Jump to content

Hrvatska pošta ne želi vratiti novac


Preporučene objave

Pozdrav svima.

Poslao sam paket iz Splita za jednu Azijsku zemlju krajem 3. mjeseca. Platio sam poštarinu oko 500 kuna. Paket je stigao do Zagreba i vraćen je sutradan za Split zbog obustave internacionalnog prometa vezanog uz koronavirus. Pošta mi odbija isplatiti nazad novac jer, citiram: "Hrvatska pošta d.d. imala je stvaran trošak s postupanjem sa spornom pošiljkom te se shodno tome ne vraća naplaćena cijena poštanske usluge".

Inače, poštarina za taj tip paketa na relaciji Split-Zagreb je manja od 50 kn. Moram napomenuti da paket nije napustio Zagreb (provjera na 2 različita tracking sistema).

Meni je, pravnom laiku, ovo postupanje šokantno. Da li je ovo uopće legalno?

Link to post
Dijeli na drugim stranicama
  • 2 tjedna kasnije...

Jesu li se pozvali na neku odredbu? Vidite njihov čl. 43. Općih uvjeta za obavljanje ostalih poštanskih usluga, tamo postoje uvjeti za vraćanje poštarine, očigledno Vaša pošiljka nije udovoljavala sigurnosnim uvjetima za međunarodni promet, slijedom čega bi Vam trebali vratiti dio poštarine koji nije iskorišten. Pokušajte time.

Link to post
Dijeli na drugim stranicama

Hvala puno na savjetu.

Ovo je cijeli njihov odgovor:
 

Citiraj

Poštovani,

slijedom Vašeg prigovora zbog povrata međunarodne poštanske pošiljke koja Vam je vraćena s naznakom „obustava prometa“ i zahtjeva za povratom naplaćene poštarine, isti se odbija kao neosnovan.
Naime, HP-Hrvatska pošta d.d. nije mogla utjecati na okolnosti obustave  prometa prema pojedinim odredišnim državama, niti je isto mogla predvidjeti. Iako zbog naprijed navedenih razloga usluga nije obavljena, HP-Hrvatska pošta d.d. imala je stvaran trošak s postupanjem sa spornom pošiljkom te se shodno tome ne vraća naplaćena cijena poštanske usluge.

Ukoliko niste zadovoljni rješenjem Vašeg prigovora, možete u roku od 30 dana od dana primitka ovog odgovora, podnijeti pritužbu Povjerenstvu za pritužbe potrošača pri HP-Hrvatska  pošta d.d., Poštanska 9, 10410 Velika Gorica, kao i na adresu e-pošte: prituzbe.povjerenstvo@posta.hr .

S poštovanjem,

Pošiljka je udovoljavala svim propisima (već sam slao pa znam što smije ili ne smije biti u paketu).
Iskreno, ne očekujem da mogu tu bilo što dobiti natrag. Hvala još jednom.
 

Link to post
Dijeli na drugim stranicama

Po meni, svejedno ništa ne gubite ako podnesete i pritužbu. Naime, ugovor se plaća radi primitka i isporuke pošiljke. Isporuka pošiljke nije obavljena, pošiljka je vraćena pošiljatelju, nije ni pokušana zbog situacije. Proizlazi da je HP preuzeo obavljati isporuku pošiljke za koju je znao da je neće moći isporučiti, odnosno obvezao se ispuniti nemoguću činidbu.

Link to post
Dijeli na drugim stranicama
Prije 31 minuta, Ruby_Danderfluff je napisao:

Po meni, svejedno ništa ne gubite ako podnesete i pritužbu. Naime, ugovor se plaća radi primitka i isporuke pošiljke. Isporuka pošiljke nije obavljena, pošiljka je vraćena pošiljatelju, nije ni pokušana zbog situacije. Proizlazi da je HP preuzeo obavljati isporuku pošiljke za koju je znao da je neće moći isporučiti, odnosno obvezao se ispuniti nemoguću činidbu.

slažem se,.....klasično i neodgovorno ponašanje jer im tako može biti....čak bi bilo možda i razumnjivo da su naplatili dio troška ,a ne svih 500 kn

Prije 38 minuta, stribs je napisao:

Naime, HP-Hrvatska pošta d.d. nije mogla utjecati na okolnosti obustave  prometa prema pojedinim odredišnim državama, niti je isto mogla predvidjeti. Iako zbog naprijed navedenih razloga usluga nije obavljena, HP-Hrvatska pošta d.d. imala je stvaran trošak s postupanjem sa spornom pošiljkom te se shodno tome ne vraća naplaćena cijena poštanske usluge.

to je njihov problem i neka traže odštetu od onih koji su za to krivi...

ali ,svašta kod nas (možda i u svijetu) prolazi pod normalno da običan građanin plaća.....iako nisam to nikad doživio,često se ćuje da npr narućeni paketi iz kine budu "sumnjivi" sa su skuplji od 22 e i idu na carinjenje ili obračun pdv-a...i onda se ispostavi jer kupac ima račun da je paket ipak manje vrijedosnoti od 22 e...unatoč tome što je netko lošo procijenio ,oni uredno naplate trošak tog postupka ...to je apsurd...kao da dođete na granicu i carinik vam pregleda auto jer misli da vozite cigarete i kad ih ne nađe ,onda izda račun za njegov rad....

Link to post
Dijeli na drugim stranicama
Prije 23 minuta, Mister-X je napisao:

ali ,svašta kod nas (možda i u svijetu) prolazi pod normalno da običan građanin plaća

U Svicarskoj je covjek htio poslati mobitel u inozemstvo, sto zbog baterije nije bilo moguce obicnom postom. Javio se online podrsci da vidi razlog zbog kojega je paket vracen. Na kraju je dobio doma pismo u kojemu se ispricavaju da nisu mogli dostaviti njegov paket (prema pravilima naravno, posiljatelj je kriv u potpunosti jer se nije informirao), sa pismom su dosle i postanske marke u visini iznosa postarine. Sve se moze kad se hoce, kod nas nitko nista nece. To je bilo sad prije par dana, na zalost ne mogu pronaci vise tu vijest.

Prije 32 minuta, Mister-X je napisao:

iako nisam to nikad doživio,često se ćuje da npr narućeni paketi iz kine budu "sumnjivi" sa su skuplji od 22 e i idu na carinjenje ili obračun pdv-a...i onda se ispostavi jer kupac ima račun da je paket ipak manje vrijedosnoti od 22 e...unatoč tome što je netko lošo procijenio ,oni uredno naplate trošak tog postupka ...to je apsurd...kao da dođete na granicu i carinik vam pregleda auto jer misli da vozite cigarete i kad ih ne nađe ,onda izda račun za njegov rad....

Carinik ima pravo odrediti cijenu robe ako smatra da je preniska. Pogotovo ako dolazi iz Kine i slicnih zemalja. I tu naravno nije kriv carinik nego "obican gradanin" koji voli cesto prevariti drzavu. A carinik ne moze znati je li taj racun ispravan ili je prodavatelj u dogovoru s kupcem lazirao racun (a cesto i bez dogovora i uvijek pisu da je poklon, makar to vise nikome nista ne znaci). Nisu ni oni blesavi, prate oni cijene i na ebay-u i alibaba-i i znaju sto koliko kosta.

Sad ne znam na sto ste tocno mislili s naplatom troska postupka, je li carinik odustao od svoje procjene ili nije vjerovao iznosu racuna i naplatio sve kako je planirao?

Link to post
Dijeli na drugim stranicama
prije 2 sati , Ruby_Danderfluff je napisao:

Po meni, svejedno ništa ne gubite ako podnesete i pritužbu. Naime, ugovor se plaća radi primitka i isporuke pošiljke. Isporuka pošiljke nije obavljena, pošiljka je vraćena pošiljatelju, nije ni pokušana zbog situacije. Proizlazi da je HP preuzeo obavljati isporuku pošiljke za koju je znao da je neće moći isporučiti, odnosno obvezao se ispuniti nemoguću činidbu.

Hvala vam još jednom na pomoći.

Meni se također upravo tako učinilo. Uzeli su pošiljku znajući da je neće moći dostaviti, vratili je odmah iz Zagreba (2 dana u Zagrebu, od jednog ureda do drugog i natrag), te odlučili novce zadržati. Pokušati ću im poslati pritužbu iako je prošlo mjesec dana od zakonskog roka kojeg su mi dali u mailu. Obavijestim kako je prošlo. Hvala puno još jednom.

Link to post
Dijeli na drugim stranicama
Prije 55 minuta, miroslav6 je napisao:

Carinik ima pravo odrediti cijenu robe ako smatra da je preniska. Pogotovo ako dolazi iz Kine i slicnih zemalja. I tu naravno nije kriv carinik nego "obican gradanin" koji voli cesto prevariti drzavu.

Sad ne znam na sto ste tocno mislili s naplatom troska postupka, je li carinik odustao od svoje procjene ili nije vjerovao iznosu racuna i naplatio sve kako je planirao?

već sam spomenuo da nemam iskustva ,ali sam čitao na forumima od pojedinih forumaša.....ne,ne radi se o prevarama i slično...već jednostavno neki proizvod ima cijenu 20 e....ali "procijenom " da u tom paketu recimo ima sat i misli se da on vrijedi više...kako su pojedinci pisali,prihvaćaju se dokazi (računi) i odustaje se od naplate carine ili pdv-a,ali postoje određeni troškovi koje je kupac s tim postupkom dobio iako je naručio nešto što ne podliježe naplati carine ili pdv-a,niti lažirao......

Link to post
Dijeli na drugim stranicama
Prije 4 minuta, Mister-X je napisao:

već sam spomenuo da nemam iskustva ,ali sam čitao na forumima od pojedinih forumaša.....ne,ne radi se o prevarama i slično...već jednostavno neki proizvod ima cijenu 20 e....ali "procijenom " da u tom paketu recimo ima sat i misli se da on vrijedi više...kako su pojedinci pisali,prihvaćaju se dokazi (računi) i odustaje se od naplate carine ili pdv-a,ali postoje određeni troškovi koje je kupac s tim postupkom dobio iako je naručio nešto što ne podliježe naplati carine ili pdv-a,niti lažirao......

Sve jasno, slazemo se da nije primjereno naplacivati nesto za sto nije bilo potrebe, to bi im trebalo biti u opisu posla da provjeravaju nasumicno ili kada posumnjaju na prevaru.

Mozda se nakon izbora nesto promjeni. :NePostojiSmajliSTolikoIronije:

Link to post
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

×
×
  • Napravi novi...