Jump to content

Otvaranje obrta nekoliko pitanja


damir123

Preporučene objave

odgovor za @maetaja :

 

96.02.Frizerski saloni i saloni za uljepšavanje

podgrupe:

-frizerski saloni

-pedikerski saloni

-kozmetički saloni

 

Za pedikuru Vam treba majstorski ispit za zvanje pedikera.

Za nadogradnju noktiju srednja škola u najmanje trogodišnjem trajanju bilo kojeg smjera.

 

Za pedikuru trebaju MTU-sanitarni uvjeti.

Za manikuru,nadogradnju noktiju-ne.

 

Za registriranje obrta na adresi koja nije u vlasništvu,Ugovor o najmu s osobom koja jest vlasnik nekretnine.

 

U nekim županijama još uvijek prolazi samo Izjava vlasnika nekretnine da je suglasan da se na njegovoj adresi registrira obrt.

Za zadnje se raspitajte u Uredu državne uprave Vašeg mjesta

(urad za gospodarstvo-gdje i registrirate obrt).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ultra je napisao:

odgovor za @tomster:

 

Prilikom otvaranja obrta možete registrirati više djelatnosti odjednom, pa odmah unesite i djelatnost:

47.91.-Trgovina na malo preko pošte i interneta

Ovaj razred uključuje:

-trgovinu na malo bilo kojom vrstom proizvoda preko pošte

-trgovinu na malo bilo kojom vrstom robe preko interneta

-izravnu prodaju preko televizije,radija i telefona

-dražbe preko interneta u vezi s trgovinom na malo

 

Djelatnost dozvoljena za obavljanje u stambenim prostorijama, nije potreban MTU.

 

 

Hm, to valda ovisi od grada do grada. Naime, moja registracija s tom djelatnošću još nije odobrena - danas mi je javljeno da je potreban skladišni prostor koji zadovoljava minimalne tehničke uvjete.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@kika59 :

 

Ako registrirate 47.91. (kao što je @tomster postavio upit) za prodaju digitalnih dobara, tada Vam ni u kom slučaju ne treba MTU, niti skladišni prostor, obzirom da ne trgujete fizičkim dobrima.

 

Što se tiče Vaše djelatnosti aromaterapije,molim da pobliže opišete djelatnost.Jer ukoliko se mislite baviti masažom aromatičnim uljima,sa ciljem opuštanja,relaksacije,održavanja ljepote tijela tada registrirate 96.04.-djelatnost za njegu i održavanje tijela koja spada u skupinu 96-ostale osobne uslužne djelatnosti.

 

Ukoliko aromaterapija ima ikakve veze sa medicinskom terapijom, liječenjem..tek onda idete na 86.90.-ostale djelatnosti zdravstvene zaštite.

 

Ovaj razred (86.90.)uključuje djelatnosti medicinskih sestara,primalja,fizioterapeuta,te ostalog paramedicinskog osoblja u području:optometrije,hidroterapije,MEDICINSKE masaže,radne terapije,govorne terapije,pedijatrije,homeopatije,kiropraktike,akupunkture i sl.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pozdrav Ultra...

 

imam jos :)

 

raspitivao sam se malo kod računovođe i on mi je rekao sljedeće...

 

"Svako poslovanje sa inozemnom tvrtkom mora biti prijavljeno Hrvatskoj Narodnoj banci radi poslovanja s devizama prema zakonu o deviznom poslovanju a da bi to mogli treba otvoriti obrt . "

 

Pa me zanima da li je to zaista tako i da li je u pitanju samo prijava ili i nekakav proces odobrenja...

 

hvala.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Netočan citat!

 

Radi kontrole deviznog poslovanja...rezidenti su dužni dostavljati HNB-u podatke o poslovima i transakcijama s inozemstvom koji se odnose na:

1. izravna i ostala vlasnička ulaganja

2. poslove s vrijednosnim papirima

3. kreditne poslove

4. depozitne poslove

(članak 49. Zakona o deviznom poslovanju)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

puno hvala!!

ultra je napisao:

Netočan citat!

 

Radi kontrole deviznog poslovanja...rezidenti su dužni dostavljati HNB-u podatke o poslovima i transakcijama s inozemstvom koji se odnose na:

1. izravna i ostala vlasnička ulaganja

2. poslove s vrijednosnim papirima

3. kreditne poslove

4. depozitne poslove

(članak 49. Zakona o deviznom poslovanju)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ultra je napisao:

@kika59 :

 

Ako registrirate 47.91. (kao što je @tomster postavio upit) za prodaju digitalnih dobara, tada Vam ni u kom slučaju ne treba MTU, niti skladišni prostor, obzirom da ne trgujete fizičkim dobrima.

 

 

Registrirala sam pod tom šifrom, međutim radi se o fizičkim dobrima i uredu za gospodarstvo tvrde da je nužno imati skladište. Kada sam pitala što ako su u pitanju digitalna dobra, rekoše mi da to onda nema veze s trgovinom nego uslugom izrade softwera.

 

 

Što se tiče Vaše djelatnosti aromaterapije,molim da pobliže opišete djelatnost.Jer ukoliko se mislite baviti masažom aromatičnim uljima,sa ciljem opuštanja,relaksacije,održavanja ljepote tijela tada registrirate 96.04.-djelatnost za njegu i održavanje tijela koja spada u skupinu 96-ostale osobne uslužne djelatnosti.

 

Ukoliko aromaterapija ima ikakve veze sa medicinskom terapijom, liječenjem..tek onda idete na 86.90.-ostale djelatnosti zdravstvene zaštite.

 

Ovaj razred (86.90.)uključuje djelatnosti medicinskih sestara,primalja,fizioterapeuta,te ostalog paramedicinskog osoblja u području:optometrije,hidroterapije,MEDICINSKE masaže,radne terapije,govorne terapije,pedijatrije,homeopatije,kiropraktike,akupunkture i sl.

 

Ja sam aromaterapiju tražila upis pod šifru 96.09, (ostale osobne uslužne djelatnosti), međutim rekoše mi da od 09.03. o.g., prema mišljenju ministarstva zdravstva, ista ide pod ostale zdravstvene djelatnosti (po starom NKD-u je bila u ostale djelatnosti humane medicne). Okej, neka ide, ali nitko mi ne zna reči da li to onda zahtjeva neka stroža pravila glede prostora...

 

 

Pitanje vezano uz doprinose za mirovinsko i zravstveno - biti ću obrtnik paušalist, + sam zaposlena. Da li se doprinosi dodatno obračunavaju na taj paušalni godišnji dohodak i koliko to na kraju iznosi (mislim, koja je računica)? Kada ne bih bila zaposlena, na koju osnovicu bi mi se kao obrtniku paušalistu obračunavali doprinosi za zdravstveno i mirovinsko?

 

Obzirom da radim po potrebi i dogovoru (u obrtu), trebam li nužno negdje imati izvješeno radno vrijeme (tipa na onoj ploči na adresi sjedišta obrta)?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ukoliko registrirate 86.90.,otiđite u državni inspektorat u Vašem mjestu, kontaktirajte gospodarsku i sanitarnu inspekciju i imat ćete info.iz prve ruke.

 

Ne bi bilo prvi put da ured za gospodarstvo ima različita tumačenja od inspekcijskih službi pa otud i dolazi do neprilika.

 

Ako ste paušalac,jednako kao i kod obrtnika dohodaša, tek po godišnjoj poreznoj prijavi-ostvarenom dohotku,kada se vidi koja je razlika između paušalnog i zaista ostvarenog dohotka-obračunava se razlika za uplatu doprinosa.

 

Da niste zaposlena, osnovica za obračun doprinosa obrtnika koji plaća porez paušalno je 2.984,00 kn/mjesečno, što znači ukupno mjesečno 1.059,32 kn.(MO,ZO,ozljede).

 

Radno vrijeme mora biti vidno istaknuto,a obzirom da radite po dogovoru, probajte nekako sastaviti najvjerojatnije (npr.12-16 i 18-22), možete dvokratno.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ultra, oprostite što Vas gnjavim al vidim da zaista imate znanja.

 

 

Što je na kraju s djelatnošću 47.91, trgovina na malo putem pošte ili interneta - treba li imati skladište ili ne?

 

 

Koje knjige treba voditi obrtnik paušalist (pretežita djelatnost je uslužna, ali biti će i nešto trgovine 47.91)?

 

 

Da li se radno vrijeme obrta samo istakne negdje ili ga je potrebno i prijaviti nekoj službi?

 

 

Treba li polagati onaj neki ispit iz zaštite na radu?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@kika59 :

 

1. Ne znam točno što bi ste prodavali preko 47.91.niti u kojem obimu pa ću Vam dati par zakonski odredbi pa vidite da li se uklapate:

 

Po Zakonu o trgovini, MTU se mora pribaviti za sve objekte u kojima se obavlja djelatnost trgovine pa tako i za skladišta u kojima se skladišti roba do otpreme u vlastite prodajne objekte ili kupcu te za skladišta u kojima se obavlja prepakiranje,pakiranje ili sortiranje robe.

 

Međutim !!!MTU nije potrebno pribavljati ako povremeno obavljate djelatnost trgovine izvan prodajnog objekta (npr.prodajete samo na sajmovima,za vrijeme nekih manifestacija,priredbi i sl.) niti morate imati MTU ukoliko Vam ta trgovina služi za obavljanje djelatnosti u manjem obimu (manje od 51% ukupnih primitaka).U tom slučaju,47.91. ne morate niti registrirati.

 

2. Kao paušalac u obvezi ste voditi samo jednu poslovnu knjigu i to evidenciju o prometu-Obrazac KPR ili tzv.Knjiga prometa,koju kupite u papirnici.U nju upisujete sve iznose naplaćene u gotovini ili bezgotovinski,zbirno,po datumima.(Znači,ukoliko ste u danu izdali više računa,na kraju dana sve zbrojite i upišete u jednom iznosu evidenciju prometa-za taj dan).

 

3. Radno vrijeme "okačite" na sjedištu obrta (vrata,prozor,zid) a jedino ga trgovci (ali ne za 47.91.)moraju ovjeravati Poglavarstvu.

 

4. Dopunama i izmjenama Zakona o zaštiti na radu, SVI poslodavci moraju izraditi procjenu opasnost na radu (ranije je ova obveza bila samo za poslodavce nekih djelatnosti).

Obzirom da je preopširno da Vam pišem sve o navedenim obvezama pogledajte Narodne novine br.75/09, od 30.lipnja 2009.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Sada mi je donekle jasnije ovo s MTU i trgovinom. Međutim, kako netko unaprijed (prilikom registracije) može znati koliki će prihod ostvarivati putem neke djelatnosti?

 

 

Vezano uz to, meni je npr aromaterapija pretežita djelanost. Što ako tijekom nekog razdoblja to postane npr trgovina (web) - treba li tu promjenu negdje prijaviti odnosno mijenjati podatke u obrtnom registru?

 

 

Obrt mi ima početak rada 14.09., a od porezne imam rješenje za paušaliste počevši od 01.10. Što je sa ova dva tjedna između?

 

Obzirom da se za paušaliste presumira da godišnje imaju primitaka manje ili jednako 85.000,00 kn, što se dešava ako takav obrtnik mjesečno ima primitaka npr 15.000,00 kn, dakle do kraja ove kalendaske godine cca 35-40.000,00 - da li prestaju uvjeti za paušalno oporezivanje?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@kika59 :

 

Prilikom registracije otvarate sve čime se mislite baviti.Obzirom da želite i trgovinu i uslugu,naslovite obrt na uslužno-trgovački obrt______.

Prilikom prijave poreznoj upravi i prilikom mjesečne predaje PDV obrasca,upisujete NKD one djelatnosti koja Vam donosi pretežit dohodak tj.od koje ostvarujete veće primitke.

Ukoliko se "slika" promjeni,tj.primici od trgovine prerastu primitke od usluga, samo na PDV obrascu promjenite NKD.Nigdje drugdje, obzirom da Vam je u obrtnici već upisana i trgovina.

Ukoliko niste u sustavu PDV,prijavljujete navedenu promjenu poreznoj upravi putem obrasca RPO (mada ni sve ispostave tj.područni uredi poreznih uprava čak niti ne traže navedeno).

 

Godišnji paušalni porez na dohodak plaća se tromjesečno, do posljednjeg dana svakog tromjesečja.Da su Vam dali rješenje sa 14.09. tada bi ste morali platiti paušal i na 3.kvartal (srpanj,kolovoz,rujan)do 30.09.

 

Da, u slučaju da premašite godišnje primitke od 85.000, prestajete biti paušalist i ulazite u obrtnike koji plaćaju porez na dohodak po ostvarenom dohotku.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ultra je napisao:

@kika59 :

 

Prilikom prijave poreznoj upravi i prilikom mjesečne predaje PDV obrasca,upisujete NKD one djelatnosti koja Vam donosi pretežit dohodak tj.od koje ostvarujete veće primitke.

Ukoliko se "slika" promjeni,tj.primici od trgovine prerastu primitke od usluga, samo na PDV obrascu promjenite NKD.Nigdje drugdje, obzirom da Vam je u obrtnici već upisana i trgovina.

Ukoliko niste u sustavu PDV,prijavljujete navedenu promjenu poreznoj upravi putem obrasca RPO (mada ni sve ispostave tj.područni uredi poreznih uprava čak niti ne traže navedeno).

 

Obzirom da nisam u sustavu PDV-a i da sam paušalist, kako prijavljujem promjenu ako do iste dođe?

 

ultra je napisao:

 

Da, u slučaju da premašite godišnje primitke od 85.000, prestajete biti paušalist i ulazite u obrtnike koji plaćaju porez na dohodak po ostvarenom dohotku.

 

To mi je jasno za godinu dana, ali s obzirom da do kraja kalendarske godine ima još tri mjeseca, da li se za ta ti mjeseca uzima neki prosjek, tipa ako premašim 21.000,00 kn prestajem biti paušalist, ili se i tu uzima cjelokupni iznos od 85.000,00 kn u računicu (bez obzira što se radi o samo tri mjeseca). Nadalje, kada se premaši naveden iznos, paušalist prestajem biti tog časa ili u narednoj godini?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@kika59 :

 

1. promjena pretežite djelatnosti-obrazac RPO

 

2. primitke sva tri mjeseca poslovanja zbrojite, podijelite sa 3 i pomnožite sa 12. Ukoliko dobijeni iznos premašuje 85.000 prestajete biti paušalist i od iduće poslovne godine (01.01.2010.)plaćate porez na dohodak po ostvarenom dohotku te ulazite u sustav PDV-a (prijava putem obrasca P-PDV,do 15.01.2009.)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala Vam.

 

Da li sa djelatnošću "trgovina putem pošte ili interneta" mogu uvoziti artikle koji bi se prodavali tim putem (maloprodaja)?

 

Obzirom da nemam registriranu veleprodaju, brani li mi to da tu i tamo izdam neki veleprodajni račun (max 10% primitaka)?

 

 

Kako uredno vodim knjige: primitaka i izdataka, te ulaznih i izlaznih faktura, je li nužno voditi i knjigu prometa - koju sam jedino obvezna voditi kao paušalac?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Poštovani,molim za pomoć

 

1. otvaram frizerski salon,prije 2 god sam također otvorila salon i zatvorila nakon 3 mj,zanima me dali svi ti podaci postoje i ja mogu ponovno otvoriti taj obrt (svi podaci su ostali isti osim možda naziva i mjesta rada)ili moram prolaziti svu papirologiju ispočetka?

 

2.tada sam otvorila obrt i mjesto rada na kučnoj adresi,sada se promjenilo mjesto rada, dali ja svejedno mogu otvoriti obrt na kućnoj adresi a mjesto obavljanja rada na drugoj?pošto se radi o različitim županijama,ili moram imati sve prijave na mjestu rada. koja je solucija bolja?

 

3.imala bi djelatnicu koja bi radila manikuru u tom prostoru,ona je trenutno na porodiljnom,ona ne želi prijavu i došla bi raditi svakih 2-3 dana na par sati,a ni meni nije isplativo prijaviti ju,koju mogučnost imamo da radi i da to bude legalno?

 

unaprijed se zahvaljujem.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@ Zvenko

Ne pošto je slobodni obrt a ne vezani

-prijava za upis u obrtni registar (moze se skinuti sa stranice Ministarstva gospodarstva rada i poduzetništva)

-preslik osobne iskaznice

-uplatnice 200,00 kn za grad zagreb, 200,00 kn za državni proračun, osim ako imate potvrdu sa burze ili da ste branitelj neplaćate tih 200,00 kn

-70,00 kn biljega

-uvjet stručne spreme nije potreban za obavljanje tražene djelatnosti.

 

a što se tiče djelatnosti neznam točnu formulaciju prema NKD-u 2007-e (lijen sam lol)

 

p.s.

 

kratkim uvidom po postovima moram pohvaliti MOderator-a radi iscrpnog znanja iz Zakona o obrtu, Zakonima o ugostiteljskoj,trgovačkoj i dr. djelatnostima te odnosnih pravilnika.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

IVANX71 je napisao:

Poštovani

 

1. Možete li mi reći kakva je kazna ako obrt radi djelatnost za koju nije prijavljen (želio bih uza stolariju proizvoditi i piljenu građu a tu djelatnost ima moj poslodavac)

 

2. Kakva je kazna ako imam istu djelatnost isto kao i moj poslodavac ?

 

 

A tko vam može utvrditi da vi proizvodite poljenu građu jer je to vrlo blisko stolariji. Bitno je da uredno plačate svoje obaveze i poreze poreznoj upravi i nema nikakvih problema. Osim ako vas netko namjerno i ciljano prijavi a taj mora znat de nemate prijavljenu tu djelatnost. Nečete proizvoditi automobile. Ali uvijek postoji i mogučnost doregistracije djelatnosti ali neznam da li vam za to trebaju neki specifični uvjeti.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@IVANX71 :

 

Kao prvo,Ivane, niti ne smijete obavljati djelatnost koja Vam nije upisana u obrtnicu.

 

Ukoliko radite proizvodnju građevne stolarije i elemenata (NKD 2007-16.23.)a želite se u manjem obimu (manje od 50% primitaka iz obrta)baviti i proizvodnjom piljene građe, u obrtnicu unesite i tu djelatnost (16.10.-piljenje i blanjanje drva).Ukoliko Vam proizvodnja piljene građe ne bude osnovna djelatnost,niste u tržišnoj utakmici sa poslodavcem,pa samim tim niste ni u prekršaju.

 

Ukoliko se želite baviti isključivo proizvodnjom građe a to je i osnovna ili jedina djelatnost Vašeg poslodavca, jeste u prekršaju i kazna je novčana (ne mala)a i poslodavac Vam može temeljem toga otkazati Ugovor o radu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ultra, malo sam čitao zakon u radu i u njemu našo vezano za tržišnu utakmicu :

 

Članak 99.

 

(1) Radnik ne smije bez odobrenja poslodavca, za svoj ili tuđi račun, sklapati poslove iz djelatnosti koju obavlja poslodavac (zakonska zabrana utakmice).

 

(4) Ako je u vrijeme zasnivanja radnog odnosa poslodavac znao da se radnik bavi obavljanjem određenih poslova, a nije od njega zahtijevao da se prestane time baviti, smatra se da je radniku dao odobrenje za bavljenje takvim poslovima.

 

 

Prema tome ako mi on dopusti mogu slobodno obavljat istu djelatnost bez straha da me tuži.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Molila bih Vas da mi pomognete oko nekih upita.

 

1.) Nakon sto dobijem obrtnicu, moram li se odmah prijavati u registar poreznih obveznika?

 

2.) Sto znaci pocetak poslovanja obrta? Ukljucuje li se u taj pocetak poslovanja i uvezena roba koja jos nije distribuirana dalje?

 

3.) Koliko je dana potrebno za upis u RPO?

 

4.) Je li potrebno da imam speditera ili mogu sama podici robu na carini?

 

Unaprijed zahvaljujem na odgovoru.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Marusa je napisao:

Molila bih Vas da mi pomognete oko nekih upita.

 

1.) Nakon sto dobijem obrtnicu, moram li se odmah prijavati u registar poreznih obveznika?

 

2.) Sto znaci pocetak poslovanja obrta? Ukljucuje li se u taj pocetak poslovanja i uvezena roba koja jos nije distribuirana dalje?

 

3.) Koliko je dana potrebno za upis u RPO?

 

4.) Je li potrebno da imam speditera ili mogu sama podici robu na carini?

 

Unaprijed zahvaljujem na odgovoru.

 

1.)Ukoliko registrirate obrt bez početka, tek nakon prijave početka rada (u kojem će biti izražen datum) dužni ste u zakonskom roku prijaviti se u porezni registar.

2.)Robu možete uvesti tek nakon prijave početka poslovanja, točnije svaka primka ili sl. mora proći kroz knjige a ako to učinite prije prijave u poreznu postoji mogućnost da vas sankcioniraju

3.)ukoliko je prijava kompletna, danom koji navedete na RPO obrascu vi ste upisani

4.) ovisno kakvu robu uzimate, i na što ste registrirani: u ulici aleksandra vna humboldta kod Njemčake ambasade (zaboravio naziv ustanove) možete izvaditi carinski broj.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ok, hvala na odgovoru.

 

Sada vas molim da mi netko objasni korake ili gdje to mogu procitati s obzirom da sam "bacena u vatru" :(.

 

Roba me ceka na carini (zracna luka), radi se o tekstilu. Predala sam zahtjev za otvaranje obrta uskoro ce to biti rijeseno.

 

Koji su sljedeci koraci koje moram poduzeti, a opet da ne gubim vrijeme i novac na lezarinu.

 

Zatim imam pitanja koje navodim pod rednim brojevima:

 

1.) spediter? moram li ga imati?

2.) je li bolje imati speditera blizu skladista, zracne luke ili drugog posla (zaposlena sam vec)?

3.) kod predaje zahtjeva rekli su mi da se automatski radi upis u RPO, je li to istina?

4.) koje papire trebam za izradu ziga?

 

Ja sam jedna od onih obrtnika koji sve rade naopako :(. Narucila robu, a da nisam nista saznala o obrtu, porezima itd. Ne znam gdje da nadjem odgovore na svoja pitanja.

 

5.) knjigovodstvo? kada ste mi rekli da sve treba proci kroz knjige, znaci li to da vec sad moram naci knjigovodju?

 

Pomozite mi, dodje mi da iskocim iz svoje koze od sume nejasnih informacija. Hvala.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Marusa je napisao:

Roba me ceka na carini (zracna luka), radi se o tekstilu. Predala sam zahtjev za otvaranje obrta uskoro ce to biti rijeseno.

 

Koji su sljedeci koraci koje moram poduzeti, a opet da ne gubim vrijeme i novac na lezarinu.

 

1.) spediter? moram li ga imati?

2.) je li bolje imati speditera blizu skladista, zracne luke ili drugog posla (zaposlena sam vec)?

3.) kod predaje zahtjeva rekli su mi da se automatski radi upis u RPO, je li to istina?

4.) koje papire trebam za izradu ziga?

 

Ja sam jedna od onih obrtnika koji sve rade naopako :(. Narucila robu, a da nisam nista saznala o obrtu, porezima itd. Ne znam gdje da nadjem odgovore na svoja pitanja.

 

5.) knjigovodstvo? kada ste mi rekli da sve treba proci kroz knjige, znaci li to da vec sad moram naci knjigovodju?

 

Pomozite mi, dodje mi da iskocim iz svoje koze od sume nejasnih informacija. Hvala.

 

a.) ako vas roba čeka na carini znači da ste je več naručili na svoje ime za veleprodaju a da još niste osnovali obrt (makar će vam za to ipak porezna kolko tolko progledat kroz prste)

1.) speditera za tu vrstu robe nemorate imati (neznam o kojoj se količini govori itd)

2.)mjesto spedicije je suvislo

3.)nakon registracije obrta upisujete se u RPO po mjestu obavljanja djelatnosti

4.) za izradu pečata rješenje o registraciji obrta sa obrtnicom na uvid preslike se daju.

b) ukoliko ste se uspjeli registrirati na ovaj forum onda ćete znati upisati i riječ obrt u Google te će vam izbaciti poveznice na HOK, OKZ, hitro.hr itd

5.) možete vi pričati sa knjigovođom ali da bi on mogao vama voditi knjige morate imati dokaz o upisu u obrtni registar, i upisani u RPO (što oni inače rade), uglavnom nađite si knjigovođu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pozdrav! Forum je super i vidi se da ste jako dobro informirani, pa stoga imam i ja nekoliko pitanja za vas!

 

Otvorila bi obrt prodajom dječje robice (second hand shop).

Imam završene 4 godine trgovačke škole.

 

1. Da li se tu radi o trgovini na malo (specijaliziranoj ili nečemu drugom)?

2. Kakva bi klasifikacija tog obrta bila?

 

Suprug je vlasnik stana - garsonijere 28m2 u stambenoj zgradi koji bi koristila kao trgovinu.

 

3. Da li je to moguće?

4. Da li je uz to moguće voditi i internet prodaju dječje robice?

5. Moram li polagati kakav majstorski ispit?

 

Hvala puno, ostale informacije sam pročitala u vašim brojnim odgovorima.

Super ste.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

think je napisao:

Pozdrav! Forum je super i vidi se da ste jako dobro informirani, pa stoga imam i ja nekoliko pitanja za vas!

 

Otvorila bi obrt prodajom dječje robice (second hand shop).

Imam završene 4 godine trgovačke škole.

 

1. Da li se tu radi o trgovini na malo (specijaliziranoj ili nečemu drugom)?

2. Kakva bi klasifikacija tog obrta bila?

 

Suprug je vlasnik stana - garsonijere 28m2 u stambenoj zgradi koji bi koristila kao trgovinu.

 

3. Da li je to moguće?

4. Da li je uz to moguće voditi i internet prodaju dječje robice?

5. Moram li polagati kakav majstorski ispit?

 

Hvala puno, ostale informacije sam pročitala u vašim brojnim odgovorima.

Super ste.

 

1. trgovina na malo rabljenom robom u specijaliziranim prodavaoonicama

2. 47.79 (trgovački obrt____________)

3. da bi zadovoljili minimalne tehničke uvjete za obavljanje trgovačke djelatnosti morate između ostalog zadovoljiti: dokaz o uporabljivosti objekta (Zakon o gradnji), dokaz o vlasništvu prostora onaj koji iznajmljuje te ugovor o najmu, atest struje, ventilacije te plina ako ga ima, sanitarni čvor.

4. Moguće je vršiti djelatnost putem računala, koju također morate registrirati tj. navesti prilikom registracije obrta

5. za obavljanje navedenih djelatnosti vaša stručna sprema zadovoljava.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala lijepo! Puno ste mi pomogli, međutim da li predstavlja problem što zgrada nema uporabnu dozvolu, iako ima sve potrebno što bi trebali imati, tj. zgrada stoji 5 godina već i ljudi žive u njoj. Struja, voda i sve ostalo ima.

 

Da li je moguće dostaviti nekakav drugi dokument koji bi zadovoljio nedostatak uporabne dozvole. Hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

U Narodnim novinama br.101/95 objavljen je pravilnik o obrtima koji se mogu obavljati u stambenim prostorijama.

 

Kako je trgovina na malo apsolutno isključena s tog popisa,nikako ne možete u stanu koji je dio stambene zgrade obavljati djelatnost navedene trgovine budući da stan nije i ne može biti definiran kao poslovni prostor za trgovinu na malo.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ultra zbori razborito.......

 

nemože se bilo koja djelatnosti obavljati u prostoriji koja je naznačena kao stan......

kako sam i nave u prijašnjem postu morate imati dokaz o uporabljivosti objektA.

 

ukoliko je zgrada stara cca 5 godina i nema uporabnu jedino vam preostaje to da uz građevinsku konačnu predate zahtjev za pribavljanjem uvjerenja o uporabljivosti objekta u pogledu vanjske namjene i da nije izvan gabarita.

prije toga ishodite uvjerenje od ministaratva zaštite okoliša da nije u tijeku inspekcijski postupak i za cca 7-8 mjeseci (ovisno o kojem gradu se radi) možda i dobijete isto.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Namjeravam otvoriti trgovinu s hranom i opremom za kućne ljubimce i možda bi imali i nešto životinja (npr.glodavce).

 

1) Kako bi glasila djelatnost obrta?

 

2) Imam završenu trogodišnju školu za prodavača, dali mi je potreban stručni ispit ili moja stručna sprema nije zadovoljavajuća pošto bi se u trgovini prodavale životinje?

 

3) Trgovina bi bila smještena u unajmljenom poslovnom prostoru, koju adresu da prijavim kao sjedište obrta? Nemam vlastite nekretnine, podstanar sam.

 

Hvala unaprijed na odgovorima.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@SandraM :

 

1. 47.76:Trgovina na malo cvijećem,sadnicama,sjemenjem,gnojivom,kućnim ljubimcima i hranom za kućne ljubimce u specijaliziranim prodavaonicama.

 

2. Vaša stručna sprema zadovoljava uvjete za otvaranje obrta s navedenom djelatnošću

 

3. Sjedište obrta upisujete na adresu unajmljenog poslovnog prostora (obavezno prilikom upisa u obrtni registar ponijeti Ugovor o najmu).Ukoliko bi stavili sjedište obrta na adresu prebivališta a sjedište trgovine na adresu poslovnog prostora,morali bi ste plaćati dvostruki porez na tvrtku.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

alenkojelenko je napisao:

upravo sam zvala vodnikovu za upis tečaja u radnu knjižicu i kažu da se tečajevi inače ne upisuju osim ako nemaju na zgalavlju pečat i ovjerenje od RH..

 

gledajte ovako......npr maxmara daje tečaj specijalizacije (jer je registrirana za poduku iz šminkanja npr) te ćete nakon seminara ili sl. dobiti potvrdu iz koje če biti vidljivo da ste "položili" tečaj za šminkanje u maxmari, nema nikakvu važnost niti senemože upisati u radnu knjižicu već je možete staviti na zid ili dati vašem poslodavcu iz te če biti vidljivo da ste se ajmo reći specijalizirali.

 

stručne ispite, tečajeve i sl. sa sposobnošću upisa daju otvoreno veleučilište obrtnička komora i sl.

 

kao i recimo npr za zaštitara.na veleučilištu kod OTV doma možete u roku ići na polaganje večernje škole za to zvanje a možete i pristupiti veleučilištu LAS koje je pak specijalizirano za ta zvanja te ćete proći tečaj koji se upisuje u radnu knjižicu.

ovo navodim iz razloga da vam pobliže i donekle pojasnim ono što ste naveli.

ili tražite mišljenje od ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva te priložite te tečjave koje imate, izjave od osoba kod kojih ste radili kao maniker itd te ukoliko vam daju pozitivno mišljenje nemorate iste upisati u knjižicu...po metodologiji NKD-a 2007 ima uistinu puno djelatnosti koje nisu obuhvaćene tim pa nadležno ministarstvo izdaje mišljenja koja zamjenjuju određeni uvjet pri registraciji obrta itd (isto tako ne znači da ćete i dobiti pozitivno mišljenje a i ono se čeka cca 2-5 mjeseci)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Poštovani,

 

molio bih vas za nekoliko informacija oko pokretanja obrta (to ne bi trebao biti vezani obrt???). Naime, i supruga i ja smo zaposleni te ostvarujemo dohodak od nesamostalnog rada, a ja bih otvorio i obrt koji bi između ostalog bio registriran za grafičku pripremu i tisak.

S obzirom da je moja supruga zaposlena u poduzeću koje se bavi upravo tom djelatnošću, ali s obzirom da sam ja vlasnik obrta, da li ja mogu otvoriti obrt registriran za tu djelatnost (zaštita tržišne utakmice)?

Naravno da će poslove te djelatnosti obavljati upravo ona.

Ako to nije moguće, da li je moguće da to ipak učinimo ako ona dobije izjavu od poslodavca u kojoj on navodi da se s tim slaže (kakva mora biti izjava-postoji neka forma, ovjerena kod j.b.?)?

 

Pozdrav.

 

R.S.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

proba je napisao:

Poštovani,

 

molio bih vas za nekoliko informacija oko pokretanja obrta (to ne bi trebao biti vezani obrt???). Naime, i supruga i ja smo zaposleni te ostvarujemo dohodak od nesamostalnog rada, a ja bih otvorio i obrt koji bi između ostalog bio registriran za grafičku pripremu i tisak.

S obzirom da je moja supruga zaposlena u poduzeću koje se bavi upravo tom djelatnošću, ali s obzirom da sam ja vlasnik obrta, da li ja mogu otvoriti obrt registriran za tu djelatnost (zaštita tržišne utakmice)?

Naravno da će poslove te djelatnosti obavljati upravo ona.

Ako to nije moguće, da li je moguće da to ipak učinimo ako ona dobije izjavu od poslodavca u kojoj on navodi da se s tim slaže (kakva mora biti izjava-postoji neka forma, ovjerena kod j.b.?)?

 

Pozdrav.

 

R.S.

 

Nisam baš shvatio pitanje, ali ako imate već postojeći obrt nemožete otvoriti još jedan već možete proširiti postojeći ili otvoriti zajedniki obrt sa drugom fizičkom osobom a da pritom imate i obrt u kojem ste jedini vlasnik.

To što vam supruga radi u tvrtci koja se bavi grafičkom pripremom i tiskom ne spriječava vas da registrirate obrt, ali ujedno ne sprječava njenog poslodavca da vas danas-sutra tuži po nekom pravu na sudu (općinskom ili sudu časti pri obrtničkoj komori). U vašem obrtu mogu raditi vaša majka,otac,sin,kćer,brat,sestra, i žena, bez obzira dali su uposleni negdje.

Opreza radi budućih postupaka (ako vas se uopće i tuži) možete tražiti od ženinog poslodavca da vas neće tužiti u pogledu postavljenja vašeg pitanja, poželjno je da bude ovjereno kod bilježnika.

:)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pa upravo se po tome radi:) Bilo je slicnih pitanja, a moderator je uvijek odgovarao da se ne moze registrirati obrt u slucaju kad je vlasnik obrta zaposlen za istu djelatnost u kojoj vlasnik radi kod poslodavca, ali mi se cini da je sugerirao da se moze ukoliko se dobije izjava. To je slucaj kad se vlasnik obrta bavi istom djelatnoscu kao i njegov poslodavac, medutim, formalno je obrt na mene, a ne na moju suprugu i zato me je i zanimalo da li to moze proci ili je preocito:)

 

Pozdrav.

 

R.S.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

proba je napisao:

Pa upravo se po tome radi:) Bilo je slicnih pitanja, a moderator je uvijek odgovarao da se ne moze registrirati obrt u slucaju kad je vlasnik obrta zaposlen za istu djelatnost u kojoj vlasnik radi kod poslodavca, ali mi se cini da je sugerirao da se moze ukoliko se dobije izjava. To je slucaj kad se vlasnik obrta bavi istom djelatnoscu kao i njegov poslodavac, medutim, formalno je obrt na mene, a ne na moju suprugu i zato me je i zanimalo da li to moze proci ili je preocito:)

 

Pozdrav.

 

R.S.

 

Pa nije moderator ni daleko od istine.........svaki ured nažalost provodi određena pravila tj. vodi se određenim "stvarima" a za što čak i ima pravo glede ZUP-a itd.

a što spada pod domenu suda časti, koji vas doduše nemože kazniti ali može vam ugasiti obrt.

u "realnom" vremenu teško je pohvatati sve konce tj. doznati da vam djelatnik ili neko od njegove obitelji obavlja istovrsnu djelatnost što može rezultirati krajnje nepovoljno.

a dali je nešto preočito ehhhhhhh pa ajmo ovako...ako ste u nekoj manjoj općini di se svi skoro znaju saznaće se sve. U Zagrebu malo teže ali svojedobno znam iz osobnog iskustva kad je jedan fotograf otvorio radnju a njegova žena radila kod drugog. Tužbom na sudu časti zatvorili su mu i zabranili obrt.

 

sve 5 samo reno 4 hehehe

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala na odgovorima. Pokusali smo se savjetovati s raznim racunovodjama, ali nam nitko nije znao tocno odgovoriti, pa stoga pitamo Vas.

 

Na koji nacin rabljenu odjecu koja je kupljena u inozemstvu prikazati odnosno uvesti kroz ulazne racune obrta ili firme koja je kupljena od fizicke osobe, a ista dolazi putem poste.

 

Jasno mi je kad kupujemo od pravne osobe u inozemstvu, ali kako kad kupujemo od fizicke.

 

(posto bi se radilo o second hand shopu djecje odjece)(fizicka osoba nam ne moze dati fakturu, racun ili nesto drugo)

Hocemo da bude sve po zakonu, a nitko ne zna odgovor na to pitanje, makar one koje smo mi pitali.

 

Hvala!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

think je napisao:

Hvala na odgovorima. Pokusali smo se savjetovati s raznim racunovodjama, ali nam nitko nije znao tocno odgovoriti, pa stoga pitamo Vas.

 

Na koji nacin rabljenu odjecu koja je kupljena u inozemstvu prikazati odnosno uvesti kroz ulazne racune obrta ili firme koja je kupljena od fizicke osobe, a ista dolazi putem poste.

 

Jasno mi je kad kupujemo od pravne osobe u inozemstvu, ali kako kad kupujemo od fizicke.

 

(posto bi se radilo o second hand shopu djecje odjece)(fizicka osoba nam ne moze dati fakturu, racun ili nesto drugo)

Hocemo da bude sve po zakonu, a nitko ne zna odgovor na to pitanje, makar one koje smo mi pitali.

 

Hvala!

 

Otkupni list u kojem se navode podaci osobe od koje kupujete stvar, nerazumijem baš da vam niti jedna knjigovođa to nije uspjela objasniti......

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@think :

 

Svakako kontaktirajte najbližu carinarnicu, jer ovisno o tome iz koje države uvozite,te da li su za određenu robu potrebne deklaracije,možete uvoziti.

Kako je Vlada propisala proizvode za koje je pri uvozu potrebno pokrenuti izdavanje uvjerenja o kakvoći kojim se potvrđuje da proizvodi koji se uvoze odgovaraju temeljnim zahtjevima ili normama čija je primjena obvezna, morate kao uvoznik pokrenuti zahtjev za izdavanje uvjerenja o kakvoći.

 

Ukoliko Vam fizička osoba u svojoj državi može ishodovati ili ima deklaracije za robu koju prodaje,može istu izvesti.Ukoliko nema,Vi je ne možete uvesti niti imate temelj za daljnju prodaju.Mnogo toga ovisi iz koje zemlje uvozite te da li je RH potpisnik primjene ugovora o slobodnoj trgovini s tom državom.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@proba :

 

Možete registrirati obrt na sebe ali ukoliko se radi o vezanom obrtu,morate imati stručnu osobu.Kako stručna osoba ne može biti Vaša supruga (jer je već u radnom odnosu),znači ne možete je zapošljavati, postoji mogućnost ili da ona otvori obrt na sebe (i traži Izjavu poslodavca o suglasnosti za obavljanje iste djelatnosti) ili da Vi i supruga otvorite Zajednički obrt (Izjava o ortakluku),navedete više djelatnosti,svatko je stručan u svojoj, a kako ste ortaci tako ona ne snosi odgovornost tržišne utakmice sve dok poslovni partneri njezinog poslodavca ne postanu i njeni poslovni partneri.U tom bi slučaju ponovo bila potrebna Izjava poslodavca.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Veliki pozdrav,

zelja mi je otvoriti objekt brze prehrane , obrt bi otvorio na sebe mada sam već zaposlen u državnoj službi, u objektu bi radila žena i sestra, dali one moraju biti prijavljene i dali moram na njih plaćati mirovinsko i zdrastveno, i ako otvorim na ženu dali mi je to pametnije ( manje troškova)

Hvala!!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ukoliko obrt otvorite na svoje ime,supruga Vam može pomagati u obrtu kao član obitelji koju ne morate prijaviti u radni odnos dok sestru svakako morate.

Zakon je definirao koji članovi obitelji mogu raditi u obrtu bez zasnivanja radnog odnosa (bračni drug,djeca,roditelji...i druge osobe koje je obrtnik dužan uzdržavati).Ukoliko niste sestrin skrbnik,ona mora na prijavu u radni odnos.

 

Dosta je u uvom forumu pisano o statusu obrtnika koji su osigurani po drugoj osnovi,pa malo prolistajte prije konačne odluke.

 

I, ukoliko obrt otvorite na ženu, to Vam ne donosi ništa manje troškova.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pozdrav svima!

 

I meni je potrebna pomoć.

 

Ovako,

 

Stalno sam zaposlena u jednoj firmi i imam otvoren obrt za prevođenje (prevođenje, usluge sudskog tumača i poduka) i trebam izdati prvi račun.

 

Prvo što me muči jest vođenje knjiga. Koje poslovne knjige ja zapravo trebam, da li samo knjigu izdataka i primitaka ili sve? Zarada mi za sad nije velika, oko 1000 kuna, ali planiram proširiti posao i zarađivati više.

U HOK-u su mi spomenuli mogućnost paušalnog oporezivanja, za što bi mi trebala samo knjiga prometa.

I koje su prednosti i mane oba načina vođenja knjiga i oporezivanja?

 

Hvala! :-)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ukoliko ste već otvorili obrt morali ste se prijaviti poreznoj upravi tj.upisati u Registar poreznih obveznika (RPO).Tom prilikom možete se odlučiti na utvrđivanje dohotka u paušalnom iznosu ali samo ukoliko niste prijavljeni u sustav pdv-a.Godišnji paušalni dohodak utvrđuje se u iznosu 12.750 kn,što je razlika između primitaka od 85.000 kn i porezno priznatih izdataka u visini 85%.

Ili, da pojednostavim:

- ukoliko ste paušalac,utvrđen Vam je fiksni porez na dohodak koji plaćate tromjesečno,od poslovnih knjiga vodite samo knjigu prometa i ne možete podnijeti godišnju poreznu prijavu.

- ukoliko ste obrtnik koji utvrđuje dohodak temeljem poslovnih knjiga,plaćate porez po ostvarenom dohotku,vodite knjigu ulaznih,izlaznih računa i knjigu primitaka i izdataka.

 

U suštini,za djelatnost koju navodite a obzirom da ste tek na početku poslovanja puno Vam je jednostavnije da se upišete u paušalce:manje poslovnih knjiga,jednostavno knjigovodstvo,manji troškovi poslovanja.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Već sam prijavljena u registru, a rekli su mi u poreznoj da prijavu za paušalno oporezivanje mogu podnijeti do kraja godine, s time da do onda moram plaćati porez na dohodak.

 

U slučaju da počnem plaćati paušalno i da iz nekog razloga želim početi plaćati porez na dohodak ili ući u sustav pdv-a, da li mogu odmah prijeći ili postoji neki minimalni zakonski rok do kojeg moram plaćati paušalno?

 

:-)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Postovani Ultra,

 

zaista ste sjajni i hvala vam na svim odgovorima svima nama koji zujimo po cesto nejasnim propisima, da ne spominjem kronicno neznanje drzavnih sluzbenika koji bi nam, kao, trebali pomagati, a ne vecinu radnog vremena :kavica:.

 

Kako sam u sluzbama uglavnom naisao na nejasnoce i kontradiktornosti, molim vas za pomoc.

 

Obrt (slobodni obrt, usluzna djelatnost-savjetovanje, ne zahtijeva MTU) nije registriran u Zagrebu, a buduci da namjeravamo iznajmiti poslovni prostor u Zagrebu, te prosirivati djelatnost obrta, imam slijedeca pitanja pitanja.

 

1. Da li srediste obrta moze ostati u maticnoj zupaniji, a da obrt ima iznajmljen prostor u Zagrebu?

Naravno, uz postojeci, kod javnog biljeznika ovjeren, ugovor o najmu.

 

2. Da li se za iznajmljeni prostor placa porez? Ako da, po kojoj osnovi?

 

3. U iznajmljenom prostoru obrt bi se prosirio na djelatnosti - manikura, sminkanje, trgovina kozmetickom proizvodima na malo, trgovina putem interneta.

 

3a. Da li je za prosirenje djelatnosti na manikuru i sminkanje potrebna odredjena strucna sprema vlasnika obrta?

Ili mora postojati zaposlenik s odredjenom strucnom spremom.

 

3b. Da li je moguce obavljati djelatnost trgovine ukoliko vlasnik obrta nije zavrsio trgovacku skolu, vec ekonomsku?

Ili mora postojati zaposlenik s trgovackom strucnom spremom.

 

3c. Da li nam je za prostor potreban MTU ukoliko se unutra obavlja djelatnost trgovine (pretpostavljem da je potreban) i gdje se trazi zahtjev za MTU s obzirom da srediste obrta nije u Zgb, a prostor je iznajmljen u gradu Zagrebu?

 

3d. Sto ako vlasnik prostora vec posjeduje potvrdu o MTU? Da li se mora raditi novi MTU?

 

Eto ga i hvala unaprijed.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

ultra je napisao:

Ukoliko obrt otvorite na svoje ime,supruga Vam može pomagati u obrtu kao član obitelji koju ne morate prijaviti u radni odnos dok sestru svakako morate.

Zakon je definirao koji članovi obitelji mogu raditi u obrtu bez zasnivanja radnog odnosa (bračni drug,djeca,roditelji...i druge osobe koje je obrtnik dužan uzdržavati).Ukoliko niste sestrin skrbnik,ona mora na prijavu u radni odnos.

 

Dosta je u uvom forumu pisano o statusu obrtnika koji su osigurani po drugoj osnovi,pa malo prolistajte prije konačne odluke.

 

I, ukoliko obrt otvorite na ženu, to Vam ne donosi ništa manje troškova.

 

 

Meni su inspektori radili frku jer su zatekli mamu kako pomaže djelatnici u obavljanju posla (kafić) u mom obrtu. Jednako tako, skoro su nas kaznili jer su mene zatekli u trgovini moje mame jer sam ju zamijenila par dana na 4 sata! Znači, članovi obitelji smiju pomagati ali ne i raditi u obrtu člana obitelji bez prijave. Mama je morala sestru prijaviti a žive u istom kućanstvu... Zato, ipak oprez.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@boman :

 

1. Da, središte obrta u pravilu i jest mjesto prebivališta obrtnika.Ukoliko temeljem Ugovora o najmu poslujete u drugom mjestu tada u Uredu državne uprave radite i upis izdvojene poslovne jedinice svog obrta u obrtnicu i plaćate dupli porez na tvrtku (godišnji porez).

 

2. Da za iznajmljeni prostor plaćate porez na najam i kao što prethodno rekoh,porez na tvrtku tj.izdvojenu poslovnu jedinicu (200-500 kn godišnje,ovisno o kojoj djelatnosti je riječ)

 

3. Dakle,po ovim djelatnostima,porez na tvrtku bi bio oko 250 kn/godišnje.

 

3a. Za manikuru treba vam zvanje manikira (možete odraditi i neki tečaj po kojemu bi dobili navedeno zvanje,s tim da se upisuje u radnu knjižicu ili otiđite u najbližu obrtničku komoru i preko njih odradite navedeno.Ili zaposlite osobu koja ima stručnu kvalifikaciju.

Za šminkanje Vam ne treba određena stručna sprema.

 

3b. SSS-ekonomist može otvoriti i obavljati trgovačku djelatnost.

 

3c. Da, potreban je MTU i bez obzira na sjedište obrta MTU tražite u uredu za gospodarstvo grada Zagreba jer se lokal nalazi ondje.

 

3d. Obično djelatnici ureda za gospodarstvo koji izlaze na teren prilikom pregleda lokala u svezi izdavanja MTU,priznaju prethodni (ukoliko od njegovog izdavanja nije prošlo puno vremena)ali ponekad,za određene djelatnosti traže ishodovanje novih atesta.Ponesite sa sobom postojeći MTU, te tražite očitovanje da li isti priznaju te da li morate tražiti ishodovanje novog (u cijelosti ili dijelom).

 

Lijep pozdrav!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Hvala Bogu da postoji ovakav forum. Oduševili ste me.

Kako je stvarno jasno da posjedujete zavidno znanje, molim i ja pomoć.. Otvorio bih obrt montaže namještaja i eventualnih popravaka namještaja (sklapanje iz skrojenog i popravak namještaja). Da li se to smatra vezanim ili slobodnim obrtom i što je potrebno za registraciju obrta (prostor..)? Hvala Vam unaprijed.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pozdrav,

 

Na ovoj temi našao sam puno korisnih informacija vezano uz otvaranje i poslovanje obrta pa se nadam da možete pomoći i meni, pitanje je:

Smijem li kupovati software u inozemstvu i isti preprodavati ovdje u sklopu usluge koje nudim svojim korisnicima ako ću registrirati sljedeće djelatnosti:

 

NKD 58.2 Izdavanje softvera

1) NKD 58.29 Izdavanje ostalog softvera

 

NKD 62.0 Računalno programiranje, savjetovanje i djelatnosti povezane s njima

2) NKD 62.01 Računalno programiranje

3) NKD 62.02 Savjetovanje u vezi s računalima

4) NKD 62.03 Upravljanje računalnom opremom i sustavom

5) NKD 62.09 Ostale uslužne djelatnosti u vezi s informacijskom tehnologijom i računalima

 

NKD 73.1 Promidžba (reklama i propaganda)

6) NKD 73.11 Agencije za promidžbu (reklamu ipropagandu)

 

Ako ne, koja djelatnost mi treba za to?

Unaprijed hvala na odgovorima.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@Informatičar:

 

58.29.Izdavanje ostalog softvera:

uključuje;izdavanje standardnog softvera,spremnog za uporabu,uključujući prijevod ili prilagodbu standardnog softvera za određeno tržište,za vlastiti račun:

-operativnih sustava

-poslovnih i drugih aplikacija

 

62.0 i 73.1 su jasni

 

Dakle,ukoliko želite kupovati softvere koje bi prodavali u sklopu navedenih djelatnosti, sve navedeno je dovoljno.

 

Ukoliko želite isključivu prodaju softvera možete registrirati i 47.41.:Trgovina na malo računalima,perifernim jedinicama i softverom u specijaliziranim prodavaonicama

 

Ukoliko želite umnožavanje,možete registrirati i 18.20.:Umnožavanje snimljenih zapisa

(umnožavanje s master-kopija softvera i dr.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@marko7 :

 

Djelatnosti kojima bi ste se bavili spadaju po Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NKD 2007) u skupinu:

95.24.:Popravak namještaja i pokućstva

ovaj razred uključuje:montažu,sastavljanje,ponovno tapaciranje,popravak i restauriranje namještaja i pokućstva,uključujući uredski namještaj

 

Obrt spada u vezane obrte i potrebno Vam je zanimanje stolar (u najmanje srednjoškolskom,trogodišnjem trajanju).

 

Za registraciju Vam osim navedene diplome (ili zapošljavanja stručne osobe-stolara),treba poslovni prostor (Vaš ili unajmljen),ishodovanje minimuma tehničkih uvjeta,zaštita na radu i "dobar vjetar u leđa"! :palac:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

pozdrav!

 

htjela bih otvoriti obrt čija djelatnost bi bila popravak računala, izrada web stranica, iznajmljivanje web prostora, da li su ove šifre prema NKD-u dovoljne:

NKD 62.02 Savjetovanje u vezi s računalima

NKD 62.03 Upravljanje računalnom opremom i sustavom

NKD 62.09 Ostale uslužne djelatnosti u vezi s informacijskom tehnologijom i računalima

NKD 95.11 Popravak računala i periferne opreme

 

 

da li se ove djelatnosti mogu obavljati u stambenom prostoru,našla sam nešto u NN, ali mislim da su to stare šifre

 

da li je to vezani obrt? imam završenu srednju strukovnu školu, imam certifikat za sistem administratora od algebre koja nije upisana u radnu knjižicu, također radim na tom radnom mjestu,ali poslodavac je škola

 

također, ne bih ulazila u sustav PDV-a, ne bi bilo zaposlenih, znači moram voditi samo knjigu prometa, dal moram još što voditi od knjiga,tj. papira? i pročitala sam po ovom forumu da moram plaćati članarinu tromjesečno (gdje mogu saznati koliko moram plaćati u ZG-u?) i još nešto,ne mogu se sjetiti :misli:

hvala unaprijed (oprostite ako je predugačak post)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@lavica24 :

 

Dodajte još i ove djelatnosti:

72.40.-izrada i upravljanje bazama podataka

74.40.-promidžba (reklama i propaganda)

74.13.-istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnijenja

74.87.-ostale poslovne djelatnosti d.n.

 

Niti jedna od Vaših ili mojih nabrojanih djelatnosti ne spada u vezane obrte, izuzev djelatnosti 95.11.POPRAVAK RAČUNALA I PERIFERNE OPREME za što je potrebno zvanje-elektroničar mehaničar.

 

Sve djelatnosti se mogu obavljati u stambenom prostoru ali Vam je opet samo za djelatnost 95.11. potrebno i MTU.

 

Ne morate ulaziti u PDV dok ne ostvarite primitke iznad 85.000 kn mjesečno, ne morate imati niti zaposlene (osim ako ćete raditi popravak računala za što Vam treba stručna osoba).

 

Iznos koji plaćate Hrvatskoj obrtničkoj komori za Grad Zagreb je 234,00 kn/tromjesečno.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ultra, hvala na odgovorima, puno su mi pomogli.

 

Imam još jedno pitanje i tiče se plaćanja poreza na dohodak nakon izdanog računa.

 

Kao što sam napisala, zaposlena sam u jednoj firmi i uz to imam otvoren obrt.

 

Ono što me muči jest kako se računa i uplaćuje porez: na posebnom obrascu, uplatnici, na neki žiro-račun?

 

Hvala :-)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@matrjoshka :

 

Porez na dohodak ne plaćate prilikom izdavanja računa.

 

Dohodak je,u obrtu,razlika između primitaka i izdataka ostvaren u toku poslovne godine.Dohodak iz obrta prijavljujete istovremeno s prijavom dohotka od nesamostalnog rada (plaće),po isteku kalendarske godine (najkasnije do 28.02.2010.), na obrascu DOH (godišnja prijava poreza na dohodak).

 

Porezna uprava Vam po obrađenoj prijavi na adresu prebivališta šalje Privremeno porezno rješenje u kojemu je evidentirano imate li poreza na dohodak za uplatu ili povrat.

 

Na istom rješenju nalazi se i uplatni račun te poziv na broj,temeljem kojega uplaćujete porez na dohodak.

 

Nakon prve godine poslovanja u obrtu,Porezna uprava Vam (također na Vašu adresu) šalje pisano rješenje o predujmu poreza na dohodak koji morate uplaćivati svaki mjesec (ukoliko ste imali pozitivno poslovanje).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Navedene djelatnosti su iz NKD 2002,pa Vam šaljem nove,važeće šifre iz NKD 2007:

 

74.90.Ostale stručne,znanstvene i tehničke djelatnosti d.n.

 

Ovaj razred uključuje razne uslužne djelatnosti koje se uobičajeno pružaju komercijalnim potrošačima.Uključuje djelatnosti koje zahtjevaju veće stručne,znanstvene i tehničke vještine međutim,ne uključuje tekuće,rutinske poslove koji su obično kratkog trajanja.

 

96.09.Ostale osobne uslužne djelatnosti,d.n.

 

Ovaj razred uključuje astrološke djelatnosti,usluge pratnje,ženidbene urede,skrbi za kućne ljubimce,studije za tetovaže i piercing...

 

Znači,morate točno definirati čime bi ste se bavili,jer ukoliko radite usluge iz 74.90.(npr.djelatnosti poslovnog posredovanja,savjetovanje u području poljoprivrede,zaštite ili sl., ne treba Vam MTU).

Ukoliko npr.imate studio za tetovažu (iz 96.09.)treba Vam MTU a ukoliko iz iste grupe (96.09.)radite astrološke usluge, ne treba Vam MTU.

 

Savjet: prilikom registracije obrta stavite kao osnovnu djelatnost neku za koju ne treba MTU (ukoliko će te se zaista njome i baviti)a sporednim,povremenim djelatnostima navedite ostale.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Prvo sve pohvale za stranicu i forum!

 

I ja imam nekoliko pitanja u vezi otvaranja obrta.

1. Da li mi je potrebna radna knjižica prilikom otvaranja obrta, odnosno trebam li je tražiti od svojeg trenutnog poslodavca.

2. Da li je potreban ugovor o najmu prostora ukoliko je prostor u vlasništvu osobe koja otvara obrt, odnosno što treba po tom pitanju?

3. Ukoliko ja otvaram obrt u prostoru u kojem živim a nisam vlasnik, sa vlasnikom moram potpisati ugovor o najmu? Koliko minimalno moram plaćati recimo za 15 m2, i kako se uopće regulira plačanje (kako on meni izdaje račun?) vlasniku kad je on fizička a ne pravna osoba?

4. Da li je bolje čekati početak 2010 godine zbog promjena sa oib brojem, pečatom...?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pozdrav svima!

 

Također šaljem pohvale za forum - dobiti konkretne odgovore u moru preopćenitih dokumenata i spisa kojima internet i razni portali vrve, prava je sreća za nas koji želimo pokrenuti svoj posao.

 

Pitanje za moderatora:

 

Trenutno radim u jednoj turističkoj agenciji gdje sam stalno zaposlen. Istovremeno, htio bih otvoriti obrt, radi stjecanja dodatne zarade. No, u tom obrtu bih se djelomice htio baviti i poslovima u turizmu, kojima se bavi i moj trenutni poslodavac, što znam da zbog tržišnih pravila ne smijem.

 

Moje pitanje je,isplati li se financijski dati otkaz u trenutnoj firmi,zaposliti se u svom obrtu, a kod trenutnog poslodavca svoje usluge rada naplaćivati preko fakture izdane od strane mog obrta? Nešto tipa "intelektualne usluge" ili nešto sl.?

 

Naime, moja netto plaća je oko 5.000,00 kn, a bruto ispadne 8.204,00 kn. Da li bi se isplatilo raditi kao vanjski suradnik firme i mjesečno naplaćivati tih 8.204,00 kn kao uslugu od strane mog obrta prema toj firmi?

 

Znam da bi nakon prvih godinu dana, kada bi premašio 85.000,00 kn prometa i ušao u sustav PDV-a, ustvari netto dobivao 23% manje od sadašnje bruto plaće, ali trenutno mi je najvažnija prva godina kada ću kretati u posao.

 

Pitanje broj 2 - na temelju čega obrtnik, koji sam sebe zapošljava, uplaćuje doprinose? Naime,pročitao sam negdje da ne postoji konkretno plaća obrtnika, već on može dizati gotovinu sa računa obrta za bilo koje privatne svrhe i u principu zarada obrta je plaća. Kako se onda određuje visina mjesečnih doprinosa i kolika je minimalna?

 

Zamolio bih mišljenje znalaca :) !

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za IvanPZ :

 

1. Da, tražite radnu knjižicu od poslodavca jer je morate dati na uvid prilikom otvaranja obrta s tim da će te je vratiti.

2. Ne, ne treba ugovor o najmu ukoliko je sjedište obrta Vaša nekretnina.

 

3. Ukoliko niste vlasnik nekretnine sva međusobna prava i obveze regulirate Ugovorom o najmu.Taj Ugovor i Vi i najmodavac morate predočiti poreznoj upravi.Ukoliko odredite cijenu koja "ne zadovoljava tržišnu vrijednost" tj.ukoliko porezna procjeni da je premala,dobit će te porezno rješenje sa izmjenjenim iznosom.

Mjesečnu najamninu uplaćujete najmodavcu temeljem Ugovora (u kojemu stoji iznos i broj tekućeg računa najmodavca) a ne po izdanoj fakturi.Fizička osoba Vam ne izdaje račun ukoliko nije u sustavu poreznih obveznika.

 

4. Bolje je čekati početak 2010. ali ne zbog primjene OIB-a,što je samo tehnički dio promjene već iz razloga da ne bi ste zbog pola mjeseca poslovanja morali predavati godišnju poreznu prijavu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za AlboCorvo :

 

Ukoliko ste spremni uložiti u sebe,ukoliko imate poslovnog znanja,entuzijazma i dobre volje,ukoliko ste ispitali tržište na način da imate sigurne kupce svojih usluga,ukoliko ste spremni i na odricanja,ponekad i na 20-satni radni dan...naravno da je dobro pokrenuti vlastiti posao.

Vaš kupac može biti i Vaš sadašnji poslodavac kao i drugi kojima trebaju usluge ili roba djelatnosti kojima se namjeravate baviti.

 

I ne bojte se PDV-a, daj bože da daleko premašite čarobnih 85.000 kn.To je znak da dobro i zdravo poslujete a svakako i porez iz Vaših izdanih računa umanjujete pretporezom korištenim iz računa dobavljača.

 

Obrtnik se prijavljuje na mirovinsko i zdravstveno temeljem izdanog Rješenja o upisu u obrtni registar i obrtnice.Sa ovim dokumentima,radnom knjižicom i potrebnim obrascima idete u HZMO/HZZO čime Vam počinje i obveza uplate doprinosa.

Početkom svake poslovne godine,Porezna uprava Vam šalje na adresu prebivališta Rješenje o osnovici za uplatu doprinosa u toj godini.Za sve obrtnike osnovica je ista i za 2009.ona iznosi 4.849,00 kn.

Po toj osnovici obrtnik mjesečno uplaćuje:

20% za mirovinsko osiguranje= 969,80 kn

15% za zdravstveno osiguranje= 727,35 kn

0,5% ozljede na radu= 24,25 kn

___________________________________________

Ukupni mjesečni obrtnički doprinosi= 1.721,40

na uplatne račune koje dobijete u Rješenju.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dragi/a „ultra“

 

Puno hvala na odgovoru. Sada vidim da čak i u onim prvim mjesecima, kada možda ne bude posla, otvaranjem obrta i samozapošljavanjem neću ništa izgubiti, ako za trenutnog poslodavca radim kao vanjski suradnik – dapače, doprinosi od 1.721,40 kn manji su od onoga što moj poslodavac plaća pa bih netto mogao dobivati čak i više od trenutne plaće.

 

Kao neki drugi korak zamišljam pravilno odabiranje poslovnih aktivnosti za koje bih se registrirao. Znam za nacionalnu klasifikaciju djelatnosti i za popis vezanih, odnosno povlaštenih obrta, ali me brine što nisam siguran za koje točno djelatnosti moram imati određene MTU, a za koje ne. Naime, trenutno si ne mogu priuštiti pravi najam i uređenje prostora, pa bih napravio ugovor o najmu s roditeljima koji posjeduju stan u kojem živimo svi zajedno i novac koji bi im proforma isplaćivao, opet dobio od njih – zanima me 2 stvari:

 

Da li roditelji koji mi u najam daju npr. sobu za 1.000,00 kn, moraju plaćati porez kao najmodavci i po kojoj stopi (PDV 23%?)?

Da li za slijedeće djeltanosti i usluge moram imati MTU kao i agencije ili samo ugovor o najmu:

Usluge vođenja i praćenja turista na kulturološkim razgledima grada i županije te na izletima (ja bih samo naplaćivao uslugu vođenja, tj. praćenja, a ne bih organizirao cijele aranžmane, jer bi to onda već bio agencijski posao)

Usluge internet prodaje knjiga,različitih specijaliziranih časopisa, glazbenih CD-a i DVD-ova

Usluge internet prodaje različite sportske opreme i sl. – npr. jakne, majice, gojzerice, oprema za planinarenje i sl.

Usluge internet prodaje različitih suvenira i poslovnih poklončića koji ne uključuju hranu ili pića (npr. licitarska srca, slike, itd.)

Organizacija različitih evenata – koncerti, manifestacije, vjenčanja i sl.

 

Hvala i pozdrav!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani AlboCorvo :

 

1. Najprije, najam dijela nekretnine (sobe,npr.20-25 m2) ne mora se navesti u iznosu 1.000,00 kn.Dovoljno je 500,00 kn.

Svakako Ugovor o najmu ovjerite kod javnog bilježnika i odnesite u Poreznu.

Svota najamnine koju navedete ili od Porezne uprave procjenjena najamnina,umanjuje se za 30% i na obračunati iznos plaća se 15% porez na dohodak od imovine.

 

2. Kao što i sami navodite,usluga vođenja tj.praćenja turista nije kompletan turistički aranžman ali svakako Vam savjetujem upit pri turističkoj agenciji Vašeg grada kako ne biste došli u situaciju da Vam traže MTU za turističke agencije.

 

Što se tiče internet prodaje svega dalje navedenog,ukoliko se radi o tranzitnoj prodaji,bez zaprimanja robe s Vaše strane-ne treba MTU.

Ukoliko navedenu robu zaprimate i dalje prodajete, morate imati skladište za spomenutu robu a za skladište morate tražiti uvjerenje o MTU.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@matrjoshka :

 

Ne možete ih unijeti u dugotrajnu imovinu.Sve stvari i prava čija je pojedinačna nabavna vrijednost manja od 2.000,00 kn mogu se jednokratno otpisati neovisno o njihovom vijeku trajanja.Riječ je o sitnom inventaru koji se NE unosi u popis dugotrajne imovine već se izdatak za njegovu nabavu knjiži u Knjigu primitaka i izdataka na temelju plaćenog računa dobavljaču.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Lijep pozdrav.

Imam nekoliko pitanja vezanih za otvaranje obrta.

Bavio bih se savijanjem i prodajom proizvoda od(vrlo tanke) žice.Za početak bih proizvodio u vrlo malim količinama(nešto kao za probu).

Nisam metalurške struke niti imam radnog iskustva u metalurgiji.

P-1:kako registrirati takav obrt(kategorija-djelatnost) a da ne moram polagati majstorski ispit niti zapošljavati nekoga iz struke?

P-2:može li se takav obrt registrirati na kućnu adresu(jer nemam radionu koja bi zadovoljavala sve tehničke uvjete)?

P-3:je li to slobodni ili vezani obrt?

Unaprijed hvala.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@proba123 :

 

Molim Vas da pobliže definirate savijanje proizvoda od žice.Radi li se o prizvodnji primarne prerade čelika,aluminija,bakra,hladnom valjanju vrpci,oblikovanju i profiliranju?

 

Neke od navedenih djelatnosti su vezane a neke slobodne.

 

U svakom slučaju,niti jedna se ne može registrirati na stambeni prostor.Potreban je poslovni (radiona) koji zadovoljava minimum tehničkih uvjeta.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pozdrav svima!

Do unatrag 10 dana bila sam zaposlena. Sada čekam da dobijem papire od bivšeg poslodavca da se mogu ponovo prijaviti na zavod za zapošlajvanje. Sa zavoda imam pravo i na novčanu naknadu.

Međutim planiram kroz idući mjesec otvoriti svoj obrt. Zanima me da li u tom slučaju ostajem bez prava na novčanu naknadu? Čula sam da je navodno moguće tražiti jednokratno isplačivanje naknade? Da li je to istina?

Unaprijed hvala!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

tea26 je napisao:

Pozdrav svima!

Do unatrag 10 dana bila sam zaposlena. Sada čekam da dobijem papire od bivšeg poslodavca da se mogu ponovo prijaviti na zavod za zapošlajvanje. Sa zavoda imam pravo i na novčanu naknadu.

Međutim planiram kroz idući mjesec otvoriti svoj obrt. Zanima me da li u tom slučaju ostajem bez prava na novčanu naknadu? Čula sam da je navodno moguće tražiti jednokratno isplačivanje naknade? Da li je to istina?

Unaprijed hvala!

 

pravo na naknadu sa zavoda imate u slučaju ako ste radili minimalno godinu dana neprekidno, te ukoliko ste dobili otkaz od poslodavca, ako ste sami dali otkaz ili sporazumni nećete dobiti naknadu.

Ukoliko otvorite obrt u tijeku primanja novčane naknade istu nećete više primiti. Doduše može se desiti greška da vam isplate naknadu u vremenu registracije obrta, za što ćete odgovarati.

Isplata naknade sa zavoda se vrši jednokratno u iznosu od 70% prihoda koje ste imali kod poslodavca što ne traje stalno (ovisno koliko ste dugo bili prijavljeni do dana otkaza)

Kod otvaranja ovrta priložite potvrdu da ste na burzi pa nećete platiti jedan dio pristojbe u iznosu od 200,00 kn.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pozdrav!

Trenutno sam na porodiljnom dopustu,do 08.03. 2010.Kolegica i ja zaposlene smo kod istog poslodavca,frizerke smo.Planiramo otvorit Zajednički obrt.Prostor bi unajmile,našle smo prostor i planiramo idući tjedan platiti predujam.Također u planu je bilo da ja,dok korisim porodiljni riješavam papirologiju i otvorim obrt,no sad sam na ovom super forumu pročitala da ne mogu bez suglasnosti poslodavca otvoriti obrt.E sad molila bih savijet,da li da čekam istek porodiljnog,dam otkaz pa krenem u otvaranje obrta ili neke stvari mogu sad početi obavljti?Naglašavam da s poslodavkom nisam u dobrim odnosima i ne mogu se ništa dogovoriti. Unaprijed hvala.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Možete već sad početi rješavati stvari, kao ugovor o najmu, ortački ugovor ako ćete zajednički otvarati obrt, popis aparature i sl.

možete odmah otvoriti obrt bez početka pa eventualno kad rješite sve stvari prijaviti početak rada.

 

Osobno bih savjetovao da rješite stvari sa starim poslodavcem, imate vremena.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Osoba je otvorila obrt dok je bila u stalnom radnom odnosu kod druge osobe. Predala je potrebnu dokumentaciju na mirovinsko, a na socijalno nije jer nije dobila rješenje sa mirovinskog. Sada je izgledno da će prekinuti radni odnos. Da li se mora prijaviti kao zaposlen u svoj obrt i na koji način će plaćati socijalno i mirovinsko ako se ne mora "zaposliti" u svom obrtu?

 

Hvala!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija