Jump to content

Otvaranje obrta nekoliko pitanja


damir123

Preporučene objave

  • Odgovora 695
  • Tema pokrenuta
  • Zadnji odgovor

U ovoj temi su najviše objavljivali

U ovoj temi su najviše objavljivali

Popularne objave

Štovani, dobro razmislite o otvaranju obrta. To ljudima prvo padne na pamet. Postoji j.d.o.o. tzv. jednostavni d.o.o. Imao sam obrt i napravio sam kardinalnu gresku. Otvorio sam obrt u svom stanu

1. 86.90 može biti glavna djelatnost, ali ne možete obavljati fizioterapiju jer to ide preko Ministarstva zdravlja, oni daju odobrenje i idu u komisiju(ali možete unutar toga: shiatshu, fitoterapiju,

1. upišite u OR  pored djelatnosti koje ste smislili i djelatnost 90.03-Djelatnost slobodnih novinara. Oznaka pretežite djelatnosti u OR je čisto statistički(ne znam u poreznom smislu). U poreznom dje

Poštovani, otvorio bih obrt web dizajn i sl. ( da ne dužim) kao i @lavica24.

Kod skupljanja papira rekli su mi da mi treba građevinska dozvola i liječnički pregled.(?)

Jasno mi je za papire, ali ovo dvoje. Da li je to tako, s obzirom da nisam našao taj podatak kod pitanja drugih korisnika foruma.

Hvala na odgovoru.

 

Isprika administratoru, zabunom sam otvorio novu temu umjesto da se nadovežem ovdje.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Navedena djelatnost može se obavljati u stambenom prostoru,ne treba MTU,poslovni prostor niti proizvodni pogon,nije trgovačka,ugostiteljska niti prijevoznička djelatnost i nema baš nikakve potrebe za građevinskom dozvolom a jednako tako nije potrebno ni uvjerenje o obavljenom liječničkom pregledu.

 

Gdje ste samo dobili tu informaciju???

 

Dupli post obrisan!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

ultra je napisao:

Navedena djelatnost može se obavljati u stambenom prostoru,ne treba MTU,poslovni prostor niti proizvodni pogon,nije trgovačka,ugostiteljska niti prijevoznička djelatnost i nema baš nikakve potrebe za građevinskom dozvolom a jednako tako nije potrebno ni uvjerenje o obavljenom liječničkom pregledu.

 

Gdje ste samo dobili tu informaciju???

 

Dupli post obrisan!

 

Ured za gospodarstvo grada Petrinje.

Hvala na odgovoru i na obrisanom postu.

P.S.

Ako me i dalje budu davili za to na koji pravilnik ili dio zakona se mogu pozvati.

Tek toliko da im natrljam na nos.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Za ovu djelatnost koju ste naveli uopće netreba MTU niti liječnička (za neke da ali za ovo ne) niti građevinska dozvola.

inače (tako bi trebali svi) prilikom upisa obrta u obrazloženju upišu da predmetni objekt nije zadovoljio uvjete iz zakona o gradnji i to je to.

Inače da pojasnim malo tematiku rada određenih ureda, npr oni na kolegiju donesu pravilo da se npr traži kod upisa obrta određena dokumentacija a što pak dozvoljava ZUP (ne gleda se samo zakon o obrtu kad se određeno tijelo vodi tim zakonom)

 

Vi predajte zahtjev za upis obrta i tražite da vas odbiju jer će vas referent pokuštai uhvatiti na foru: dođite po papire nemožete dobiti to i to i potpišite tu da ste preuzeli dokumentaciju, samim tim vi ste svojevoljno potpisali odustanak zahtjeva što vam naravno neće reći.

ako vas odbiju moraju to i obrazložiti a vi imate pravo žalbe Ministarstvu gospodarstva a isti će poništiti njihovo rješenje.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Poštovani,

Po struci sam fotograf i imam sss tog smjera.

U stalnom sam radnom odnosu i htio bih otvoriti fotografski obrt s tim da i dalje ostajem kod poslodavca koji uredno plaća sva potrebna davanja.

Fotografski obrt bi se odnosio isključivo na terenski rad i nije mi potreban lokal, odnosno prostor za obavljanje obrta.

Ne bih ništa izrađivao nego bi snimljeni materijal (karticu iz fotića, cd)nosio u fotografske radnje na izradu te ih onda proslijedio klijentu.

 

Moj problem je što u Obrtničkoj komori u Osijeku kažu da takav obrt ne žele da mi otvore i insistiraju na građevinskoj dozvoli moje kuće i otvaranju lokala, koji mi uopće ne treba. Vlasnik sam kuće i želim da sačuvam svoju privatnost te me čudi insistiranje na tome. Sva oprema koju koristim su fotoaparati i laptop te jedan mali (20x25x10cm) sublimacijski printer. Sve stane u moj fotografski ruksak.

 

Molio bih Vas za savijet kako bih se mogao registrirati i prijaviti svoje povremene, manje prihode.

 

Lijep pozdrav iz Osijeka.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

pozdrav

vidio sam ovaj odličan forum pa trebam nekoliko odgovora.

 

htio bih otvoriti obrt za obavljanje usluga - video snimanje i montaža audio i video materijala.

 

1. trebam li stručni ispit?

2. zaposlen sam na neodređeno u jednoj tv kući pa uz taj posao otvorio bi obrt, treba li firma to znati?

3. svoje usluge između ostalog pružao bi drugim produkcijskim firmama kojima bi izdavao račune, ukoliko sam dobro razumio porez plaćam samo na godišnji iznos veći od 85000 kn (bruto ili neto)

4. ukoliko bi kupovao opremu na ime obrta i time si pravio troškove, a dobit obrta bude manja od onih 85 000 kn mogu li pravdati troškove na kupljenu robu?

5. moram li imati zaposlenih?

 

unaprijed zahvaljujem.....

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

@damir123

 

 

za prijavu početka rada plaćate 170 kuna upravnih pristojbi ako prijavljujete početak rada prvi put. Nakon svake privremene obustave prekis se plaća 20,00 kn biljega uz deponiranje male obrtnice.

ako ne prijavite početak rada u roku godine dana on se briše po sili zakona iz obrtnog registra.

 

Naravno ako imate npr trgovački,autoprijevoznički,taksi,ugostiteljski,nekretnine i sl. obrt, morate imati rješenje o MTU da biste uopće prijavili početak rada.

 

@bevdar za montažu audio i video materijala nemorate imati poseban ispit, tv kuća za koju radite nemora znati da otvarate obrt, ali možete imati neugodnosti ako saznaju, u obrtu možete biti samo vi kao vlasnik obrta,za ostala pitanja neznam odgovor

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

najprije hvala na odličnom forumu.

Molim Vas ako mi možete odgovoriti na par pitanja.

1. Imam otvoren obrt za ostale uslužne djelatnosti sa vlastitim poslovnim prostorom. U tom istom prostoru planiram voditi i aerobik, pa me zanima da li mi je potreban neki određeni centrifikat/diploma ili mi je dovoljna VŠS ekomonskog smijera.

Unaprijed hvala.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Odgovor za @paula1204 :

 

djelatnosti 93.13. i 93.19. spadaju u slobodne obrte mada ne vidim razlog da otvarate 93.19.-ostale sportske djelatnosti budući da se ova djelatnost odnosi na sljedeće:

-djelatnost izvođenja i promicanja sportskih događaja

-djelatnost samostalnih sportaša,sudaca,mjeritelja vremena

-djelatnost sportskih liga i sportskih saveza

-djelatnosti staja za trkaće konje

-djelatnosti planinskih vodiča ...

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Odgovor za @bevdar:

 

1. Da,morate imati stručni ispit.

 

2. Morate imati pismeno odobrenje tvrtke u kojoj radite,budući da se radi o tržišnom natjecanju.

 

3. Ulazite u sustav pdv-a u slučaju imate više od 85.000 naplaćenih isporuka.

 

4. Oprema koju kupujete na ime obrta i služi u poslovne svrhe se smatra troškom, izdacima obrta, bez obzira na visinu dohotka.

 

5. Ne morate imati zaposlene.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

ultra je napisao:

Odgovor za @paula1204 :

 

djelatnosti 93.13. i 93.19. spadaju u slobodne obrte mada ne vidim razlog da otvarate 93.19.-ostale sportske djelatnosti budući da se ova djelatnost odnosi na sljedeće:

-djelatnost izvođenja i promicanja sportskih događaja

-djelatnost samostalnih sportaša,sudaca,mjeritelja vremena

-djelatnost sportskih liga i sportskih saveza

-djelatnosti staja za trkaće konje

-djelatnosti planinskih vodiča ...

 

Možete li mi molim Vas objasnit na koji najlakši način da pokrenem aerobik (dječji) , budući da me danima šetaju od vrata do vrata.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

@paula1204 :

 

Budući da već imate otvoren obrt, skinite sa internetskih stranica Ureda državne uprave Vaše županije, obrazac RL-1, ispunite vrstu promjene (dopuna djelatnosti), navedite djelatnosti koje želite dodati (po NKD 2007), ponesite svoju obrtnicu i rješenje o upisu u obrtni registar, dati će Vam uplatni račun za uplatu upravnih pristojbi i čekate izdavanje novog rješenja i obrtnice.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Poštovanje,

već neko vrijeme čitam vaš forum, a sada se odlučih i registrirati obzirom na kvalitetne odgovore koji pristižu.

 

Imam nekoliko pitanja na koje molim odgovor. Tema je otvaranje slobodnog obrta, ali radi se o strancu kojem će uskoro biti odobren privremeni boravak u svrhu spajanja s obitelji (za sada je kratkotrajni).

 

- može li se krenuti u pribavljanje dokumentacije obzirom na status (kratkotrajni boravak) ili treba čekati odobrenje privremenog boravka u svrhu spajanja s obitelji?

- u slučaju da je odgovor da se treba čekati status privremenog boravka, može li se bilo što već sada napraviti obzirom na papirologiju, registraciju.. bilo što?

- koje su iznimke pri registraciji u odnosu na Hr državljane?

- obzirom da do vlastite dokumentacije nije uvijek lako doći (druga država), koji bi bili neophodni dokumenti za registraciju (izvod iz mat. knjige.. i sl)?

- bilo kakav koristan savjet, bili bismo vrlo zahvalni.

 

Hvala unaprijed i svako dobro u radu.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

@paula1204 93.19 ima u sebi navedene djelatnosti kako je navela ultra ali d.n. predstavlja djelatnost koja nije definirana našom nomenklaturom pa inače se stavi u nastavku npr dječji aerobik (govorim za zagrebačku županiju) i velim predajte zahtjev nemojte više samo pitati.

 

@bevdar

Kao što sam reko za snimanje audio-video zapisa i presnimavanje netrebate poseban ispit (bar u zg županiji) baš bih htio da me to netko traži što je nemoguće (jedna stvar je usmeno saopćenje druga stvar je papir)

 

@Obrt-nick za stranca je bitno slijedeće:

 

da ima potvrdu iz svoje države da nije kažnjavan na kaznenom i općinskom sudu, da će dokazano uložiti 100 tisuća eura u iduće 3 godine svog poslovanja, da njegova djelatnost ne predstavlja prezasićenost na tržištu i da će zaposliti Hrvate kod sebe.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

poštovani

prije svega da vas pohvalim,i da rečem da ste super,a ujedno se ispričavam ako se ponavljam tj.ako je slično pitanje bilo, a meni promaklo.

imam prostor koji bi otvorila kao rođendaonu tj.prostor za organizaciju dječijih rođendana,također bi tu u tom istom prostoru primjerice naravno ako bi mogla, dva puta sedmično držala vježbaonicu za djecu,koja je zamišljena u obliku jednostavnih vježba kroz glazbu razgibavanja,istezanja i jednostavne koreografije s elementima aerobika i plesa.E,sad mene interesira,da li je potrebna neka posebna školska naobrazba i da li ovo mogu otvoriti pod obrt djelatnosti zabave i rekreacije

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Omerta_man je napisao:

@paula1204 93.19 ima u sebi navedene djelatnosti kako je navela ultra ali d.n. predstavlja djelatnost koja nije definirana našom nomenklaturom pa inače se stavi u nastavku npr dječji aerobik (govorim za zagrebačku županiju) i velim predajte zahtjev nemojte više samo pitati.

 

 

 

Puno hvala, zahtjev predan :palac:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Porez na dohodak i PDV

De mi provjerite jel se ovako obračunava porez na dohodak i PDV. Treba mi pouzdan odgovor.Primjer koji slijedi je hipotetski,malo je duže,ali kraće ne može,u biti imam samo 3 kratka pitanja na kraju.Primjer :

 

Vlasnik obrta ili OPG-a je u prethodnoj godini imao vrijednost isporuke dobara ili obavljenih usluga u vrijednosti od 100000 kn i to je i naplatio putem računa.Budući da je obveznik PDV-a (preko 85000 kn),od tih 100000 kn odbija PDV,a ako je sav PDV po stopi od 23% onda su primitci 81300 kn.

Sada se od te 81300 kn odbijaju izdatci,a oni su npr. 21300 kn,pa sada ima 60000 kn dohotka.Sada se od tih 60000 kn odbija osobni odbitak,a on za područja izvan posebne državne skrbi iznosi 21600 kn godišnje(za 2009.god.,vjerovatno je isti).

Sada ima 38400 kn i to je osnovica za plaćanje poreza na dohodak po određenim stopama,a za 38400 kn je stopa 2009. bila 15%.

38400 kn x 15 % poreza na dohodak=5760kn poreza na dohodak bi tada platio.

_________________________________________________________

Primjer gotov,provjerite mi jel sigurno sve točno u njemu?

Dakle,PDV-a treba uplatit 18700 kn uz obrazac PDV jel tako?

U poreznoj upravi mi kaže da taj PDV ne plaća ovaj poduzetnik nego kupac,kako bi vi to objasnili,jer meni izgleda da ga ja-poduzetnik plaćam?Nisam ga odma pitao kako to jer onda još nisam znao te stvari,samo sam ga nešta općenito pitao,nisam ni imo ovaj primjer uopće.

I zadnje,kako se stručno navodi izraz za onih 100000 kn sa početka,primitci ili primitci bez PDV-a?

A sada naval' narode dok još ima... :-D

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

1. Porez na dohodak ste dobro izračunali !

 

2. PDV niste dobro obračunali.Vi po PDV obrascu ne uplaćuje PDV iz primitaka nego razliku između PDV-a u primicima i PDV-a u izdacima,

npr. :

 

Vaši naplaćeni računi iznose 100.000 kn,

od toga je PDV 18.699,20 kn

 

Platili ste dobavljaču račune u ukupnom iznosu 70.000 kn,

od toga je PDV 13.089,44 kn.

 

Razlika između PDV-a u primicima i PDV-a u izdacima (18.699,20-13.089,44) je 5.609,76 kn koje plaćate Državnom proračunu.

 

Ukoliko imate više plaćenih od naplaćenih računa tj.ukoliko Vam je PDV u izdacima veći od PDV-a u primicima imate preplatu po PDV-u pa taj pretporez možete tražiti kao povrat na Vaš žiro račun ili ga koristiti za buduće umanjenje PDV-a ili tražiti preknjiženje na neplaćene poreze,doprinose ili članarine koje se vode u evidencijama Porezne uprave.

 

100.000,00 kn koje navodite su PRIMICI (u gotovini,na žiro ili u naravi)

18.700,00 kn je PDV u primicima a

81.300,00 kn su ukupni primici (bez PDV-a)

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

:hvala:

U pravu ste za PDV!

PDV iz primitaka sam dobro izračuno,samo sam zaokružio na 18,7,a vi ste stavili 18,699.

Citiram Ultra :

"Platili ste dobavljaču račune u ukupnom iznosu 70.000 kn,

od toga je PDV 13.089,44 kn."

 

Ovo ja nisam rekao/napisao,to je valjda neki vaš primjer.Tu ste valjda mislili na izdatke od 70.000kn.To su jako veliki izdatci ako su ukupni primitci bili 100.000 kn,mislim da poduzetniku tada ne bi ostalo skoro ništa zarade.Dakle,bolji je onaj moj primjer gdje su izdatci 21.300 kn(namjerno sam stavio taj iznos da bi dalje bili okrugli iznosi).Budući da je u mom primjeru predviđen proizvodni ili uslužni obrt(a ne trgovina kojoj bi više odgovarao taj vaš visoki iznos izdataka)tada je PDV u izdatcima vrlo mali,npr.samo 1300 kn.Izdatke mi čini npr.plaća djelatniku,doprinosi i drugo na što se ne plaća PDV.Važan mi je način izračuna,a ne veličina iznosa.

 

Ako ovako sagledamo sve na kraju onda je onaj moj prvi primjer gotovo točan,samo nešta malo PDV-a ne štima.OK,sada znam kako se računa.U biti ako je tako ko što vi kažete onda je meni glavni čovjek porezne uprave krivo reko.Rekao je ovako,a ja sam zapiso odmah :

Od 100.000 kn prvo odbijemo PDV,pa odbijemo izdatke(e ovo je krivo,ne odbijemo izdatke nego od izdataka odbijemo pdv i dalje kako ste rekli)i neoporezivi dio,pa je to osnovica za porez na dohodak.

 

U poreznoj upravi mi kaže da taj PDV(u mom primjeru to je oko 17.000 kn) ne plaća poduzetnik nego kupac,kako bi vi to objasnili,jer meni izgleda da ga ja-poduzetnik plaćam?

:mase1:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Tako je, ja sam išla na primjer obračuna pdv-a,čisto da Vam pokažem način obračuna u primjeru izdataka.

 

Ukoliko nemate velikih ulaganja u prostor,opremu,strojeve...gdje bi pretporez bio veći od poreza,uglavnom ste Vi obveznik plaćanja.Još ukoliko se radi o uslužnom obrtu gdje su najveći izdaci plaće,doprinosi,eventualno koji dobavljač za robu, znači jako malo pretporeza,plaćate pdv.

 

Upravo iz tog razloga Vam je djelatnik PU rekao da porez plaća kupac.Objašnjenje:pdv je prolazna stavka.Kada izdate račun kupcu (npr.1230 kn, od toga osnovica je 1000 kn, pdv je 230 kn), Vama kupac plaća 1230, na 1000 kn računate kao na "Vaš novac" a pdv-230 kn "zaboravite", jer ga po obračunu pdv-a plaćate Poreznoj.Možemo reći da Vi pdv iz izdanih računa plaćate Poreznoj u ime kupca.Ukoliko Vi tih 230 kn možete umanjiti pdv-om iz računa koje ste sami platili dobavljaču,tim bolje.Ukoliko nemate pdv-a iz ulaznih,plaćate sav pdv iz Vaših računa.

 

Nadam se da ste shvatili.U suštini, uvijek računajte samo na osnovicu iz izdanih računa.Pdv ćete ili umanjiti ili ne, ali lakše se posluje na način da Vas na kraju mjeseca ne "iznenadi" iznos koji morate na ime pdv-a platiti Državnom proračunu.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Bok!

Zaključio sam da službeno gledajući(dokumenti)pdv plaća poduzetnik! Onih 100.000 kn iz primjera je tada u vlasništvu poduzetnikovog obrta i kupac više nema ništa sa time,pa ga ni ne može platit,preko obrazaca ga mora platit poduzetnik.

Jedino neslužbeno govoreči se može reči da pdv plaća kupac,a ni onda to nije potpuno točno,nego ga plačaju i kupac i poduzetnik.Npr.poduzetnik je htjeo nešta prodavat po 100 kn i tu bi imo neku zaradu,ali radi pdv-a cijenu mora dići na 123 kn da bi imo istu zaradu kao na 100 kn da nema pdv-a.Poduzetnik radi pdv-a ima štetu jer mu znatno poskupljuje proizvod pa ga teže prodaje.

Je da to "kao" plaća kupac,a poduzetnik prenosi taj novac državi(ko što Vi Ultra kažete)ali poduzetnik zato ima velike štete od pdv-a.

Na mom primjeru od 100.000 kn smo izračunali da bi mi država "počistila" oko 17.000 kn kroz pdv i još oko 5000 kn poreza na dohodak,što je skupa 22.000 kn plus još sva ostala davanja,a ima toga još.

Da stvar bude gora,ako ostvariš 200.000 kn(što najčešće i moraš da ne bi bio na gubitku) onda ti još više uzmu,osobni odbitak ostaje isti,pa uđeš u porez na dohodak od 25%,pa onda još više platiš.Zato obrti i propadaju u Hrvatskoj,a i poduzeća isto.

ZAKLJUČAK :

Smanjite poreze pod hitno!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Sve ste rekli i dobro zaključili.

 

Vjerujte mi da jako dobro znam, ne iz teorije već upravo iz poduzetničke prakse.

 

Teško je probiti se na tržište,još teže je opstati na njemu, ali kad uspiješ realizirati svoje planove i pri tome ostati stabilan, zdravo poslovanje je sasvim logičan nastavak.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

:hvala:

Ako budete imali vremena za odgovoriti na još 2 pitanja,i to dosta lagana...

Porez na dohodak

Moje pitanje je vezano za OPG,a mislim da je i za obrte jako slična situacija ili ista.U poreznoj upravi mi kaže nešta što mi se čini suprotno sa onime što piše u brošuri izdanoj od ministarstva financija-porezne uprave,a u brošuri stoji :

 

"Koje se poreze obračunava i plaća po osnovi obavljanja djelatnosti poljoprivrede i šumarstva?

1. Porez na dohodak

1.1 Dohodak se utvrđuje kao razlika između primitaka i izdataka na osnovi podataka iz propisanih poslovnih knjiga - porez na dohodak se obračunava i plaća:

- kad je vrijednost ukupnih oporezivih isporuka dobara i obavljenih usluga u prethodnoj kalendarskoj godini bila veća od 85.000,00 kuna"

_________________________________________________________

 

Ono što piše u nastavku toga nije u izravnoj vezi sa time.

U poreznoj mi kaže da se plaća porez na dohodak i kada je ispod tih 85000 kn.Odmah sam mu pokazao to u brošuri ali on ostaje pri svome.

U biti,u brošuri ne piše šta je kada je manje od 85000 ali po logici misliš da ne plaćaš,ne?

Jel krivo piše ili on krivo kaže?

:mase1:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Krivo piše ili je kontekst u svezi poreza ali ne na dohodak već na dodanu vrijednost.

 

Dohodak je razlika primitaka i izdataka i na ostvareni dohodak umanjen za osobni odbitak plaća se porez na dohodak bez obzira da li su oporezive isporuke (vaše naplaćene fakture) u godišnjem iznosu veće ili manje od 85.000 kn.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Hvala!

Mislim da sam skužio u čemu je stvar,izgleda da sa te strane gledano postoji razlika između obrta i OPG-a,naime ta brošura koju sam spominjo je za OPG i u njoj piše točno kako sam naveo i nije kontekst i to na prvoj tekstualnoj i najvažnijoj stranici brošure.A u knjizi "obrt" to ne piše,ali su sva ostala pravila jako slična.

Dakle greška je porezne uprave jer ja sam jasno pitanje postavio za OPG i još mu pokazo brošuru prije pitanja,a izgleda da je on meni dao odgovor za obrt.Al naravno otić ću ja ponovo tamo kad budem išo negdje pa usput,da to utvrdimo jer je jedno od najvažnijih pravila poslovanja.

Inače,jel znate jel točno ono što je netko napisao da ima više vrsta OPG-a? U brošuri se ne spominju.

Ovo mi je isto važno,onaj način izračuna poreza na dohodak i pdv-a što smo pisali u prethodnim postovima da li važi i za OPG isto?

:mase1:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Imao bih nekoliko pitanja.

 

Namjeravam otvoriti salon ljepote u kojemu bih davao kozmetičke i frizerske usluge. Također bih i prodavao kozmetiku koju bih uvozio od renomiranog inozemnog proizvođača i prodavao je pod svojim imenom. Mogu li se ove sve djelatnosti registrirati pod jedan obrt? Naime, poslovni prostor kojega želim unajmiti je veće kvadrature sa fizički odvojenim prostorijama povezanim vratima. Što bi mi mogli savjetovati. Po zanimanju sam mag. oec. Zanima me mogu li registrirati takav obrt bez prijavljivanja kozmetičara i frizera pri samoj registraciji obrta, a prijaviti ih desetak dana prije početka obavljanja same djelatnosti. Unaprijed zahvaljujem! :misli:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Poštovanje,

 

Pitanje Moderatoru:

Namjeravam otvoriti Uslužni obrt

Bavio bih se djelatnostima:

primarna: Životno savjetovanje (neznam nkd.!)

sekundarna: Održavanje i njegu tijela(nkd.96.04)

Tarot (pretpostavljam nkd.(96.09)

Bioenergoterapeut (neznam nkd.!)

 

Po struci sam elektrotehničr(4.god.), Trgovac (prekvalifikacija u POU), Medicinski Maser (Uvjernje o osposbljenosti za zanimanje medicinskog masera POU ), Komunikolog primjenjenih komumikacija (POU), Prvostupnik ekonomije bacc.oec.(Poslovno komuniciranje)Sve navedeno je upisano u radnu knjižicu.

1. Otvorio bih studio za masažu i bavio se opuštajućom masažom koja bi bila sekundarna djelatnost a primarna bi bila Životno savjetovanje.Da li ja mogu otvoriti obrt sa ovim kvalifikacijama ili moram polagati stručnu osposobljenost u HOK?

2. Ukoliko mogu, da li me netko može tražiti stručnu osposobljenost za masažu nakon što otvorim obrt (Inspekcija primjerice dođe u tenutku kada masiram!)

 

Razlog pitanja.

Htio sam otvoriti obrt za masažu pa su mi u HOK-u rekli da trebam polagati stručnu osposobljenost za masera jer je vezani obrt, a ja bih to pokušao zakonski izbjeći pa sam dosao na ideju da iskoristim druge škole koje imam pa da na osnovu njih otvorim obrt a sekundarnu djelatnost gore navedenu radim(naravno prikazujući kao manjinski dotok prihoda)

Oprostite na količini teksta ali nastojao sam biti što koncizniji.

Unaprijed zahvaljujem

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Odgovor za @lovejunkie_hr:

 

Fizerske i kozmetičarske usluge ne možete registrirati bez prijave stručne osobe prilikom upisa u obrtni registar.To znači da prilikom otvaranja obrta tj.prijavljivanja navedenih djelatnosti morate imati dokumentaciju osoba koje će raditi na tim poslovima (preslike njihovih radnih knjižica,diploma ili svjedodžbi)ali to ne znači da te osobe moraju biti i zaposlene u obrtu (tj.možete kasnije prijaviti druge).

Također možete otvoriti obrt za prodaju kozmetike pa kasnije dodati djelatnost frizerskih i kozmetičkih salona.

 

Kako se radi o uvozu i prodaji kozmetike radi ostvarivanja dohotka od prodaje istih a ne u svrhu obavljanja djelatnosti (znači,ne radite uvoz npr.šampona samo za korištenje u frizerskom salonu već i za prodaju), morate registrirati i djelatnost trgovine (47.75.-trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima)

 

Ukoliko želite poslovati putem trgovačkog društva (d.O.o.) tada Vam prilikom registriranja u Trgovački sud ne trebaju dokazi o stručnoj osposobljenosti za bilo koju djelatnost.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

smatraju li se frizerski i kozemtički salon tihim djelatnostima jer bi želio otvoriti te djelatnosti u poslovnom prostoru koji je stariji od 1968 s tim da ne bih mijenjao uvjete unutar poslovnog prostora. konkretno, prostor se nalazi na drugom katu zgrade na tomislavovom trgu. jedina izmjena bila bi dovod vode za bazene tj. probijanje zida jer je s druge strane kupaona i umivaonik. bi li se to probijanje zida u pravljenje izvoda za toplu i hladnu vodu, te odvoda na već postojećim instalacijama smatralo mijenjanjem uvijeta. mogu li svoju djelatnost registrirati kao trgovačko uslužni obrt.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Poštovani,

 

moj problem je sljedeći:

 

Vlasnik sam obrta koji je prošlu godinu poslovao u gubitku (cca 1000 kn), međutim kako kaže izvješće porezne uprave ja TREBAM platiti mirovinsko i zdravstveno osiguranje, tj. doprinose za sebe (vlasnik) za prošlu godinu.....pa mi trenutno ništa nije jasno.U zakonu razumjeh da ako poslujem u gubitku ne trebam plaćati MO i ZO, pa molio bih pomoć i ako znate obješnjenje?

 

Veliko hvala!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Poštovani!

Ovako... upravo sam se zaposlila u jednoj firmi i dobila svoj prvi zadatak i ne znam otkud bi krenula pa VAS MOLIM ZA POMOĆ!

 

U našu firmu je došla jedna gospođa koja ima restora-ketering i registrirana je kao obrt, ona tamo ujedno i peče neke male zalogajčiće napravljene od koprive i želi ih upkirane u kutijicama prodavati u trgivinama te imati svoj štand na kojem bi ih također prodavala.

 

Šta sad ona sve treba, odnosno kako da ja to riješim?

 

Hvala!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

odgovor za @nokoment:

 

Bez obzira da li poslujete u gubitku ili imate pozitivan dohodak Vi ste otvaranjem obrta,kao vlasnica, osiguranik kao samostalni privrednik na HZMO/HZZO.

 

To znači da su Vam Rješenjem porezne uprave, kao i svim obrtnicima u RH,određeni iznosi koje morate uplaćivati za mirovinsko i zdravstveno, fiksno-mjesečno.

 

Budući da ih niste uplaćivali u protekloj godini u poreznoj upravi ti iznosi stoje kao obveza Vaših dugovanja prema Državnom proračunu, kamate se,ukoliko ih ne paltite i ne nastavite uredno plaćati buduće, porezna uprava će Vam poslati ovrhu na žiro račun,za veći iznos na nekretninu,pokretninu...

 

Ukoliko je dug veliki a poslovanje loše zatvarajte obrt što prije jer svaki dan poslovanja s dugom samo je sve veće gomilanje istog a ukoliko odugovlačite s plaćanjem ili zatvaranjem obrta doći ćete u još goru poziciju.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 2 weeks later...

Poštovana, odličan topic, imam par kratkih pitanja...

 

Da li ja moram imati prebivalište/boravište u gradu/mjestu gdje želim postaviti sjedište svog obrta?

 

Kojim postupkom vlasnik/ci zemljišta ili objekta na kojem želim sjedište prijaviti potvrđuje da mi to uistinu dopušta, tj. da je moje sjedište tamo?

 

Ako možete objasniti na primjerima obiteljske kuće mog djeda u Dalmaciji koju dijeli popola sa sestrom, ili pak seoskog imanja mog kolege u slavoniji.

 

I ako imate informaciju, ukoliko sam obveznik PDV-a, da li mjesečne/tromjesečne porezne prijave mogu slati i poštom na te porezne uprave?

 

Hvala unaprijed :)

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Odgovor za @pr1nceza:

 

1. Ne,sjedište obrta ne mora biti u mjestu prebivališta vlasnika obrta.

 

2. Ukoliko želite imati sjedište obrta različito od mjesta prebivališta dovoljno je da vlasnik nekretnine na čijoj adresi želite registrirati sjedište obrta s Vama sklopi Ugovor o najmu, jer tek temeljem tog ugovora možete izvršiti registraciju obrta na adresi različitoj od Vaše.

 

U nekim županijama dovoljna je samo Izjava o suglasnosti vlasnika nekretnine (kuće,polj.imanja)da na njihovoj adresi registrirate sjedište, pa stoga otiđite u Ured državne uprave mjesta u kojemu želite registrirati obrt da dobijete informaciju -Izjava ili Ugovor o najmu.

 

3. Bez obzira da li ste mjesečni ili kvartalni obveznik PDV-a, možete PDV obrazac poslati poštom nadležnoj poreznoj upravi s tim da je zadnji dan slanja obrasca,zadnji dan u mjesecu iza mjeseca u kojemu se obračunava PDV.(npr.PDV za razdoblje 01.02.-28.02. morate poslati poštom najkasnije s 31.03.)

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

ultra je napisao:

Odgovor za @pr1nceza:

 

1. Ne,sjedište obrta ne mora biti u mjestu prebivališta vlasnika obrta.

 

2. Ukoliko želite imati sjedište obrta različito od mjesta prebivališta dovoljno je da vlasnik nekretnine na čijoj adresi želite registrirati sjedište obrta s Vama sklopi Ugovor o najmu, jer tek temeljem tog ugovora možete izvršiti registraciju obrta na adresi različitoj od Vaše.

 

U nekim županijama dovoljna je samo Izjava o suglasnosti vlasnika nekretnine (kuće,polj.imanja)da na njihovoj adresi registrirate sjedište, pa stoga otiđite u Ured državne uprave mjesta u kojemu želite registrirati obrt da dobijete informaciju -Izjava ili Ugovor o najmu.

 

3. Bez obzira da li ste mjesečni ili kvartalni obveznik PDV-a, možete PDV obrazac poslati poštom nadležnoj poreznoj upravi s tim da je zadnji dan slanja obrasca,zadnji dan u mjesecu iza mjeseca u kojemu se obračunava PDV.(npr.PDV za razdoblje 01.02.-28.02. morate poslati poštom najkasnije s 31.03.)

 

Sve ovo što je navela <ultra je točno samo pripazite nažalost određeni županisjki uredi provode "svoju" praksu kod registracije obrta pa traže npr uz ugovor o najmu (netko traži kako je navela ultra samo suglasnost) i dokaz o vlasništvu.

Upravo stoga Minitarstvo gosp. pokušava uvesti sustav jednoobraznosti a to se vidi npr iz obrazaca za upis obrta koji su hvala bogu sada jednoobrazni za svaki ured osim što eto npr određeni uredi za isti postupak traže papir više.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pročitala sam savjete ,i meni su neki pomogli

Otvaram trgovački obrt i molila bih savjet

Htjela sam otvoriti obrt sa odgodom početka rada da bih mogla na taj račun kupovati opremu i da mi to ide u troškove,ali u Uredu za gospodarstvo su mi rekli da za otvaranje obrta moram imati uređen pp sa svom opremom :police,frižideri,vaga..

pa kako onda da ih kupim na račun obrta ako moraju tu biti prije ?

Može pomoć

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

ledo je napisao:

Pročitala sam savjete ,i meni su neki pomogli

Otvaram trgovački obrt i molila bih savjet

Htjela sam otvoriti obrt sa odgodom početka rada da bih mogla na taj račun kupovati opremu i da mi to ide u troškove,ali u Uredu za gospodarstvo su mi rekli da za otvaranje obrta moram imati uređen pp sa svom opremom :police,frižideri,vaga..

pa kako onda da ih kupim na račun obrta ako moraju tu biti prije ?

Može pomoć

 

Nemoguće da su vam to rekli valjda su vas krivo razumjeli...prostor morate imati uređen nakon otvaranja obrta bez početka a želite podnijeti zahtjev za MTU rješenje

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pitanje moderatoru, a i ostalima koji znaju odgovor.

 

Molim hitan odgovor jer se zatvara radno mjesto na kojem radim i izlaz vidim u otvaranju obrta, a kod kuće za svoje vlastite potrebe obavljao sam i obavljam sve poslove popravaka koje inače obavljaju popularno zvani "domari".

 

Pod kojom djelatnošću se može otvoriti "obrt za pružanje usluga sitnih popravaka u kućanstvu" i koju srednju školu treba imati završenu za dobivanje obrtnice.

 

Usluge koje bi pružao obrt su npr. usluge popravaka od popravka sitnih nepravilnosti na zidu do bojanja starog namještaja, od zamjene pregorjelih žarulja do montaže nove svjetiljke, utičnica i utikača, od zamjene gumica i perlatora na pipama do postavljanja nove pipe, bušenje rupa normalnim, dugim ili posebnim vrstama svrdla, postavljanje slika,postavljanje polica, podmazivanje vrata i prozora,provođenje antenskog kabla, namještanje antena za bolji prijem signala,zamjena stakala na prozorima ili vratima,brtvljenje silikonom gdje je potrebno,popravak ili zamjena brava na vratima unutar stana, sastavljanje malih komada namještaja, zamjena WC daski, postavljanje zavjesa za tuš kabine, postavljanje karniša i sl.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 2 weeks later...

Po Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti ne postoji ništa slično i sveobuhvatno što bi ste mogli raditi pod obrtom.

 

Možete otvoriti djelatnost:

81.10.Upravljanje zgradama

Ovaj razred uključuje pružanje kombinacije pomoćnih usluga unutar zgrade korisnika usluge.Te usluge uključuju unutarnje čišćenje,održavanje,odlaganje otpada,nadzor i zaštitu,raspodjelu pošte i sl.usluge unutar zgrade.

 

To znači da sa vlasnikom određene zgrade (vlasnik može biti grad ili druga fizička ili pravna osoba), morate sklopiti ugovor o navedenom održavanju.

 

Za svako pružanje različitih pomoćnih usluga morate upisati djelatnost vezanu uz nju i imati stručnu spremu vezanu uz djelatnost koju obavljate.

Npr.:

81.21. Osnovno čišćenje zgrada

95.21. Popravak elektroničkih uređaja za široku potrošnju

95.22. Popravak aparata za kućanstvo te opreme za kuću i vrt

95.24. Popravak namještaja i pokućstva

95.29. Popravak predmeta za osobnu uporabu i kućanstvo...

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Sve pohvale za forum ! večeras sam doznao za njega i odmah se registrirao.Čitajući naišao sam na zanimljiva pitanja te koristim priliku za pitanje , zapravo savjet.

 

U stalnom sam radnom odnosu , ali namjeravam otvoriti i obrt.

Na području u PGŽ kojoj pripadam dobio sam sve pojašnjenja informacije za otvaranje istog, ali me muči jedna dilema ?? Na koga otvoriti OBRT ? Mene ili suprugu ?

Naime kako sam naveo u stalnom sam radnom odnosu , a moja supruga domaćica vodi se na mene i zdrastveno osiguranje ima preko moje tvrtke, za što ja vjerojatno imam i porezne olakšice.Pošto ne znam isplativost obrta i njegovu sigurnost,zanima me što mi je bolje učiniti i kakva su vaša saznanja.

hvala s poštovanjem,

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Haller je napisao:

Sve pohvale za forum ! večeras sam doznao za njega i odmah se registrirao.Čitajući naišao sam na zanimljiva pitanja te koristim priliku za pitanje , zapravo savjet.

 

U stalnom sam radnom odnosu , ali namjeravam otvoriti i obrt.

Na području u PGŽ kojoj pripadam dobio sam sve pojašnjenja informacije za otvaranje istog, ali me muči jedna dilema ?? Na koga otvoriti OBRT ? Mene ili suprugu ?

Naime kako sam naveo u stalnom sam radnom odnosu , a moja supruga domaćica vodi se na mene i zdrastveno osiguranje ima preko moje tvrtke, za što ja vjerojatno imam i porezne olakšice.Pošto ne znam isplativost obrta i njegovu sigurnost,zanima me što mi je bolje učiniti i kakva su vaša saznanja.

hvala s poštovanjem,

 

PITANJE ZA MODERATORA ili SVI koji znaju razlike !

 

hvala,

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Omerta_man je napisao:

ledo je napisao:

Pročitala sam savjete ,i meni su neki pomogli

Otvaram trgovački obrt i molila bih savjet

Htjela sam otvoriti obrt sa odgodom početka rada da bih mogla na taj račun kupovati opremu i da mi to ide u troškove,ali u Uredu za gospodarstvo su mi rekli da za otvaranje obrta moram imati uređen pp sa svom opremom :police,frižideri,vaga..

pa kako onda da ih kupim na račun obrta ako moraju tu biti prije ?

Može pomoć

 

Nemoguće da su vam to rekli valjda su vas krivo razumjeli...prostor morate imati uređen nakon otvaranja obrta bez početka a želite podnijeti zahtjev za MTU rješenje

 

 

I meni su isto tako rekli, (u uredu za gosp., čast izuzecima, rade nekompetentni ljudi i neznalice!).

 

Odite u Poreznu upravu, tražite referenta za vaše prezime; zatražite da se "prijavite u sustav PDV-a" (daju vam obrazac, mislim da se zove P-PDV), izradite žig, ispunite obrazac, oni ga ovjere i to je to - možete kupovati robu i opremu za obrt... :-D

Normalno do 5000kn gotovinski, sve preko toga ide preko banke (zato u banci otvorite posl račun, položite nešto gotovine ) i opet možete kupovati...

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

odgovor za @Haller:

 

Molim Vas malo opširnije informacije za bolji savjet (koju djelatnost namjeravate otvoriti,da li ste stručni za svoju djelatnost tj.morate li imati poslovođu ili imate dovoljnu stručnu spremu,majstorski ispit, da li Vam supruga ima stručnu spremu za obavljanje djelatnosti kojom biste se bavili, da li ćete imati i druge zaposlenike...)

 

Neodgovorno bi bilo dati Vam upute na koga da otvorite obrt bez malo više informacija a pogotovo što mnogo toga u poslovanju obrta upravo ovisi o dobroj početnoj organizaciji i analizama budućih troškova.

 

Lijep pozdrav!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

ultra je napisao:

odgovor za @Haller:

 

Molim Vas malo opširnije informacije za bolji savjet (koju djelatnost namjeravate otvoriti,da li ste stručni za svoju djelatnost tj.morate li imati poslovođu ili imate dovoljnu stručnu spremu,majstorski ispit, da li Vam supruga ima stručnu spremu za obavljanje djelatnosti kojom biste se bavili, da li ćete imati i druge zaposlenike...)

 

Neodgovorno bi bilo dati Vam upute na koga da otvorite obrt bez malo više informacija a pogotovo što mnogo toga u poslovanju obrta upravo ovisi o dobroj početnoj organizaciji i analizama budućih troškova.

 

Lijep pozdrav!

 

Radi se o ODLAGALIŠTU PLOVNIH OBJEKATA (NN 72/2008).

Ja imam pripremljen i ograđen prostor cca 500 m2 u krugu okućnice 1000 metara od mora, koji sa prije koristio kao sportsko igralište.U odjelu za gospodarstvo tvrede da sa otvaranjem obrtnice ja zapravo mogu započeti djelatnost,što se meni čini ? prejednostavo.To se odnosi samo na domaće brodice, dok su za strane brodice potrebne carinske dozvole,dosta papira za ispunjavanje njihovih uvjeta.Tom treba dodati i osiguravajuću kuću, odnosno osiguranje.

Zaposlenik bi bila osoba sa obrtnicom , dok bi transport i ostale usluge radile druge osobe koje se bave sa time.

Znači kako se vidi iz samog naslova radi se o čistom prostoru gdje bi se odlagale brodice, gdje ne mogu boraviti turisti i ne mogu se obavljati nikakve druge radnje.

Pošto ja moram prije nego budem ,i ako budem popunio odlagalište sa brodicama, obaviti i u startu potrošiti dosta kuna , naravno da me zanimaju najjednostavniji i najjeftiniji načini za otvaranje djelatnosti.

Zapravo najveća nedoumica mi je ?? što ja dobivam , a što gubim otvarajući obrt na svoje ime ili na nezaposlenu suprugu.Za kraj moj mjesečni dohodak kreće se od 5800,00 do 6400,00 kako koji mjesec.

Mislim da sam bio malo jasniji , te se nadam brzom odgovoru.

Hvala na odgovoru i lijep pozdrav,

s poštovanjem ,

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Budući da ste osiguranik plaćanja doprinosa od strane tvrtke u kojoj radite, otvaranjem svog obrta niste u obvezi plaćati mjesečne,fiksne obrtničke doprinose, koji za obrtnike u 2010. iznose 1.780,56 kn.Doprinose iz poslovanja obrta plaćate na kraju godine, po ostvarenom dohotku što znači koliki Vam je pozitivan poslovni rezultat o tome Vam ovisi i iznos doprinosa.

 

Ako Vam je supruga evidentirana na HZZ kao nezaposlena osoba, najmanje 6 mjeseci, možete tražiti sufinanciranje zapošljavanja te nju zaposliti kao radnika za koga se ne uvjetuje stručna sprema (NKV-zapošljavate je na minimalac) i za razdoblje od godine dana Hrvatski zavod za zapošljavanje Vam prebacuje novac za njezine doprinose.Neto plaću joj možete isplatiti s računa obrta u gotovini ili na njen tekući račun, u svakom slučaju ostaje pod "istim krovom".

 

Znači, možete biti vlasnik obrta bez radnika, ne plaćati mjesečne doprinose i pod pretpostavkom da Vam neće biti veliki godišnji dohodak iz obrta imati manje troškove

ili

zaposliti suprugu na minimalac (doprinosi oko 1.100,00 kn/mjesečno)

ili

zaposliti suprugu putem mjera poticanja zapošljavanja HZZ-a ako ispunjava uvjete.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pozdrav svima na forumu.

 

Planiram otvoriti obrt za masažu (samo ja ću biti zaposlen), pa me zanima nekoliko detalja:

 

- Ako sam prijavljen na 3000kn/mj. kolka su ukupna davanja za moju plaću?

- Kolika su ukupna davanja na obrt mjesečno, tromjesečno i godišnje?

- Da li mogu i kako ostvariti poticajna sredstva kod otvaranja obrta (u svrhu kupnje potrebnih predmeta za obavljanje usluga masaže)?

 

To bi bilo sve. Trenutačno sam nezaposlen, ali nisam prijavljen u zavodu za zapošljavanje. Živim u Varaždinu.

 

Srdačan pozdrav i unaprijed hvala na odgovorima.

 

 

Davor

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Odgovor za @rascal108:

 

1. Vi kao vlasnik obrta nemate plaću već plaćate fiksne,mjesečne obrtničke doprinose koji iznose 1.780,56 kn.

 

2. Ukupna davanja na obrt ovise o Vašem poslovanju a o obvezama koje su fiksne za sve obrtnike već je pisano u ovoj temi pa malo "prolistajte" prijašnje odgovore.

 

3. Poticajna sredstva kod otvaranja obrta ne možete ostvariti kao obrtnik početnik budući da nemate rezultat poslovanja temeljem kojega bi Vam odobrili kreditna sredstva.

Provjerite u poglavarstvu svojega grada da li imaju natječaje vezane uz refundaciju (davanje bespovratnih novčanih sredstava) za početna ulaganja u obrtu.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 2 weeks later...

Pozdrav svima.

 

Zelim otvoriti obrt za obavljanje djelatnosti iznajmljivanja mopeda i automobila.

Zaposlen sam na neodredeno vrijeme i ovaj obrt bi bila usputna djelatnost.

Receno mi je da ova vrsta djelatnosti zahtjeva obrt koji mora biti otvoren tokom cijele godine te da moram imati poslovni prostor.

Pokusao sam pronaci vise detalja o tom poslovnom prostoru, ali na internetu nazalost nema mnogo toga,a drzavni djelatnici nisu raspolozeni za davanje bilo kakvih savjeta.

Molim Vas za savjet sto se tice poslovnog prostora; naime s obzirom da se ovdje ne radi o velikom broju vozila zelio bih sto jeftiniju varijantu.

Trenutno radim u hotelu- mogu li taj prostor navesti kao poslovni prostor svog obrta (sto ce realno tako i biti!).

 

Unaprijed puno zahvaljujem.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pozdrav !

 

Preuzimam frizerski obrt-paušal,i vlasnica tog obrta ostaje zaposlena u njemu a ja sam se prijavila kao NKV radnik.Vlasnica je trenutno na bolovanju na teret države,pa na temelju usmenog ugovora ja preuzimam njezin salon ali ce se voditi još na njeno ime, pa me zanima sljedeće :

 

1. dali po zakonu moram imati knjigovođu,ako da kolika bi bila realna cijena da ga platim?

 

2. Koje sve doprinose moram plaćati s obzirom da sam prijavljena kao radnik a ne vlasnik ( obavezna sam si isplatiti plaću?!)

 

3. I dali u ID i REGOS obrasce moram i nju navesti ili samo sebe?

 

Unaprijed hvala :-?

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

1. Ne morate imati knjigovođu ukoliko se dobro snalazite u Zakonu o porezu na dohodak,Zakonu o pdv-u,Ovršnom zakonu,Zakonu o radu i mnogim drugima a kako po vašim pitanjima vidim da se ne snalazite, tražite ga.Cijena je veoma različita, ovisno o obimu poslovanja i dr.faktorima.

 

2. Morate obračunavati i uplaćivati doprinose za mirovinsko I i II stup,zdravstveno,ozljede na radu,zapošljavanje,porez i prirez na dohodak i neto plaću.

 

3. I u R-Sm obrascu i u ID obrascu evidentirate se samo Vi,kao radnica, budući da vlasnici obrta ne predaju niti jedan od navedenih obrazaca, bilo da su aktivni u obrtu ili na bolovanju.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pozdrav svim ana forumu... imam par pitanjaca... planiram otvoriti obrt i ostati zaposlen u firmi gdje i sad radim...

 

1. da li to znači da u procesu otvaranja obrta ne trebam raditi prijavu na HZMO i HZZO nego da sve obavljam samo u svojoj lokalnoj "općini" (pošto znam da ću doprinose platit po dohotku)???

 

2. djelatnosti bi bile vezane uz računovodstvo, upravljanje bazama podataka, savjetovanje o softwareu i hardwareu, obrada podataka (stari NKD 72.3), iznajmljivanje računala i glazbene opreme, čišćenje stambenih i poslovnih prostora, ostale poslovne djelatnosti (NKD 74.87)

 

Da li za neku od tih djelatnosti moram imat stručnu spremu ili MTU ili mogu sve djelatnosti obavljati u stanu i bez posebnih "ispita"???

 

3. da li obavezno mora bit natpisna ploča na ulasku u stan koji će se koristiti kao sjedište obrta?

 

4. da li natpisna ploča mora sadržavati i OIB i broj telefona ili je dovoljno samo ime obrta, vlasnik obrta i adresa?

 

5. da li u svom stanu/poslovnom prostoru moram imati istaknut cjenik usluga? pošto su sve usluge "ugovorne" i praktički nema fiksne cijene za bilo što što mislim radit.

 

6. Da li poslovni prostor mora još nešto sadržavati (prva pomoć, vatrogasni aparat i sl.)

 

7. Da li pečat obrta mora sadržavat OIB?

 

8. Da li je pametno u ugovoru o najmu stana za potrebe obrta navesti i cijenu iznajmljivanja? Da li bi se to moglo tretirati kao pranje love ili je to normalno? U svakom slučaju je zanimljivo imat mogućnost isplatit sebi određenu svotu mjesečno na račun toga što životni prostor dijelim s poslovnim.

 

8. Ako nisam u sustavu PDV-a prve godine poslovanja, da li u sustav PDV-a ulazim odmah čim prijeđem 85.000 kn prihoda (recimo sredinom 2010.) ili tek slijedeće godine od 01.01.

 

Unaprijed zahvaljujem.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pozdrav,

pitanja je puno pa da krenemo redom:

1.Obrt se otvara u županijskom uredu za gospodarstvo, tom se tijelu dokazuje sve što je potrebno da se dobije dozvola za početak obavljanja željene djelatnosti (ili više njih, kako vidim).

2. Od nabrojanog za računovodstvo pouzdano znam da ga ne može obavljati osoba koja nema završenu ekonomsku srednju školu ili fakultet, a ovo drugo baš i nije nešto za što se dobiju diplome bilo koje škole.

3. Da.

4. NE, OIB je obavezan podatak samo na računu koji izdajete, i to i vaš OIB i od kupca.

5. Cijene su obvezne samo u maloprodajnom mjestu, a to je ono što se zove trgovinom i gdje se istovrsna roba prodaje bez navođenja OIB-a kupca, a cijena se formira dokumentom kolokvijalno nazvanim "kalkulacija cijene".

6. O tome ćete doznati u uredu za gospodarstvo, ali svaka pojedina djelatnost ima svoje zakonitosti definirane u pojedinim zakonima, ne pišu te stvari u Zakonu o obrtu pa vrijede za sve (graditelji imaju svoje obveze, trgovci svoje, liječnici svoje i tako dalje).

7. Ne.

8. Ako se želi u obrtu iskazivati trošak poslovnog prostora, može se ugovoriti zakup sam sa sobom, ali onda obrtnik kao fizička osoba mora prijaviti taj prihod od zakupa i platiti porez poreznoj upravi, tako da je to uzaludan manevar. Čak štoviše, porezna će razrezati akontacije poreza na dohodak od zakupa prema svojim tablicama o vrijednosti tog prostora na konkretnoj lokaciji.

9. PDV je obveza koju gospodarstvenik ima kad u poslovnoj godini ostvari primitak (ne dohodak) od poslovne aktivnosti u iznosu od 85.000,00 kn i ta obveza počinje od 1.1.slijedeće godine. Obveza je takvog gospodarstvenika da se u vremenu od 1.1. do 15.1. prijavi u registar obveznika PDV-a jer inače čini prekršaj ako to ne učini - porezna uprava ne zna tko je ostvario koliko primitaka i to treba svatko sam prijaviti. Ako je godišnji primitak manji od 300 tisuća kuna, može se PDV obračunavati i plaćati kvartalno, a ako je veći, tada je obveza obračuna i uplate mjesečna.

Pravi sam knjigovođa, zar ne? Sretno i pozdrav!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pozdrav svima,

znam da se već pisalo ponešto o ovoj temi ali bio bih zahvalan da mi netko odgovori na nekoliko pitanja.

Razmišljam o otvaranju internet trgovine(web shop)i zanima me:

-da li je za otvaranje ove vrste obrta dovoljna bili koja SSS

-da li su za sklasište(suveniri)potrebni MTU

-da li se obrt može registrirati u privatnom stanu

 

Hvala

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

2 anamih

 

hvala na odgovorima :)

 

Da li se za računovodstveni obrt u tom slučaju priznaje zvanje OVLAŠTENI RAČUNOVOĐA stečeno preko RRIF-a???

 

Oko ovog PDV-a... znači makar ja već 30.06.2010. prijeđem 85.000 ukupnih prihoda, svejedno sam van sustava sve do kraja poslovne godine i počinjem bit obveznik tek 01.01.2011.???

 

Pa to je fantastično :)

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Poštovani, najbliži ured za gospodarstvo će vam odgovoriti kako tretiraju zvanja stečena u konzultantskim kućama, nisam sigurna u sveopćoj poplavi zvanja koja se upisuju u radnu knjižicu, ali možda neće praviti probleme.

Što se tiče PDV-a, u tom prvom razdoblju nećete odbijati ni pretporez koji vam zaračunavaju drugi, što znači da ćete knjižiti račune u apsolutnim iznosima i možda ćete biti konkurentniji na tržištu sa svojom manjom cijenom (lišenom PDV-a). Želim vam da uspješno poslujete, samo ne zaboravite se slijedeće godine prijaviti u sustav - za to imate svega dva tjedna, jer vidim da očekujete višestruko premašiti granični iznos od 85 tisuća kuna, sretno