Jump to content

Otvaranje obrta nekoliko pitanja


damir123

Preporučene objave

Velike pohvale forumu, uistinu pomaze ljudima :)

 

Imala bih i ja sama nekoliko pitanja vezanih za obrt.

 

Otvorila sam obrt u 12 mj., ali sam datum pocetka obavljanja obrta stavila za 01.03. Obrt se bavi pruzanjem usluga, web dizajnom i sl.

 

Imam nekoliko nejasnoca vezanih za poslovanje obrta

 

1) Dobila sam razne informacije za ovo pitanje pa vise ni sama ne znam koje je tocno.

Ovako: sve izdatke koje sam imala vezane za obrt ( placanje npr servera) a koji su nastali prije 1.3. jel mogu knjiziti kao izdatke buduci da su nastali prije formalnog pocetka rada???

 

2) Trenutni primici mi ne mogu pokriti izdatke, jel ja mogu koristiti privatna sredstva i njih poloziti u banku i placati izdatke koje imam?? Ukoliko mogu kako knjizim taj primitak sredstava???

 

3) Prilikom placanja servera mi je potrebna kreditna kartica, buduci da racun u banci otvoren na ime obrta nema kreditnu karticu, ja sam do sada placala kred.karticom koja nije u mom vlasnistvu. I u buduce cu morati tako placati. Jel to mogu tretirati kao izdatak, jer racun za konkretni server nije na ime obrta?? Moze li se npr podici gotovina za iznos servera i dati vlasniku kartice i onda tretirati kao izdatak

 

 

4) Mogu li se podizati novcana sredstva sa racuna obrta bez konkretnog razloga?

 

Unaprijed hvala

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • Odgovora 695
  • Tema pokrenuta
  • Zadnji odgovor

U ovoj temi su najviše objavljivali

U ovoj temi su najviše objavljivali

Popularne objave

Štovani, dobro razmislite o otvaranju obrta. To ljudima prvo padne na pamet. Postoji j.d.o.o. tzv. jednostavni d.o.o. Imao sam obrt i napravio sam kardinalnu gresku. Otvorio sam obrt u svom stanu

1. 86.90 može biti glavna djelatnost, ali ne možete obavljati fizioterapiju jer to ide preko Ministarstva zdravlja, oni daju odobrenje i idu u komisiju(ali možete unutar toga: shiatshu, fitoterapiju,

1. upišite u OR  pored djelatnosti koje ste smislili i djelatnost 90.03-Djelatnost slobodnih novinara. Oznaka pretežite djelatnosti u OR je čisto statistički(ne znam u poreznom smislu). U poreznom dje

Molim Vas odgovor na nekoliko pitanja vezana za otvaranje obrta.

Završio sam ss za komercijalista.

 

Otvorio bi vlastiti obrt(servis za čišćenje-automobila,strojno ekološko kemijsko čišćenje(tepiha,automobila i sl.,brodica,apartmana,poliranje automobila,brodica)

 

Zanima me za koje djelatnosti moram otvorit obrt?

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pozdrav, imam i ja jedno pitanje u vezi otvaranja obrta. Tata i ja bi otvorili obrt. Bavili bi se postavljanjem električnih instalacija i sličnim "strujnim" poslovima.

Ja sam po struci tehničar za elektrostrojarstvo (4-godišnja strukovna škola), a on je inženjer elektrotehnike.

Kako je to vezani obrt, zanima me da li su naše školske (odnosno fakultetske) diplome dovoljne za obavljanje te djelatnosti i ako nisu - što nam treba?

 

Unaprijed hvala!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Poštovani,

imam poteškoća sa pronalaskom odgovora na moje pitanje:

Htjela bih se baviti ručnom izradom igračaka od drveta,zanima me u koju kategoriju to spada? Kakav obrt mogu otvoriti ako želim raditi na kućnoj adresi?Da li mogu otvoriti slobodan obrt? Koji su moji osnovni troškovi do početka rada? Unaprijed zahvaljujem,lp

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pozdrav Moderatoru i ostalim članovima foruma.

 

Najprije sve pohvale ovom forumu koji sadrži puno korisnih informacija za sve nas koji razmišljamo ili smo se već upustili u otvaranje obrta ili firme. :palac:

 

Kao i ostali imam mnogo pitanja i nejasnoća koje mi se motaju po glavi, ali evo molio bi Vas da mi odgovorite na njih par:

 

1. otvorio bi građevinski obrt koji bi se bazirao na gradnji ekološkim materijalima i ekologiji općenito. Započeo bi sa zastupanjem proizvođača drvenih kuća i uređaja za pročišćavanje kućnih otpadnih voda, a kasnije (kada posao krene - nadam se da hoće :-? ) preuzeo bi i dio izvođačkih radova, te proširio i ponudu ekološki prihvatljivih proizvoda vezanih uz pojam stanovanja. S obzirom da sam po zanimanju inženjer građevinarstva (prema Bolonji stručni specijalist), mislim da po tom pitanju ne bi trebalo biti problema, samo me zanima koje djelatnosti bi trebalo uzeti u obzir?

 

2. u okviru obrta obavljao bi i prodaju ostalih drvenih proizvoda prema proizvodnom programu proizvođača. Radi se o vrtnim garniturama, žardinjerama, masivnom namještaju, opremi za igrališta, stolariji, što ima veze sa građevinarstvom, a opet mi nešto govori da ćete mi odgovoriti da za ovu djelatnost mi treba trgovac. Imam li pravo ili ne?

 

3. da li u tom slučaju, znači ako uvedem i prodaju uz građevinsku djelatnost, onda otvaram građevinsko-trgovački obrt? Koje djelatnosti bi trebao dodati po NKD-u?

 

Unaprijed se zahvaljujem na odgovoru i još jednom čestitke na odličnom forumu! :palac:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pozdrav svima, i jos jednom hvala na pomoci dosad pruzenoj. Sad vas molim za jos malo :)

Dakle, obrt je upisan u registar, ali bez započinjanja djelatnosti, to tek slijedi. Radi se o uslužnom obrtu.

 

Sad me zanima:

 

- prijavljivanje u poreznu upravu i prijavu u registar poreznih obveznika - da li to moram odraditi vec sad ili tek kad zapocnem djelatnost

 

- zdravstveno i mirovinsko - da li to također moram odraditi sad ili tek kad se upišem u registar

 

- komunalni doprinos - da li visina doprinosa prilikom izračunavanja ovisi o djelatnosti kojom u poreznoj upravi ostvarujem najveći dio dohotka ili o djelatnosti koja mi je u rjesenju o obrtu/obrtnici upisana kao pretezita djelatnost

 

- mora li se negdje naznacit radno vrijeme obrta

 

- koje podatke ploca na sjedistu obrta MORA sadrzavati

 

- za koja se davanja ja moram pobrinuti da ih prijavim ili platim - ako dobro shvacam, otici u poreznu upravu, u mirovinsko i zdravstveno, a sve ostalo ce mi nadlezne institucije slat racune na adresu obrta ili ce mi se naplacivat na obracunima poreza i sl. (komunalna naknada, komorski doprinosi, ...)

 

- koji je princip uplate pozajmice na ziro racun, u slucaju da moram placati neka davanja prije nego ostvarim neki primitak

 

Puno pitanja, ali neka i na jedno dobijem odgovor, i to je puno. Hvala jos jednom :)

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Poštovani!

 

Namjeravam otvoriti 'štand' tijekom ljetne sezone na javnom gradskom prostoru na kojem bih 'proizvodila' voćne sokove. Princip rada jest blendanje (cijeđenje) voća u mikserima iz kojeg na licu mjesta nastaju shake-ovi i juice-ovi. Štand ne bi bio u zatvorenom prostoru već na otvorenom (npr. trajektna luka i sl.).

 

Danas su mi iz sanitarne rekli da takvu djelatnost ne mogu obavljati na 'štandu' već isključivo u zatvorenom prostoru, međutim vjerujem da službenica nije imala strpljenja ni volje za pomoć. Obzirom da u gradu susrećem kokičare, marune, hot-dog-ove, čevape, one umjetne sokove koji smo pili kao djeca i svakojake ostale namirnice teško mi je povjerovati da ne mogu obavljati takvu djelatnost na adekvatno uređenom otvorenom prostoru. Pa u inozemstvu takvih 'juice bar-ova' ima na tisuće!

 

Molim Vas za pomoć, savjet - gdje se raspitati dalje, kakve MTU moram osigurati, gdje pronaći informaciju?

 

Također, za ovu svrhu registrirala bih obrt - ne znam pod šta spada ova djelatnost?

 

Hvala puno unaprijed!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Namjeravam sam voditi knjigovodstvo za obrt. Zanima me da li je dovoljno da si na računalu u Excel tablici napravim potrebne obrasce i u njih upisujem sve promjene ili moram imati te knjige u obliku fizičkih knjiga koje se kupuju u knjižarama?

Ne želim ulagati u knjigovodstveni softver jer se radi o jednostavnom obrtu.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pravilnik o porezu na dohodak propisuje poslovne knjige i njihov izgled. Možete ih voditi na računalu i ispisati na zahtjev eventualne kontrole. Kvalitetan knjigovodstveni program ne mora biti baš preskup, i daje mogućnost za potrebna izvješća i rekapitulacije. Ako znate kako se knjigovodstveno vodi obrt, onda možete sami sačinjavati obrasce, ne treba vam pomoć knjigovodstvenih programa.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

zahvaljujem na brzom odgovoru.

 

Brine me to što sam negdje u zakonima pročitao kako vođenje knjigovodstva na računalu mora biti tako organizirano da se u programu ne može promijeniti već unešena stavka već se promjena mora upisivati isključivo storniranjem.

 

Isto tako, u zakonu (ne sjećam se točno gdje) piše da ako se knjigovodstvo vodi na računalu da se, na traženje porezne uprave, podaci ne mogu donijeti u papirnatom obliku već isključivo u elektronskom!?!

 

Ako napravim potrebne obrasce za vođenje obrta koji nije u sustavu PDV-a (KPI, TO i DI) u najobičnijem Excelu i na računalu u te tablice upisujem poslovne promjene, to nikako ne "drži vodu" u smislu nemogućnosti kasnijih promjena već upisanih stavki. Što je s tim u praksi?

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Nije točno da se porezna uprava bavi analizom što možete od knjigovodstvenih stavki izmijeniti, davno sam čula da je bio lov na takve poslove nakon "fajrunta" u lokalima gdje se onda smanjivao promet, ali možda su to ipak bile samo bajke. Svaki vam knjigovodstveni program dozvoljava izmjene, pa čemu ti strojevi služe osim da olakšaju život? Nisu sva naknadna ispravljanja kriminalne radnje, nešto budu i benigne pogreške koje se ovako elegantnije ispravljaju nego nekad crtama iznad kojih smo se mučili upisati dovoljno mala i dovoljno čitka slova.

Ovaj zakon koji spominjete da govori o obvezi isporuke podataka u elektronskom obliku - ne znam, nisam za to čula, upravo suprotno, porezna traži da se isključivo na papir otisnu obvezne poslovne knjige sa danom koji oni traže. Mislim da će vam sve što planirate "držati vodu" prema poreznoj upravi, pozabavite se onim drugim dijelom "know-how", jer će porezna tražiti i da knjiženja budu u skladu sa pozitivnim propisima, kao i ukupno poslovanje obrta. A propisa koje morate apsolvirati ima više nego samo zakon o obrtu, zakon o porezu na dohodak, pravilnik o porezu na dohodak... i mijenjaju se brže nego treneri nogometnih klubova u Hrvata. Sretno

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

U međuvremenu sam poslao sličan upit poreznoj upravi te sam danas dobio odgovor od savjetnika za porez na dohodak.

Upućen sam na članak 57 Općeg poreznog zakona koji, između ostalog kaže:

- Porezni obveznik koji vodi podatke u elektroničkom obliku ne može ni u kojem slučaju dostaviti podatke u papirnatom obliku.

- Na zahtjev poreznog tijela porezni obveznici moraju staviti na raspolaganje dokumentaciju o elektroničkom sustavu korištenom za vođenje poslovnih knjiga, evidencija i izvješća. Dokumentacija mora sadržavati opis kontrole koja sprječava neovlaštene dopune, izmjene ili brisanja elektronički pohranjenih podataka.

 

Naglašeno mi je da Excel nikako nije takav program koji ima potrebne kontrole te prema tome takav način vođenja poslovnih evidencija nikako ne može proći!

 

Pročišćeni tekst spomenutog zakona možete naći na ovoj adresi

 

 

Što kažete na to??

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Nepristojno je da uopće kažem koliko godina radim i nemam takva iskustva već ovakva kakva sam vam opisala, a kontrolirali su me razni poreznici iz raznih gradova i poreznih uprava. Ama baš svaki knjigovodstveni program koji možete kupiti omogućava vam naknadne izmjene podataka i to nikad nijedan poreznik nije dovodio u pitanje. Veći to problem može biti onome tko knjiži, jer je "svako uštimavanje nova pogreška". Očito je da se moja poslovna praksa razlikuje od navoda vašeg konzultanta iz porezne uprave, pa vam nažalost ne mogu pomoći svojim iskustvom. Sretno u radu i poslovanju

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Čitao sam ovu već podužu raspravu, ali još mi neke stvari nisu jasne.

Dakle, registrirao sam uslužni obrt za poduku i dobio obrtnicu, ali nisam još prijavio početak rada. Za tu djelatnost ne treba prostor ni MTU, odnosno sve se odvija kod naručitelja.

1. Koliko sam shvatio, na svom sjedištu (dakle svom stanu u kojemu ne obavljam djelatnost već samo primam poštu) moram istaknuti tablu s podacima o nazivu i djelatnosti. Je li propisana negdje minimalna veličina te table ili je OK i mala pločica na kasliću?

2. U stalnom sam radnom odnosu kod drugog poslodavca i otkaz ne namjeravam davati a obrt namjeravam koristiti za dopunu svog budžeta. Poslodavac mi uplaćuje plaću i doprinose. Koje su moje obaveze po pitanju doprinosa po osnovu rada obrta u prvoj godini rada, a koje kasnije? Imam li obavezu plaćanja doprinosa i za period dok još nije prijavljen početak rada? Što ako ne ostvarim nikakav dohodak u prvoj godini, ili ako čak radim s gubitkom?

3. Članstvo u obrtničkoj komori - je li baš obavezno? Ne vidim da bih od nje imao nekakve koristi. Moram li se tamo sam ići prijaviti ili me oni već nekako nađu?

4. Na stranici zagrebačkog udruženja obrtnika pobrojane su brojne knjige koje obrtnici moraju voditi. Meni se sve one zaista čine bespotrebne jer niti imam prostor, niti nabavljam robu, niti prodajem robu, niti imam nekakvu imovinu koju bih kupovao na obrt. Koji je minimum knjiga koje bih stvarno morao imati?

Ispričavam se na dužem tekstu i zahvaljujem na odgovorima.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Molim vas za pomoć, očajna sam više od obijanja vrata u državnim službama i oprečnim informacijama... :-o

 

Pokušavam otvoriti obrt - miksanje svježih sokova iz voća na štandu u ljetnoj sezoni, na javnoj gradskoj površini. U drž. upravi su mi rekli da moram registrirati objekt jednostavnih usluga. Budući da to spada pod ugostiteljstvo, potrebni su MTU.

 

1. U Grad sam predala zahtjev za najam JGP kao fizička osoba, u tijeku je rješavanje zahtjeva.

2. Budući da su mi u Gradu rekli da ako zahtjev bude odobren, ugovor ću potpisati kao obrt.

3. Zato sam odmah otišla u Drž. ured pokrenuti otvaranje obrta, međutim kažu da po Zakonu mogu pokrenuti obrt tek kad donesem ugovor da imam prostor. Nakon toga moram postaviti štand, inspekcija izlazi potvrditi MTU i tek nakon toga mogu dobiti obrtnicu.

4. Također, onda tek mogu napraviti prijavu početka rada za 8 dana.

 

PITANJA: :-?

1. Dakle, moram osigurati svu opremu i štand tj. MTU da bih otvorila obrt što znači cijelo ulaganje u opremu radim kao fizička osoba?? U tom slučaju sve što kupim, a to je doslovno sve što mi treba za rad ne mogu kupiti na obrt iako mi treba za obrt i ne mogu bilježiti račune u trošak??

 

2. Ako definiram u ugovoru najam prostora od 1.7. a tada bih i počela sa radom, znači:

- tek kad dobijem ugovor o najmu mogu pokrenuti otvaranje obrta a početi sa radom ne mogu ni približni na željeni datum, jer:

- da bih dobila obrtnicu i mogla prijaviti početak rada, trebam imati MTU

- prije 1.7. ne mogu dobiti MTU jer ako postavim štand prije tog datuma, u prekršaju sam

- dakle, postavljam štand 1.7., dobijam potvrdu MTU u nadam se 7 dana, izdaje se obrtnica i tek onda mogu napraviti prijavu početka rada i početi raditi za 8 dana??

 

Ima li netko savjet, rješenje, pomoć - molim vas...

Hvala!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 3 weeks later...

Lijep pozdrav!

 

Imam nekoliko pitanja u vezi otvaranja obrta.

Zavrsila sam srednju za dizajnera unutarnje arhitekture,a trenutno sam redoviti student na TTF-u,studij odjevne tehnologije.Zanima me dali bi ja kao student mogla otvoriti obrt posto nisam prijavljena na hzzo,i kakva je sve dokumentacija u vezi toga potrebna.

Dali bi se taj obrt mogao nalazaiti u stambenoj zgradi i kakve dozvole su u vezi toga potrebne?

(obrt bi se iskljucivo temeljio na rucnoj izradi nakita,oslikavanju stakla,decoupage tehnike(salvetne tehnike),izrade malih kozmetickih torbica.

Zanima me koji gradevinski uvjeti moraju biti zadovoljeni?

I sta je sve od glavne dokumentacije potrebno?

 

Unaprijed hvala!

 

:-)

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Otvori obrt BEZ POČETKA POSLOVANJA.http://makora.hr/kako-otvoriti-obrt/

Kad dobiješ ugovor za prostor (=štand) ići ćeš zatražiti početak poslovanja obrta. Imaš 1 godinu od radnje 1 do radnje 2, inače brišu obrt iz registra.Za to ćeš morati zadovoljiti min. tehničke uvjete vezane uz prostor (=štand) i osoblje.

Nije sigurno da ćeš ih imati, zato odi prije kod sanitarnog provjeri uvjete.

Sretno :kavica:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Poštovani,

 

imam nekoliko pitanja vezanih za otvaranje (nekoliko) kioska/tobaccoa.

 

Ekonomist sam trgovinskog poslovanja(VŠS), to je pretpostavljam dovoljno za taj obrt?

 

Kod otvaranja obrta moram upisati sjedište obrta, no ja još uvijek ne znam gdje će kiosk biti (kiosci imaju adresu?) pa me zanima da li sjedište mora nužno biti i mjesto pozicije kioska, jer sam kiosk namjeravam kupiti na ime obrta, dakle nakon što se obrt registrira, a ne mogu ga pak registrirati bez sjedišta?

 

Što određuju MTU propisi za kiosk?

 

Koji je postupak (regularnog :))dobivanja gradskih lokacija za kiosk?

 

 

 

Hvala unaprijed,

 

TB

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

VŠS ekonomskog smjera je dovoljna za ovaj obrt.

Obrt otvori na adresu prebivališta i to bez početka, a dalje kako sam već pisala prije dva dana.

S obzirom da želiš otvoriti NEKOLIKO kioska, ozbiljno razmisli o otvaranju poduzeća, a ne obrta.

Vidi kako ovdje: http://makora.hr/kako-otvoriti-poduzece/

za pomoć vidi ovdje: http://makora.hr/otvaranje-2/,

a za usporedbu obrta i poduzeća vidi ovdje: http://makora.hr/usporedba-obrta-i-poduzeca/

 

 

 

Hrabro naprijed! :palac:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

vi otvarate obrt i u uredu državne uprave upisujete dan otvaranja obrta -sa tim danom otvaranja obrta postaje obrtnik i dobijate obrtnicu

dan POČETKA obavljanja obrta može biti u roku od godinu dana od dana otvaranja obrta - početak obavljanja obrta vezan je za dobivanje minimalno-tehničkih uvjeta, koji su vezani za dokaz raspolaganja površinom tj. vašim ugovorom s gradom - ali ne i sa dobivanjem obrtnice

imam osjećaj da je tu netko pobrkao lončiće:-?

 

djelatnost gledate po NKD 2007.tj po klasifikaciji djelatnosti:

- 1032 Proizvodnja sokova od voća i povrća

ili djelatnosti pružanja jednostavnih usluga kod pića i napitaka

 

nadam se da su moji odgovori uspjeli barem malo vašu nedoumicu rasvijetliti :palac:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

za sve koji otvaraju obrt, morate imati registrirano sjedište obrta

- to je mjesto koje vi sami određujete kao sjedište obrta :-D - u sjedištu obrta morate imati istaknutu tvrtku - veličine table totalno nevažne, bitno da su podaci vidljivi,čitljivi, preporučam isticanje i MBO I OIB-a obrta

 

oni koji moraju istaknuti radno vrijeme - neka istakne i radno vrijeme sjedišta obrta,

 

na svim pokretnim objektima istaknuti naznaku da su to npr. pokretni objekti obrta tog i tog :bjezi:

 

također, preporuka je da se za one obrte koji se ne obavljaju u sjedištu, nego na terenu - istaknuti i kontakt telefon :zatvoren:

 

većinu nedoumica možete barem malo razrješiti ako malo prosurfate ili pročitate Zakon o obrtu, za one koji se planiraju baviti ugostiteljstvom imate i Pravilnik o minimalno tehničkim uvjetima i razvrstavanju objekata.....

 

i još par sitnica, oni koji planiraju otvoriti ugostiteljski obrt, neka kupe knjigu žalbi, a ostali obrti...znači svi koji pružaju usluge i trgovački i ostali neka po Zakonu o zaštiti potrošača imaju priređen način podnošenja pisanih prigovora potrošača, i obavijest o načinu na koji se prigovori podnose....

 

onaj tko koristi računalne programe i računalnu opremu, mora imati račune za kupljenu robu i za same programe

 

redovno izdajte za svaku uslugu račun...malo si pogledajte taj cijenjeni zakon o zaštiti potrošača

 

i nadam se da ćete u svom gradu naletjeti na dobrog i ljubaznog službenika ureda državne uprave koji će vam lijepo pojasniti....ako ne, ono što ja znam, nastojat ću vam pojasniti, pa slobodno pitajte

 

:mase2: :smijeh3: :hvala:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 1 month later...

Imam nekoliko pitanja:

 

1.) Ovih dana otvoriti ću obrt i zanima me koju dokumentaciju moram priložiti? Dokaz stručne spreme, domovnicu...?

 

2.)Informirala sam se i rečeno mi je na svakom mjestu druga informacija. Završila sam gimnaziju, i faks, no to ih ne zanima očigledno, i proizvoditi ću "nešto" što god to bilo za ljubimce. Računovođa mi kaže da se maloprodaja proizvoda koje proizvedem podrazumijeva pod djelatnosti proizvodnje, no ako ih prodam specijaliziranom dućanu za ljubimce moram imati veleprodaju. U općini mi kažu da su mi potrebna maloprodaja i veleprodaja, za maloprodaju moram imat majstorski (? jel to?) a za veleprodaju nije potrebna stručna sprema. To je za ove proizvode koje sama proizvedem.

 

3.) Ako želim nešto prepordati, opet mi trebaju maloprodaja i veleprodaja?

 

4.) Kad već otvaram obrt, mogu staviti više djelatnosti, kaj ne? Npr. savjetovanje u vezi računala i druge slične djelatnosti koje se odnose na usluge oko računala. Da li mogu za to zaposliti npr muža ili prijatelja, no oni su u radnom odnosu. Kako ih onda zapošljavam? Honorarno? Oba su završila gimnaziju.

 

5.) Mama ima invalidninu, u mirovini je i kaže da je oslobođena plaćanja poreza, carine i sl...Da li može ona otvoriti obrt npr izrada svijeća, neke druge usluge i npr zaposliti sestru koja je dugo na zavodu za zapošljavanje? Što je sa mamom, mora li plaćati porez i na što točno?

 

Svima koji mi odgovore, unaprijed hvala :-D

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 1 month later...

Poštovani,

 

čestitam na odličnom i korisnom forumu. Kako ipak još uvijek nisam našao odgovor na moje nedoumice, imam par pitanja pa molim za odgovor i eventualno kakav koristan savjet.

 

Po profesiji sam novinar i kako honorarno radim kod nekoliko poslodavaca, namjeravam se registrirati za samostalno obavljanje djelatnosti. Pitanje: za što da se odlučim, obrt ili slobodno zanimanje? Koja je uopće razlika između te dvije opcije i koja mi se više isplati?

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pozdrav.

Bavim se izradom unikatnog nakita i nakit izlažem na svojoj web stranici. Prije nekoliko dana stigla mi je ponuda od jedne galerije umjetninama za suradnju... Ja bih izrađivala nakit i određene primjerke ustupala njima da ih izlože u svom prostoru i pokušaju prodati (naravno, u slučaju da uspiju prodati njima bi išla odrađena provizija - po dogovoru). Posao bi sklapali u obliku ugovora o komisionoj prodaji, a isplata bi išla na žiro račun!

 

Sad, mene interesira da li oni smiju sklopiti takav ugovor samnom (fizičkom osobom), pošto ja to radim iz hobija i nemam otvoren obrt niti sam registrirana kao slobodan umjetnik?

 

Ako da, kakve bi u tom slučaju bile moje obaveze prema njima i prema državi (porez, doprinosi za zdravstveno, mirovinsko, itd) ili bi to sve trebala riješiti galerija?

 

Ako ne, postoji li ikakav način da to realiziram bez registracije nekog oblika pravne osobe (jer mi je to neisplativo, ne mogu napraviti i prodati mjesečno toliko nakita da bih pokrila samo one troškove za doprinose od 1800kn, a o drugim troškovima ne želim ni razmišljati).

 

Još jedno pitanje: može li to ići na kućnu radinost, da li je potrebna kvalifikacija za to registrirati i koliki su tu otprilike mjesečni troškovi?

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pozdrav svima..

evo konacno sam naletjela na forum prepun korisnih informacija..

 

Nova sam ovdje i imam eto par pitanja pa ako mi moze tko pomoci..

 

Naime imam zavrsenu trgovacki i komercijalnu skolu i zeljela bi otvoriti obrt za prodaju mojih rukotvorina,suveniri,nakit..

koji mi uvijeti trebaju za to ,prostor bi preuredila u kuci od svekrve..

i dali postoji mogućnost uz takvu galerijiju ili kako bi se to vec zvala otvoriti kakvu agenciju za smjestaj turista i sl jer zivim u turistickom mjestu..

 

hvala vam puno!!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 4 weeks later...

Pozdrav,

nezaposlena sam već duže vrijeme. Došla sam na ideju da bih mogla nešto zaraditi pečenjem jedne posebne vrste kolača koje bi nudila trgovinama i slično.

Da li je to moguće registrirati kao slobodan obrt budući da nisam slastičar ni pekar po struci? Može li se takav obrt obavljati u posebno odvojenoj kuhinji u stambenoj kući?

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 2 weeks later...

Pozdrav svima.

 

Dakle, prijavljen sam na zavodu za zapošljavnje dulje od 6 mj i sad planiram otvoriti obrt za masažu, pa imam nekoliko pitanja vezano uz ovu potporu za samozapošljavanje:

 

1) Koliko je uobičajeno razdoblje od trena kad predam zahtjev pa do samog rješenja?

 

2) U kojim periodima stiže potpora? Da li odjednom ili 3-mjesečno?

 

3) Moj budući knjigovođa mi je rekao kako su moja ukupna davanja za obrt oko 1.780,56 kn, no na zavodu kažu da trebam biti prijavljen na 3.144kn. U mom upitu jednom ranije mi je ovdje odgovoreno kako si ja ne isplačujem plaču. Sada sam malo zbunjen. Molim za pomoć.

 

Hvala na odgovorima.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 1 month later...

Poštovani znalci,

 

želim otvoriti obrt - web shop.

 

1. imam računalo staro 8 godina, koje namjeravam koristiti u poslu - nemam račune - je li to problem za inspekciju?

 

2. mogu li se prijaviti kao paušalac?

 

3. ako porez na dobit moram platiti jednom godišnje, znači li to da je bolje da čekam 1.1.2012. da otvorim obrt, nego da ga otvaram pred kraj godine?

 

4. može li roba dolaziti na najbližu carinsku ispostavu i plaćam li tada, kod njih carinu i pdv (i možda još nešto)?

 

5. moram li biti trgovac po zanimanju za otvaranje web trgovine?

 

HVALA!!!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

kratko i jasno za računalo - JE PROBLEM, jer se bavite web trgovinom, pa je pretpostavka da vam sredstvo rada i programi moraju biti legalni...

ne morate biti stručna osoba, sada je praksa Ureda za gospodarstvo da za stručnu osobu stavljaju vlasnika obrta, ali samo ako je suglasno s Pravilnikom o vezanim i povlaštenim obrtima - mislim da u njemu ništa ne piše za web trgovine

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

evo i ja bi imala jedno pitanje, nisam nigdje naisla na odgovor onoga sto me interesira :) .. dakle, vrsila bi uslugu narucivanje robe preko interneta za sve one koji to nisu u mogucnosti ili ne znaju sami.. ono sto me interesira, postoji li nacin da legaliziram takav nacin rada od kuce, u smislu, da li mogu samo poreznoj upravi prijaviti neke prihode bez otvaranja obrta ili je potrebno otvoriti obrt ili firmu? .. napominjem da to nije prodaja robe nego samo pruzanje usluga narucivanja uz odredjenu nadoknadu s time da bi otvorila web stranicu sa proizvodima koji se mogu naruciti iako bi ljudi mogli naravno i sami dati link na ono sto zele naruciti ... na koji nacin bi uopce mogla prijaviti porez kad sve ono sto sjedne na moj racun nije zarada, da li se racun sa pay pala u tom slucaju moze racunati kao placeni racun tj odbitak od zarade? i ako bi otvarala obrt, pod koju bi to djelatnost uopce spadalo jer mislim da to nije online trgovina niti web shop? hvala puno na odgovoru, lijepi pozdrav ...

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Imam jedno pitanje,

 

student sam stručnog studija ekonomije MMP, te sam obavljao praksu u knjigovodstvenom servisu. U narednih par mjeseci brat mi otvara caffe bar pa me zanima mogu li ja njemu voditi papire? Mogu li ja s obzirom da sam student, odnosno trebam li otvarati obrt kako bi vršio knjigovodstvene usluge. Ukoliko trebam zanima me na koji način, odnosno da li se isplati otvarati obrt za vođenje papira samo jednoj firmi (u budućnosti se nadam da će biti i više).

 

Unaprijed Vam zahvaljujem na odgovoru!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

ultra je napisao:

@boman :

 

1. Da, središte obrta u pravilu i jest mjesto prebivališta obrtnika.Ukoliko temeljem Ugovora o najmu poslujete u drugom mjestu tada u Uredu državne uprave radite i upis izdvojene poslovne jedinice svog obrta u obrtnicu i plaćate dupli porez na tvrtku (godišnji porez).

 

2. Da za iznajmljeni prostor plaćate porez na najam i kao što prethodno rekoh,porez na tvrtku tj.izdvojenu poslovnu jedinicu (200-500 kn godišnje,ovisno o kojoj djelatnosti je riječ)

 

3. Dakle,po ovim djelatnostima,porez na tvrtku bi bio oko 250 kn/godišnje.

 

3a. Za manikuru treba vam zvanje manikira (možete odraditi i neki tečaj po kojemu bi dobili navedeno zvanje,s tim da se upisuje u radnu knjižicu ili otiđite u najbližu obrtničku komoru i preko njih odradite navedeno.Ili zaposlite osobu koja ima stručnu kvalifikaciju.

Za šminkanje Vam ne treba određena stručna sprema.

 

3b. SSS-ekonomist može otvoriti i obavljati trgovačku djelatnost.

 

3c. Da, potreban je MTU i bez obzira na sjedište obrta MTU tražite u uredu za gospodarstvo grada Zagreba jer se lokal nalazi ondje.

 

3d. Obično djelatnici ureda za gospodarstvo koji izlaze na teren prilikom pregleda lokala u svezi izdavanja MTU,priznaju prethodni (ukoliko od njegovog izdavanja nije prošlo puno vremena)ali ponekad,za određene djelatnosti traže ishodovanje novih atesta.Ponesite sa sobom postojeći MTU, te tražite očitovanje da li isti priznaju te da li morate tražiti ishodovanje novog (u cijelosti ili dijelom).

 

Lijep pozdrav!

 

Poštovani u prethodnom postu se naveli da sjedište obrta može biti i izvan mjesta prebivališta obrtnika ali da se pritom plaća dupli porez. Da li je onda isplativije promijenit prebivalište da bi se izbjegao dupli porez?

 

Jednako tako kakva je situacija sa prirezom ukoliko je sjedište obrta grad koji ima prirez a grad prebivališta nema prireza?

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 2 weeks later...

Pozdrav svima,

 

molim za pomoć!

 

Otvorio sam obrt trgovina na veliko, posredovanje u prodaji softvera i periferne opreme(roba u tranzitu).

Po mojim saznanjima za takav obrt nije potrebno skladište, što mi je bilo potvrđeno i u uredu za gospodarstvo,međutim oni su sad promjenili mišljenje i traže da imam skladište. Inače, robu ne namjeravam skladištiti, ali kako bih se osigurao kod kupaca (pošto dajem garanciju na robu-toneri) htio bi imati par komada u pripremi ukoliko bi se dogodilo da neki toner ne radi da ga mogu zamjeniti.

 

Također,moguće je da mi kupac naruči 100kom,narudžbu proslijedim,a u međuvremenu on promjeni narudžbu na 80 kom,meni stigne 100kom. Kamo sa razlikom?

 

Napomenuo bih da sam htio prenamjeniti jednu sobu gdje bih to odlagao, međutim, tu se traži prenamjena stambenog objekta, što naravno košta,a nisam u mogućnosti to odraditi.

 

Da li postoji neko riješenje kako izbjeći skladište?

 

Unaprijed hvala na odgovoru i sve naj u 2012g!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Poštovani

 

Za ljeto 2012 planiram izlete sa brodicom te imam nekoliko pitanja.

 

U 10 mj ove godine kupio sam polovno plovilo od firme koje je uvoznik za ta plovila te mi je ispostavljen račun sa pdv i plovilo plaćeno u cjelosti. Upisujem se u obrtni registar također u 10 mj sa počekom otvaranja do 6 mj 2012 g.

Zanima me:

1. dali treba platiti porez na promet od 5 % ako je plaćen pdv u računu plovila

2. s obzirom da se članarina obrtničkoj komori plaća i za vrijeme mirovanja obrta kada će početi dolaziti prve uplatnice s obzirom da još nisam dobio niti jednu

3. troškovi koji budu do ljeta 2012 g dali treba uzimati R1 račune

4. dali se sredstva za te troškove trebaju prebaciti na ž.r i isplačivati sa njega ili se mogu podmiriti neovisno o njemu

5. kada se obrt aktivira i počne sa poslom što sve može ući u izdate, gorivo, npr. sokovi, čašice ?

6. polog utrška je razlika između naplaćenih karata za izlete i troškova koji idu uz to ?

7. dali novac koji se položi na ž.r se može dizati bez pravdanja za npr troškove koji nisu vezani uz poslovanje, npr, trošovi za život, kupnja odjeće i drugo

 

Unaprijed hvala na odgovorima

 

Sve najbolje u 2012 g

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Poštovani,

Planiram otvoriti obrt pa me zanima slijedeće.

 

Imam stalni radni odnos, majstorski ispit i moj poslodavac je mene zaposlio kako bi mu obrt mogao raditi jer on nema majstorskog ispita.

Ugovor me ne ograničava da ne mogu imati svoju djelatnost - nije ista kao od mog poslodavca ali je usko povezana (nismo ni u istom mjestu , a niti županiji... konkretno on ima pekaru, a ja bi imao fast food)

 

Sad me zanima, kako ja planiram raditi i dalje kod mog sadašnjeg poslodavaca a u svom obrtu zaposliti jednog ili dva radnika ali i ja bi radio u slobodno vrijeme (vodio bi nabavu itd.)

1. da li ja mogu otvorit obrt na temelju mog majstorskog ispita (jer se on već vodi kod mog poslodavaca da ima stručnu osobu ) ili moram zaposliti nekoga sa majstorskim ispitom?

2. da li država daje neki poticaj prilikom zapošljavanja obrtnicima koji tek otvore obrt?

3. Kupujem objekat u kojem je djelatnost iste vrste koju ja planiram otvoriti , dakle vlasnik zatvara svoj obrt i ja bih za mjesec ili dva otvorio na istom mjestu vlastiti obrt - da li moram pozvati komisiju za dozvolu za rad djelatnosti ili dozvola koju ima vlasnik vrijedi i za moj obrt? Zanima me da li da prvo otvorim obrt pa onda odem u banku i predam zahtjev za kredit za kupnju prostora i sve kompletne opreme koja je u njemu a potrebna mi je za rad ili da kupim prostor kako bi im mogao predočiti da imam potreban prostor za željenu djelatnost?

Hvala!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pozdrav!

Krenula bih u realizaciju registracije obrta. Inače imam višu stručnu spremu točnije sam viša modna dizajnerica tekstila i odjeće. Kako sam već petu godinu na burzi rada ostvarujem pravo na bespovratna novčana sredstva u iznosu od 36 isuća kuna u svrhu otvaranja obrta, a ta sredstva bi bila dostatna za godinu dana uplaćivanja doprinosa koliko bi minimalno trebao biti otvoren obrt. Inače se dugi niz godina bavim dizajnom i izradom nakita(bižuterije) trenutno samo u sferi hobija, a u međuvremenu sam završila i tečaj za manikuru, ugradnju noktiju i nail-art ali bez prava upisa u radnu knjižicu.

Pa bi željela registrirati obrt za te djelatnosti za koje sam čula da spadaju u skupinu slobodnih obrta. Pri registraciji bih navela te djelatnosti, a ukupno bi bile tri kao: 74.10 Specijalne dizajnerske djelatnosti, 32.13 Proizvodnja imitacije nakita(bižuterije) i srodnih proizvoda, a što se tiče ugradnje umjetnih noktiju i manikure nisam našla nikakvu posebnu stavku za tu djelatnost osim pod 96.02 Frizerski saloni, saloni za uljepšavanje pod čime je između ostalog navedeno i : masaža lica, manikiranje i pedikiranje, šminkanje itd. Možete li mi molim vas navesti točnu klasifikaciju za tu djelatnost da ne radim greške?

Zanima me da li za te djelatnosti trebam potvrdu spec. liječnika medicine rada?

I još jedna stvar. Živim već duži niz godina u Sesvetama i tako će biti i ubuduće ali trenutno sam još prijavljena u Vrbanima-Zg. Da li mogu registrirati sjedište obrta u stambenom prostoru(kući)u Sesvetama, a pošto nisam vlasnik istog trebam li s vlasnikom sklapati ugovor o najmu i ovjeriti kod bilježnika, a ako da treba li to biti rješeno prije samog zahtjeva za registraciju ili tijekom iste?

Zahvaljujem!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Poštovani!

Otvorio bih obrt za pjeskarenje stakla, boca, čaša, metala, pleksiglasa te prodaju istih proizvoda po štandovima, sajmovima i sl. pa bih vas zamolio za odgovore na slijedeća pitanja:

1.Koji broj bi to bilo po NKD?

2. Obrt bi otvorio na očevoj adresi koja je u drugom mjestu, u ugovoru o zakupu smo napisali da zakupnina iznosi 0,00 kn, da li će on imati kakvih novčanih obaveza prema poreznoj upravi?

Zahvaljujem se na odgovoru.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Dobra vecer i lijep pozdrav...kao i svi i ja imam "par" pitanja!

Vec 6 godina radim sezonski kao turisticki vodic za jednu agenciju. Ove sezone bi pokusala kao freelancer, znaci otvorila bi svoj obrt. Dobila sam razno razne informacije ali nista konkretno niti sam dosla do informacije "idealnog rijesenja" moje situacije!

Ovako - imam SSS, polozene ispite za 2 zupanije i sa time i naziv pratitelja. Obrt bi u svakom slucaju bio sezonski ali evtl. ne u komadu.

 

1.) Jeli moguce prijavit obrt od 01.05. - 30.06. i opet od 01.09. - 31.10.2012 ?

 

Ako je moguce:

 

2.) Mogu "normalno" bit pod ugovorom od 01.07. - 31.08.2012 kod agencije?

 

E sad - zbog onog"idealnog rijesenja" - ima li smisla razmislajt o udruzi, zadrugi? D.O.o. ne posto se treba previse kapitala. Ako nema tog rijesenja idemo dalje:

 

3.) Sta moram prijavit ako zelim pruzat usluge turistickog pratitelja, gradskog vodica i evtl. prevoditelja?!

 

4.) Moram li za prevoditelja imat strucni ispit - makar mi je materinski jezik?!

 

5.) Na poreznom mi je receno da nemogu prijavit pausalno oporezivanje - ako ipak mogu, ima li to smisla?!

 

6.) Ako sam samo 4 mjeseca godisnje "obrtnik", zasto cijelu godinu moram bit clan Obrtnicke komore i placat za 12 mijeseci?! (Slucaj kod kolegice!)

 

7.) Kao obrtnik nemam pravo na naknade sa zavoda za zaposljavanje?

 

8.) Obrtniku staz se ubraja za mirovinsko?!

 

9.)Moguce je da u jednom mjesecu imam puno veca primanja nego u drugome - dal to ikoga zanima? (Osim mene?!)

 

10.) Racune koje izdajem uvijek su bruto - nema porze itd.?!

 

11.) Ima li veze dal suradujem sa agencijom iz HR ili iz drzava clanice EU-a (npr. SLO) - jel racun uvijek izgleda isti koji izdajem?!

 

Hmmm...to je za sad to! Puno, puno vam hvala unaprijed - i nemojte se cudit neznanju!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

molio bih za odgovor vezano za otvaranje obrta, prije nekog vremena sam od vas dobio odgovor da za otvaranje obrta: proizvodnja kolača i torti treba trogodišnja škola smjer slastičar!

1. da li postoji mogućnost samog prekvalificiranja odnosno nekakve večernje škole ili nečeg sličnog, sa upisom zanimanja u radnu knjižicu?

2. da li za otvaranje tog obrta treba "majstorski ispit" (pošto sam čuo takve neke priče)

 

Hvala!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

poz, otvorili smo obrt zemljani radovi i paušalno plaćamo porez(znači kvartalno i vodimo samo KNJIGU PROMETA, pa

molim nekoga tko zna ovo da mi odgovori na par pitanja:

1.gdje zavedem ulazni račun od bagera koji je kupljen za firmu i teretnog vozila koji je na ime(za vlastite potrebe)i gdje se prijavi bager i teretno vozilo na firmu?

2.da li se u knjigu prometa uvode i računi koji su plaćeni putem žiro računa ili samo gotovinski?

3.kako se diže gotovina sa žiro računa, da li se može dignuti koliko se hoće i kako se to pravda (ili se ne mora pravdati?

4.da li treba uzimati ulazne račune na firmu i kako ih se pravda

5.kakve račune treba izdavati, da li paragon blok ili isprintane sa kompa?

6.kako polažem gotovinu, kao pozajmicu ili?

7.da li mi dođe rješenje koliko i na koji žr moram platiti mirovinsko, zdr i šta još(komorski dop)

i , zanima me na koje sve načine mogu PRAVDATI dizanje gotovine, a da na kraju godine ne platim HARAČ 25% i da li u to ulazi dohodak tj. koliko mogu dignuti gotovine za dohodak?

lp i hvala!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Planiram sa suprugom otvoriti obrt za kombi prijevoz i usluge unapređivanje prodaje, ako se ne varam u to spadaju djelatnosti marketing, menadžment i prodaja.

 

Suprug ima srednju građ. školu, a ja sam profesorica povijesti, pa me zanima jel prijevoz i unapređivanje prodaje spada u vezane ili nevezane djelatnosti, odnosno dali bi mi te djelatnosti bez završenog državnog ispita mogli obavljati?

 

Ne raspolažemo sa nekim većim iznosom vlastitog kapitala pa mislimo da je za početak bolji izbor obrt.

 

Za sada imamo jedan kombi koji je star 10 g. pa me zanima na koji se način u obrtu ili d.O.o-u dobivaju krediti za kupnju novijeg kombija ukoliko je to opće i moguće?

 

Od nekretnina nemamo ništa na svoje ime, a od pokretnina imamo kombi u vrijednosti cca. 4500€ i osobni automobil u vrijednosti cca. 7000€ ukoliko to išta znači.

 

Obrt bi glasio na mene ili supruga, sasvim svejedno.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 3 weeks later...

za taksi-službu mora se ishoditi licencija / koncesija, koja je uvjetovana ispunjavanjem propisanih uvjeta, a za detaljnije info se treba obratiti osobno ili telefonski nadležnoj Službi za gospodarstvo Ureda državne uprave ili Grada Zagreba s pitanjima o postupku registracije, obrascima, dokazima itd.

 

za sva pitanja glede poslovanja:

http://www.hok.hr/cro/savjetodavna_sluzba_062_000_026

 

a tu možete pronaći puno korisnih informacija i FAQ-odgovora

http://portor.mingorp.hr/

 

 

:palac:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

pitanje je na koji način registrirati UDRUGU ili OBRT a da se tamo može, na istom mjestu voditi umjetnička galerija zajedno sa lounge-barom, gdje bi se nudili zdravi napici+kava+vino i hrana (prirodni sokovi, smoothiji,domaće pite&štrudle&muffini&salate&svašta nešto)..Znači, vid udruge a vid kafića nešto kao 'fast food', 'ambulantno pružanje hrane'.

Hrana bi se kupovala od nekog obrta polusmrznuta, oni bi to dostavljali svako jutro, a mi bi u galeriji to samo 'ispekli' do kraja u specijal.pećnici.

Postoje li neke 'začkuljice' u zakonu da to sve izguram kroz udrugu ili obrt, kao što su napravili recimo Booksa u Martićevoj, udruge Dinama i sl. a da ne moram registrirati svašta ostalog za kafić, d.O.o. i sl. jer to NE ŽELIM i NEIZVEDIVO MI JE TRENUTNO.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

prije par dana sam postavio pitanje i još uvijek nisam dobio nikakav odgovor???

možda je promakao pa ću ga ponoviti

unaprijed zahvaljujem na odgovoru

 

 

PITANJE je na koji način registrirati UDRUGU ili OBRT a da se tamo može, na istom mjestu voditi umjetnička galerija zajedno sa lounge-barom, gdje bi se nudili zdravi napici+kava+vino i hrana (prirodni sokovi, smoothiji,domaće pite&štrudle&muffini&salate&svašta nešto)..Znači, vid udruge a vid kafića nešto kao 'fast food', 'ambulantno pružanje hrane'.

Hrana bi se kupovala od nekog obrta polusmrznuta, oni bi to dostavljali svako jutro, a mi bi u galeriji to samo 'ispekli' do kraja u specijal.pećnici.

Postoje li neke 'začkuljice' u zakonu da to sve izguram kroz udrugu ili obrt, kao što su napravili recimo Booksa u Martićevoj, udruge Dinama i sl. a da ne moram registrirati svašta ostalog za kafić, d.O.o. i sl. jer to NE ŽELIM i NEIZVEDIVO MI JE TRENUTNO. Također, koji se svi elementi za to moraju zadovoljiti što se tiče registracije, objekta, sanitarnog čvora, kuhinje, naplate i prodaje tih proizvoda...

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

pa kad si tak nestrpljiv, nazovi nadležan ured opće uprave ( prema mjestu sjedišta udruge ) i pitaj ih konkretno & direktno :-)

 

a osnovne info imaš na ovom linku:

http://www.uzuvrh.hr/stranica.aspx?pageID=173

 

svaki slučaj je specifičan, a da bi postavio pitanje nadležnima, barem prouči ono osnovno, i o pravima i o obavezama, za domaći uradak :palac:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Pozdrav svima!

 

Prvo pohvale administratorima na odgovorima!

 

Imam jedno specifično pitanje glede otvaranja obrta, a nisam našao da je to još tko pitao.

 

Magistar sam računarstva i otvorio bih obrt u struci. Konkretno, napravio bih par internet cornera (Računala u kutijama sa žetonjerom), koje bih stavio na određene lokacije koje bi korisnici koristili na način da ubace novac, dobiju određeno vrijeme korištenja i koriste.

 

Zanimaju me žetonjere. Kako država gleda na njih i na činjenicu da su to ipak samo obična računala a ne aparati za kocku kako se može odmah pomislit?

 

Također imam u planu izradu Jukebox aparata po istom principu. Znam da se plaća 100 kuna ZAMPU mjesečno. No, da li treba kakav atest takvih aparata jer ih sam pravim?

 

Unaprijed zahvaljujem.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 3 weeks later...

Poštovani,

 

Molim Vas ukoliko možete odvojiti trenutak vremena da mi date par informacija i savjeta. Poslala sam upite i HOK-u pa čekam odgovor.

 

Po struci sam VSS - ekonomist točnije mag.oec. smjera menadžment. Planiram otvoriti agenciju za organizaciju vjenčanja i ostalih svečanosti . Kako to registrirati kao obrt ? Da li ,ukoliko planiram prostor za rad opremati nakon registracije obrta , troškove inventara moram knjižiti ili ne ?

 

Iako sam po struci ekonomist angažirala bi knjigovodstveni servis da mi vodi knjige, da li onda i njih prikazujem kao trošak ?

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Živili obrtnici!

Jedno brzinsko pitanje neznam točno da li ste o tome razglabali ali ako šta znate pomagajte.

Uglavnom imam obrt već par godina i sada mijenjam izdvojeni pogon i dao bi mu naziv koji navodno već postoji u mojoj županiji daklen obrt je isti samo pogon drugi i njegov naziv drugi. Ako tu nema ništa sporno nek mi netko obrazloži da mogu gospođi na gospodarskom objasniti.

Mnogo hvala.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 2 weeks later...

bok

imam nekoliko pitanje pa ako bi mi netko mogao pomoći,da ne idem najprije po gradu sabirati odg jer to kod nas ide sve sporo i totalno ne razumljivo.imam završenu sss(ekonomsku),htjela bi otvoriti obrt,trgovinu sa odjećom,koliko je teško doći do obrtnice,koliko traje dizanje svih tih silnih papira,i koliko bi to koštalo otprilike?da uopće vidim dal to sve financijski mogu ?? prvi put otvaram tako nešto! samo bi ja radila u trgovini,sad sam trenutno nezaposlena,koliko sam čula 1800kn su doprinosi???

HVALA!!!!

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

@-slatka-

ne mora biti ni sporo ni nerazumljivo, ako znate kome se morate obratiti i što želite saznati

:-)

dakle ako želite otvoriti obrt - nadležna je služba za gospodarstvo u vašem gradu, a prije nego im se uputite provjerite njihovo uredovno vrijeme za prijem stranaka, tako da vam se mogu posvetiti i kvalitetno vas uputiti u postupak registracije obrta

a da biste saznali barem osnovno, prije nego im se obratite osobno ili telefonski, ovdje se možete i sami malo informirati:

http://www.portor.hr/

 

ali, morate saznati i sve što vas zanima o poslovanju, a to ne možete saznati od njih, nego opet od za to nadležnih: porezne uprave, hzmo, hzzo itd. ili se obratite obrtničkoj komori koja je predstavnik i zastupnik obrtnika, te i služe tome da vam pomognu:

http://www.hok.hr/cro/savjetodavna_sluzba_062_000_026

 

inače, trgovina na malo spada u vezane djelatnosti, ali dovoljno je dokazati da imate bilo koju sss, pa taj uvjet ispunjavate :-)

a prije početka rada vam još preostaje da saznate koji su minimalni tehnički uvjeti za prodajni prostor u kojem biste obavljali svoj obrt, jer za taj prostor morate ishoditi posebno rješenje sukladno zakonu o trgovini...

samo polako, pripremite se i krenite lagano :palac:

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Postovani, imam pitanje u vezi otvaranja obrta pa Vas molim za odgovor!

Naime, posjedujem puno stvari koje sam tokom godina donijela iz Njemacke (uglavnom nemam racune za njih!), razne dekoracije za kucu, vrt, ukrase, figure...također se bavim izradom nakita, sijem razne torbice, dekoracije, pravim razne stvari od drveta, restauriram stare komade namjestaja..

Zanima me mogu li otvoriti kakav obrt i trgovinu u kojoj bih prodavala te gotove proizvode, kao i proizvode koje izrađujem sama?! Zavrsila sam srednju ekonomsku skolu.

Unaprijed hvala!

;-)

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 2 weeks later...

Postovani, imam pitanje u vezi otvaranja obrta pa Vas molim za odgovor!

Naime, posjedujem puno stvari koje sam tokom godina donijela iz Njemacke (uglavnom nemam racune za njih!), razne dekoracije za kucu, vrt, ukrase, figure...također se bavim izradom nakita, sijem razne torbice, dekoracije, pravim razne stvari od drveta, restauriram stare komade namjestaja..

Zanima me mogu li otvoriti kakav obrt i trgovinu u kojoj bih prodavala te gotove proizvode, kao i proizvode koje izrađujem sama?! Zavrsila sam srednju ekonomsku skolu.

Unaprijed hvala!

;-)

Link to post
Podijeli na drugim stranicama
  • 3 weeks later...