Jump to content

Vlasnik i direktor doo-a i isplata plaće?


darthvader

Preporučene objave

Postao sam vlasnikom trgovačkog društva u kojem sam ujedno postao i direktor tog društva koji nema zaposlenih niti drugih suvlasnika. Pošto sam već 3g. zaposlen te imam ugovor na neodređeno u drugom poduzeću, moram li u svojem poduzeću sam sebi isplaćivati plaću (minimalnu ili koju) te prijaviti se i plaćati mirovinsko i zdravstveno? Te moram li o tome obavijestiti svojeg sadašnjeg poslodavca? :-?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 godina kasnije...
  • 1 mjesec kasnije...

Direktor sam u d.O.o. u kojem radim kao računovođa te sam tako i prijavljen na zavodu.

 

da li se mogu odjaviti sa mirov. i zdravstv. da više ne plaćam doprinose i prijaviti se na burzu kao nezaposlen????

a da i dalje u sudskom reg.ostanem direktor-nemam koga dr. staviti za dir.

 

tj. MOGU LI BITI DIREKTOR I NEZAPOSLEN ISTOVREMENO????

 

MOLIM ZA POMOĆ!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Direktori moraju biti uplatitelji doprinosa. Ako manevriraju ovako kao vi, onda moraju po godišnjem rezultatu d.O.o. platiti doprinose na osnovicu koju čini ostvarena dobit. Dakle - nema direktora bez doprinosa, bilo kod drugog poslodavca, bilo u firmi gdje su direktori.

Ipak moram pitati - a zašto sve to, zar firma tako loše posluje da nema ni za doprinose jedne osobe?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Točno je da direktor (pretpostavljam da ste i jedini vlasnik trgovačkog društva)mora biti osiguran tj.plaćati doprinose HZMO/HZZO.

 

Netočno je da direktor plaća doprinose po ostvarenoj dobiti.

 

Netočno je da direktor koji je osiguran po drugoj osnovi (npr.zaposlen kod drugog poslodavca) mora plaćati doprinose ako radi i u svojoj firmi (pa zaboga, kako da bude dvostruko osiguran, osim ako ne radi na nepuno radno vrijeme ili na pola radnog vremena).

 

Kao direktor (vlasnik) tvrtke ne možete se prijaviti na HZZ, niti ostvarivati prava nezaposlene osobe.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Sorry, brzopleto sam ispisala uputukoja se tiče obrtnika koji plaćaju porez na dobit, ispričavam se zbog netočnosti.

Naravno da direktor ne mora biti u radnom odnosu, onda su mu svi prihodi koje ostvaruje kao direkotr po menadžerskim ili ugovorimo o djelu drugi dohodak i tako se oporezuju, jer iako ZTD više ne traži da članovi uprave moraju biti u radnom odnosu, i dalje traži da d.O.o. mora upravu imati kao osobe odgovorne za zakonitost rada.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

@Nalyada,

 

Ukoliko obrtnici u poslovnoj godini ostvare samo jedan od sljedećih pokazatelja:

- ukupni primitak veći od 2.000.000,00 kn

- dohodak veći od 400.000,00 kn

- dugotrajnu imovinu vrijednosti veće od 2.000.000,00 kn

- zapošljavaju više od 15 radnika (prosječno)

 

prelaze na oporezivanje porezom na dobit.

 

Tada vlasnik obrta može sebi isplaćivati poduzetničku plaću.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 mjeseci kasnije...

Ovako zanima me slijedeće:

 

Razumio sam da vlasnik i direktor mogu bit ista osoba.

Razumio sam da vlasnik ne treba plaćati doprinose i plaću sebi.

Razumio sam da direktor mora plaćati sebi plaću i doprinose ako ne radi u nekoj drugoj firmi.

Razumio sam da ako sam ja vlasnik trgovačkog društva onda nemam nikakva prava sa biroa ako na primjer radim za drugu firmu od koje dobijem otkaz.

 

Neka me netko ispravi molim ako sam bilo koju stavku krivo razumio a ujedno molim i da odgovori na slijedeća pitanja:

 

1.

Da li vlasnik firme može biti umirovljenik bez da gubi ikakva prava koja je dosada ostvario (mirovina i sve na što umirovljenici imaju prav ne znam prijevoz jeftinije kart itd.) i bez da izgubi neka prava (ne znam koja) koja bi u budućnosti mogao ostvarit.

 

2.

Da li direktor firme,koji je prijavljen kod mene kao direktor, a koji i ujedno radi za drugu firmu pa kada dobije otkaz od te druge firme može otići na biro i ostvariti sva svoja prava koja bi dobio i da nije direktor moje firme (naravno pod pretpostavkom da mu ja u mojoj firmi moram dati otkaz i zaposliti novog direktora koji opet radi u nekoj drugoj fiirmi da izbjegnem plaćanja doprinosa)

 

3.

Neki će shvatiti da su mi to roditelji i da ja otvaram firmu na ime njih, te da me sad zanima nakon te situacije kad je jedan roditelj umirvljenik kao vlasnik firme drugi roditelj u radnom odnosu direktor i ja koji ću u biti voditi cijeli taj posao i svi ćemo u ne daj Bože situaciji imati prava koja nam pripadaju u istoj situaciji bez firme.

Pretvorio bih tu rečenicu u pitanje???

 

4.(sorry na malo off topicu)

Za prijavu firme na neku adresu znači stan ili kuća, da li ta kuća ili stan moraju imati papire 1/1 ili ako se zna vlasnik stana da mi on jednostavno da kao nekakvu dozvolu za tu prijavu i vezano uz ovo da li mi je bolje prijavit firmu u neki veći grad tipa Zagreb, Zadar; Rijeka, Split ili u neke manje gradove i mjesta tipa Zaprešić, Rovinj, Solin, ili pak nekakva sela tipa ne znam Velika gora

 

Sve se odnosi na firmu koja neće imati prostorija ni trgovina, radionica, skladišta itd.

 

MOLIM HITNO POUZDANE ODGOVORE JER JE SVE TO U TIJEKU I GORIM...UNAPRIJED ZAHVALJUJEM

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Odgovor za @javno_ime :

 

1. Pitanje daljnje isplate mirovine nije vezano samo za osnivanje poduzeća od strane umirovljenika, već je ono vezano za status umirovljenika u tom društvu tj.da li je on član uprave ili nije. Jedino umirovljenicima, korisnicima invalidske mirovine zbog profesionalne nesposobnosti za rad ne dolazi do obustave mirovine.

Dakle, ukoliko Vaš otac bude isključivo osnivač d.O.o. a ne i član uprave-mirovina se ne obustavlja i ne gubi svoja prava. Ali tko će biti član uprave?

 

2. Vaša majka može biti direktor poduzeća ali ukoliko je član uprave i ima više od 25% udjela u trgovačkom društvu ne može ostvarivati novčanu naknadu nezaposlene osobe po eventualnom otkazu iz Vaše ili druge tvrtke.

 

3. Dakle, otac kao član uprave-obustavlja mu se isplata mirovine.

Majka, kao član uprave-gubi mogućnost novčane naknade s HZZ-a.

Vi se nigdje ne spominjete,znači nemate nikakva prava.

 

4. Tvrtka se upisuje u registarski sud po njenom sjedištu.Ukoliko ćete raditi u npr.Zagrebu, tada upisujete tvrtku u Trgovački sud u Zagrebu.Ukoliko upisujete tvrtku na adresu nekretnine koja nije poslovni prostor tvrtke, tada sa vlasnikom nekretnine morate sklopiti ugovor o najmu za korištenje poslovnog prostora (barem dijela nekretnine-jedne prostorije) ali taj ugovor morate javnobilježnički ovjeriti i dostaviti nadležnoj poreznoj upravi. Dakle, ne može Vam vlasnik nekretnine "ustupiti adresu" za sjedište bez naknade.

Bez obzira u kojemu gradu registrirate trgovačko društvo, porez na dobit Vam je 20%.

Iznimka je jedino Grad Vukovar koji ima neoporezivu dobit, pod određenim uvjetima poslovanja (da imate više od 5 zaposlenih, da je više od polovice zaposlenih s područja Vukovara ili PPDS-a I skupine itd.)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Velika hvala na brzom odgovoru i iako sam u gužvi da nisam stigao do danas poogledati odgovor zbilja je brzo odgovoreno.

 

To sa članovima uprave mi nije jasno.

Tko mora to bit, mora li direktor imati udjela u društvu?

Tko mora biti član uprave?

 

Ako otac nije član uprave može li biti samo vlasnik i primati mirovinu nesmetano?

Ako majka nema uudjela u društvu već je samo na funkciji direktora, hoće li ako dobije otkaz recimo u kafiću gdje radi kao konobarica moći ostvariti svoja prava na birou?

 

Ovo sa adresom ok razumio sam.

Uglavnom ako je moguće da mi kažete što da napravim a da e firma otvori a da njih dvoje imaju svoja prava kao i bez firme.

 

Unaprijed zahvaljujem opet

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 mjesec kasnije...

Dragi forumaši,

molim vas za odgovor. Naišla sam na puno različitih teorija o isplati plaća nemi kao direktoru voljela bi čut i vaše mišljenje.

Naime, ja sam direktorica i imam 5 zaposlenih u doo na neto iznos od 3.500kn.

Ne znam da li postoji neka propisana min plaća na koju ja moram biti prijavljena ili je to minimalac u HR.

Da li minimalac ovisi o mojoj stručnoj spremi? Ja sam VSS.

Da li moram imati veću plaću od svojih zaposlenika? Ako da za koliko? Kao odgovornost, lider, itd...

Unaprijed zahvaljujem na odgovoru :)

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovana,

 

nema nikakvih različitih teorija o isplati plaća direktora.

Zakon o doprinosima i Zakon o radu to vrlo jasno definiraju:

 

Zakonom o doprinosima, Vi, kao član uprave i izvršni direktor imate obvezu obračunavati svoju plaću po osnovici u bruto iznosu (za 2011.) na 7.657,00 kn.

 

Zakonom o radu, ne smijete obračunavati na manje od najniže mjesečne osnovice za obračun doprinosa (kod plaća za 2011.) tj. 2.679,95 kn.

 

Dakle, odluka je Vaša. Možete biti na minimalcu.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 tjedna kasnije...

Poštovani forumaši

 

Zanimalo bi me mogu li ja kao vlasnik, direktor te ujedno i jedini zaposleni sam sebi mijenjati plaću iz mjeseca u mjesec, naravno ovisno o poslovanju te što se događa u trenutku kada recimo na računu d.O.o.-a više nema dovoljno sredstava za isplatu plaće?

 

I još jedno pitanje: jesam li dobro shvatio da ja kao vlasnik, direktor i jedini zaposleni moram sebi isplaćivati minimialac od 7.657,00 kn bruto?

 

Hvala unaprijed!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Ukoliko ste sklopili Ugovor o radu (Vi,sa svojim poduzećem), tada ste odredili i bruto plaću.Da bi ste mogli mjenjati iznose na način kako navodite napravite jedan aneks tom ugovoru u kojemu definirate mogućnost promjene iznosa bruto plaće u svezi s mjesečnim,poslovnim rezultatima poduzeća ali ne manje od zakonske minimalne plaće.

 

Direktori trgovačkih društava koji nigdje nisu zaposleni (nemaju ugovor o radu sa svojim poduzećem,drugim poslodavcem tj.nisu osigurani po nekoj osnovi-nisu osiguranici HZMO/HZZO), moraju plaćati doprinose na osnovicu 7.657,00 kn.

 

Ostali (zaposleni temeljem ugovora o radu),plaćaju doprinose na ugovoreni iznos bruto plaće.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

hvala na odgovoru

 

E sad, kako ja mogu isplaćivati doprinose sebi kao direktoru i sebi kao jedinom zaposlenom? Zapravo je možda bolje postaviti pitanje, mogu li ja obavljati neku djelatnost(posao) samo kao direktor bez da se vodim kao radnik, odnosno mogu li biti na minimalnoj bruto plaći direktora od 7.657,00 kn. i obavljati normalno svoj posao kojim se bavim?

 

Da malo pojasnim moju problematiku: za početak bruto plaća od 7.657,00 kn mi se čini u jednu ruku i pre visoka s obzirom da tek startam sa poslovanjem. Zapravo tu tek dolazi do "zaplitanja" mog problema, djelatnos kojom se bavim odnosno prihodi koje ću imati od te djelatnosti su periodični, dakle jedan mjesec ću imati sasvim solidne prihode te narednih 3-4 mjeseca neće biti nikakvog poslovanja. Zbog toga me brine iplata plaće, i jeli moguće uopće ne isplaćivati plaće u periodu "mirovanja"?

 

Također postoji taj problem da bih, zbog "problema" van tvrtke, trebao što više novca "vaditi" van firme pa bi me zanimali neki načini kao to zakonski napraviti, naravno osim plačanja poreza na dobit na kraju fiskalne godine te isplata neto dobiti!? Na pamet mi pada najam prostora od roditelja ali tu opet nastaje problem jer što sa plačanjem najma kad tvrtka ne bude imala prihode??

 

uff sory ako puno gnjavim ljudi! :D

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Nezaposleni direktor tvrtke ima dvije varijante:

 

1. Ukoliko se ne zaposlite u svojoj tvrtci temeljem Ugovora o radu morate uplaćivati obvezne doprinose (mirovinsko,zdravstveno,ozljede) na osnovicu 7.657,00 kn što mjesečno iznosi 2.718,24 kn. U tom slučaju ne isplaćujete si neto plaću.

 

2. Sklopite Ugovor o radu (može i na minimalnu bruto osnovicu 2.679,95 kn), što znači 996,94 kn doprinosi + cca 2.000 kn neto plaća.

 

Trećeg nema, osim ako ste zaposleni kod drugog poslodavca, što znači da ste osigurani po drugoj osnovi (on za Vas plaća doprinose) i u tom slučaju zanemarite obje gornje varijante.

 

Novac možete akontirati za putne troškove,loko vožnju, buduću dobit (ovdje treba pratiti račun dobiti i gubitka jer u slučaju da predujmite više dobiti od ostvarene,na kraju godine, razliku morate vratiti svom poduzeću).

 

Možete ugovoriti i najam pa ukoliko postoji mogućnost da više rata platite odjednom a zatim nekoliko ne platite, nije problem (ukoliko Vas roditelji neće tužiti za neplaćene obveze :)

 

U periodu "mirovanja" plaću morate obračunati. Ukoliko ne isplatite doprinose po obračunu oni će se redovito kamatiti na Vašim karticama Porezne uprave a obveze za neisplaćene neto plaće vidljive su na bilanci Vašeg trgovačkog društva ali Vas zbog istih nitko neće teretiti (možete si isplaćivati neto plaću obročno-po mogućnostima).

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Direktor sam društva u vlasništvu moje supruge već 10 god. bez zaposlenih. Firma je veći dio vremena mirovala, a ja kao niti itko drugi nije isplaćivao nikakve plaće niti troškove. Istovremeno sam radio u jednoj većoj državnoj firmi. Sada sam već 5 mjeseci u mirovini, pa me sada interesira - po kom osnovu mi se može obustaviti mirovina, bez obzira što sam direktor društva, a nemam ugovor o radu niti si isplaćujem bilo kakovu naknadu (nemamo niti naknadu za poslovni prostor, komunikacije i komunalije - sve podmirujemo privatno). Kako je i moja supruga umirovljenik, dali to znači da bismo firmu morali likvidirati (iako nije niti jedan dan bila u blokadi), samo radi toga da jedno od nas ne ostane bez mirovine. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru ! :misli::misli::misli:

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani,

 

umirovljenicima,članovima uprave trgovačkog društva (osnivačima,direktorima)osim ako nisu ostvarili invalidsku mirovinu zbog profesionalne nesposobnosti za rad po čl.34.st.1 Zakona o mirovinskom osiguranju, obustavlja se mirovina.

 

HZMO baš nije ažuran po pitanju provjere umirovljenika spram udjela u trgovačkom društvu ali pitanje je dana.

 

Dakle, imate nekoliko varijanti:

 

1. Likvidacija društva (ukoliko zaista ne želite više poslovati).

 

2. Prodaja trgovačkog društva.

 

3. Statusne promjene: za vlasnika tvrtke postavite drugu osobu (ukoliko to želite,npr.djecu,rodbinu) a Vi ili supruga se upišete kao prokuristi (prokura je najšira trgovačka punomoć,imate kontrolu nad svojim poduzećem a ne obustavlja se mirovina).

 

Također i Vi i supruga (ukoliko postavite novog vlasnika poduzeća) možete raditi temeljem ugovora o djelu. Po drugom dohotku umirovljenicima se ne obračunavaju doprinosi, možete dodatno zaraditi a mirovina se ne obustavlja.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Opet ja !

Ponukan Vašim odgovorom pronašao sam pročišćeni tekst ZOMO - NN br. 130/2010, te Vam citiram sadašnji čl. 90 - st.3

 

(3) Korisniku mirovine koji se zaposli ili počne obavljati djelatnost na temelju koje postoji obveza osiguranja, osim u slučaju iz članka 16.a ovoga Zakona, isplata mirovine se obustavlja.

 

Iz ovog teksta nije baš izričito vidljivo da se članu uprave koji nema ugovor o radu obustavlja mirovina. To bi bio apsurd - i čak prituustavna odredba, jer bi na pr. državljani Hrvatske koji su mirovinu stekli u inozemstvu zadržali svoje mirovine, kao članovi uprave društva, a korisnici domaćih mirovina bi bili penalizirani. Ja se tome apsurdu samo čudim - jer kod nas je sve moguće. Do pravde bi se moglo doći, ali tko će je doživjeti ??

 

Netko (?) svjesno ili nesvjesno ( prije nesposobni autori zakona), stvara konfuziju - što gore - to bolje. Ovakva "nategnuta" zakonska odredba - koju svaki referent u Zavodu za mir. osig. može tumačiti kako želi, će se na kraju MORATI prilagoditi EU normama, ali će to potrajati, bojim se predugo.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani @bakreni,

 

svakodnevno se susrećem s različitim tumačenjima zakonskih odredbi tako da nastojim iz više različitih,neovisnih izvora sastaviti "paket arnžman" po kojemu se isti primjenjuju u praksi.

Jer Zakon jest slovo na papiru (neću reći "mrtvo", jer nas ta "slova" često kažnjavaju ako ih ne znamo protumačiti) ali, kako Vi velite, nesposobni autori zakona su mnogo puta predaleko od praktične primjene istih.

 

Šaljem Vam link HZMO, pri dnu teksta je navedeno da umirovljenici upisani u sudske registre (znači, odnosi se i na Registar trgovačkih sudova tj upisane članove uprava,direktore...) obustavljaju mirovinu:

http://www.mirovinsko.hr/default.asp?ID=2093

 

Srdačan pozdrav !

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 7 mjeseci kasnije...

pozdrav!

imam par pitanja pa ako bi mi netko mogao odgovoriti!

unaprijed zahvaljujem ;)

 

otvarao bih firmu sa curom( frizerski salon ) ja smijem biti suvlasnik firme samo 25 % jer mi tako određuju s burze od koje ću dobiti naknadu u cjelosti za otvaranje firme.

znači ona će biti vlasnik 75% ja 25% iako ću ja zapravo više uložiti,ali to je najmanje bitno.

radit će ona i još jedan njen zaposlenik!

zanima me koliko minimalna plaća (bruto odnosno neto) mora biti meni kao suvlasniku i njoj kao većinskom vlasniku i da li ja mogu plaćat u početku samo obveze prema državi bez da si isplaćujem plaću,znači ( mirovinsko,zdravstvo i itd)

 

još jednom zahvaljujem,

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Imam pitanje .

Zaposlen sam u građevinskom poduzeću kao vozač.

Otvorio bih firmu - automehaničarsku, ali bi i dalje ostao zaposlen u poduzeću.

Rekli su mi da mogu biti zaposlen u jednoj firmi gdje sam prijavljen na mirovinsko i zdravstveno a uz to da mogu i otvorit svoju firmu u kojoj bi ja bio direktor.

Zanima me dali ja kao direktor te firme mogu (honorarno) obavljati mehaničarslke radove nakon punog radnog vremena u drugoj firmi ili mora biti netko zaposlen da bi to bilo legalno.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Mene također zanima ovaj dio vezan uz isplatu plaće vlasniku firme. Može li vlasnik ugovorom o djelu biti na onom čuvenom minimalcu od 2.814,00kn te, ukoliko se dogodi da se ne može isplatiti (slabo poslovanje tvrtke), mogu li se platiti samo doprinosi, a da vlasnik ne bude isplaćen? To mi je trenutno jedina prepreka u osnivanju tvrtke jer bih od HZZ-a dobio poticaj od cca. 29.000,00kn što je dovoljno za registraciju i temeljni kapital koji je onda rezerva za plaćanje doprinosa. No ukoliko će poslovanje biti slabo, neću imati za isplatiti si plaću. Ne bih se želio dovesti u situaciju da moram vraćati toliki iznos. Unaprijed hvala na odgovrima.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Vlasnik sam i direktor d.O.o. za prevoditeljske usluge. Istovremeno sam zaposlen kod poslodavca d.d. na neodređeno na istim prevoditeljskim poslovima za što primam plaću. U dogovoru s poslodavcem radim prijevode i za to mu ispostavljam račune. Moje pitanje: Da li je to zakonom zabranjeno, da li sam u prekršaju, da li je to u sukobu interesa? u nekoliko navrate su me neki zaposlenici prijetili da će me prijaviti.

Molim HITAN odgovor!!!!!!!!!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

senjtea je napisao:

Vlasnik sam i direktor d.O.o. za prevoditeljske usluge. Istovremeno sam zaposlen kod poslodavca d.d. na neodređeno na istim prevoditeljskim poslovima za što primam plaću. U dogovoru s poslodavcem radim prijevode i za to mu ispostavljam račune. Moje pitanje: Da li je to zakonom zabranjeno, da li sam u prekršaju, da li je to u sukobu interesa? u nekoliko navrate su me neki zaposlenici prijetili da će me prijaviti.

Molim HITAN odgovor!!!!!!!!!

 

Ne vidim da je netko ostecen i ne vidim da se krsi neki zakon. Zapravo "ostecena" je drzava jer ti to radis kako bi isplacen iznos bio opterecen samo sa 20% poreza na dobit a ne 50% doprinosa, ali to je sve sukladno zakonu tako da ne vidim neki problem.

 

Iz perspektive ovih drugih zaposlenika, razumljivo je da njih to iritira jer oni puno manje dobivaju neto, ali ne znam kome te to ti zaposlenici misle prijavit, mozda sindikatu ili vlasniku firme. Ima li nekakav kolektivni ugovor za tu vrstu djelatnosti?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 tjedna kasnije...

Poštovanje

Imam jedno pitanje na ovu temu.

Vlasnik sam i direktor poduzeća sa 4 zaposlena (ja+3), imam ponudu za bolji posao ali ne bih zatvarao postojeći doo(maloprodaja), moja pitanjasu

1. Da li ja moram sam sebi dati otkaz ugovora o radu

2. Da li moram imenovati novog direktora na moje mjesto

 

ili ako sam dobro razumio Vaše odgovore moram se odjaviti sa svoje firme i prijaviti na novu a ovdje ostajem i dalje direktor, bez plaće

Hvala unaprijed

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 mjeseci kasnije...

Imala bih i ja dva pitanja,ispričavam se ako ih na krivom mjestu postavljam.

Dakle: imamo uredno registriranu firmu,direktor sam ja,a suprug je prokurist.Ja sam normalno zaposlena u firmi,isplaćujem si plaću i sve po pravilima.

1. pitanje glasi: obzirom na smanjeni obim posla u zadnje vrijeme ,postoji li ikakav način da se neko vrijeme meni kao direktoru ne moraju isplaćivati doprinosi,nekakvo volontiranje ili slično?

2.Opet zbog smanjenog obima posla,nisam u mogućnosti više plaćati studentice preko studentskog ugovora.Takav posao imamo da samo 3 dana u tjednu ( ovisno o dogovorenim terminima)stvarno radimo posao za koji smo registrirani pa me zanima na koji ( legalan) način moj suprug/prokurist može raditi u firmi,uzimajući u obzir da je stalno zaposlen u MORH-u na puni fond sati.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 5 mjeseci kasnije...
  • 5 tjedna kasnije...

Pozdrav!

 

Otvorio bih doo za tehničku zaštitu i bio bi osnivač i direktor. Nebi bilo zaposlenih. Ja bih odrađivao poslove kad bi ih bilo, a cijelo vrijeme bi bio zaposlen kod drugog poslodavca. Nebi si isplaćivao plaću osim kad ima posla. Dali to prolazi zakonski? Kad nebi bilo posla kolike bi mi bile mjesečne obaveze firme? Hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 tjedna kasnije...

Suprug i ja bi otvorili d.O.o., oboje smo zaposleni svatko u svom poduzeću. Trenutno sam na roditeljskom dopustu.

Mogu li ja otvoriti d.O.o. i pritom biti direktor i vlasnik bez obzira što sam na porodiljnom?

Moram li u tom slučaju plaćati ikakve doprinose?

Može li onda d.O.o. poslovati a da nema nikoga zaposlenog tj. imati promet?

Mogu li sebi isplaćivati minimalac i plaćam li onda kakve doprinose?

Bi li bilo bolje da suprug bude vlasnik/direktor ako sam na porodiljnom?

 

Također me zanima ako se kupi npr. pisaći stol u svrhu obavljanja posla prije nego se društvo službeno otvori, može li se račun priznati kao trošak firme ili ja onda kao fizička osoba takve stvari mogu prodati firmi jer neke stvari moram kupiti prije u svrhu istraživanja radi pripreme samog posla?

 

Unaprijed hvala na odgovorima!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Da li mi netko može odgovoriti na slijedeća pitanja:

1. Da li djelatnik Ministarstva obrane može potpisati ugovor o prokuri, tj biti prokurist?

2. Ako je netko stalno zaposlen u gradskoj firmi sa stalnim primanjima, a u isto vrijeme je prokurist u nekoj drugoj firmi, da li mora imati primanja kao prokurist i to prijaviti u firmu u kojoj je u stalnom radnom odnosu (gradska firma)?

 

Lijep pozdrav!!!! Hvala unaprije!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 tjedna kasnije...

Pozdrav svima,

 

Molim vas pomoć. Prije 6 mjeseci potpisao sam ugovor na neodređeno , radno mjesto ; direktor ( prethodno je bilo radno mjesto voditelja odjela nabave ) .

Međutim, upisa u sudski registar nije bilo, ne možemo se dogovoriti oko svih uvieta, a vrijeme prolazi.

Da li sam ja trebao dobiti bar neku potvrdu o imenovanju bez upisa u sudski registar ili je sve ovo nelegalno, dakle u ugovoru mi stoji direktor, a u biti nisam ništa ?

 

Hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Suprug i ja bi otvorili d.O.o., oboje smo zaposleni svatko u svom poduzeću. Trenutno sam na roditeljskom dopustu.

1)Mogu li ja otvoriti d.O.o. i pritom biti direktor i vlasnik bez obzira što sam na porodiljnom?

2)Moram li u tom slučaju plaćati ikakve doprinose?

3)Može li onda d.O.o. poslovati a da nema nikoga zaposlenog tj. imati promet?

4)Mogu li sebi isplaćivati minimalac i plaćam li onda kakve doprinose?

5)Bi li bilo bolje da suprug bude vlasnik/direktor ako sam na porodiljnom?

 

6)Također me zanima ako se kupi npr. pisaći stol u svrhu obavljanja posla prije nego se društvo službeno otvori, može li se račun priznati kao trošak firme ili ja onda kao fizička osoba takve stvari mogu prodati firmi jer neke stvari moram kupiti prije u svrhu istraživanja radi pripreme samog posla?

 

Unaprijed hvala na odgovorima!

 

dodjeli sam brojeve pitanjima da mi je lakše odgovorit kako i sam prolazim proceduru osnivanja.

 

1)DA

2-ne ako nečeš samu sebe zaposlit,ne ako si zaposlena negdje drugdje.

3-ne u prekršaju si,društvo bez zaposlenih nemože imat prihode ni rashode,ima ljudi koji tako rade bez prijavljenih radnika i niko ih nije još ulovio,ja znam jednog koji sad treba platit 340000kn kazne i poreza.

4-da ako si zaposliš u svom društvu evo link pa kalkuliraj http://www.profitiraj.hr/kalkulatori/place/

5-zašto ne osnujete zajedno društvo i postavite se za odgovorne osobe (direktore)?nema veze kaj si na porodiljnom.

6-neznam o ovom ništa.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Da li mi netko može odgovoriti na slijedeća pitanja:

1. Da li djelatnik Ministarstva obrane može potpisati ugovor o prokuri, tj biti prokurist?

2. Ako je netko stalno zaposlen u gradskoj firmi sa stalnim primanjima, a u isto vrijeme je prokurist u nekoj drugoj firmi, da li mora imati primanja kao prokurist i to prijaviti u firmu u kojoj je u stalnom radnom odnosu (gradska firma)?

 

Lijep pozdrav!!!! Hvala unaprije!

1-da

2-to što si ti negdje drugdje se nikoga ne tiče,osim ako imaš ugovor o radu di ti je zabranjeno radi sukoba interesa.dakle nemoraš.

a kao prokurista nemoraš dobivat nikakvu naknadu(plaču).

 

Pozdrav svima,

 

Molim vas pomoć. Prije 6 mjeseci potpisao sam ugovor na neodređeno , radno mjesto ; direktor ( prethodno je bilo radno mjesto voditelja odjela nabave ) .

Međutim, upisa u sudski registar nije bilo, ne možemo se dogovoriti oko svih uvieta, a vrijeme prolazi.

Da li sam ja trebao dobiti bar neku potvrdu o imenovanju bez upisa u sudski registar ili je sve ovo nelegalno, dakle u ugovoru mi stoji direktor, a u biti nisam ništa ?

 

Hvala

jesi ti si Direktor za djelatnike,ali nisi odgovorna osoba za društvo.

odnosno ti nemožeš zastupat društvo.

dakle titula u ugovoru može bit koja god ti paše.

u aktu društva se vidi tko je odgovorna fizička osoba u pravnoj.

i to ti je bolje da nisi,lošje za vlasnika ili direktora društva temeljem akta.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

 

jesi ti si Direktor za djelatnike,ali nisi odgovorna osoba za društvo.

odnosno ti nemožeš zastupat društvo.

dakle titula u ugovoru može bit koja god ti paše.

u aktu društva se vidi tko je odgovorna fizička osoba u pravnoj.

i to ti je bolje da nisi,lošje za vlasnika ili direktora društva temeljem akta.

 

 

 

Da li sam trebao nešto potpisati osim ugovora ?

U slučaju odlaska u drugu tvrtku da li postoji mogućnost da me traže neki oblik potvrde o imenovanju za bivše radno mjesto ?

 

Hvala na odgovoru!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Da li sam trebao nešto potpisati osim ugovora ?

U slučaju odlaska u drugu tvrtku da li postoji mogućnost da me traže neki oblik potvrde o imenovanju za bivše radno mjesto ?

 

Hvala na odgovoru!

Nisi i bolje po tebe da je ovako.

druga stvar je da te upišu na trgovačkom sudu,pa da ti stoji u aktu društva da si direktor.

A dokaz za drugu tvrtku imaš ugovor o radu, di ti piše da poslove koje češ obaljat upisano direktor.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 tjedna kasnije...

Poštovani,

ja bi zatvorila obrt i otvorila JDOO, ali bi nastavila isti posao (trgovina maloprodaja) Međutim kako imam dugova prema poreznoj ne mogu ga osobno otvoriti. Otvorila bi ga moja sestra koja normalno radi u drugoj firmi i za koju se plaćaju doprinosi. Da li je ona onda osnivač i član uprave za koju se ne moraju plaćati doprinosi i nije zaposlena u JDOO-u? Ja bih bila njezin zaposlenik. Tko je direktor i da li ja sa VSS stručnom spremom mogu biti prijavljena na minimalac? Koje se njezine dužnosti i obveze u JDOO-u. Koja je razlika između direktora i prokurista?

Puno hvala!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 tjedna kasnije...

Poštovani,

 

vidim da se vrte pitanja slična mojem, no ipak da sve utvrdim.

 

Vlasnik sam i direktor firme, nisam izdao još niti jednu fakturu. Od siječnja 2013. biti ću prijavljen na određeno, a od 3.mj. na neodređeno (novo zaposlenje). Poslodavac će mi isplačivati plaću i plačati doprinose.

 

Pitanje je: da li od prvog mjeseca mogu početi sa izdavanjem faktura, odnosno aktivacijom firme (d.O.o.) pošto ću biti prijavljen u drugoj firmi, a istovremeno neću isplačivati sebi plaću i doprinose kao vlasniku i direktoru, jer to radi moj poslodavac u drugoj firmi? p.s. neću imati zaposlenih unutar (moje) firme, ako je bitno :/

 

Unaprijed zahvaljujem na odgovoru!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani,

 

vidim da se vrte pitanja slična mojem, no ipak da sve utvrdim.

 

Vlasnik sam i direktor firme, nisam izdao još niti jednu fakturu. Od siječnja 2013. biti ću prijavljen na određeno, a od 3.mj. na neodređeno (novo zaposlenje). Poslodavac će mi isplačivati plaću i plačati doprinose.

 

Pitanje je: da li od prvog mjeseca mogu početi sa izdavanjem faktura, odnosno aktivacijom firme (d.O.o.) pošto ću biti prijavljen u drugoj firmi, a istovremeno neću isplačivati sebi plaću i doprinose kao vlasniku i direktoru, jer to radi moj poslodavac u drugoj firmi? p.s. neću imati zaposlenih unutar (moje) firme, ako je bitno :/

 

Unaprijed zahvaljujem na odgovoru!

na poreznu i provjeri to ti je naj pametnje.

Koliko su meni rekli,nesmje po računu bit treansakcija ako niko ne radi u toj firmi, to nije nužno da si ti kao vlasnik/direktor,ali netko bi trebao bit prijavljen na pola radnog vremena.

eto to su meni rekli.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

6.Račun za pisači stol može se koristiti kao trošak samo ako glasi na firmu doo tj nakon što trg.sud izda riješenje o osnivanu u dućanu možeš zatražiti R1 na firmu i ulazi ti u troškone ukupan iznos računa.PDV možeš odbiti samo ako se prijaviš u sustav PDVa a onda ti na trošak ide iznos računa bez PDVa

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

dodjeli sam brojeve pitanjima da mi je lakše odgovorit kako i sam prolazim proceduru osnivanja.

 

1)DA

2-ne ako nečeš samu sebe zaposlit,ne ako si zaposlena negdje drugdje.

3-ne u prekršaju si,društvo bez zaposlenih nemože imat prihode ni rashode,ima ljudi koji tako rade bez prijavljenih radnika i niko ih nije još ulovio,ja znam jednog koji sad treba platit 340000kn kazne i poreza.

4-da ako si zaposliš u svom društvu evo link pa kalkuliraj http://www.profitiraj.hr/kalkulatori/place/

5-zašto ne osnujete zajedno društvo i postavite se za odgovorne osobe (direktore)?nema veze kaj si na porodiljnom.

6-neznam o ovom ništa.

 

6.Račun za pisači stol može se koristiti kao trošak samo ako glasi na firmu doo tj nakon što trg.sud izda riješenje o osnivanu u dućanu možeš zatražiti R1 na firmu i ulazi ti u troškone ukupan iznos računa.PDV možeš odbiti samo ako se prijaviš u sustav PDVa a onda ti na trošak ide iznos računa bez PDVa

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 mjeseci kasnije...

MOLIM VAS POMOC!!

otvorila bi doo za proizvodnju kolaca,mene konkretno zanima posto sam ja zaposlena i primam redovitu placu ,a nebi davala otkaz dali mogu otvoriti doo i ja sama raditi u njemu ,

znaci pitanje je dali ja kao vec zaposlena osoba mogu otvoriti na sebe doo i sama raditi u njemu a da bude sve legalno???

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

MOLIM VAS POMOC!!

otvorila bi doo za proizvodnju kolaca,mene konkretno zanima posto sam ja zaposlena i primam redovitu placu ,a nebi davala otkaz dali mogu otvoriti doo i ja sama raditi u njemu ,

znaci pitanje je dali ja kao vec zaposlena osoba mogu otvoriti na sebe doo i sama raditi u njemu a da bude sve legalno???

 

molim vas oni koji znaju da mi pomognu hitno mi jee!!!

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

MOLIM VAS POMOC!!

otvorila bi doo za proizvodnju kolaca,mene konkretno zanima posto sam ja zaposlena i primam redovitu placu ,a nebi davala otkaz dali mogu otvoriti doo i ja sama raditi u njemu ,

znaci pitanje je dali ja kao vec zaposlena osoba mogu otvoriti na sebe doo i sama raditi u njemu a da bude sve legalno???

Daklem tvoji kolači, u tvojoj firmi bi se sami pekli?

kako nema zaposlenih kako to misliš opravdat poreznoj?

Da bi se pravdali ulazni ili izlazni računi netko treba bit zaposlen.

Ti možeš radit u drugoj firmi,otvorit svoj d.O.o i bit direktor, a da se pritom nemoraš zaposlit u svojoj firmi,ali URA/IRA da bi ih pravdala netko mora bit zaposlen.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Postoji puno poduzeća koja nemaju zaposlene (samo direktora, koji nije zaposlen u poduzeću), koja izdaju račune i ostvaruju dobit koju onda vlasnik može isplatiti. Takva poduzeća, naravno, ne mogu pravdati troškove za stvari za koje treba osoba (npr. trošak mobitela ili sl.).

 

Ipak, ovdje se radi o nekakvoj proizvodnji i moguće je da neki zakoni reguliraju baš takvu vrstu djelatnosti, tj. nalažu da poduzeće mora zaposliti osobu određene spreme. Mislim da to trebate proučiti. Vjerujem da bi Vam knjigovođa ovdje mogao pomoći naprosto svojim iskustvom. Ionako ga trebate imati.

 

Osobno, ne pada mi na pamet neki treći razlog. Vidim da Don Daniels ovdje eksplicitno tvrdi da se računi ne smiju izdavati bez zaposlenih, što znači da poduzeće bez zaposlenih niti ne može postojati, jer već kada otvori poslovni račun u banci (što mora), doći će ulazi račun od banke, pa onda od knjigovođe, pa onda od najamnine poslovnog prostora i sl. Ne želim ovdje proturječiti tome, samo iznosim opažanje o stvari o kojoj ne znam puno.

 

Kako bilo, predlažem svakako razgovor s knjigovođom za početak, pa ćete onda moći postaviti konkretna pitanja i možda vam netko bude u mogućnosti dati konkretniji odgovor?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

hvala svima na odgovorima..ali imala bih jos par pitanja??Zanima me dali mi netko moze od vas pomoci ..znaci ovako otvaram proizvodnju kolace zanima me dali mi kuhinja sto se tice radnih povrsina i visecih elemenata mora sve biti od inoxa ili mogu biti radne plohe od (neznam kako se zove ta vrsta materijala)onoga materijala koji bude na normalnim kuhinjama koje kupujemo u trgovini-pitam zato sto je inox poprilicno skup pa se raspitujem...znaci recimo da bude metalna ili zeljezna konstrukcija i gore ta radna ploha kao iz nasih kuhinja??!!! moze li se tako??

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

takva proizvodnja treba i MTU.sanitarnu,osobu osposobljenu za takav rad.

daklem nemožeš imat restoran-kuhnju a da nemaš KV konobara,kuhara.

 

@tsereg: ja sam isto htio tako(da nikog ne prijavim) prvenstveno jel radim 99% posredovanje na stranom tržištu,

ali treba pravdat i troškove,prostor,mob,tele,lap,auto,avio karte.

dobro sam provjerio kaj mi je za napravit,a da sam zakonski čist,da me se jednog dana netko ne sjeti lupit po đepu.

između ostalog danas porezna nema milosti čemu riskirat.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 tjedna kasnije...

Poštovani, molim brzi odgovor...

Korisnica mi je otvorila j.d.O.o.,trudna je 8 mjeseci. Nije bila zaposlena, a nebi se ni u vlastitoj tvrtci zaposlila jer je uskoro porod. Da li mora plačati doprinose za sebe do poroda? . Što kasnije sa doprinosima? Mora li ih plačati ili troškove preuzima HZZO?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 10 mjeseci kasnije...
  • 1 mjesec kasnije...
  • 3 tjedna kasnije...

Postala sam direktorica društva koji nema drugih zaposlenih (vlasnik je druga osoba). Budući da sam 3 mjeseca zaposlena na drugom radnom mjestu koje ne bih željela izgubiiti te imam ugovor na određeno u drugom poduzeću, moram li u poduzeću u kojem sam direktorica sama sebi isplaćivati plaću (minimalnu ili koju) te prijaviti se i plaćati mirovinsko i zdravstveno? Te moram li o tome obavijestiti svojeg sadašnjeg poslodavca? :-?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Sorry, brzopleto sam ispisala uputukoja se tiče obrtnika koji plaćaju porez na dobit, ispričavam se zbog netočnosti.

Naravno da direktor ne mora biti u radnom odnosu, onda su mu svi prihodi koje ostvaruje kao direkotr po menadžerskim ili ugovorimo o djelu drugi dohodak i tako se oporezuju, jer iako ZTD više ne traži da članovi uprave moraju biti u radnom odnosu, i dalje traži da d.O.o. mora upravu imati kao osobe odgovorne za zakonitost rada.

 

načelno me zanima ovo pitanje - jel moguće imenovati upravu, dakle direktore u novoosnovanom poduzeću, a koji su inače redovno zaposleni na drugim pozicijama, a da im se ne isplaćuje ništa niti po menadžerskom ugovoru niti ugovoru o djelu. odnosno da oni u upravi figuriraju kao pro bono team? ili ipak postoji neki minimum koji im se mora dati?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 1 mjesec kasnije...

Da li je na ikakav način moguće izbjeći obavezu da j.d.O.o. ima zaposlenog direktora? Npr, može li firma imati samo prokurista, a ovaj tu funkciju obavlja bez obaveze zapošljavanja? Drugim riječima, kako zaobići obavezu da je odgovorna osoba u firmi u stalnom radnom odnosu (u vlastitoj ili u drugoj firmi)?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...
Da li je na ikakav način moguće izbjeći obavezu da j.d.O.o. ima zaposlenog direktora? Npr, može li firma imati samo prokurista, a ovaj tu funkciju obavlja bez obaveze zapošljavanja? Drugim riječima, kako zaobići obavezu da je odgovorna osoba u firmi u stalnom radnom odnosu (u vlastitoj ili u drugoj firmi)?
Pretpostavljam da student može imati svoju firmu i biti direktor, a ne treba plaćati doprinose jer je student.
Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 7 mjeseci kasnije...
  • 1 mjesec kasnije...

Pozdrav...zanima me nekoliko info..imam firmu koja je otvorena prosle god u 3 mj...nema nikakvih poslovanja...imala je temeljni kapital od 20000 kn i s tim su placani troskovi firme npr porez neki prijevodi itd...sad me zanima dali treba predat financijsko izvkesce firme ili da stavim da je firma neaktvna jer nema zaposlenih niti ja kao direktor nisam prijavljana....molim za pomoc kako to rjesit ...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 mjeseci kasnije...

Poštovani!

Imam jedno pitanje:

Td je u predstečajnoj nagodbi odn. čekamo odluku suda za ročište. No u međuvremenu je td društvo ostalo bez prihoda tako da će se vjerojatno pokrenuti stečajni postupak.

Mene zanima što sa osnivačem i direktorom-može li se on odjaviti kao radnik iz td dok traje taj cijeli postupak? Mora li se obračunavati plaća a da se nema iz čega plačati( nema prihoda). (TD je poslovalo 20 god.)

Hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani!

Imam jedno pitanje:

Td je u predstečajnoj nagodbi odn. čekamo odluku suda za ročište. No u međuvremenu je td društvo ostalo bez prihoda tako da će se vjerojatno pokrenuti stečajni postupak.

Mene zanima što sa osnivačem i direktorom-može li se on odjaviti kao radnik iz td dok traje taj cijeli postupak? Mora li se obračunavati plaća a da se nema iz čega plačati( nema prihoda). (TD je poslovalo 20 god.)

Hvala

 

moje je mišljenje da ako i inače d.O.o. može postojati bez ijedne zaposlene osobe, tada to može i u uvjetima predstečajne nagodbe/stečaja. direktor će dobiti otkaz zbog poslovno uvjetovanih razloga, ali i dalje će ostati na snazi ugovor o vođenju poslova društva, kojemu se možda može dodati aneks da će te poslove obavljati bez naknade (dakle, neće se brisati iz sudskog registra njegov status direktora, samo će prestati njegov radni odnos). ali ovo je samo moje mišljenje, za ovo je možda bolje kontaktirati knjigovođu i/ili stečajnog upravitelja.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

da, po mom mišljenju kao nezaposlena osoba. druga je opcija pričekati da se porezi i doprinosi gomilaju do otvaranja stečajnog postupka, kad će direktora zamijeniti stečajni upravitelj i uručiti mu odluku o otkazu, pa će ponovno ostvarivati ZO kao nezaposlena osoba. u svakom slučaju, svi troškovi poreza i doprinosa padaju na teret TD-a kao pravne osobe.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 5 mjeseci kasnije...

MOLIM POMOĆ!

Vlasnik sam d.O.o., a direktor istog je moj otac koji ima sve ovlasti što se tiče d.O.o. Sada moj otac kao direktor u banci želi otvoriti minus i osim njegovog potpisa potreban je i moj potpis koji se treba ovjeriti kod javnog bilježnika. Moje pitanje je: što se događa u slučaju ne podmirenja svih potrebnih obveza vezanih za d.O.o. (kao i podmirenja minusa)? Da li će se mene teretiti ili mog oca kao direktora kojem sam ja dala sve ovlasti (nešto sam kod bilježnika potpisala)?

Hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 tjedna kasnije...

Poštovani,

 

Kćer planira otvoriti d.O.o., mlađa je od 30 godina, biti će osnivač i jedini zaposlenik, zanima me ima li pravo na primjenu olakšice za mlade osobe:

 

(Izmjenama Zakona o doprinosima, poslodavcima koji zapošljavaju Ugovorom o radu na neodređeno vrijeme omogućeno je petogodišnje oslobođenje obveze obračunavanja i uplate doprinosa na plaću).

 

Unaprijed hvala

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 2 godina kasnije...

Poštovani,

zaposlena sam osoba na puno radno vrijeme(40 sati) u jednoj firmi.

Planiram otvoriti svoju vlastitu firmu za edukaciju(jedno 6 sati tjedno kroz jedan semestar) koju bi obavljao uz svoj stalan posao.

E sad, dosta sam gledao da li otvoriti firmu ili obrt, svakako ako je financijski isplativije bi otvorio firmu radi odgovornosti koja je kod firme samo na pravnoj osobi, a kod obrta i na fizičkoj.

Što se tiče otvaranje j.d.o.o, ja bi postavio sebe kao direktora firme te koliko mi je poznato tada ne bi trebao uplaćivati doprinose(ako NE sklopim ugovor o radu).

Pitanje je, pošto bi u svojoj firmi predavao i vršio edukacije da li je zakonski dopušteno da ja to radim bez da sam sa sobom sklopim ugovor o radu, već da sam "samo" direktor. Da li direktor firme može vršiti edukacije bez da je u radnom odnosu(spominjem da je Zakonom o trgovačkim društvima propisano da je funkcija člana uprave da vodi poslove društva, da li to može u ovom slučaju biti edukacija da se smatra "poslom društva") ?

Isto tako me zanima da li ja kao direktor firme mogu sam sebe zaposliti u svojoj firmi preko ugovora o djelu, pošto ako već moram sebe zaposliti u vlastitoj firmi napravio bi to na najmanje oporeziv način ?

Da li je to lakše rješeno kod obrta i da li tamo ima takvih problema?

 

Unaprijed hvala!

 

 

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Morate razlikovati ugovor o radu od ugovora o vođenju poslova društva (takav ugovor biste imali da imate veće društvo s više zaposlenih, sami ga sebi ne morate praviti, ali možete ako želite odrediti dužnosti direktora). Možete voditi poslove društva i bez ugovora o radu i bez ugovora o djelu (iako će Vam nešto možda trebati, ugovor o djelu kao drugi dohodak, recimo, ako si budete htjeli isplatiti naknade za edukacije). Kod obrta je ista stvar što se tog dijela tiče, iako je kod obrta prirodnije da sam obrtnik obavlja rad.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.

  • Temu je nedavno pogledalo   0 korisnika

    • No registered users viewing this page.
  • Korisnici koji su trenuto na stranici



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija