Jump to content

Kvar automobila pod garancijom-loša kvaliteta goriva


SinišaZg

Preporučene objave

Poštovani, prije 6 mjeseci sam kupio novi automobil makre Toyota s hibridnom tehnologijom. U 3.mjesecu 2021.g. sam dotočio gorivo na Petrolovoj benzinskoj pumpi. Volim da je rezervoar uvijek pun, pa kada na pumpi nema gužve, dotočim gorivo. Uvijek kupujem gorivo na istoj pumpi.  Sada sam dotočio 10-ak litara goriva (rezervoar ima volumen 36 litara). Nakon par stotina metara vožnje, uočio sam trzanje motora pri dodavanju gasa, čudan zvuk motora...Odmah sam odvezao automobil u ovlašteni servis firme u čijem sam salonu kupio automobil. Mehaničar je nakon probne vožnje postavio sumnju da je kvar nastao radi loše kvalitete goriva. Provjerili smo na računu, utočio sam qmax 100 eurosuper-nisam pogriješio vrstu goriva, tj.nisam utočio dizel. Nakon istakanja punog rezervoara goriva, natakanja novog goriva, zamjene 4 svjećice koje su bile čađave i izgorene, auto je uredno radio, a radi i danas, tri mjeseca nakon otklonjenog kvara. Čim je postavljena sumnja da je loše gorivo uzrok kvara, nazvao sam odgovornu osobu za reklamacije u Petrolu i dobio informaciju da Petrol ne radi analize goriva iz rezervoara motora automobila i da ne priznaje nalaze privatno učinjenih analiza, pa uzorak goriva u servisu nisam niti uzeo. Po zamjeni goriva i svjećica, u servisu su mi naplatili oko 1300 kuna popravak s obrazloženjem da takvu vrstu kvara garancija ne pokriva. Drugi dan sam skupio su dokumentaciju (napisao reklamaciju, skenirao sve račune) i prema protokolu poslao u Petrol na rješavanje. Dva dana od točenja goriva na pumpi, Petrol je uzeo uzorke iz tanka na pumpi te mi poslao nalaz da je kvaliteta goriva uredna i da kvar mog automobila nije uzokovan njihovim gorivom. Na navedenu odbijenicu moje reklamcije sam se žalio u Petrol još 2 puta, oba puta sam dobio negativno rješenje. Odlučio sam se javiti službi za potrošače u centralu Petrola u Ljubljani. Također sam dobio odbijenicu uz objašnjenje da njihovo gorivo nije uzrokovalo kvar, već da je moguće da je kvar nastao radi greške u elektroničkoj kontroli sagrjevanja u motoru.

Budući da je slijed događaja upućivao da je vj.gorivo krivo za kvar motora te na činjenice da mi je reklamacija odbijena 4 puta u Petrolu, poslao sam online prijavu Državnom inspektoratu, a obzirom da je Petrol usmjerio sumnju na primarni kvar motora automobila koji je pod garancijom, obratio sam se za pisano očitovanje o kvaru u Toyotu. Dobio sam pisani odgvoor iz kojega se jasno navodi da je kvar uzrokovan lošim gorivom što temelje na tome da motor uredno radi nakon zamjene goriva i svjećica, bez analize goriva iz rezervoara mog automobila.

Od Petrola i od Toyote sam dobio dva potpuno oprečna mišljenja/nalaza, a pored toga, kao kupac automobila i kao kupac benzina, ja sam platio i popravak auta pod garancijom i bačeno gorivo iz rezervoara automobila.

Nezadovoljan ovakvom situacijom, obratio sam se za mišljenje , na temelju iskustava iz prakse, u  nekoliko automobilskih kuća i njihovih servisa.

Svi se slažu da je ovaj slučaj neobičan i pomalo bizaran te da se tako nešto nije smjelo niti dogoditi. Koliko god slučaj bio neobičan, sigurno se nije dogodio po prvi puta u praksi te je stoga trebao biti predvidiv,  a samim tim  je valjda i zakonski reguliran. Trebao je biti predvidiv pogotovo stoga što su mi u Toyotinom  servisu napomenuli da su imali par slučajeva gdje su ljudi imali problema s dokazivanjem da je loše gorivo izazvalo skupe kvarove motora.

Nakon što sam čuo i proanalizirao mišljenja ljudi iz različitih autokuća,  nameće mi se pitanje jesu li u servisu trebali uzeti uzorak goriva iz rezervaora mog vozila , kako bi se u slučaju spora koji se mogao predvidjeti (na temelju njihovih ranijih negativnih iskustava) učinila njegova analiza.U servisu ne smatraju da su trebali uzeti uzorak goriva i dati ga na analizu bez obzira što je moje vozilo pod garancijom.  Petrol je višekratno odbacio moje reklamacije, eksplicitno tvrdeći da njihovo gorivo nije uzrokovalo kvar motora. Ovlašteni servis je  indirektno zaključio , na temelju toga što „nakon zamjene svjećica i benzina, motor dalje  uredno radi“, da je uzrok kvala loša kvaliteta goriva. I popravak i gorivo sam platio ja osobno jer se navodi da utakanje goriva loše kvalitete i šteta nastala time,  garancija ne pokriva.

Ja osobno nisam utočio KRIVU VRSTU GORIVA, nisam neodgovorno postupao s motorom (proizvodom pod garancijom), nisam ga nepropisnom uporabom oštetio, a Petrol je svojom fizikalno-kemijskom analizom pokazao da je gorivo koje sam utočio propisane kvalitete. Prema tome, smatram da ja osobno,   kao vlasnik vozila pod garancijom, nisam učinio ništa što bi utjecalo na kvar motora, pa prema tome, moje krivnje za nastali kvar  i plaćanje popravka, prema Zakonu o obveznim odnosima , vjerojatno niti nema.

Smatram da dok god je  vozilo pod garancijom, uzimajući u obzir navedene okolnosti, brigu za ispravnost i sigurnost vozila treba preuzeti Toyota pa tako i dokazivanje je li gorivo uzrok kvara u odnosu na Petrol, a ne mene kao malog kupca.

Obzirom na sasvim oprečne zaključke o uzroku kvara motora, da su u servisu uzeli uzorak goriva,  sačuvali ga, te odmah ili  po negativnom rješenju Petrola , oni iz servisa dali učinili analizu, imali bi nekakav materijalni dokaz (rezultat svoje analize) ,te bi  argumetacija da „auto nakon zamjene svjećica i benzina dalje ispravno radi“ imala sasvim drugačiju težinu.

Pretpostavljam  da Toyota sigurno ima svoja dobro razrađena  pravila, postupnike i procedure koji štite samu tvrtku, ali i njihove kupce i korisnike usluga. U ovom slučaju, takvi mehanizmi nisu uopće primjenjeni u odnosu na mene kao oštećenog kupca. Oštećen sam i od Petrola i od Toyote.

Također se pitam, na temelju čega su mi u servisu, odmah po zamjeni svjećica i goriva, naplatili popravak i rekli da nemam pravo na pokriće troškova popravka u okviru garancije, kada u tom trenutku nisu moglui sigurno znati da je "loše gorivo" uzrok kvara, pogotovo što su znali da ću pokrenuti postupak reklamacije prema Petrolu, što se i dogodilo,  te je Petrol poslao pisani nalaz o urednoj kvaliteti goriva.

Ne znam kako bi u servisu postupili da im nisam rekao da sam neposredno prije kvara natočio gorivo. Da li bi onda obavili popravak na račun garancije ili bi analizom goriva dokazivali da je ono izazvalo kvar??

 

Ako netko ima ideju kako da rješim ovaj problem, unaprijed zahvaljujem na savjetima. Također smatram da ovaj moj primjer može poslužiti drugima, ako se nekada nađu u sličnoj situaciji...

S poštovanjem, zahvaljujem!

Siniša

 

 

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

1. Izjava u servisu : >da su već imali nekoliko klijenata, vlasnika Toyota vozila, kojima je loše gorivo učinilo kvar na  motoru <  - nameće pitanje ?
Dali su i ti vlasnici vozila snosili sami troškove popravka ?
Dali je netko od navedenih, ,,spojio Prigovorom,,, prodavača goriva sa Servisom ?
Koliko je takvih kvarova bilo, i dali iz izjava vlasnika imaju informaciju, dali su svi ili većina kvarova
nastali od iste vrste goriva ili istog - Distributera ?
Da ne dužim - imaju   iskustva  sa tim vrstama kvarova - a ponašaju se, kao da je to prvi puta - i da ih je kvar
>dočekao nespremne < -  mislim na krajnji ishod problema, jer u suprotnom, osvrnuvši se na prethodne kvarove oni nisu ništa >naučili <  iz istih ?
A to je, da pozovu Sudskog vještaka - ( ili da  predlože da to vi uradite ) Mehaničke struke, da se pred istim  izvadi uzorak goriva kojeg  bi on dao na Analizu u određeni Laboratorij zajedno sa brojem Karoserije vozila iz kojeg je isto izvađeno.
A, tek potom pristupili popravku vozila.
Zaključak Sudskim rječnikom : Nisu uzeli bitne, stručne dokaze da bi se mogao detektirati krivac, 
svojim postupanjem su >kontaminirali< predmete koji su mogli biti predmet Sudskog vještačenja.
Neću pisati, svoje mišljenje o nastalom kvaru, jer nisam mehaničar, ali logika sama donosi zaključak.
poz.

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala Vam na komentarima.  Koliko sam shvatio od voditelja servisa, jedna osoba je uspjela rješiti problem s distributerom naftnih derivata, nevezano uz aktivnosti servisa,  ostali su imali problema. Nisam shvatio da je ijedna od tih osoba povezala ovlašteni servis s distrubuterom naftnih derivata i ne znam je li u igri bio uvijek isti distributer nafrnih derivata.  U Toyoti smatraju da oni nemaju nikakvu obvezu rješavati dileme s Petrolom čak niti kada je vozilo pod njihovom garancijom. Ja planiram proširiti svoju prijavu Državnom inspektoratu  protiv Petrola i na Toyotu, jer su naveli da je mogući uzrok kvara u elektronici automobila. Uglavnom, ja sam platio i servis i gorivo, to im je najlakši način za rješiti svoje potencijalne probleme. Hvala.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 54 minuta, SinišaZg je napisao:

Hvala Vam na komentarima.  Koliko sam shvatio od voditelja servisa, jedna osoba je uspjela rješiti problem s distributerom naftnih derivata, nevezano uz aktivnosti servisa,  ostali su imali problema. Nisam shvatio da je ijedna od tih osoba povezala ovlašteni servis s distrubuterom naftnih derivata i ne znam je li u igri bio uvijek isti distributer nafrnih derivata.  U Toyoti smatraju da oni nemaju nikakvu obvezu rješavati dileme s Petrolom čak niti kada je vozilo pod njihovom garancijom. Ja planiram proširiti svoju prijavu Državnom inspektoratu  protiv Petrola i na Toyotu, jer su naveli da je mogući uzrok kvara u elektronici automobila. Uglavnom, ja sam platio i servis i gorivo, to im je najlakši način za rješiti svoje potencijalne probleme. Hvala.

, jer su naveli da je mogući uzrok kvara u elektronici automobila. Uglavnom, ja sam platio i servis i gorivo, to
--------------------
Ponavljam, nisam Mehaničar ali znam kao i većina Osoba koji su vozači 30.g, šta se dešava kad se u Benzinca slučajno naspe( veća količina ) Dizel gorivo : s obzirom da je isto 3 puta masnije od Benzina automobil , kad se gorivo promiješa u rezervaru počne dimiti i izgubi snagu - ništa se ne pokvari -već se cijeli sistem ispere a svjećice budu - masne i crne. - dok  kod dizela ( meni se desilo ) motor izgubi snagu.
Većina zna, šta se desi kad u motornu kosilicu umjesto  5% ulja - dvotaktola,, istog naspe 7 - 8% cijela ulica se zadimi,, ili ako je baš previše,, ugasi se i ne može upaliti dok se isto ne zamjeni i očisti - svjećica. Količina od 10.l lošijeg Benzina, na cijeli rezervar od 36.l - po meni ne znači ništa posebno.
Ali, to je samo moje mišljenje iz dugogodišnjeg iskustva.

uređeno: od frenki zg
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 mjeseci kasnije...

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija