Jump to content

Carina-problem s BRANDIRANIM artiklima u poštanskim paketima


tonci77

Preporučene objave

Poštovani

 

Na početku bih rekao par riječi o sebi, iako to vjerojatno neće utjecati na odgovor koji ću dobiti na moje pitanje.

 

Ukratko, pripadam dobnoj skupini srednjih tridesetih godina, po struci sam IT konzultant (dipl. ing. el.), oženjen, jedno dijete, te nemam ni jedan

prekršajni postupak vezan uz svoje ime pa čak ni prometnu kaznu.

 

Većinu svog radnog pa i slobodnog vremena provodim u iskorištavanju aktualnih i novih Internet tehnologija, pa je tako i Internet kupovina došla sam po sebi.

Uglavnom odjevne ili kućanske predmete kupujem preko on line trgovina u Hrvatskoj ili inozemstvu (eBay, razne trgovine u Americi i Velikoj Britaniji, Hong Kongu). Nikada do sada nisam ni nastojao izbjegavati trošak carine i poreza (smatram ih kao nužno zlo koje treba platiti kao i svako drugo davanje prema državi) prilikom dolaska mojih paketa u Hrvatsku odnosno u moj dom.

 

Sada dolazimo do mog konkretnog problema. Banalni primjer je recimo nedavna kupovina NIKE tenisica (poklon za suprugu) od jednog eBay Power Sellera.

Na tenisice prilikom dolaska na carinu (poslane su iz Amerike putem njihove regularne pošte) očekujem određeni carinski trošak i porez, što ionako predstavlja očekivani trošak . Znači radi se o klasičnoj poštanskoj dostavi za osobnu upotrebu.

 

U ovome trenutku na svim carinskim ispostavama u Hrvatskoj od 29.10.2009 navodno je u tijeku akcija 'dopis za zaštitu intelektualnog prava', što u osnovi znači da sva brendirana roba mora biti autentična (nije vazno želite li platit carinsku stopu ili ne...).

 

Carinski službenici Vam jednostavno 'ponude' da pristanete na jednu od dvije opcije:

 

1. Vračanje pošiljke prodavaču.

 

2. Pristanak na provjeru autentičnosti i utvrđivanje branda (što navodno traje mjesec dana)

U slučaju da dokažu da to nije original morate snositi sve troškove istog postupka te se navodno pokreće tužba protiv 'Vas' uz posljedicu kriminalnog

gonjenja kao 'pokušaj svjesnog uvoza lažiranog brenda'.

 

Po mome saznanju prethodno navedene tenisice su definitivno autentične.

Međutim kao kupac i korisnik Hrvatske pošte definitivno mi nije drago što moram čekati na svoju pošiljku dodatnih mjesec dana, pogotovo što u budućnosti i dalje namjeravam koristiti usluge on line kupovine.

Jednostavno ne vidim razloga zašto bih kao građanin 21 stoljeća trebao živjeti u 'strahu' od potencijalnog kriminalnog progona svaki put kada kupim nešto putem Interneta bez obzira da li je navedeni proizvod brendiran ili ne (pogotovo što neke stvari i ne možete naći kod nas npr. razne stvari za bebe i djecu ili informatičke komponente).

 

Ako je ovo postala ustaljena praksa u Hrvatskoj da li postoji potencijalna mogućnost da eBay kao on line usluga treba podnijeti dio 'krivice' za svu robu koja se distribuira putem njihovih servisa, pogotovo u slučaju kada dolazi od prodavača za koje eBay-a dodjeljuje oznaku Power Seller (eBay-preporučeni prodavač), s obzirom da kao kupac i ne možete uvijek biti stopostotno sigurni da kupujete autentični brand a isto i vrijedi i u većini Hrvatskih robnih kuća?

 

Moje konkretno pitanje je kakva su moja prava kao građanina Hrvatske i korisnika Hrvatske pošte?

 

Molim Vas za pravni savjet kako da se postavim u navedenom slučaju odnosno carinskoj ucjeni opisanoj u prethodnom dijelu (točka 1. i 2.) u kojoj 'gubim u oba slučaja ?

 

Ako pristanem na vještačenje robe koja mi se dostavlja da li sam obvezan platiti dodatne troškove vještačenja?

 

Postoji li mogućnost da imam uvid u postupak na kojoj bi carina odredila autentičnost branda kako bih zaštitio sebe u opisanoj situaciji?

 

Uglavnom, da li imam neka prava u cijelom opisanom slučaju ili jednostavno da 'gurnem' glavu u pijesak i nastavim živjeti u 'srednjem' vijeku ?

 

Sličan upit kao što sam poslao Vama je proslijeđen na adresu pravne službe eBay-a pogotovo što količina prometa koja se odvija u srednje zapadnoj i istočnoj regiji Evrope nije nikako zanemariva.

 

Moje uvjerenje je da će navedeni globalno poznati Internet servis postaviti Hrvatsku na 'crnu' listu kao nepoželjnu zemlju u kojoj se dostava pošte i artikala za osobnu upotrebu koči za stalno ili neodređeno vrijeme.

Nisam siguran, ali mislim da ovo definitivno nisu zakoni koji bi predstavili Hrvatsku prema Europi kao otvoreno slobodno tržište.

Pogotovo što preko navedenih on line transakcija svi dobivaju: prodavači, kupci, Hrvatska pošta, pružatelji Internet usluga, banke a ujedno i proračun Republike Hrvatske putem obveznih davanja PDV-a i carine.

 

Iz pouzdanih izvora znam da i sami zaposlenici carine na radnom mjestu koriste usluge on line kupovine iz inozemstva koristeći servise poput PayPal-a, te na taj način i sami zaobilaze apsurdni dopis.

 

Hvala Vam na Vašem vremenu i iskreno se veselim Vašem odgovoru.

 

Lijepi pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 4 tjedna kasnije...

Točno je da carina uz Državni inspektorat i Državni zavod za intelektualno vlasništvo provode mjere i radnje suzbijanja povrede intelektualnog vlasništva nad robom (IPR)

Međutim, naravno iako ima tako malo informacija koje ste dali ipak bi se moglo zaključiti da se carinik u koliko vam je tako nešto rekao malo zaigrao.

Sve se te službe bave sprječavanjem uporabe IPR robe u velikim količinama a ne zbog jednih tenisica.

Više o naputku koje imaju carinici vezano uz IPR na Web stranici

http://www.carina.hr/Dokumenti/Naputci.aspx

sretno

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 3 tjedna kasnije...

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija