Jump to content

iznajmljivanje poslovnog prostora


mirta2

Preporučene objave

Pozdrav prisutnima :palac:

 

Nova sam u ovim vodama pa molim savjet. Želim dati u najam poslovni prostor, sve uredno prijaviti i platiti porez.

 

Postoje 3 suvlasnika navedenog posl. prostora - da li svi moraju biti potpisnici ugovora ili nas može zastupati jedan? Mora li se u tom slučaju punomoć o zastupanju ovjeriti u JBU?

 

Da li se plaćanje može izvršiti samo jednom suvlasniku te da on plati porez na ukupnu sumu?

 

Mora li se ugovor ovjeriti u JBU?

 

Da li se u ugovor stavlja zakupnina plus PDV ili se PDV ne spominje u ugovoru?

 

Što sve uopće treba staviti u ugovor?

 

Ako netko ima primjer ugovora i voljan mi je poslati da vidim kako to izgleda bila bih zahvalna.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

osnovno, poreznu ne zanima puno kome će se plaćati, nego da ugovor o najmu ima cijenu koja je prihvatljiva po kriterijima o najmu prostora ovisno o lokaciji i kvadraturi.

 

ne morate ovjeriti u JBU, to radite da sebe zaštitite od drugih suvlasnike u slučaju spora.

 

pdv se može ali i ne mora navesti u ugovoru, ipak dobro je znati da ako je firma kojoj iznajmljujete u pdv-u, dogovorite da ga ona plaća jer to njima nije trošak jer ga oni odbijaju od svog pdv-a.

 

budući ćete biti u pdv-u, jedan od vas će ući u pdv, kao nositelj, a u obrazac upis u reg. poreznih obveznika morate napisati u kojem postotku dijelite prihode.

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

hvala marco24

 

suvlasnici su moja najuža obitelj tako da me ne brinu te stvari, a prihode ne dijelimo nego sve ide jednom suvlasniku (sve opet ostaje u obitelji)

 

da li moramo u sustav pdv-a obzirom da će prihodi biti ispod 40000 kn godišnje?

 

imate li možda primjerak ugovora da vidim, čisto da nešto ne zaboravim staviti jer najmoprimac želi da mi sastavimo ugovor, a nismo se nikada bavili tim stvarima

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani, pozdrav svima, ali moram reagirati na dio o PDV-u. Nitko nema obvezu plaćanja PDV-a dok ne ispuni uvjet poslovnih primitaka u iznosu većem od 85 tisuća kuna godišnje. Obveza nastaje početkom slijedeće kalendarske godine i do 15.siječnja se gospodarski subjekt mora sam prijaviti u registar poreznih obveznika koji vodi svaka porezna uprava za svoje područje. Primitak od iznajmljivanja prostora jest poslovni primitak, ali vi kao fizička osoba niste gospodarski subjekt i plaćat ćete porez na dohodak od imovine koji će vam prema ugovoru o iznajmljivanju razrezati vaša porezna uprava u mjesečnim akontacijama.

Imam takav ugovor za poljoprivredno zemljište i savjetujem vam da konzultirate odvjetnika kojem vjerujete, jer u njemu trebate definirati površinu iznajmljivanog prostora, svrhu i djelatnost koja će se u tome odvijati, obvezu tekućeg održavanja, način plaćanja komunalne naknade i sličnih obveza koje proizlaze iz tog prostora i tako dalje. Naravno tu je i cijena po kojoj će porezna odrediti koliko mjesečno plaćate, a to vam je oko desetak posto u mom slučaju i podnosim poreznu prijavu svake godine u kojoj odbijem 30% primitaka na svoje troškove.

Što se tiče suvlasnika na tom prostoru, ugovor potpisuju svi, u ugovoru navode kome dolazi najamnina, a kako se distribuira ostalima treba biti predmet drugog ugovora.

Pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

anamih zahvaljujem

 

da li se u tih 85000 kn poslovnog primitka smatraju svi primitci (tipa plaća + dohodak od najamnine poslovnog prostora + kojekakvi honorari) ili se odnosi samo na dotični najam i druge prihode van plaće?

 

zanima me još na koji način se odbija tih 30% primitaka na svoje troškove?

 

što u to sve ulazi?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Pozdrav,

plaća nije poslovni primitak, poslovni se primitak ostvaruje gospodarskom djelatnošću koja bi bila "svaka aktivnost s ciljem stjecanja dobiti", a prodavanje vlastitog rada nije gospodarska djelatnost. Malo nezgrapno rečeno, ali nadam se da je jasno što sam htjela naglasiti.

Nadalje, da bi netko postao obveznik uplate PDV-a, on ga mora i zaračunavati, a taj se postupak obavlja izdavanjem računa. Račune izdaju poduzetnici koji su to postali upisom u sudski ili obrtni registar.

Prema tome, niste u toj grupi ni po ovoj osnovi.

Što se tiče odbijanja 30% troškova koje ste vi kao vlasnik imali pri iznajmljivanju prostora, to vam se radi na samoj poreznoj prijavi koja se predaje za kalendarsku godinu i ako to zaboravite, vaša će to porezna uprava učiniti sama (barem moja to tako radi). Znači, u rubriku primitaka od imovine upišete neto iznos koji ste dobili iznajmljivanjem, upišete porez koji ste platiti po toj osnovi (a njega počinjete plaćati kad vam porezna uprava rješenjem razreže njegov mjesečni iznos) i to vam je to, nitko vas u poreznoj ne pita da dokumentirate koji su to troškovi u visini 30% bili, oni se naprosto presumiraju (barem moja porezna uprava tako radi).

Naravno da ovaj dio o oporezivanju ne mora ovako izgledati dok dođe vrijeme za predaju poreznih prijava, u nas su neki zakoni podložni čestim promjenama, glavno da idemo na bolje...

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Najljepše hvala na iscrpnom odgovoru.

 

Vidjela sam uzorak sličnog ugovora u kojem je netko stavio da je najamnina npr. 1000 kn plus PDV ili 1000 kn uključen PDV. Što to konkretno znači? Da je najamnina zapravo 1230 kn?

 

Obzirom da ja nisam u sustavu PDV-a a najmoprimac jest, da li ga je potrebno spominjati u ugovoru?

 

Da li je prilikom preuzimanja poslovnog prostora potrebno sačiniti kakav zapisnik o primopredaji ili slično?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani, ugovor koji ste vidjeli vjerojatno je sačinjavala tvrtka ili obrt u sustavu PDV-a, a zaključili smo da vi to niste. Prema tome, vi ćete ugovoriti iznos bez PDV-a, a to što je najmoprimac u sustavu nema veze s vama - on bi vjerojatno bio sretniji da mu vi možete ispostaviti račun u kojem je iskazan PDV koji će on sebi "odbiti", ali za utjehu se može prisjetiti da bi takav račun bio i za 23% veći. Dakle, zaboravite PDV, on se vas ne tiče.

Mislim da bi za vas bilo jako dobro da u ugovoru o najmu definirate sve što sam nabrojala ranije, a kod samog preuzimanja prostora sačinite zapisnik, ako ima u njemu išta osim podova i zidova. Iz vlastitog iskustva vam preporučam da se već u ugovoru zaštitite od naknadne promjene namjene prostora i da to definirate kao razlog za jednostrano otkazivanje ugovora, a tako tretirajte i eventualne štete. Na kraju krajeva, ugovori upravo tome i služe da stranke definiraju svoja specifična očekivanja - cijenu, rokove plaćanja, namjenu, rok iznajmljivanja, trošak tekućeg održavanja i način ostvarivanja nužnog održavanja ako ga najmoprimac propušta - ima još, ali vjerojatno sam već nabrojala dosta. PDV nije vaš problem jer niste u sustavu, ali veću pažnju posvetite nabrojanim elementima ugovora, osobito ako ga kanite zaključiti na dulje vrijeme u kojem su moguće i štete na vašoj imovini. Pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

anamih je napisao:

Poštovani, pozdrav svima, ali moram reagirati na dio o PDV-u. Nitko nema obvezu plaćanja PDV-a dok ne ispuni uvjet poslovnih primitaka u iznosu većem od 85 tisuća kuna godišnje. Obveza nastaje početkom slijedeće kalendarske godine i do 15.siječnja se gospodarski subjekt mora sam prijaviti u registar poreznih obveznika koji vodi svaka porezna uprava za svoje područje.

 

evo moram i ja reagirati.

 

pitanje je bilo da li se pdv spominje ili ne spominje u ugovoru, a moj odgovor je bio ispravan, nitko ne spominje obvezu plaćanja pdv-a. točno je ono što ste napisali za 85.000 kn pa se mora upisati od 1.1 iduće godine, međutim ako želite biti posve točni, ima ljudi koji žele ući po svojoj volji u sustav pdv-a i mogu to učiniti i rješenjem se vezuju na 5 godina.

 

što se tiče troškova koji se priznaju u iznosu 30%, to je paušalni iznos troška, dakle tako je propisano. kad je u pitanju paušal onda nema promjena, primici i izdaci su točno određeni.

pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Poštovani marco24, izgleda da se nismo razumjeli, ali mi se ni ne moramo razumjeti, nadam se da je osobi koja je postavila pitanje iz kombinacije naših dogovora sve jasno. Moram priznati da ja nisam do kraja shvatila što ste vi htjeli reći, osobito onaj dio o odbijanju troškova tvrtki koja će biti u obvezi plaćati pdv.... NIsam razumjela ni dodatno obrazloženje o prihodima i rashodima za paušaliste, jer postoji suštinska razlika u tumačenju 30% paušalnih troškova kod prihoda od autorskih honorara i kod prihoda od imovine, ali to je već tema za neki drugi oblik rasprave. Ugodan vam vikend, osobito ako je produžen, a možda nas konačno obasja i sunce, pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Još jedno-dva pitanja vezano uz gore navedeno...

 

U koliko primjeraka treba sačiniti ugovor, svakoj strani po jedan ili dva? Da li porezna zadržava jedan originalni ugovor ili se nosi samo na uvid?

 

Da li se isplata najamnine može vršiti na tekući račun ili se mora otvoriti žiro?

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

Mirta2, svaka bi strana trebala imati po jedan primjerak, a možeš koliko hoćeš i to ne mora biti jednako raspodjeljeno po stranama - može jednoj jedan primjerak, a drugoj dva, tri, pet, ali obično se broj primjeraka i njihova raspodjela navodi u zadnjim člancima ugovora. Što više primjeraka, više plaćanja kod javnog bilježnika, jer on mora ovjeriti ugovor. Pretpostavljam da će se porezna zadovoljiti i kopijom, ali nisam sigurna, više se ne sjećam što su meni uzeli, davno je to bilo.

Što se tiče plaćanja najamnine, pravna osoba je u prekršaju ako plaća fizičkoj osobi na bilo koji drugi način osim na žiro račun. Žiro je jedini račun koji porezna može kontrolirati bez sudskog naloga, pa vjerojatno se zato i obvezuju pravne osobe da isplate fizičkima vrše isključivo na žiro račun. Iznimka od ove odredbe je isplata plaće koja može biti čak i u gotovini preko blagajne, ali o tome relevantni podaci odlaze putem Rs-m obrasca u Regos, a u vašem slučaju bi mila nam država ostala uskraćena za podatak o tome koliko ste novca dobili od imovine i ne bi vas mogla kontrolirati plaćate li porez kako vam je razrezala. Dakle, otvorite žiro račun i dajte taj broj vašem najmoprimcu, te se nadajte redovitom prilivu, jer kad porezna razreže porez na dohodak od imovine, neće usklađivati jeste li zaista i dobili toliko novca, očekivat će da plaćate po njenom rješenju. Pozdrav

Link to comment
Dijeli na drugim stranicama

  • 13 godina kasnije...

Uključi se u diskusiju

Možete objaviti sada i registrirati se kasnije. Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.



×
×
  • Napravi novi...

Važna informacija