Jump to content

Porez uplate iz inozemstva


Snajder

Preporučene objave

Radim za stranu tvrtku, plaću primam na mjesečnoj bazi na devizni račun. Plaća se kreće između 150 i 500 € mjesečno. Moje je pitanje mora li se ovaj prihod prijavljivati i plaćati na njega porez ako sam redovni student?

 

U banci mi je službenik rekao da država ignorira takve sitne uplate iz inozemstva i da banka ništa ne prijavljuje, ne reagira ako ukupni iznos uplata u godinu dana ne prelazi 10000€.

 

Što mi je činiti?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

neovisno o tomu je li posrijedi naknada temeljem ugovora o djelu ili ugovora o radu, primitak naknade ostvarene inozemstvu primatelj je dužan u roku od 8 dana od dana primitka neovisno je li novac primljen u inozemstvu ili doznakom u tuzemstvu prijaviti poreznoj upravi, sam obračunati predujam poreza na dohodak i doprinose i uplatiti na račun državnog proračuna. Iznimno se na naknade za autorske honorare ne plaćaju doprinosi. To proizlazi iz odredbe članka 45. stavak 8. Zakona o porezu na dohodak (plaća temeljem ugovora o radu) i članka 48. stavak 3. Zakona (naknada temeljem ugovor o djelu ili ugovora o autorskom djelu). Također, primatelj je dužan platiti i posebni porez ako neto dohodak umanjen za porez na dohodak i prirez prelazi 3.000 kuna nakon 1.8.2009.

 

primatelj je dužan dostaviti ID ili IDD obrazac, IPP obrazac i RSm obrazac (mirovinsko) mjesečno. Na kraju godine ID-1 ili IP.

 

Ako si redovan student i ako kako ukupna bruto naknada prelazi 10.800,0 kuna ne možeš se smatrati uzdržavanim djetetom kod roditelja ako te drži na PK kartici. Roditelj je dužan podnijeti poreznu prijavu (DOH) bez navođenja tvog koeficijenta osobnog odbitka iz članka 36. stavak 2. Zakona o porezu na dohodak.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Dakle platiti se mora? Iako je riječ o neredovitim i malim isplatama.

 

Nije mi jasno što će mi obrasci za zdravstveno i mirovinsko i ine doprinose ako sam redovan student.