Jump to content

Darovanje vlasništva nad kućom


corsa

Preporučene objave

Poštovani,obični sam laik , vlasnik sam 1\2 kuće ,druga polovica je vlasništvo sestre s kojom imam dogovor da mi se taj drugi dio pokloni ,ali ni ona ni ja neznamo kako to najjeftinije izvesti i što nam je raditi. Dakle,tražimo najjeftiniju opciju da se to vlasništvo prenese na mene. Hvala na odgovorima.

uređeno: od Borbena7
Naslov
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odete kod JB i ona Vam pokloni svoju polovicu,darovnicu JB ovjeri i pošalje u gruntovnicu i u poreznu.Platite tarifu JB i to je to,možda ima još jedna, odete u općinski sud ovjerite ugovor o darovanju u sudu koji sami sastavite, te predate tamo na gruntovnicu na sudu,možda je to jeftinija verzija,ali morate sami nositi na poreznu upravu

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

prije 30 minuta, vukovar je napisao:

ali morate sami nositi na poreznu upravu

Bilježnik rješava u zadnjih par godina prijavu poreza na promet nekretnina odmah po ovjeri ugovora. Nema više nošenja ugovora na poreznu.

prije 31 minuta, vukovar je napisao:

možda je to jeftinija verzija

Nije, skuplja je za 25 kn i duže se čeka rješenje sa gruntovnice kad se osobno donosi ugovor nego kad bilježnik vrši upis prava vlasništva.

prije 10 minuta, corsa je napisao:

koje papire trebamo kod javnog bilježnika za to

Darovni ugovor u kojem će biti upisani podaci o nekretnini (broj parcele, broj uloška, nadležni zk sud, površina parcele i kuće...) i vaše osobne. Možete ga sami donijeti, a možete platiti odvjetniku ili bilježniku da vam ga napiše što će vas i koštati.

prije 12 minuta, corsa je napisao:

dali se plaća kakav porez na to?

Da, 3% poreza na promet nekretnina. Nema oslobođenja za darovanja brat-sestra, samo za roditelj - dijete. Tako da ako imate živućeg roditelja, neka sestra na njega prepiše svoju 1/2 i onda on vama nakon dvije godine prepiše tu 1/2 te ste se tim potezom oslobodili od plaćanja poreza na promet nekretnina.