Jump to content

savjet nakon nezgode


anonimno

Preporučene objave

Dobar dan …

Imam jedan manji problem pa Vas molim za pomoć …

Naime imao sam prometnu nezgodi na auto cesti Zagreb Rijeka cca 200 m od odvojka za Orehovicu .

Na tom dijelu brze ceste dolazi do prestanka autoceste sa tri prometna traka (za spora vozila, vožnju i pretjecajnu traku) na način da pretjecajna traka postaje traka za vožnju dalje prema Puli, traka za vožnju postaje traka za izlaz sa brze ceste – izlaz Rijeka istok, dok se traka za spora vozila gasi i prelazi sa iz iste u traku za vožnju.

 

Kamion krećući se sporom trakom prestrojava se iz krajnje desne u krajnju lijevu traku. Pri tome ne koristi pokazivače smijera zatvara put mom vozilu koje se kreće krajnjim lijevom trakom, oduzima mi prednost te se ja nakon blokirajućeg kočenja (trag kočenja iznosi 36,5 m uz nagib ceste 7%, kolnik suh, vidljivost dobra, prema policijskom očevidu), prednjim desnim dijelom udaram o zadnji lijevi dio prikolice kamiona.

Policajac ne dvoji o krivici za prometnu nezgodu jer kaže dio citata:

 

“… 200 m prije čvora orehovica započeo je radnju vozilom u prometu mijenja prometne trake iz desne u lijevu, a da se nije uvjerio da to može učiniti bez opasnosti za druge sudionike u prometu, zbog čega je u započetom prelaženju desne strane na lijevu ugrozio osobni automobil …”

 

no u nastavku izvješća navodi slijedeće:

 

dio citata: “... koji se kretao lijevim prometnim trakom iz istog smijera nepropisnom brzinom najmanjom od 90 km/h što je za 10 km/h više od dopuštene brzine za njegov smjer kretanja po postavljenom prometnom znaku ograničenja brzine na 80 km/h, utvrđeno po tablici kočenja na osnovu blokirajućih tragova kočenja u dužini 36,50 m ne računajući jačinu sile udara u drugo vozilo zbog čega prednjim desnim dijelom udara o zadnji dio navedenog vozila … “

 

na osnovi ovih podataka osiguravajuće društvo mi dodjeljuje 20% suodgovornosti u prometnoj nezgodi .

 

Moje pitanje bilo bi: da li sam se kretao nepropisnom brzinom i kolika je ista bila ? ..

Gdje bi se mogao pronaći način točnog utvrđivanja moje brzine vožnje???

 

Navodim je da je moje vozilo opel vectra diesel 1,7D 1991 godina sa gumama dimenzija 185/65/14 marke Pirelli 6000 - vožene 10-15 000 kilometara .

 

Prema knjizi Škola Vožnje (priručnik za osposobljavanje kandidata za vozača A i B kategorije HAK- a od 09/1997 godine navodi se da je put kočenja za brzinu od:

- 40 km/h - 16 m,

- 70 km/h - 49 m,

- 100 km/h - 100 m.

 

da li se ti podaci mogu uzeti kao elevantni obzirom da namjeravam uložiti priziv osiguravajućem društvo, a vezano je za suodgovornost u prometnoj nezgodi .

 

S poštovanjem .

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Čuj nisam neki pravnik, ali evo ti nekoliko praktičnih savjeta. Prvo, krivicu ne utvrđuje policajac nego sud. Drugo, ako protiv tebe nije pokrenut prekršajni postupak, osiguranju kopiraj zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka koji će ti dati u sudu, akoji je pokrenut protiv ovog drugog. Ako je pokrenut samo protiv tebe pokreni ti protiv drugog sudionika. Svakako predlaži prometno vještačenje osobito ako ti je šteta veća. Što se tiče navedene knjige možeš ju baciti, budući da vještak određuje brzinu kretanja uz pomoć kompjuterskog programa uz toleranciju 1%. To ti je to!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

čuj ... ako vještak ima kompjuterski program za izračunavanje brzine dakle tako nešto postoji?? zna li tko gdje ...?

a postupak je kod suca za prekršaje (automatizmom) ... tako da će stići na red uskoro nadam se ..

no članci o kojima mi policajac piše u očevidu .. su suludi

čl. 43,54 zakona o sigurnosti prometa na cestama ... nemaju veze sa stvarnim stanjem ..

no otom potom ...

dakle ostaje upit ..

kako na osnovi tragova kočenja naći moju brzinu?

 

 

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Iz svega ovog navedenog proizlazi da je policija trebala pokrenuti prekršajni postupak protiv oba učesnika, dakle i tebe i vozača kamiona. Prekršajni postupak se pokreće zbog kršenja prometnih propisa a ne da bi se utvrdila odgovornost za nastalu štetu. Osiguravajuće društvo pri utvrđivanju prava na naknadu štete po polici od automobilske odgovornosti koristi zapisnik policije, izjave učesnika kao i prekršajno rješenje, ali to isto prekršajno rješenje ne obavezuje. To prevedno znači da će u osiguranju uzeti u obzir sve činjenice i da čak i ne mora biti pokrenut prekršajni postupak protiv nekog da bi se utvrdila njegova suodgovornost za nastalu štetu. Iz ovog što ste naveli u osiguranju su očito uzeli u obzir i tu famoznu brzinu u obzir. Ukoliko želite osporiti svoju suodgovornost za nastalu štetu trebali bi dokazati da brzina kojom ste upravljali nije imala utjecaja na nastanak nezgode, odnosno da čak i da ste vozili propisanom brzinom ne biste mogli izbjeći sudar. to možete prometnim vještaćenjem koje možete zahtijevati u prekršajnom postupku ili da jednostavno platite ovlaštenom sudskom prometnom vještaku da napravi vještaćenje te da utvrdi činjenično stanje. Da bi vještak to mogao napraviti morate imati zapisnik o očevidu i skicu mjesta nezgode koju možete pribaviti direktno od policije.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

kako na osnovi tragova kočenja naći moju brzinu?

 

uz pretpostavke da je uzduzni nagib 7% pozitivan (uzbrdica), da je stanje kolnika bilo dobro -kvalitetan, hrapav asfalt&kvalitetne radijalne gume (f1=.75) te da su blokirala sva 4 kotaca, lk =36.50 [m] znaci da se vozilo prije pocetka kocenja kretalo najmanje Vo=87.19 [km/h]

 

ovo je ugrubo, s jedne strane f1 ne mora nuzno biti .75 (sto je manji, manja je i brzina), ali i s druge strane vas trag kocenja treba dijeliti korektivnim koef. .85-.95 (jer je lk>20) sto bi opet dalo duzi trag kocenja, a duzi trag = veca brzina.

no ono najbitnije, vi nakon 36.50m niste stali vec ste se i dalje kretali odredjenom tzv. naletnom brzinom. tu brzinu je moguce naci na osnovu ostecenja i/ili puteva smirivanja vozila nakon kolizije, a onda ju pribrojiti onoj koja proizlazi iz tragova kocenja.

 

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

no članci o kojima mi policajac piše u očevidu .. su suludi

čl. 43,54 zakona o sigurnosti prometa na cestama ... nemaju veze sa stvarnim stanjem ...

 

Zašto nemaju?

Pogotovo 54. koji po meni i predstavlja prekršaj za kojega se vas tereti....upravljanje nedopuštenom brzinom, tj. brzinom većom od brzine dopuštene prometnim znakom...(a znak kaže - 80 km)

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Molim vas ako znate koliko moram platiti ovlaštenom sudskom vještaku da mi napravi spomenuto vještačenje ( u kunama ) ?

 

ne vjerujem da ce kostati manje od 1000 kn,

no bojim se da uopce necete biti zadovoljni s onim sto ce to vjestacenje pokazati: ponavljam, nije problem samo u brzini izvedenoj iz tragova kocenja vec u jos dvije brzine (a ne jednoj kako to, vec tradicionalno pogresno, navodi hr prometna policija) koje u konacnici treba zbrojiti kako bi se dobila brzina kojom ste vozili u trenutku vase reakcije, a za tu brzinu vas se utuzuje.

inace, da ste vozili propisanih 80 km/h do nezgode uopce ne bi doslo jer bi vase vozilo stalo nakon 30.73m, odnosno cca 5 m iza slepe u koju ste udarili.

u vezi navedenih clanaka zspc-a, prikljucujem se pitanju moderatorice: i po meni je sve ok. vi ste krivi za prekoracenje brzine, vozac slepe zato sto je poduzeo odredjenu radnju u prometu, a da se prethodno nije uvjerio da to moze uciniti bez opasnosti za ostale sudionike u prometu - konkretno vas. ovo potonje je ujedno i uzrok nezgode.

u vezi hak-ovog prirucnika, zaboravite na te podatke. kao prvo, sudeci po onome sto ste citirali ovdje, to uopce nisu putevi kocenja vec zaustavni putevi sto ni priblizno nije isto, a kao drugo, cak i ako ih se gleda kao zaustavne puteve i dalje su nerealno visoki pa je za pretpostaviti da se s njima malo "plase" oni kojima je ta literatura namijenjena. u svakom slucaju, nemojte niti pokusati pozivati se na te podatke, bilo tko iole upuceniji ce se samo nasmijati.

nego, kolika je bila steta, odnosno koliko iznosi tih 20% koje su vam odbili isplatiti?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 tjedna kasnije...

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

  • Temu je nedavno pogledalo   0 korisnika

    • No registered users viewing this page.
  • Korisnici koji su trenuto na stranici



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija