Jump to content

Porezni tutorial za studenta


Brum

Preporučene objave

Pozdrav!

 

Redoviti sam student na Sveučilištu u Zagrebu i planiram raditi honorarni posao za stranu tvrtku. Pošto je posao honoraran, tvrtka očekuje od mene da podmirujem sve porezne obveze u svojoj državi te da im, ukoliko zatraže, dostavim dokumente kojima dokazujem podmirenje poreza.

 

Zanima me na koji bih način plaćao porez, trebam li napraviti nekakav ugovor (ako da, s kim?), imam li kao student pravo na nekakve olakšice te ima li još što važno što bih trebao znati?

 

Tvrtka bi mi plaću slala mjesečno na račun, a iznosila bi od 400€ do 800€, ovisno o količini posla.

 

Unaprijed zahvaljujem na pomoći i ispričavam se ako možda nisam naveo nešto ključno...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Obzirom da ste redovni student mogli biste primati isplatu preko student servisa. Takav način isplate je najpovoljniji za vas jer će porezna davanja biti minimalna. Možda jedino bude problem što će ovo biti novčana transakcija iz inozemstva. Zato morate otići do studentske referade koja je za to zadužena da se raspitate oko tog detalja.

Ako niste u mogućnosti to obaviti preko student servisa moguće je napraviti ugovor o djelu i izvršiti plaćanje drugog dohotka. U tom slućaju davanja za mirovinsko, zdravstveno i porez su velika. Tako npr. za 400 EUR tj. 2920,00 kn bruto uplate vama bi neto ostalo 1.518,00 kn. Sve ostalo su obvezna davanja.

Pri tome je također bitno da li vas je netko na PK kartici prijavio kao uzdržavanog člana. U tom slučaju vaš ukupni godišnji primitak ne smije biti veći od 9600,00 kn jer u protivnom ne možete biti uzdržavani član.

Napominjem da su primanja preko student servisa neoporeziva do ukupnog primitka od 50.000,00 kn. Ako prelaze ovaj limit primjenjuje se obračun za višak uplate na način kako sam navela za drugi dohodak tj. ugovor o djelu.

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju