Robinsonko objavljeno: 30. siječanj 2010. objavljeno: 30. siječanj 2010. Prije svega pozdrav svima. Jedna malo zamršena situacija pa molim savjet. Prije nekoliko dana imao sam prometnu nezgodu, pokušat ću objasnit sizuaciju najbolje što mogu da sve bude jasno. Po meni je situacija dosta komplicirana i ja sam uvjeren u krivo regulirana prometna svijetla. Prilažem i skice raskrižja. Znači, ja sa VOZILOM y ulazim u križanje kao na slici: http://img513.imageshack.us/i/raskrizjesituacijaulaza.png/ Napominjem odmah da ne postoje nikakve dopunske strelice niti svjetla sa strelicama. Obični semafori. Ulazim iz MJESTA A u raskrižje na zeleno približavam se centru križanja, iz pravca MJESTO B prolaze još neka vozila prije vozila x koje je na većoj udaljenosti.. U međuvremenu svjetlosna signalizacija mijenja stanje u crveno i kako se križanje prazni ja već sa zadrškom od 1-2 sekunde procjenjujem da se vozilo x može zaustaviti i krećem lijevo da napustim križanje prije nego bi bila propuštena vozila sa bčne prometnice, brze ceste.. Slika: http://img713.imageshack.us/i/raskrizjesituacijazatvagfu.png/ I Tu se događa jedna vrlo zanimljiva situacija. Vozilo x se ne zaustavlja već nastavlja kretanje kroz raskrižje i udara me bočno u predio zadnje gume! Šteta njemu totalna, mene rotira za 180 °, uz relativno malu štetu... Ja uvjeren ušao je na CRVENO. no... E sad ono najvažnije. Vidite semafore na slikama. napisao sam koji semafor tko može vidjeti. Znači semafori koje ja u vozilu y vidim to su obični semafori, rade identično sva 3. Semafore koje vidi vozilo x ja nemogu vidjeti (naravno). kako je došlo do nesreće. Semafor vozilu x koje se kreće pravo 4-5 sekundi daje duži zeleni interval o čemu vozilo u mojoj poziciji ničim nije informirano! (taj podatak smo utvrdili i kasnije da budemo sigurni, napomenuo sam to i policajcu na očevidu no obzirom da je on rekao kako je šumar nisam ni očekivao da razumije problem) Semafor koji je meni vidljiv daje informaciju o zatvaranju prolaska u smjeru prema mjestu A ili mjestu B i ja procjenom da vozilo x isto dobiva crveno svijetlo očekujem njegovo zaustavljanje i moje sigurno napuštam križanja. No vozilo x ne staje jer ne dobiva crveno već ostaje ZELENO. kako je to moguće? na tom križanju svakodnevno sam svjedok prepiranja, vrijeđanja i sl jer vozila koja su u istoj poziciji kao i moje vozilo y stalno misle da ovi drugi prolaze na crveno. Kolega je u više navrata zvao MUP da upozori na opasnost u tom križanju, stvara se konfuzija, vozači ne dobivaju identične informacije o stanju križanja i svi zajedno su ugroženi! No nikako nije uspio doći do odgovorne osobe jer svi dižu ruke, MUP navodno samo upravlja semaforima, a konfiguracije postavlja "netko drugi" Za mene je stvar jasna: uviđaj će meni staviti oduzimanje prednosti i izazivanje nesreće jer vozilo x stvarno nije krivo, imalo je zeleno.. Ali postavlja se pitanje zašto sam ja oduzeo prednost i dali sam ga oduzeo ako me je svjetlosna signalizacija informirala da se i vozilo x mora zaustaviti, a ja da napustim križanje jer nema mogućnosti ostanka? Da je i moj semafor pokazivao zeleno sve bi bilo jasno, on neće stati i ima prednost, ja bi čekao... Ovako smo se oboje našli u "neubranom grožđu" i dobro da smo izvukli živu glavu. Kakav rasplet situacije mogu očekivati? Da li će sudac uzeti u obzir, po meni, krivo postavljenu svjetlosnu signalizaciju? Kome i na koji način da se obratim da se to uopće uvrsti u zapisnik i uzme u obzir prilikom presude.. Što me može čekati po pitanju kazne? Citiraj
rubens odgovoreno: 30. siječanj 2010. odgovoreno: 30. siječanj 2010. Do boli si zakomplicirao jednostavnu prometnu situaciju u kojoj si bez ikakve sumnje oduzeo prednost vozilu i za to budeš eto srećom samo prekršajno odgovarao. Obzirom da sam potrošio svu energiju pokušavši shvatiti ovo kompliciranje gore nemam više ni snage ni volje dati ti procjenu kazne koja ti nesumljivo slijedi, uz naravno gubitak bonusa..... I da, zaboravio si okriviti i rimljane, naime postoji velika vjerojatnost da su negdje prije jedno par tisuća godina ovako postavili tu cestu, pa spomeni i njih pred prekršajnim sucem kojem zaista izjavljujem ovim putem iskreno saučešće....... Citiraj
DeniD odgovoreno: 30. siječanj 2010. odgovoreno: 30. siječanj 2010. Situacija je jasna i čista, prometna signalizacija pravilno postavljena. Sumnjam da igdje postoji križanje na kojem vozač vidi koje svjetlo radi vozilima iz suprotnog smjera. Vaša dužnost je propustiti sva vozila iz suprotnog smjera i čekati da se prvo vozilo zaustavi, tek tada nastaviti kretanje. Situacija je kristalno jasno definirana ZSPC-om, člancima o prednosti prolaska i prometu na raskrižjima. Citiraj
petpetica odgovoreno: 30. siječanj 2010. odgovoreno: 30. siječanj 2010. DeniD je napisao: Situacija je jasna i čista DeniD dobrodošao nazad Citiraj
DeniD odgovoreno: 30. siječanj 2010. odgovoreno: 30. siječanj 2010. Bog prijatelju! Šta da ti kažem? Često me sama pitanja obeshrabre da sudjelujem ne forumu. Citiraj
petpetica odgovoreno: 31. siječanj 2010. odgovoreno: 31. siječanj 2010. Ja sam ovdje samo iz jednog razloga: odgovaranjem ponavljam gradivo što rezultira da sam sutra znatno brži u svom poslu, često pročitam neko drugo pametno mišljenje i ubijem vrijeme dok ne radim. Na biserna pitanja ni ja ne odgovaram. Citiraj
Robinsonko odgovoreno: 31. siječanj 2010. Autor odgovoreno: 31. siječanj 2010. DeniD je napisao: Situacija je jasna i čista, prometna signalizacija pravilno postavljena. Sumnjam da igdje postoji križanje na kojem vozač vidi koje svjetlo radi vozilima iz suprotnog smjera. Vaša dužnost je propustiti sva vozila iz suprotnog smjera i čekati da se prvo vozilo zaustavi, tek tada nastaviti kretanje. Situacija je kristalno jasno definirana ZSPC-om, člancima o prednosti prolaska i prometu na raskrižjima. Prije svega hvala na na trudu jer moj opis je poveći. Upravo to što kažeš u ovom križanju ima drugačiji ishod, zato sam se i trudio bolje objasniti. kada se zadnje vozilo zaustavi zbog te vremenske razlike u svjetlima događa se još veća nevolja, a to je propuštanje vozila s brze, bočne prometnice gdje je već jedna osoba izgubila život. Vozilo u mojoj poziciji nema vremena napustit križanje. Događa se često tamo, osobito kamioni imaju svakodnevno vatrena iskustva. Oduzimanje prednosti da No koga obavjestiti da se ovo križanje izregulira tako da se ovakve situacije spriječe. da su moj i njhegov interval jednaki sve bi bilo kristalno jasno. Citiraj
DeniD odgovoreno: 31. siječanj 2010. odgovoreno: 31. siječanj 2010. Ovakav način rada semafora nije rijetkost i određen je praćenjem gustoće prometa u određenim smjerovima, tj. smjer u kojem je gustoća prometa u prosjeku veća, ima duži interval zelenog svjetla po principu "zelenog vala", od smjera u kojem je promet rijeđi, a to u koordinaciji određuju poduzeće za ceste, tvrtka koja održava semafore, tijelo lokalne uprave i policija. Ja se ne bih složio da je ovakav način rada semafora uzrok nesrećama nego iskljućivo greška vozača i eventualno nepoznavanje prometnih propisa. U ovom slučaju vaša obveza je da ispoštujete samo dva pravila: Propuštanje vozila koja vam dolaze u susret a zadržavaju pravac kretanja ili skreću u desno, i pravilo da ne smijete ući u raskrižje ako niste sigurni da ga možete napustiti za vrijeme vašeg zelenog svjetla ili ako se to i dogodi, dužni ste propustiti sva vozila koja se kreću raskrižjem jer vi više ne vidite koje vam svjetlo na semaforu radi, i tek onda napustiti raskrižje. Kada se ispoštuju ove dvije odredbe, ne može doći do nesreće bez obzira na pomenuti način rada semafora. Citiraj
Robinsonko odgovoreno: 1. veljača 2010. Autor odgovoreno: 1. veljača 2010. Kakva kaznu mogu očekivati? Oduzimanje vozačke dozvole? Citiraj
Preporučene objave
Uključi se u diskusiju
Možete objaviti sada i kasnije se registrirati. Ako imate korisnički račun na ovom portalu, prijavite se ovdje kako bi objavljivali s tim korisničkim računom.