Jump to content
huncvut

Auto na obrt

Preporučene objave

Dakle, interesiraju me dvije stvari.

 

1. Auto kupljen na obrt je isto što i na ime? Jer u biti, obrtnik je fizička osoba.

 

2. Koja je razlika u 'pisanju' putnih naloga i svega sto ide uz to ukoliko je:

a) auto na obrt (na ime, vidi gornje pitanje)

ili

b) tuđi auto (posuđeni bih rekao)

 

Dakle, koja prava imam u situaciji a), a koja u situaciji b)

 

Hvala! :)

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Temeljna razlika u priznavanju troškova automobila izvire iz činjenice vlasništva nad automobilom.

Ako je gospodarski subjekt vlasnik automobila (nema veze je li to obrt ili d.O.o.) tada se u poslovnim knjigama prikazuje 70% svih troškova koji za to vozilo nastaju, osim osiguranja koje se priznaje u punom iznosu. Tada ne treba pisati nikakve evidencije i ima se pravo amortizirati automobil po godišnjem obračunu (ili kvartalno za d.O.o.). Imate pravo pisati putni nalog za službeno putovanje u mjesto udaljenije od 30 km i ostvariti pravo na dnevnicu ako ono traje preko 12 sati ili pola dnevnice ako traje 8 sati ili 30% dnevnice ako traje manje od 8 sati, ali na tom putnom nalogu ne mogu se prikazivati nikakvi drugi troškovi prijevoza (osim cestarine, mostarine, parkiranja za automobil).

Ako trošak prijevoza u svrhu obavljanja djelatnosti nastaje na vozilu koje nije u vlasništvu gospodarskog subjekta, tada se mogu bacati u smeće svi računi koje to vozilo proizvodi, police osiguranja i slično. U ovom slučaju se pišu tzv. obračuni locco vožnje (sami kreirate obrazac sa kolonama: datum, početna i završna kilometraža, opis relacije na kojoj ste putovali, prijeđeni kilometri) po kojima tjedno ili mjesečno isplaćujete onome tko putovanje poduzima neoporezivih 2 kune po prijeđenom kilometru. I tu nema veze na čijem on vozilu to putuje - u svom vlasništvu, obiteljskom ili nekom trećem, ono što je važno u oba slučaja je razlog putovanja koji mora imati veze sa poslovanjem tvrtke ili obrta koji troškove isplaćuju. I ovdje vrijedi pravo na priznavanje dnevnice, ako je ispunjen uvjet udaljenosti od 30 km i vrijeme trajanja tog puta i na d.O.o. za ovu aktivnost mora biti zaposlen primalac dnevnice.

Što se tiče tvrdnje da je obrtnik fizička osoba i što onda s tim automobilom kupljenim na obrt, odgovor je slijedeći: razlika je samo u pravu na obračun amortizacije i priznavanju svih troškova automobila kako sam opisala. A razlika je i u ovrsi, jer ono što je na popisu DI obrtnika prije se oduzima nego ono što nije na tom popisu.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Imam još jedno pitanje vezano uz kupnju automobila.

 

Obrt imam 3 godine i nisam još kupovao vozilo na obrt (unatoč davno postavljenom pitanju na ovom forumu).

 

Pošto sada do 1.3. još vrijedi da se može kupiti auto na obrt (i da se pravda PDV), htio bih to napraviti.

 

Da li je moguće kupiti rabljeni auto i pravdati 70% poreza? Kako uopće to funkcionira sve skupa?

 

Da li to znači da mora vozilo biti plaćeno u kešu sada prije 1.3.?

 

Molim malo "laickiji" opis svega, još nisam na "ti" sa sustavom PDV-a, iako bih morao biti već maher.

Link to post
Podijeli na drugim stranicama

Uključi se u diskusiju

If you have an account Ako imaš korisnički račun, prijavi se ovdje kako bi objavljivao s tim računom.

Posjetitelj
Odgovori na ovu temu...

×   Zalijepili ste sadržaj sa formatiranjem..   Ukloni formatiranje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Vaš je prethodni sadržaj vraćen..   Očisti

×   Ne možete direktno lijepiti slike. Prenesite ili unesite slike iz URL.




×
×
  • Napravi novi...