog zakonodavnom da nešto izglasa ili ne.

Kako ni jedno stanje iz čl.17 nije proglašeno nego se radi o izvanrednom stanju zbog kojeg se aktivira CZ, imao se već Ustavni i pojedini zakonski okvir za provođenje mjera u izvanrednoj situaciji. I onda nekome, dal namjerno ili zato što se ne želi čitati promakne čl.16. Tu sam već napomenuo Zakon o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti prema kojem je ministar ovlašten i je ograničio neke slobode, donio Odluku o proglašenju epidemije bolesti COVID-19, što je samo po sebi izvanredno stanje i stekli su se uvjeti za aktiviranjem Zakona o sustavu CZ. Da bi se sve potrebne mjere mogle provesti, u hitnu proceduru su upućene Izmjene i dopune Zakona o sustavu civilne zaštite, znaći vlada kao izvršno tijelo je uputilo u saborsku proceduru iste te je sabor kao zakonodavno to i prihvatio.

Što se tiče same CZ, ako se nekome da i to proučiti, ne donosi tamo neki čovo odluke kako mu se prohtije nego je to cijeli sustav raznih službi koje sve skupa rade taj posao, a da bi ga mogle provesti Strožer CZ preko Vlade RH (koja je baj d wej sudionik u sustavu CZ) predlaže Saboru izmjene pojedinih zakona koje opet Sabor prihvaća npr. izmjena Zakona o trgovačkim društvima prema kojoj se mogla donijeti i odluka o skračivanju radnog vremena, baš da bi sve bilo u skladu sa Ustavom, zakonima i drugim propisima. 

prije 6 sati , robertl je napisao:

Autor je u postu, ako se dobro sjećam, otprilike izrazio stanovite skepse, je li pravi način da Sabor, umjesto da sâm direktno postupi po čl. 17 Ustava, tj. po potrebi  odnošenjem/izmjenom nekog zakona ograniči pravo kretanja, to obavi na način da izmjenom Zakona o sustavu CZ prepusti jednom operativnom tijelu, Stožeru CZ RH, slobodu donišenja odluka, a od kojih neke mogu ogrančiti čak i temeljna prava i slobode građana. ...Još bi dodao: Nije ratno stanje, nije ugrožena neovisnost i jednistvenost države, i nemamo veliku prirodnu nepogodu.

  Stoga bih molio i vas i sve ostale da prije nekakovih svojih ocjena i mišljenja pokušaju proučiti problematiku, vjerovatno tada ne bi bilo smisla ni za ovakovo pitanje, jer sve i da je proglašeno neko od navedenih stanja, što bi Sabor mogao napraviti? Preko nekog kluba zastupnika dati prijedlog za donošenje ili izmjenu nekog zakona koju bi opet trebala izvršiti Vlada i Stožer CZ te prema tome zakonu donosila Odluke. No, ako mislite da bi si Sabor mogao dati izvršne ovlasti, tu ste u krivu. Nadam se da je sad jasnije.

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Spitfire, jos jedanput hvala na iscrpnom pojasnjenju. Ako mogu pitati, kako gledate na zapravo moje izvorno pitanje - jesu li moguce sankcije za neposjedovanje propusnice?

Uređeno od robertl

Podijeli ovu objavu


Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

If you have an account Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.




×
×
  • Napravi novi...