Jump to content

Prava u slučaju nemogućnost otklona kvara na proizvodu


pekar-panj

Preporučene objave

Forum pratim vec neko vrijeme kao promatrac, ali prvi put sudjelujem pa me ispravite ako sam na pogresnom podforumu. Situacija je sljedeca: upoznat sam sa svojim pravima i obvezama kao potrosac, sto po zakonu o zastiti potrosaca, sto po zakonu o obveznim odnosima. Imamo SZP koji ima jako dobru stranicu, isto tako i EC. Medjutim, ZZP ne vrijedi kada se radi o pravnom subjektu. 

Vlasnik sam i direktor manje firme. Firma nije Agrokor nego startup, ja i jedna osoba pokusavamo nesto izgraditi. Nerijetko se nadem u situaciji da reklamiram neispravan proizvod i onda se natezem sa sluzbenim servisima oko sitnica koje bih lako rijesio kao potrosac:

- servis traje predugo

- trgovac ignorira mailove tjednima

- proizvod je neispravan i nudi se zamjena "za artikl iz nase ponude" (tog trgovca) i sl.

Ovo zadnje je nedavni slucaj zbog kojeg ovo pisem. Servis je utvrdio da proizvod ne funkcionira ispravno, medjutim trgovina nema proizvod koji mi odgovara specifikacijama (radi se o racunalnim komponentama). Imaju siroku ponudu, ali ne ono sto mi treba. Posto se radi o par tisuca kuna stete, postoje druge trgovine gdje bih taj novac puno bolje iskoristio. Ne treba mi "bon" za trosenje u ovoj trgovini na stvari koje ne trebam, a istovremeno nemam komponentu koju sam platio. Naravno, u meduvremenu sam kupio novu takvu komponentu da mi racunala mogu raditi jer bih bio lud da cekam skoro 2 mjeseca servis i gubim novce u meduvremenu dok se ova popravi. To nije sporno, troskovi poslovanja (mada prema čl. 424 st. 2 ZOO imam pravo na nadoknadu stete). Medjutim, sad kad mi ne mogu isporuciti popravljen proizvod, koje su mi opcije po pitanju kompletnog raskida kupoprodajnog ugovora i dobivanja novca natrag? Oni su ponudili zamjenu koja mi ne odgovara i odbijaju vratiti novac

Gledajuci kao laik po ZOO, rekao bih da prema cl. 426 (komercijalno jamstvo), odn. cl. 410 (materijalni nedostatak) imam pravo raskinuti ugovor ako kvar nije moguce otkloniti. 

Konkretno, posto se u nekoliko clanaka spominje i "zamjena", zanima me mogu li traziti raskid ako se ne isporuci istovrsan proizvod po meni bitnim specifikacijama (makar ponudeni proizvod bio "slican" po dijelu specifikacija)? Jesam li uopce obvezan najprije razmotriti zamjenu ili mogu odmah traziti raskid?

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija